• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Keskiryhmän kuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juutana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
wbaum sanoi:
Keskimääräinen nopeen ukko pystynee ajamaan tuolla keskiryhmässä vaikka kytkinkäsi selän takana ja yhdellä vaihteella.
Ja esim Bimmerillä olen ajellut kevyesti nopeen ryhmän vauhtia yhellä vaihteella, sen yhden kerran kun sitä aikoinaan tulin huvikseen kokeilleeksi yhden setin verran. Täytyypä ens vuonna yrittää muistaa kokeilla mimmoseen kierrosaikaan nyt sit pääsis, kun oma enkka on kehittyny sen aikaisesta muutaman sekunnin. Yhellä vaihteella ajellen vs vaihteita normaalisti käyttäen kierrosaikaero oli tuolloin noin 4-5 sekunttia tjsp. Mikä nykyvauhdilla tarkottais alastarossa yhellä vaihteella ajellen kierrosaikaa 1:25-26.

No niin, aukenihan tuo kuvio itsellenikin. :right:

Eri ryhmien epätasaisuus ei taida johtua siitä, että ryhmissä ajaa liian hitaita, vaan pääosin siitä että niissä ajelee liian nopeita. Itse siirryin keskinopeeseen heti, kun ns. suuntaa antavat rajat siihen antoivat myöten (eli esim. Kemoralla pääsin pysyvästi alle 1:35). Eka setti jännitti melkoisesti ja olinhan siellä siitä hitaasta päästä, mutta sen jälkeen on keskinopeassa sompailtu muutama vuosi hiljakseen kehittyen. Jos ensi vuonna kehitys on tämän vuoden kaltaista, niin nopean ryhmän raja alittuu pysyvästi (esim. Kemoralla se 1:22), ja taidanpa laittaa sitten anomusta siihen ryhmään sisään :)

Nimittäin jos olen yhtään ymmärtänyt oikein, niin sieltä sitten tyrkitään kyllä pois, jos on ero liian iso. Ja toinen asia jonka olen ikään kuin ymmärtänyt on se, että nopeassa ryhmässä 10 sekunnin nopeusero on sellainen, että osaavat kuskit sen handlaavat.

Sen sijaan keskinopeassa, jossa on kuskeja ajoilla 1:34 ja 1:14 ja kaikkea siltä väliltä, voi tulla happipaikkoja, kun se ohittaja ja ohitettava ovat ihan eri planeetalta. Sitä vartenhan tuo keskinopea on, että me siihen ryhmään kuuluvat voimme about samoja aikoja ajaen hölmöillä ne hölmöilyt pois, ja oppia siinä matkan varrella.

Summa summarum; nykyiset rajat taitavat olla hyviä, kunhan niitten mukaan vain ihan oikeasti ne ryhmät ilmoittautuessa valittaisiin. Ja esitys siitä, että paikan päällä (tai jo ilmoittautuessa) järjestäjille ilmoitettaisiin se tyypillinen kierrosaika radalla, saattaisi auttaa näiden ryhmien hienosäädössä.

Ja kaikki saisivat turvallista ja hauskaa ajanvietettä :thumbup:

Re: Keskiryhmän kuskit

Niin tuosta ohittelusta keskiryhmässä... Niistä jotka alkavat rullailla mutkaan pikku hiljaa puolesta välistä suoraa pääsee kyllä helposti ja turvallisesti jarrussa ohi. Kaikista pahimpia on ne jotka painaa tonnarilla suoran täysiä ja jättää ja jarrun niin viime tippaan, että itselläkin jo usko loppuu. Sitten jarrutetaan niin, että etunen käy lukossa pari-kolme kertaa, ja sitä jarrua ei sitten höllätä oikeastaan missään kohtaa vaan jarrutetaan aivan hampaat irvessä sinne mutkaan asti ja pysähdytään sitten sinne. Tälläinen kaveri on yleensä saanut tonnarilla ihan hyvän raon tehtyä suoralla ja koska jarrutus aloitetaan niin myöhään niin jarrussa ei pääse riittävän lähelle. Myöskin tällaisilla kuskeilla linja ei useinkaan pidä niin esim ulkokautta ei uskalla yrittää ohi. Ainut missä voi yrittää ohi on käytännössä avaukset mutta siinä pitää mennä kaikki todella nappiin. Tolla mun pyörällä antaa sellaisen kevyet 70-90hp tasoitusta tonnareihin, niin aika äkkiä ne repii eroa todella paskalla mutkan ajamisellakin. Näissä olen yrittänyt tehdä niin, että jätän riittävästi rakoa ennen mutkaa, jotta pääsisin suuremman mutkanopeuden turvin rinnalle ja ohi. Yleensä siinä käy niin että pääsen avauksessa rinnalle mutta sitten ohitettava karkaa horisonttiin. Heikkoina hetkinä olen haaveillut tonnariin siirtymisestä... Sitten kuitenkin aina tiedostan sen asian, että tolla voi oppia oikeasti nopeaksi kuskiksi koska teholla ei paljoa paikkailla muita puutteita.

Sent from my iPhone using Tapatalk

JCM sanoi:
Niin tuosta ohittelusta keskiryhmässä... Niistä jotka alkavat rullailla mutkaan pikku hiljaa puolesta välistä suoraa pääsee kyllä helposti ja turvallisesti jarrussa ohi. Kaikista pahimpia on ne jotka painaa tonnarilla suoran täysiä ja jättää ja jarrun niin viime tippaan, että itselläkin jo usko loppuu. Sitten jarrutetaan niin, että etunen käy lukossa pari-kolme kertaa, ja sitä jarrua ei sitten höllätä oikeastaan missään kohtaa vaan jarrutetaan aivan hampaat irvessä sinne mutkaan asti ja pysähdytään sitten sinne. Tälläinen kaveri on yleensä saanut tonnarilla ihan hyvän raon tehtyä suoralla ja koska jarrutus aloitetaan niin myöhään niin jarrussa ei pääse riittävän lähelle. Myöskin tällaisilla kuskeilla linja ei useinkaan pidä niin esim ulkokautta ei uskalla yrittää ohi. Ainut missä voi yrittää ohi on käytännössä avaukset mutta siinä pitää mennä kaikki todella nappiin. Tolla mun pyörällä antaa sellaisen kevyet 70-90hp tasoitusta tonnareihin, niin aika äkkiä ne repii eroa todella paskalla mutkan ajamisellakin. Näissä olen yrittänyt tehdä niin, että jätän riittävästi rakoa ennen mutkaa, jotta pääsisin suuremman mutkanopeuden turvin rinnalle ja ohi. Yleensä siinä käy niin että pääsen avauksessa rinnalle mutta sitten ohitettava karkaa horisonttiin.
Välillä on tosiaan mutkaan pysäyttelijöitä, on niitä nopeassakin, mm. minä. Ne on hankalia, jos ne edes sinnepäin vielä avaakin.

Ei siinä oikein muuta voi kuin työntää mutkaan lujempaa ja päästä avauksessa reilusti rinnalle. Suurin osa tässä vaiheessa vähän antaa armoa avauksen kanssa. Tätä tehdessä kyllä pitää olla selvä näkemys jo kuinka kuski ajaa ja osata ennakoida liikettä. Joka radalla kyllä saa olla viekkaasti parempi kuski kun tuon onnistuu tekemään, mutta eiköhän tuokin jotain ajoharjoittelua ole.

Heikkoina hetkinä olen haaveillut tonnariin siirtymisestä.
No nyt alkaa olla asiaa... Ei vaan, se on vähän eri laji. Jos alla 600cc, niin opettelee ajamaan sillä, tonninen on sitten hauska jos kaipaa enemmän repivää menoa ja suurempaa kulurakennetta.

JCM sanoi:
Niin tuosta ohittelusta keskiryhmässä... Niistä jotka alkavat rullailla mutkaan pikku hiljaa puolesta välistä suoraa pääsee kyllä helposti ja turvallisesti jarrussa ohi. Kaikista pahimpia on ne jotka painaa tonnarilla suoran täysiä ja jättää ja jarrun niin viime tippaan, että itselläkin jo usko loppuu. Sitten jarrutetaan niin, että etunen käy lukossa pari-kolme kertaa, ja sitä jarrua ei sitten höllätä oikeastaan missään kohtaa vaan jarrutetaan aivan hampaat irvessä sinne mutkaan asti ja pysähdytään sitten sinne. Tälläinen kaveri on yleensä saanut tonnarilla ihan hyvän raon tehtyä suoralla ja koska jarrutus aloitetaan niin myöhään niin jarrussa ei pääse riittävän lähelle. Myöskin tällaisilla kuskeilla linja ei useinkaan pidä niin esim ulkokautta ei uskalla yrittää ohi. Ainut missä voi yrittää ohi on käytännössä avaukset mutta siinä pitää mennä kaikki todella nappiin. Tolla mun pyörällä antaa sellaisen kevyet 70-90hp tasoitusta tonnareihin, niin aika äkkiä ne repii eroa todella paskalla mutkan ajamisellakin. Näissä olen yrittänyt tehdä niin, että jätän riittävästi rakoa ennen mutkaa, jotta pääsisin suuremman mutkanopeuden turvin rinnalle ja ohi. Yleensä siinä käy niin että pääsen avauksessa rinnalle mutta sitten ohitettava karkaa horisonttiin. Heikkoina hetkinä olen haaveillut tonnariin siirtymisestä... Sitten kuitenkin aina tiedostan sen asian, että tolla voi oppia oikeasti nopeaksi kuskiksi koska teholla ei paljoa paikkailla muita puutteita.
Haiskahtaa vähän siltä, että seuraat liikaa sen edellä menevän ajolinjaa, tai muuten vaan taitat mutkaan liian aikaisin, kun yrität ohittaa.

Tuollaisista suora-availija-tonnari-kuskeita pääsee todella helposti kusiaisella ohi. Niiden ohittelu oli mun ihan lempipuuhaa silloin kun vielä keskiryhmässä ajelin.

Oikeastaan ei tarvitse mitään muuta tehdä kuin antaa kyseisen kuskin avata edellisestä mutkasta apinan raivolla ja itse availee leppoisasti perässä.
Sitten kun se alkaa pysähtymään sinne mutkaan, niin pitää vielä etäisyyttä sopivasti liukuvalla jarrulla, eikä lähde itse kääntämään sinne mutkaan.
Vasta kun se lähestyy apeksia, niin alkaa itse taittamaan mutkaan.
Ja kun se ohittaa apeksin, niin itse nostaa mopon pystyyn ja avaa normaalia nopeammin ja ohittaa.

Eli ihan pelkällä oman vauhdin ja linjan ajoituksella homma hoituu erittäin helposti.
Ah sitä nautintoa kun kusiaisella veti HP4:sen ohi alastaron takasuoralla, joka oli mun lempipaikka tuohon toimintaan. :rakastunut:

Eri ryhmien epätasaisuus ei taida johtua siitä, että ryhmissä ajaa liian hitaita, vaan pääosin siitä että niissä ajelee liian nopeita. Itse siirryin keskinopeeseen heti, kun ns. suuntaa antavat rajat siihen antoivat myöten (eli esim. Kemoralla pääsin pysyvästi alle 1:35). Eka setti jännitti melkoisesti ja olinhan siellä siitä hitaasta päästä, mutta sen jälkeen on keskinopeassa sompailtu muutama vuosi hiljakseen kehittyen. Jos ensi vuonna kehitys on tämän vuoden kaltaista, niin nopean ryhmän raja alittuu pysyvästi (esim. Kemoralla se 1:22), ja taidanpa laittaa sitten anomusta siihen ryhmään sisään :)

Nimittäin jos olen yhtään ymmärtänyt oikein, niin sieltä sitten tyrkitään kyllä pois, jos on ero liian iso. Ja toinen asia jonka olen ikään kuin ymmärtänyt on se, että nopeassa ryhmässä 10 sekunnin nopeusero on sellainen, että osaavat kuskit sen handlaavat.

Älä sitten kitise, KUN käy noin.
https://www.youtube.com/watch?v=h87uG_uAdlU

jjuselius sanoi:

Nyt jäi vähän epäselväksi miten tuo video liittyy keskiryhmään?

undertow sanoi:
No niin, aukenihan tuo kuvio itsellenikin. :right:

Sen sijaan keskinopeassa, jossa on kuskeja ajoilla 1:34 ja 1:14 ja kaikkea siltä väliltä, voi tulla happipaikkoja, kun se ohittaja ja ohitettava ovat ihan eri planeetalta. Sitä vartenhan tuo keskinopea on, että me siihen ryhmään kuuluvat voimme about samoja aikoja ajaen hölmöillä ne hölmöilyt pois, ja oppia siinä matkan varrella.

Summa summarum; nykyiset rajat taitavat olla hyviä, kunhan niitten mukaan vain ihan oikeasti ne ryhmät ilmoittautuessa valittaisiin. Ja esitys siitä, että paikan päällä (tai jo ilmoittautuessa) järjestäjille ilmoitettaisiin se tyypillinen kierrosaika radalla, saattaisi auttaa näiden ryhmien hienosäädössä.

Ja kaikki saisivat turvallista ja hauskaa ajanvietettä :thumbup:

jjuselius sanoi:
nopean ryhmän raja alittuu pysyvästi (esim. Kemoralla se 1:22), ja taidanpa laittaa sitten anomusta siihen ryhmään sisään :)

Kemoralla pitäis kyllä pystyä tasasesti ajaa alle 1:20, itse en viitsisi/uskaltaisi mennä ajamaan 1:21 ajoilla nopeaan.

Ja nopeaan siirtymisessä ei ole pelkästään se de facto aika, vaan se muukin tekeminen radalla. Että se on loogista ja linja pysyy samana.

edit. Fiksuin tie sinne on käydä AT4, ja jos sieltä koluttajan puolesta saa vihreää valoa, että tekeminen on jotenki järkevää.

Jonezi sanoi:
Kemoralla pitäis kyllä pystyä tasasesti ajaa alle 1:20, itse en viitsisi/uskaltaisi mennä ajamaan 1:21 ajoilla nopeaan.

Ja nopeaan siirtymisessä ei ole pelkästään se de facto aika, vaan se muukin tekeminen radalla. Että se on loogista ja linja pysyy samana.

Kuten sanottua, tuo raja riippuu päivästä eikä ole kiveen hakattu. Katotaan säädetäänkö noita rajoja ensi vuodelle johonkin suuntaan.

Jonezi sanoi:

edit. Fiksuin tie sinne on käydä AT4, ja jos sieltä koluttajan puolesta saa vihreää valoa, että tekeminen on jotenki järkevää.

Tästäpä taisi se koko keskustelu hiljakseen käynnistyäkin, eli ovatko eri radoille asetetu rajat ajan tasalla. Näin maksavana asiakkaana oletan, että isossa kuvassa rajat ovat oikein ja niiden mukaan ilmoittaudutaan. Yllättävän vaikeata on ihan puskista ymmärtää, että 1:22 tarkoittaa oikeasti 1:18 :kääk:

Kaiken parasta meille kaikille on se, että rajat ovat jo valmiiksi kohdallaan, mutta päivän sisällä tapahtuvaa säätöä helpottaisi juukelisti, jos järjestäjillä olisi kierrosaikoina käsissään päivän sakin nopeudet. Paljon helpompi vaihtaa porukan ryhmiä heti päivän alussa, kun näkee ryhmien nopeuserot.

Ja ryhmän vaihdossa pitää tietysti olla vastuullinen molempiin suuntiin, ei liian aikaisin eikä liian myöhään. Omalla kohdalla on ollut tapana ennen siirtymistä ryhmästä toiseen pyytää kommenttia osaavammalta (esim. Orgin kouluttajalta). Esim. kun siirryin keskiryhmään, kerroin ilmoittautuessa vielä aikani, ja kysyin onko ok? Ja että katselkaa miltä näyttää ja tehkää johtopäätöksiä.

Ja joo, itseänikin harmittaisi törmätä edellä kaatuneen pyörään :thumbup:

jjuselius sanoi:
Hei haloo, 1.18 kuski siirrettiin joko kotio tai keskiryhmään.

Eihän se nyt voi noin mennä, jos on olemassa annetut suositusajat ja täytät ne. Joko ajat siinä ryhmässä johon ostit lipun tai järjestäjät siirtävät sinut toiseen ryhmään. Ei kai lipun ostajalla voi olla kristalipalloa onko hänen aikansa nyt tällä kertaa sopiva. Kuka lähtee kemoralle arpomaan sopiiko ostettuun ryhmään jos vaihtoehtona on et sanotaan kaikki ryhmät täynnä mee kotiis täältä vitun pelle kun et osaa ajaa tarpeeks kovaa tai ajat liian lujaa:kääk:

Edit vaikka ajajakokouksessa sanotaankin, "järjestäjät pidättävät itseleen oikeuden plaa pla"

jjuselius sanoi:
Hei haloo, 1.18 kuski siirrettiin joko kotio tai keskiryhmään.

Kuten useaan kertaan on jo todettu, jos ryhmät ovat jossain yksittäisessä tapahtumassa poikkeuksellisen nopeita tai hitaita, joudutaan turvallisuuden takia siirtelemään porukkaa ryhmästä toiseen. Ketään ei noissa tapauksissa kyllä ole kotiin lähetetty. Yksittäisen tapahtuman perusteella emme myöskään voi ruveta muuttamaan ryhmien rajoja vaan sitä varten on katsottava pidemmän ajan keskiarvoa ratakohtaisesti.

Ratajärkkäreillä ei myöskään ole varusteissa sitä kristallipalloa, jolla voisimme puoli vuotta etukäteen ennustaa kaikkien päivien nopeusjakauman vaan siirtoja ryhmästä toiseen tehdään tarpeen mukaan paikan päällä.

undertow sanoi:
mutta päivän sisällä tapahtuvaa säätöä helpottaisi juukelisti, jos järjestäjillä olisi kierrosaikoina käsissään päivän sakin nopeudet.
Niin, ja mitäs jos lipun ostaja ei tiedä mihin ryhmään kuuluu? Ja kyllä, noita on iha nopean ryhmän tasolla asti.

Nimimerkillä "Menin Motoparkiin ekaa kertaa ikinä, ja alla SBK kilpapyörä". En minä tienny kykenenkö nopean ryhmän vauhtiin vai enkö. Ostin tuurilla nopean ryhmän lipun ja pääsin kuin pääsinki iha siihe nopean ryhmän marginaalin paikkeille parinkymmenen kierroksen jälkeen.

Mun ekat kierrokseni Motoparkissa :
1:36.16
1:35.62
1:37.00

Päivän päätteeksi meni 1:32.0. Seuraavana päivänä tuli 1:31.0. Sitä seuraavana päivänä 1:29.4.

En tiedä muista, mutta itsestä se toisen suuren järjestejän ratapäivillä tehtävä ryhmänjako paikan päällä on aivan helvetin hyvä. Silloin radalla pyörii suht tasaisesti porukkaa ryhmästä riippumatta. Sekin hyvä puoli, että mikäli päiviä ei ole myyty täyteen niin joka ryhmään tulee väljää tasaisesti.

Toki siellä aina joku pahoittaa mielensä, mutta täydellistä nyt ei olekkaan.

Habbax sanoi:
En tiedä muista, mutta itsestä se toisen suuren järjestejän ratapäivillä tehtävä ryhmänjako paikan päällä on aivan helvetin hyvä. Silloin radalla pyörii suht tasaisesti porukkaa ryhmästä riippumatta. Sekin hyvä puoli, että mikäli päiviä ei ole myyty täyteen niin joka ryhmään tulee väljää tasaisesti.

Toki siellä aina joku pahoittaa mielensä, mutta täydellistä nyt ei olekkaan.

Mallissa on myös hyvät puolensa, mutta johtaa helpisti hitaassa päässä tarpeettoman suuriin nopeuseroihin, mikä taasen ei tue millään tavalla meille tärkeää koulutustoimintaa. Kävijäkunnan rakenne on kuitenkin hieman erilainen.

Nitrous sanoi:
Mallissa on myös hyvät puolensa, mutta johtaa helpisti hitaassa päässä tarpeettoman suuriin nopeuseroihin, mikä taasen ei tue millään tavalla meille tärkeää koulutustoimintaa. Kävijäkunnan rakenne on kuitenkin hieman erilainen.

Nyt ei auennut oikein mulle? Jos verkkokaupasta ostetaan esim. 4 eri ryhmään liput samalla tavalla kuin ennenkin mutta paikan päällä vaan jaetaan porukka, ei siellä nyt hirveen paljoa enempää pitäs nopeuseroja syntyä, päin vastoin?

Toki jos on oikein vähän hitaita ja paljon nopeita niin sitten syntyy joo. Niissä tilanteissa nyt varmaan joutuis jotain kompromissiä tekemään. Minun muistaakseni ORGin päivillä melkein nopeessa on eniten "tilaa", tietty se tarkoittaisi että nopeeseen sitten nousisi keskinopean kuskeja, mutta luultavasti niille olisi siittä hyötyä ja nopeessa nyt muutenki suurin osa osaa edes jotenkin kiertää rataa ja pääsee jotenki ohi tai kiertää varikon kautta.

Habbax sanoi:
Nyt ei auennut oikein mulle? Jos verkkokaupasta ostetaan esim. 4 eri ryhmään liput samalla tavalla kuin ennenkin mutta paikan päällä vaan jaetaan porukka, ei siellä nyt hirveen paljoa enempää pitäs nopeuseroja syntyä, päin vastoin?

Toki jos on oikein vähän hitaita ja paljon nopeita niin sitten syntyy joo. Niissä tilanteissa nyt varmaan joutuis jotain kompromissiä tekemään. Minun muistaakseni ORGin päivillä melkein nopeessa on eniten "tilaa", tietty se tarkoittaisi että nopeeseen sitten nousisi keskinopean kuskeja, mutta luultavasti niille olisi siittä hyötyä ja nopeessa nyt muutenki suurin osa osaa edes jotenkin kiertää rataa ja pääsee jotenki ohi tai kiertää varikon kautta.

Tuo on totta, että yksittäisen ratapäivän kävijäjakauma vaikuttaa aika paljon siihen, että syntyykö nopeuseroja vai ei, oli ryhmien jakotapa mikä tahansa. Nykyinen malli meidän päivillä toimii kuitenkin yli 90% päivistä ja niillä lopuilla sitten siirrellään porukkaa tarpeen mukaan. Tai jos ennakolta on tiedossa, että ratapäivällä on poikkeuksellisen paljon nopeita/hitaita kuskeja, tehdään jo ilmoittautumisessa esim. tuo kierrosaikojen kysely ja ryhmäjako sen mukaan. Näitä erikoistoimia tarvitaan onneksi melko harvoin. Toki tuo normaalista poikkeava sumplaus ei näy välttämättä kaikille asiakkaille vaan pelkästään niille, joita ryhmämuutokset ilmottautumisen yhteydessä koskevat.

Mulle oman vauhdin kannalta on ainakin ollut nopeen ryhmän vauhdilla hinkata keskiryhmässä. Ja kunnes joku potkii pois, niin jatkossakin ainakin alkukausi jatketaan samoin.

Periaatteena kaikessa tekemisessä ollut aina, että itse pitää oppi ja oivaltaa. Nitrousta nyt konsultoitu rengaspaineista, kun 2 settiä takarenkaalla tuntui vähän tarpeettomalta kuluerältä. Tosin vedettiin niitä jo 4 siinä paskaksi eka 😂

Hyvin harva kierros nyt tulee kierrettyä omaakovaa kokonaan, vaan lähinnä mutka/sektori kerrallaan. Ja sit joko pätkä rauhassa tai kierros kaks hiljaa. Alastaron 1.25 tai kemoran 1.15 vauhdilla voi vähän höllätä aina, kun ei siinä ihan perseessä ole ainakaan isoa porukkaa.
Hitaamman jos saa kiinni, niin ei mulla ainakaan ole mitään kiirettä ohi, vaan voin katsella vaikka kierroksen kaksi hyvää ja turvallista paikkaa. Silloin tulee katseltua sit niitä ajolinjojakin ehkä paremmin. Muutenhan mulla ei mitään jarrupaikkoja tai linjoja olekkaan. Fiiliksellä mennään.

Nopeessa kun sit pitäis oikeesti mennä kokoajan täysillä, niin näillä mun ripuliranteilla setit olis 3 kierroksen rykäisyjä. Vetoapu ei kiinnosta tippaakaan, kun sen tietää ennalta, että hiekkalaatikko kutsuu hyvinkin nopeasti.
Omat aikatavoitteet on jo täytetty, joten ei ole mitään väliä tuleeko enään mitään kehitystä.

Eli lopulta se on ihan sama mitkä aikarajat ryhmillä on, kun jotkut on aina väärässä.

Back