Ketju, keppi vai remmi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pajazo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ketju, keppi vai remmi - Mitä vetotapaa pidät parhaana?

• Ketju

Ääniä: 1 50,0%
  • Keppi

Ääniä: 1 50,0%
  • Remmi

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    2
"Siinä vaiheessa kun räärää-pyörissä alkaa näkyä remmejä tai keppejä, niin uskon että ne ovat ketjuja parempia
tounge.gif
"

Eihän niissä oo valojakaan!
tounge.gif
tounge.gif

-Oikeassa moottoripyörässä on kardaaniveto ja pinnapyörät.Se on oikea Moottoripyörälook.
sport05.gif

Kenellä on muuten hihna katkennut tai hajonnut ja monenko ajokilometrin jälkeen? Noista tuntuu olevan aika paljon mutua liikkeellä, mutta harvasta paikasta olen lukenut että jollakin olisi henkilökohtaisesti niin käynyt.
Aikoinaan EN Kawastani katkesi hihna n. 30 t kilsan kohdalla. Hihnassa tosin oli jo valmiina totennäköisesti kiven tekemä reikä josta kohdasta hihna meni poikki. Onneksi oli vauhtia vähän ja melkeen kotipihalla joten vahingot eivät koituneet suuriksi..

Itse äänestykseen...kardaanille ääni Diversion kuskilta  
062802moto_prv.gif

Kardaani on ainoa oikea ainakin matkapyörässä. Tosin tarkempi ajettava kaasun kanssa kun ei ole noita ketjujen "löysiä".
Tykkään juuri em.huollon helppouden takia, ja hyvin on kestänyt (143hv)...

Kardaani oli ja nyt on ketju. Eniten riipii tuo takavanteen sotkeutuminen. Voitelu ei niinkään kun on keskituki pyörässä.
Eli seuraavassa pyörässä toivottavasti on taas kardaani.

Keppi olis se oikea vaihtoehto... edellisessä oli. supermagna. No nyt ei oo ja ottaa päähän. Tosin sakemannilandiasta sais hihnavetosysteemin tohon. Mut ei makssa vaivaa.

turhaa nyky ketjuilla enää kartaanista höpöttää .
vanhenee se kartaanikii ja sit maksaa
hyvät ketjut hyvin hoidettuna kestävät nykyisin pitkään
kaikki voimansiirrot vaatii huoltonsa ja ikuista kun ei ookkaan
En vertailisi ketjun ja kepin kestävyyttä keskenään. Kumpaakin joutuu huoltamaan, toista 30000 km välein, toista aika paljon useammin.
Itse olen ajanut samalla keppipelillä (-80) vuodesta -85, yli varttimiljoona kilsaa mittarissa takana, eikä yhtään osaa ole keppiin tarvinnut vielä vaihtaa, että se sen kalleudesta ja vanhenemisesta. On tainnut keppi jonkun kerran maksaa itsensä takaisin ketjurataspaketien hinnoissa, huolettomuudesta puhumattakaan.
Allekirjoitan Goosen sanat....
Kepille riittää kun kerran kesässä tai parissa vaihtaa öljyt kardaanitunneliin....siis kierrekorkki auki, valutus ja uusi 3 dl tilalle...
Jos kardaanin joutuu korjaamaan kerran 100-200 000 km kohti, niin on se kuitenkin vielä pirun paljon halvempi, kuin kaikki uudet ketjut ja lätkät, joita porukka vaihtelee mopon eliniän aikana?
Puhumattakaan ajasta, joka on kulunut ketjujen rasvaukseen.Jos se noin laskettaisiin työtuntien hinnalla.
Mutta tämä niinkuin moni muukin on mielipideasia.Joku tykkää äitist, joku...kissasta
smile_org.gif

Mutta kardaanin kanssa pääsee kaikkein helpoimmalla.
Siksi näin naisena sanon...Ca....eikun keppi !

Back