• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Keskiryhmän kuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juutana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitäs tököttiä laitatte arvon keskiryhmäläiset ketjuihinne radalle entä maantielle?

aandi sanoi:
Mitäs tököttiä laitatte arvon keskiryhmäläiset ketjuihinne radalle entä maantielle?
Samaa tököttiä oon ketjuihin lyöny, olin sitte hitaassa ryhmässä, vai SM-lähtöruudukossa... elikkä ensin suihkutan ketjun Motul Chain Cleanilla, sitte pyyhin paskat pois, ja sitte Motul Chain Lube perään. Hiton hyvin on toiminu joka ikisessä pyörässä (en oo kuralla ajanu).

aandi sanoi:

Dukessa on hyvin toiminut scottoilerin öljy. Tai vaihteisto öljy.

Kauan porukka ajanut hitaassa ryhmässä ennenkuin "noussut" keskiryhmään?

Itse ajoin ekaa kertaa radalla Kemorassa vklp ja pari setti hitaitten ryhmässä ja sen jälkeen järjestäjä tuli ja sano että parempi että ajat keskiryhmässä niin ei tarvi kokoajan ohitella :WAZAAP:

Hauska oli huomata että keskiryhmässäkin sitten jopa pääsi ohitteleen muita eikä kukaan tullut ohi :orgmp:

Vaihteluväli on päivässä nopeaan ja vuosia hitaassa.

Olet mun näkemyksen mukaan keskiarvoa nopeampi nousija.

JMH sanoi:
Vaihteluväli on päivässä nopeaan ja vuosia hitaassa.

Olet mun näkemyksen mukaan keskiarvoa nopeampi nousija.

Tai sitten oli erilainen taso kun yleensä? :grin:

Vinkkejä Alastaroon btw kavereilta?
Menossa ekaa kertaa sinnekkin ehkä 25pvä

Alexci sanoi:
Hauska oli huomata että keskiryhmässäkin sitten jopa pääsi ohitteleen muita eikä kukaan tullut ohi :orgmp:
Jos olit se punavanteinen pyörä jolle kellotin aikoja, ni mä oisin tullu susta ohi :)- (2-päällä)

...ellet sitte nopeutunu 5 sekuntia vielä siitä mitä kellotin :D

Alexci sanoi:
Yks vihje minkä voin antaa, että siin vaihees ku tulee fiilis että "nytpä mä käännän mutkaan" ni odota vajaa sekunti ennenku oikeesti lähet kääntämään... Koska varsinki ekalla kerralla porukka menee apexeihin aaaaaaaivan hitosti liian aikasin ja exit menee persiilleen ku pääsee liian myöhään kaasulle.

....ja käytä KOKO rata hyväksesi. Älä mene mutkaan siten että radan reunan ja sun renkaan välissä on 2 metriä... puolen metrin päässä suoran radan reunasta EI putoa nurmikolle ku jarruttaa.

Alexci sanoi:
Tai sitten oli erilainen taso kun yleensä? :grin:

Menossa ekaa kertaa sinnekkin ehkä 25pvä
Jos ajoasento on oikean suuntainen ja vauhti tulee ajolinjasta, niin jatka samaan malliin.
Jos ajoasennosta ei ole hajua, kanttareet alkaa tulemaan silmille ja vauhti tulee kaasua vääntämällä, niin älä jatka samaan malliin.
Eipä se alastaro siinä suhteessa eroa mistään radasta.

PrivateeR sanoi:
Jos olit se punavanteinen pyörä jolle kellotin aikoja, ni mä oisin tullu susta ohi :)- (2-päällä)

...ellet sitte nopeutunu 5 sekuntia vielä siitä mitä kellotin :D

Entiiä yhtään kierrosajoista kun en saanu RaceChronoa toimimaan.🙄

Kipe_ sanoi:
Kellotin sulle portilla about 1:25-1:27 aikoja ennen sitä pitkää endoa.:cruising:
No sit en ois enää 2-päällä tullu ohi. Mä kellotin samalle jannulle hitaassa 1:30. 2-pääl meni just toi sama 1:27

Kipe_ sanoi:
Kellotin sulle portilla about 1:25-1:27 aikoja ennen sitä pitkää endoa.:cruising:

Mukava et joku seurannu ajoa, ja kiitos tiedosta :).

Ajoasennossa tekemistä vielä kun kenkä otti asvalttiin kiinni muttei polvipalat,
Mutta eikai se kaikki heti kerrasta kuuluukkaan tulla :grin:

Mukavaa puuhaa ja voi sanoa et nautin tästä uudesta lajista paljon, ennen tuli ajettua
enduroa. Ei tosin sitäkään tullut kun harrasteltua.

Alexci sanoi:
Ajoasennossa tekemistä vielä
Todellakin. Istut nimittäin aivan pystyssä mutkissa. Sulla on aika varmasti sama syndrooma ku minulla oli alussa. LUULIN ja TUNTUI että nojaan nii maa perkeleesti mutta totuus oli että nojasin vain päällä alaviistoon.

Hyvä maamerkki nojaamiseen on se, että leuka menee bensatankin korkeudelle pyörän sivulle.

P.S. Jos oot Alastarolle tulossa viikon päästä, ni tuu nykimään hihasta ni voin koutsata pikkasen.
Mut löytää pääkatsomon vikan mutkan puoleisesta päädystä vaaleansinisen pakun vierestä.

Olipa mukava päivä Motoparkissa tänään.

Ensifiilis oli ihan kauhea, kun ei ollut ennen ajanut tuolla ja ja keskittyminen meni radan oppimiseen ja siihen et ei vedä nenälleen kun oli suht kosteaa ekalla setillä.
Ja semmoinen fiilis et on ihan väärässä ryhmässä, koska oli niin hidas..

Loppua kohden pysty keskittyyn vaan ajamiseen :orgmp:

https://youtu.be/ND_mys3tybw

Siinä päivän viimeinen veto, paras kierrosaika oli 1.45

Mites muiden ajot meni?

Re: Keskiryhmän kuskit

Mä rakensin päivän aikana mun Daytonasta Suomen (maailman?) ensimmäisen plug- in hybrid version. Koko päivä säätämistä ja räpläämistä mut päivän päätteeksi sain noin viisi kierrosta aikaiseksi. Hauskaa oli [emoji106] huominen mennään tolla hyväksi havaitulla systeemillä, että settien välissä akku latinkiin niin sillä yhden setin saa vedettyä...

Lähetetty minun motorola one laitteesta Tapatalkilla

Alastarossa 3.7. olis taasen AT 4:sta tarjolla ja näillä näkymin meikäläinen on vetämässä tuon kurssin. Eli käykääs äkkiä kaupan kautta, jos siirtyminen nopeaan ryhmään tai ajon parantaminen noin muuten vain kolkuttelee takaraivossa.

PrivateeR sanoi:
pääsin kuin pääsinki iha siihe nopean ryhmän marginaalin paikkeille parinkymmenen kierroksen jälkeen.

Mun ekat kierrokseni Motoparkissa :
1:36.16
1:35.62
1:37.00

Päivän päätteeksi meni 1:32.0. Seuraavana päivänä tuli 1:31.0. Sitä seuraavana päivänä 1:29.4.

Tuolla rataharjoitteluinfossa on kerrottu nopean rajaksi motoparkkiin 1:42 eli aika paljon hitaampi ku 1:36, onko infossa virheellinen aika?

kurja sanoi:
Tuolla rataharjoitteluinfossa on kerrottu nopean rajaksi motoparkkiin 1:42 eli aika paljon hitaampi ku 1:36, onko infossa virheellinen aika?

Infon aika pitää paikkaansa, mutta sitä saatetaan vähän päiväkohtaisesti entrata riippuen siitä millaista porukkaa on ajamassa. Jos kovasti on kisakuskeja niin nopean raja voi olla tiukempi, mutta tuo on hyvä lähtökohta ja sen perusteella uskaltaa kyllä ostaa liput. Ja jos tuota rajaa paikan päällä entrataan, hoitaa järjestävä taho siirtelyn ryhmästä toiseen, mikäli siihen on tarvetta.

Back