• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Keskustelupalstan moderoinnista

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
... En ehkä sanois että koko moderointia,ne on vaan ne muutamat ylilyönnit, jotka nostaa verenpaineen.
On muutama mode, joiden suhtautuminen kirjoittajiin on ylimielistä ja koppavaa...
Oletkos, Cute, huomannut, että niin pöpelikkö vatsaa kuin sinne mölisee?

Mitenkähän olisi, suhtautuisikohan myös muutama kirjoittaja ylimielisesti modeihin? Juurikin pari sellaista, jotka jatkuvasti suoltavat löysää läjää asiallisiin keskusteluihin. Ja yksi, joka intuitiollaan saa niin vahvan tiedon, että julistaa täällä syykseni asioita, joista ei mitään todisteita ole.

Helppoa on, jos käyttäjä voi moisilla perusteilla moittia modea julkisesti, mutta mode ei saa mainita edes termiä 'muutama paskoittaja', ettei vaan kukaan hienoperse loukkaannu.

Joku puhui muistaakseni kirjoittajissa olevan paljon 'miehiä' ja 'äijiä'. Lienevät ne sitten jossakin asiallisemmassa puuhassa, kun minua vastassa tuntuu olevan vain nirppanokkaisia hienohelmoja, joilla hernukka menee kitarisoihin asti heti kun joku uskaltaa sanoa puolikkaan sanan heitä vastaan?
biggrin.gif

Jaksaa vaan ihmetella miten iso asia joku forum on muutamille. Ei taida olla paljon elamaa jos joistakin poistetuista viesteista pitaa parkua viikko toisen peraan. Lahdenpa hyppyyttamaan alokkaita nickin takaa...

Helppoa on, jos käyttäjä voi moisilla perusteilla moittia modea julkisesti, mutta mode ei saa mainita edes termiä 'muutama paskoittaja', ettei vaan kukaan hienoperse loukkaannu.

Joku puhui muistaakseni kirjoittajissa olevan paljon 'miehiä' ja 'äijiä'. Lienevät ne sitten jossakin asiallisemmassa puuhassa, kun minua vastassa tuntuu olevan vain nirppanokkaisia hienohelmoja, joilla hernukka menee kitarisoihin asti heti kun joku uskaltaa sanoa puolikkaan sanan heitä vastaan?  
biggrin.gif
Eiköhän se melooni ole mennyt ensi jonkun muun nenään.. ja eikö se muu ole se hienohelma jonka mukaan ei saa murutella ketään kun se on seksististä.. alentavaa.. syntiä.. hyi.. vääränlaiset aatteet ovat vastoin lakia..kamalaa ? Eiköhän se joku siivoa ja poistele näitä förumeita juuri siksi kun se kurpitsa menee sinne nenään..? Se joku voisi vaikka lakata tyrkyttämästä omiaan ja hyväksyä että maailmassa ON mielipiteitä muitakin kuin se oma.. ? Ja ON äijiä jotka keulivat,ohittelevat, ajavat miten haluavat ja millä vaatteilla haluavat vaikka kuinka naapurin mulkkua ja järjestyksen valvojaa vituttaisi.

Eikä ketään vastassa ole kukaan.. eikä kukaan seuraa ketään.. eikä vintiltä kuulu öisin askeliakaan.. ne ovat mielikuvituksen tuotetta.. (pöö)

Oletkos, Rico, huomannut, että niin pöpelikkö vastaa kuin sinne mölisee?

Meininkin on aivan älytöntä. Ei saa arvostella homman valvojaa koska valvoja tietää paremmin kuin sinä eikä sinulla on mitään syytä valittaa. Sinä olet onnellinen, kaikki on ihan hyvin. (tähän jedi mindtrick
biggrin.gif
) Nyt meille kerrotaan että ihmiset jotkat valittavat, tekevät sen piruilessaan ja syyttä. Jees, tuolla asenteella pääsee pitkälle.

Varmaan täällä toimisi paremmin "nimetön" moderointi niin moderointi ei henkilöityisi niin kehenkään.

Banneja ja varoituksiakin olisi varmaan kivuttomampaa jakaa.

Varmaan täällä toimisi paremmin "nimetön" moderointi niin moderointi ei henkilöityisi niin kehenkään.

Eihän se nytkään henkilöidy kuin yhteen, joka sitä oikein tuntuu kerjäävän. Moderoinnista ei juurikaan valitettavaa ole, mutta kaikki eivät välttämättä sovi moderaattoriksi. Vaikka olisivat kuinka Äijiä ja kaiken arvostelun yläpuolella.

On täysin turhaa verhoutua epämääräisyyden taakse kertomalla hatusta vedettyjä prosenttilukuja ja väittää ettei tarkoita nimittelyllään kuin muutamaa.
Tuosta lauseen loppuosasta.. Joo, eiköhän se ole jokaiselle foorumia vähänkään aktiivisemmin seurailevalle selvää, keitä tarkoitetaan (senhän nyt kaikki näkee, vaikkei kukaan olisi noista tähän topiciin maininnutkaan). Jos se tuntuu myös itsestä sille, että "Ou nou, tuo kohdistui minuun", niin kannattaisiko ehkä kurkata peiliin jankuttamisen sijasta?

Eihän se nytkään henkilöidy kuin yhteen, joka sitä oikein tuntuu kerjäävän. Moderoinnista ei juurikaan valitettavaa ole, mutta kaikki eivät välttämättä sovi moderaattoriksi. Vaikka olisivat kuinka Äijiä ja kaiken arvostelun yläpuolella.
No en mä näe sitä noin, rico on ainoa joka on jaksanut osallistua keskusteluun omilla mielipiteillään. Muilla foorumeilla olisi jo tullut esim. balille ja anatolille bannia modelle vittuilusta (kaikki osaa lukea rivien välistä).

Niin kauan kun moderoinnista sallitaan huutoäänestys, ollaan loppumattomassa suossa, kuten tästäkin ketjusta näkee. Demokratia ei toimi moderoinnissa.

Varmaan oikea tapa olisi tehdä asialliset valitukset ylläpidolle, eikä hyökätä täällä henkilöä kohtaan.

Niin kauan kun moderoinnista sallitaan huutoäänestys, ollaan loppumattomassa suossa, kuten tästäkin ketjusta näkee. Demokratia ei toimi moderoinnissa.
Osittain olen samaa mieltä, voi toki ajatella että tämä on .org yhdistyksen foorumi ja jos toimintatavat nyppii niin pysyy poissa.

Mutta toisaalta näkisin myös että moderaattori on omalla tavallaan asiakaspalvelija joka tekee "töitä" asiakkaille. Siltä kantilta katsottuna myös foorumin käyttäjillä pitäisi olla edes jonkun tasoinen vaikutusmahdollisuus siihen kuka heidän viestejään moderoi ja valvoo, jos he eivät koe sen olevan riittävän tasokasta.

Tämä siis täysin yleisellä tasolla pohdintaa, ei kohdistettu kehenkään henkilöön.

Mutta toisaalta näkisin myös että moderaattori on omalla tavallaan asiakaspalvelija joka tekee "töitä" asiakkaille. Siltä kantilta katsottuna myös foorumin käyttäjillä pitäisi olla edes jonkun tasoinen vaikutusmahdollisuus siihen kuka heidän viestejään moderoi ja valvoo, jos he eivät koe sen olevan riittävän tasokasta.
Totta kyllä tavallaan.
Nyt vaan tunnutaan vaativan lähinnä, että koska mode on "asiakaspalvelija", siihen asiakaspalveluun kuuluu ihan kaiken sonnan nieleminen kyselemättä sen enempiä..

Totta kyllä tavallaan.
Nyt vaan tunnutaan vaativan lähinnä, että koska mode on "asiakaspalvelija", siihen asiakaspalveluun kuuluu ihan kaiken sonnan nieleminen kyselemättä sen enempiä..
Moden pitäisi omalla toiminnallaan nostaa foorumin tasoa, ei laskea sitä. Kyllä kai moden jos kenenkään pitää ymmärtää että provosoitumalla lannanheittoon ei saavuteta mitään, vaan taso laskee ihan riippumatta siitä kuka aloitti.

Rico on ahkera siivooja. Jotkut sen kommentit on vaan niin ylimielisiä että vois jättää ne kirjoittamattakin. Vedä henkeä ennen enteriä! Noi kai ne useimpia ärsyttää, tuskin paljoa mikään muu.

Enemmänkin voisi siivota, vaikka kaikki linkit iltapaskojen moottoripyöräuutisiin. Ei niissä mitään uutta ole, jokainen linkittäjä laittaa niitä jotta vänkäys alkaisi. Pelkkiä provoja.

Totta kyllä tavallaan.
Näinhän ei tietenkään pidä olla, että kenenkään pitäisi ihan mitä tahansa sietää, mutta edelleen jatkaakseni, jos esim. joku tietty mode on suututtanut asenteellaan osan foorumin aktiviisimmista kirjoittelijoista, ei asiaa mielestäni voi sivuuttaa totemalla vain epämääräisesti että "joo joo, suurin osa on kuitenkin ihan tyytyväisiä tms"...

Aktiiviset kirjoittelijat kuitenkin pitävät foorumin elävänä ja heidän mielipiteitään tulisi ottaa huomioon enemmän.

Itseäni en pidä aktiivisena, josta varmaan kertoo olematon viestimääräni, enkä myöskään erityisemmin ole ärsyyntynyt kenenkään toimiin, vaikka mielestäni parannettavaa kyllä on, vaan edelleen kommentoin asiaa enemmänkin näin sivustakatsojan roolista.

... En ehkä sanois että koko moderointia,ne on vaan ne muutamat ylilyönnit, jotka nostaa verenpaineen.
On muutama mode, joiden suhtautuminen kirjoittajiin on ylimielistä ja koppavaa...
Oletkos, Cute, huomannut, että niin pöpelikkö vatsaa kuin sinne mölisee?

Mitenkähän olisi, suhtautuisikohan myös muutama kirjoittaja ylimielisesti modeihin? Juurikin pari sellaista, jotka jatkuvasti suoltavat löysää läjää asiallisiin keskusteluihin. Ja yksi, joka intuitiollaan saa niin vahvan tiedon, että julistaa täällä syykseni asioita, joista ei mitään todisteita ole.

biggrin.gif
Mirä sinä oikein tarkoitat?
Siis ilmeisesti otit itseesi kun moderointia kritisoitiin?
"mölisee" ? "hienoperse" ? "löysää läjää" ? "nirppanokkaisia hienohelmoja"

Nyt on sanottava Rico.... että huh huh.
Olet tehnyt palstakirjoittamisesta moderoijien sodan kirjoittajia vastaan.

Jassu on aina ollut fiksu ja jos kirjoittajilla on jotain sanottavaa, hän kuuntelee ja miettii miten olisi mahdollista toteuttaa toivottu.
Sinulle, jos joku kritiikkiä esittää, alat herjaamaan, niinkuin nyt.
Nyt meni niin alatyyliseksi, että ihan oikeasti, kyselen yhdistyksen harkintaa sinun moderaattorinoikeuksiasi kohtaan.

Kuinka ihmeessä sinä kuvittelet kirjoittajien tulevan palstalle, jolla sinä sanelet mitä saa kirjoittaa ja mitä ei?
Ja vielä päälle nimittelet?

Totta kyllä tavallaan.
Näinhän ei tietenkään pidä olla, että kenenkään pitäisi ihan mitä tahansa sietää, mutta edelleen jatkaakseni, jos esim. joku tietty mode on suututtanut asenteellaan osan foorumin aktiviisimmista kirjoittelijoista, ei asiaa mielestäni voi sivuuttaa totemalla vain epämääräisesti että "joo joo, suurin osa on kuitenkin ihan tyytyväisiä tms"...

Aktiiviset kirjoittelijat kuitenkin pitävät foorumin elävänä ja heidän mielipiteitään tulisi ottaa huomioon enemmän.

Itseäni en pidä aktiivisena, josta varmaan kertoo olematon viestimääräni, enkä myöskään erityisemmin ole ärsyyntynyt kenenkään toimiin, vaikka mielestäni parannettavaa kyllä on, vaan edelleen kommentoin asiaa enemmänkin näin sivustakatsojan roolista.
Toki joo on kyse aktiivisista kirjoittelijoista, mutta... Toisaalta se aktiivisuus muutamien, juuri näiden eniten epäkohtia näkevien, kohdalla esiintyy nimenomaan provoamisena ja muuna vastaavana.

Toki saatan olla väärässäkin, ja olen vain pannut merkille ne provokirjoitukset yms..? Kun tarpeeksi monesti tietyn henkilön kirjoituksista tulee raportointeja, ja niitä muutenkin poistelee, niin kyllä ne nickit alkaa jäädä mieleen pikkuhiljaa.

Toki saatan olla väärässäkin, ja olen vain pannut merkille ne provokirjoitukset yms..? Kun tarpeeksi monesti tietyn henkilön kirjoituksista tulee raportointeja, ja niitä muutenkin poistelee, niin kyllä ne nickit alkaa jäädä mieleen pikkuhiljaa.
niin..sori mutta jatkan edelleenkin tätä mitä kutsut jankuttamiseksi.

moittinut hieman linjattomaksi tätä touhua.

tuossa sivulla 10? esitin tuota peukkuvaihtoehtoa..tai sen jonkinasteista muunnelmaa koskien viestien poistoa.

joku vastasi siihen..
sanoi:
^Mitä sitten, jos vaikka sulla ois jotain henkilökohtaista vaikka mua vastaan, ja sitten lapsellisuuksissasi menisit aina painamaan sitä peukkua alaspäin aina mun viestien kohdalla, ihan vain kiusallasi?
Tuolleenhan vaikkapa viiden "jengi" sais sabotoitua tiettyjä foorumilaisia vaikka ja miten.

Kertoisitko nytten mikä linjaus loppujenlopuksi on?
Koska...
sanoi:
Kun tarpeeksi monesti tietyn henkilön kirjoituksista tulee raportointeja,
Tälläinehän on jo näköjään olemassa..tosin piilossa puskasta huudellen. Montako tälläistä mahdollisesti henkilökohtaisiakin kaunoja sisältävää "ilmiantoa" pitää tulla jotta viesti katoaa?

Väitän edelleenkin..määrättyjen henkilöitten pitää kirjoittaa varovaisemmin kuin osan? Eli ovat  joutuneet "silmätikuiksi"?
Miksi siis väittää, että pelkästään tekstejä moderoijaan.

sanoi:
Kun tarpeeksi monesti tietyn henkilön kirjoituksista tulee raportointeja,
Tälläinehän on jo näköjään olemassa..tosin piilossa puskasta huudellen. Montako tälläistä mahdollisesti henkilökohtaisiakin kaunoja sisältävää "ilmiantoa" pitää tulla jotta viesti katoaa?
Samanlainen käytäntö on lähes kaikilla foorumeilla, siis tuo "Raportoi tästä viestistä moderaattoreille" , löytyy tämänkin viestin oikeasta alakulmasta.

Itse ole raportoinut silloin, kun viestit on täyttä paskaa väärässä paikassa, henkilökohtaisuuksiin meneviä tai ihan über-provoja.

Ja minun mielestäni moderaattoreilla ei ole minkäänlaista velvollisuutta kenellekään perustella miksi tai miksi ei.
Tällä foorumilla saa muutenkin harvinaisen huonosti bannia. Viikon parin jäähy tekisi varmaan ihan hyvää yhdelle jos toisellekin.

Tämä moderointi aihe nousee esille aina toisinaan. Viimeksi kun asia nousi esiin vuosikokouksen yhteydessä 2-3vuotta sitten, vaadittiin moderointilinjan selkeää tiukentamista.
Olisi sopinut minulle, mutta silloin päädyttiin siihen, että se ei ole tarpeellista.

Foorumin taso on laskenut muutenkin kuin lehmän häntä.
Ennen täältä sai apua ja hyviä neuvoja. Nykyisin on vaikeaa saada vastauksia edes asiallisiin kysymyksiin. Aina siellä on joku pätemässä siitä ja tästä mikä ei liity aiheeseen millään tavoin.

UGH. olen avautunut  
ghostface.gif

e: Korjataan senverran, että kyllä täältä saattaa apujakin vielä löytyä, mutta keskustelu on siirtynyt enemmän pjauhamiseksi ja spekuloinniksi. Jos se on tämän foorumin tarkoitus, niin kai se on sitten ihan ok

Foorumin taso on laskenut muutenkin kuin lehmän häntä.
Ennen täältä sai apua ja hyviä neuvoja. Nykyisin on vaikeaa saada vastauksia edes asiallisiin kysymyksiin. Aina siellä on joku pätemässä siitä ja tästä mikä ei liity aiheeseen millään tavoin.

UGH. olen avautunut  
ghostface.gif
Olen samaa mieltä, taso/laatu on laskenut, kun palstoilla huseeraa ihmisiä, jotka kaataa schaissea niskaan, ihan edes kysymättä. Olen itsekin joutunut ottamaan moderaattoriin yhteyttä, jotta alatasoiset vastaukset siivotaan.

Mua henk. koht. ihmetyttää, miksi näitten riidankylväjien annetaan toimia täällä. Systeemi on muuttunut hampaatomaksi ja antaa kaikkien kukkien kukkia vaan -tyyliseksi. Olen nähnyt erään keskustelufoorumin tuhon, kun yksi kylähullu ammentaa älynsä syövereistä mitä uskomattomampaa hevon kukkua ja 10 perässä kilvan yrittää solvata ja provosoida riitaan. Tämä ääriesimerkkinä siitä, kun kukaan ei ohjaa keskusteluja, vaan yht'äkkiä iskee vaan sensuuri.

Minun mielestäni moderaattoreiden pitäisi keskustella. En todellakaan tarkoita, että aletaan ruotsalaisittain diskuteeraamaan, vaan ohjaavaa keskustelua tarpeen mukaan. Kyllä kaikki armeijan käyneet tietää, kuinka huudellaan ja joudutaan silmätikuksi, jottei modejen tarvitse olla kuitenkaan mitään munattomia näissä hommissa.

Vapaa kasvatus on näköjään tuottanut hedelmää ja anarkia alkaa syömään pikkuhiljaa uskottavuutta minkäänlaiseen systeemin toimivuuteen.

Uskottavaa ja osaavaa moderointia, niitä kavereita joilla on tietoa ja taitoa, se luo uskottavuutta systeemille. Pelkkä vehnäsestä keskusteleminen on ihan turhaa. Laatu pitää nostaa ylös järjestelmän itse, ihan samalla lailla kun lehmä nostaa omaa häntäänsä.

Nimim. Hevosmies juttelee hevosista

wink.gif

-M

PS. Minäkin olen sitten valmis auttamaan omalta osaltani, jos siihen nähdään tarvetta.

Eipä ole oikein uskottavaa tämä Ricon haukkuminen, varsinkin kun sitä tuntuvat tekevän saman schaissenjauhajat jotka muutenkin jauhavat schaissea. Ei puutu kuin yks espanjankärpänen ja sarjakuvasankari ja kaikki schaissenjauhajat ovat saman rovion äärellä...

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back