• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Keskiryhmän kuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juutana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
scuuba sanoi:
Veikkaisin että tuossa vika, "Mokkula oli teipattu tankkiin". Ts kuskin kroppa kun on enimmäkseen vettä ja radiotaajuudet ei vedestä tykkää, niin se aiheuttaa häiriöö.
Mokkula kannattaa teipata joko mopon keulaan esim pleksiin, tai mopon perään, jolloin sillä on esteettömämpi näkyvyys taivaalle.

Ja jos mokkula on Qstarz niin heittää sillä vesilintua ja ostaa joku toimiva tilalle. Näin ainakin tän kesän jälkeen totesin.

Nitrous sanoi:
Ja jos mokkula on Qstarz niin heittää sillä vesilintua ja ostaa joku toimiva tilalle. Näin ainakin tän kesän jälkeen totesin.
Ennenku heität niin ilmota niin otan kopin. :p

rantaile sanoi:
Siitäkö mullaki on kierrosajat kiikastanut :)

Olipa hyvä että tuli puheeksi. Se on pakko olla tuo Qstarz joka mullakin näyttää järjestään 10 sekkaa liian hitaita aikoja. :)- Joka radalla...

Goofy S sanoi:
Olipa hyvä että tuli puheeksi. Se on pakko olla tuo Qstarz joka mullakin näyttää järjestään 10 sekkaa liian hitaita aikoja. :)- Joka radalla...

Mulla pätki niin päin että teki pahimmillaan ouolenbkierroksen pomppuja data ja välillä tuli aika haamukierroksia. Esim. Kemorassa alle minuutin ja useempia pienempiä hyppyjä oli jatkuvasti. Pahimmillaan ei koko päivältä saanu yhtään kunnollista kierrosta datan osalta. Noita pieniä hppyjä ei ees huomannu ennen kuin koneella katteli dataa tarkemmin. Pari kertaa luulin ton takia ajaneeni enkan, mutta tarkempi tarkastelu osotti, että datassa häröö.

Nitrous sanoi:
Mulla pätki niin päin että teki pahimmillaan ouolenbkierroksen pomppuja data ja välillä tuli aika haamukierroksia. Esim. Kemorassa alle minuutin ja useempia pienempiä hyppyjä oli jatkuvasti. Pahimmillaan ei koko päivältä saanu yhtään kunnollista kierrosta datan osalta. Noita pieniä hppyjä ei ees huomannu ennen kuin koneella katteli dataa tarkemmin. Pari kertaa luulin ton takia ajaneeni enkan, mutta tarkempi tarkastelu osotti, että datassa häröö.

Ei saa peläytellä tuolla tavalla. Tuli ihan kylmähiki ja tarkastin tuon oman enkkakierroksen. Ei ollut katkoja. On ilmeisesti sen verran suoraselkäinen ajoasento ettei häiritse mokkulan työskentelyä. :)-

Viime vuonna kun kännykän gps:illä ajelin, niin Kemorassa en saanu juurikaan kierroksia talteen. Ensin ajattelin, että se metalliaita sotkis, mutta kun ajat oli useasti 2:3x, niin voisko se ottaa kahvilan suorasta maalilinjan. Nyt ei ollu qztarzilla tuota ongelmaa ja rauhassa kun ajelee, niin sekin pysyy mukana :)

marko.fzs sanoi:
Ei saa peläytellä tuolla tavalla. Tuli ihan kylmähiki ja tarkastin tuon oman enkkakierroksen. Ei ollut katkoja. On ilmeisesti sen verran suoraselkäinen ajoasento ettei häiritse mokkulan työskentelyä. :)-

Noh, mulla mokkula suoraan pyörän virrassa kiinni ilman akkua takakatteessa ja luuri teipattuna siihen viereen/päälle. Eli ei paljon pitäs kropan vaimentaa.

Nitrous sanoi:
Noh, mulla mokkula suoraan pyörän virrassa kiinni ilman akkua takakatteessa ja luuri teipattuna siihen viereen/päälle. Eli ei paljon pitäs kropan vaimentaa.

Sitten ajat vaan liian kovaa vai voisko toi hontan tärinä vaikuttaa asiaan:D

Nitrous sanoi:

Pyörän sähkö voi olla sellaista rupua ettei hyvä tosikaan, joten oireiden syy voi löytyä sieltä, varsinkin jos akulliseksi tarkoitettua laitetta käyttää ilman akkua.

Täällä qstarz vai mikä nyt on toimii tasaseen päin persettä. Sillä saa melko uskottavasti ajetun kierrosmäärän ja ajat puolen sekunnin sisään.. joskus se innostuu ja näyttää oikein (vertailu ponderoiin).

Parhaimmillaan datan heitot on niin pieniä, ettei niitä juuri huomaa, mutta esim. eri välityksiä testatessa ois nopeuskäppyt kiva olla parin kilsan sisään ja sen 10 kierrosta putkeen, mistä nyt voi vaan haaveilla.

Seuraavaan kesään vois koittaa jotain muuta

Noissa 10 Hz Qstarseissa on kyl hyvä data niin kauan ku ne toimii.

Mut huono puoli se että ne tahtoo hajota enemmän ja vähemmän nopeesti mopon tärinästä. Mulla niitä on menny jo 4 kpl. Vuos pari kestäny per kappale.

Kassillinen elektroniikkasälää hankittu ja pyöri mukana ratapäivillä kesän aikana. Pari kertaa ratapäivillä viritin systeemit ja totesin, että olisko sittenkin parempi keskittyä siihen ajamiseen ja uusien asioiden oppimiseen! Kyllä omat nopeat tulee jos on tullakseen.

Uusia osia tilattu ja ensi kaudeksi, rakenteilla kyykky kadulle/radalle. Saas nähdä miten kerhon ratakiertäjät vastaa haasteeseen! Vähän joutuu varmaan kierrosajoissa kiristämään, mutta .........periksi en anna.

sami1024 sanoi:
Pyörän sähkö voi olla sellaista rupua ettei hyvä tosikaan, joten oireiden syy voi löytyä sieltä, varsinkin jos akulliseksi tarkoitettua laitetta käyttää ilman akkua.

Qstarzin eka ja pahin ongelma on tuo akku, joka paikoillaan ollessa pätkii kontaktia kun akku tärisee laitteen sisällä. Hetkeksi tuon ongelman saa korjattua kun kiilaa sen akun paikoilleen mahdollisimman tiukasti, mutta ajan kanssa ongelma palaa. Laite toimii huomattavasti paremmin kun on kiinni suoraan pyörän sähköissä, tuo on testattu useampaan otteeseen ja useammassa pyörässä. Keväällä mittailin tallilla tuota USB-muuntajan antamaa virtaa ja mun mielestä oli ihan tasasta. Tosin mitään muuta mä en sähköstä ymmärrä kuin että se on sinistä ja sattuu.

finn sanoi:
Kassillinen elektroniikkasälää hankittu ja pyöri mukana ratapäivillä kesän aikana. Pari kertaa ratapäivillä viritin systeemit ja totesin, että olisko sittenkin parempi keskittyä siihen ajamiseen ja uusien asioiden oppimiseen! Kyllä omat nopeat tulee jos on tullakseen.

Uusia osia tilattu ja ensi kaudeksi, rakenteilla kyykky kadulle/radalle. Saas nähdä miten kerhon ratakiertäjät vastaa haasteeseen! Vähän joutuu varmaan kierrosajoissa kiristämään, mutta .........periksi en anna.

Parhaiten noista datahommista sain ite irti niin, että illalla ajopäivän jälkeen katteli datasta pahimmat virheet ja niitä sit korjaili seuraavalle päivälle. Settien välissä minkään muun kuin kierrosajan vilkasemista ei ollu mitään iloa.

Nitrous sanoi:
Keväällä mittailin tallilla tuota USB-muuntajan antamaa virtaa ja mun mielestä oli ihan tasasta. Tosin mitään muuta mä en sähköstä ymmärrä kuin että se on sinistä ja sattuu.
Noissa ollee ihan ok tasanen jännite. Edes kiinalaiset ei saa sössittyä noin yksinkertasta vehettä. Ehkä....

Back