• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kerro BMW-hihhuleista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nostalgia
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niin no, mä ostin kotiloksi vihdoin biimerin, karsastin merkkiä, kun siihen liittyy niin voimallisesti omistajan leimaaminen mulkeroksi. Sitten täytin yli 40 vuotta ja yks aamu tajusin, että itse asiassa mähän oon aika moinen mulqvist.

Nyt on ihan itun hyvä kotilo ja muutenkin helppo hengittää, kyllä kaapista ulostulo on vapauttava kokemus ja biimeri kelpo peli.

(Koko threadin turhin post?  
nixweiss.gif
)
Joo. On omalta osaltaan viemässä tätä(kin) paikkaa ihan uudelle "Suoli24"-tasolle...

Jep, nyt kun alkaa olla kustomilla kylmää voipi lajin parissa jatkaa vielä pitkään Bemarilla... Suhteellisesti ottaen (liikenteeseen rekisteröityjä) tienpäällä vastaan tulee syyskuun jälkeen kokoajan enemmän Bemuja. No oikeesti kysymys on asenteesta, kaikilla (lähes) pärjää syksylläkin, mutta eihän tuosta istuimen lämmittimestä tunnu haittaakaan olevan ... paitsi ehkä kateellisille, joilla on perse jäässä.

Nyt kun joku näyttää tulleen "kaapista ulos" ja näyttää kokeneen siinä myös ihmeellisen valaistumisen niin voisitko kirkastaa meille muille, miksi niin monessa Bemarissa käytetään yötäpäivää niitä puskurin alla olevia idioottivaloja. Tuo ei ole tällaiselle paatuneemmalle selvinnyt. Itse käytän ko. valoja kovalla sateella ja sumussa.

Jep, nyt kun alkaa olla kustomilla kylmää voipi lajin parissa jatkaa vielä pitkään Bemarilla... Suhteellisesti ottaen (liikenteeseen rekisteröityjä) tienpäällä vastaan tulee syyskuun jälkeen kokoajan enemmän Bemuja. No oikeesti kysymys on asenteesta, kaikilla (lähes) pärjää syksylläkin, mutta eihän tuosta istuimen lämmittimestä tunnu haittaakaan olevan ... paitsi ehkä kateellisille, joilla on perse jäässä.
Bemun kun on yksi harvoja joissa tuo istuinlämmitin on ==> viittaako se siihen että BMW-hihhulin perse jäätyy muita pyöräilijöitä nopeammin ? Onkohan tämä perua sieltä Berliini-Moskova-Staligrad -ajoilta, jolloin aika monen peppu kuulemma jäätyi ... heilahduskäsi ...

No minä ainakin olen, BMW henkselitkin on, jokasään ajohousuissa, aina olen kyllä saanut, joskus ilmankin, jäänyt, siis ilman henkseleitäkin. Tai siis mitä.

Bemun kun on yksi harvoja joissa tuo istuinlämmitin on ==> viittaako se siihen että BMW-hihhulin perse jäätyy muita pyöräilijöitä nopeammin ? Onkohan tämä perua sieltä Berliini-Moskova-Staligrad -ajoilta, jolloin aika monen peppu kuulemma jäätyi ...  heilahduskäsi ...
Jep, edelliset reilut 20 pyörääni ovat edustaneet viittä merkkiä, mutta eipä kohdalle ole osunut yhtään Bemaria. Ennakkoluuloilla on ollut osuutta asiaan, myönnetään. Kokemusella voin sanoa että perse jäätyy merkistä riippumatta kun kelit viilenee... paitsi jos on lämmin penkki tai vastukset kalsareissa...
033102ass_1_prv.gif

Nyt kun joku näyttää tulleen "kaapista ulos" ja näyttää kokeneen siinä myös ihmeellisen valaistumisen niin voisitko kirkastaa meille muille, miksi niin monessa Bemarissa käytetään yötäpäivää niitä puskurin alla olevia idioottivaloja. Tuo ei ole tällaiselle paatuneemmalle selvinnyt. Itse käytän ko. valoja kovalla sateella ja sumussa.
...ei siis mitään käsitystä, idioottivalot, kai siellä jotain valoja keulilla tosiaan on, kun pimeässäkin eteensä näkee...

Mutta tätä mä just tarkoitin! Mä vaan nautin siitä biimeristä. Ei vois vähempää kiinnostaa, montako tuikkua keulilla loistaa, ja vielä vähemmän jaksaisin niitä laskea kaikista vastaantulevista kieseistä. Puhumattakaan, että saisin syylän, kun jollakin on wunderbaum tai ylimäärinen valo.

Itselleen nauraminen on vaikea laji.
Ilkeämielinen piruilu (vaikkapa mp:n merkistä) on eri asia kuin pilke silmäkulmassa tehty läpänheitto.

Amerikkalaisilla täryjyrillä hapsuchapsit väpättäen etenevistä partajeesuksista on veistetty huumoria, samaten wannabe-hahmoista. Riemunkirjavaan nahkakortsuun ja peilivisiiriin sonnustautuneista homokyykkäilijöistä vois yhtälailla repiä jotain. Ehkei bmw-jengi sorru sit yhtä herkullisiin ylilyönteihin kuin muut.

ps.
Helsinki-HML motari on nykyään niin karmeessa kunnossa, onnex tuli tilattua Töyrätekiltä extravahvat alulaukut, vakiot ei ois varmaan kestäny ja kesän 16. ironbutt-ajo olis vaarantunu
(no joo väsynyttä)

Tämän voi kai laittaa hihhuliosastoon....

Tänään aamulla ajelin Mäntsälästä Lappeenrantaan. Startti puoli seitsemän maissa. Ennen ajoa skrapasin satulan, peilit ja mittarit. Kahvanlämppärit on, mutta en kyllä huomannut niitten olemassaoloa missään vaiheessa. Hanskat on mallia moottorikelkka. Loppumatkassa ei tuntoa oik. käden sormissa..

Lähdön aikaan lämpötila -5 astetta ja perillä ruhtinaalliset +2 astetta. Lahden motarilla oli vähän väliä sumua ja se tiivistyi jääksi hanskoihin.. visiiri piti pitää raollaan tai auki kun hengityshöyry tiivistyi pinlockista huolimatta sisäpuolelle. Ja aina kun mentiin plussan puolelle niin sumukohdan jälkeen putsasin peilit vesihöyrystä.

200 km matkalla tuli yksi mp vastaan! En älynnyt katsoa oliko bemari, aika varmasti oli. Loppumatkasta iski sellainen tärinä että ei meinannut loppua millään. Kolme tuntia toimistolla ja nyt alkaa olemaan suunnilleen normaali olo.

Joo, oli kylmä alusta alkaen.. mut mikäs bemarilla ajellessa, se toimi kuin unelma ja oli muutenkin niin vitun hienoa.... ja oonko vitun kova mitähäh?

Jovain olen hihhuli, uskovainen ja vieläpä Biimerikuski.
Täytyy sanoa että uskovainen hihhuli on hyvä olla ja BMW on hankinta jota en ole katunut ollenkaan.
Suosittelen lämpimästi rohkaisemaan mielesi sekä uskonasioiden että bemarin kokeilemisen suhteen.  
biggrin.gif

Minen näistä teidän uskonasioistanne tiedä, mutta...
Ulkona on kosteaa, sumuista, vettäkin välillä tihuttaa. Lämpötilakin on painunut järkyttyvän alas, enää 16c. Silti laitan taas kypärän päähän ja jatkan matkaa pitkin haiwei 101:stä pohjoiseen Gessullani. Aika vähän on näkynyt harrikoita tekemässä samanlaista pitkää matkaa, taitavat olla kaupunkiajokkeja.
  Uskoa tai uskottomuutta, mutta mukava tuolla saksalaisvärkillä täällä on ajella. Toissapäivänä tankkasin ja vein ennen tankkausta Visa-korttini kassalle. Kaveri sanoi, että alle 10 dollarin ostoja ei sitten kortille. Sanoin ettei minulla ole Harrikka.
  Gessun tankki oli lähes tyhjä ja laitoin sinne yli 8 gallonaa. Tulin takaisin sisälle ja kaveri katsoi mittariaan: "Ou shit!"
Where did you put it all?
tounge.gif

Mut puihin täällä ei kannata törmätä. Eivät taida antaa periksi sitäkään vähää kuin siellä Suomessa.

No joo, meni offtopikiks. Mut pakko tätä teidän vääntöä oli vähän yrittää keventää.  
cool.gif

B1BV0107.jpg

Joo, oli kylmä alusta alkaen.. mut mikäs bemarilla ajellessa, se toimi kuin unelma ja oli muutenkin niin vitun hienoa.... ja oonko vitun kova mitähäh?
Eilisellä pimeäajokeikalla ymmärsin miksi mopossa tarvitaan lämmitettävä satula.

Mittari pysytteli yhdestä kolmeen astetta plussalla, mutta siltikin olisi ollut kiva kokeilla tuollaista lämmitystä.

Jos Suomen kesä olisi pimeämpi, niin en muuten käyttäisi keltaisia ajovalopolttimoita, on ne vaan niin onnettomat.

Mutta visiirin huurtuminen ratkeaa laittamalla liina tai kypärähuppu silmiä lukuunottamatta kasvojen ylitse että tarkenee ajaa visiiri raollaan ylös asti nostetun pleksin takana.

Sehän on toki selvää, että jos mopo antaa periksi ennen kuskia, niin sitten on aika vaihtaa mopoa.

Back