• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kerro BMW-hihhuleista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nostalgia
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos haluat tietää, millä silmällä tarkistetaan öljyt, mitä halvempaa pannaan tilalle, poistetaan naarmu pleksistä, saadaan paniikkihäiriö moottorin pintakaasunykimisestä, lasketaan polttoaineenkulutus ennen ja jälkeen, mistä saa halvalla lakritsia, mitä muuta kuuluu, kysy BMW-talkista.

edit: keskeistä on se, että ensin pannaan parikolkyt fillariin ja sitten aletaan kysellä, missä täällä vois pihdata.
Hra1150 yleistää nyt pikkasen liikaa, vaikka kyllä näitä pihtausjuttujakin näkee bemarifoorumilla yllättävän paljon. Ja yhtälailla myös kansainvälisillä foorumeillakin. Eli saattaa olla vähän perääkin.

Itse en ole muiden merkkien foorumeita juurikaan seuraillut, joten en pysty arvioimaan onko näitä pihtareita bemaristeissa enemmän kuin muilla merkeillä ajelevissa.

No itse olen ajanut 33 kautta pyörällä. Kaikenlaisia härpäkkeitä on tullut ajettua ja muutamat viimeiset vuodet BMW:llä. Autona on ollut BMW 13 vuotta ja BMW pyöriäkin sattuu olemaan kolme kappaletta. Bensankulutus ei ole ollut ihan ykkösasia, muuten kotilona ei olisi V8 automaatilla eikä leikkikaluna BMW:n turbopyörä. Mutta täytyy siinä bemarissa olla jotakin teknistä kivaa, kun siihen päätyy. Toiset vaan taitavat oivaltaa sen hieman aikaisemmin
smile_org.gif

t. Repa

Mutta mikä se virus on, mikä koeajon jälkeen laittaa ostamaan BMW:n ja sen jälkeen kieltäytymään, että ei se olekaan niin hyvä kuin luulin. Toisaalta ei oikein löydy parempaakaan.

Itse ajelen moisella bokserilla, enkä millään malttaisi lopettaa. Rumempi se on kuin muut pyörät ja altavastaaja kaikessa siinä, mitä nykyaikaiselta moottoripyörältä voi odottaa. Motskarini ei ole missään parempi kuin muut, ehkä pikkasen kehnompi kuin parhaat.

Itselläni on R1200S, maailman rumin moottoripyörä. Sillä ajellaan vakio 600 vauhteja radalla, minä en raaski piiskata senkään vertaa. Kunnon 2-mukiset 1200 sportit Ducati 1098, Honda SP2 ja Aprilia RSV kaikkoavat näkymättömiin. Minä huristelen hymy naamalla omaa vauhtiani. Moottori kuulostaa kuplavolkkarilta. Mikä ihme saa ajamaan ja huomenna taas.

Edit: Zum teufel, noi Hondat ja Apriliat ja 999 Duukatitkin, nehän on litrasia. Sekin vielä.

Mutta mikä se virus on, mikä koeajon jälkeen laittaa ostamaan BMW:n ja sen jälkeen kieltäytymään, että ei se olekaan niin hyvä kuin luulin. Toisaalta ei oikein löydy parempaakaan....

Itse ajelen moisella bokserilla, enkä millään malttaisi lopettaa. Rumempi se on kuin muut pyörät ja altavastaaja kaikessa siinä, mitä nykyaikaiselta moottoripyörältä voi odottaa. Motskarini ei ole missään parempi kuin muut, ehkä pikkasen kehnompi kuin parhaat.

.... Mikä ihme saa ajamaan ja huomenna taas.

Jaa-a, mikäköhän tuo viirus olis. No Ittelläni se viirus on nimeltään KTM. Haaveilin tuosta maailman rumimmasta, epämuotoisimmasta elektroniviasta nimeltä GSA. Joka muuten on niin ruma että se on kaunis
inlove.gif

MUTTA kun sen kävi koeajamassa niin ekat 5 kilsaa ja selviö, tää ei ole kuin ihastus monien joukossa. Nooh Se siitä sitten. kuitenkin tuo heilahduskäsi jäi vaivaamaan joka sitten johti toiseen itsensäkieltämiseen elikkä deauvillen hankintaan. Kardaanihan se siella alla kiertää, jotain siinä on.

Kolmikirjaimisia pyöriä ostavat ei hanki niitä jonku rispektin takia. sehän kuulostaa jo ihan risaiselta aluspöksyltä.

KTM, sitä pitää silittää lähtiessä ettei se vaan liikaa innostu. Paskat  rispektistä, sensijaan pyörä pitää olla sellainen joka herättää omistajan sisimmässä. Huono aihe vanhatajat, mites vaikka analyysiä triumphin kuskaajista?

Nyt vasta oikeen kässäsin.
Todellinen BMW - hihhuli onkin oikeastaan BMW-aatu ja jos niissä porukoissa oikeaa rispektiä hakee joutuukin tavoittelemaan ihan oikeaa ahtunkia ja murisemaan vallan toisella vieraalla kielellä, praatfurstia ja hapankaalia suussa.
Kotona täytyy olla ihan oikea juutalainen Stainvai, jolla pikku Horst Vesseli ja Waisses Rösseli äiti Kreethenin opastuksella oppivat soittamaan Fyyrer Lisen jo pieninä.
EMW oli tehty niille joilla ei ollut varaa BMW:hen, vois olla vieläkin moinen economy malli alemmille kansanosille.
Vakionopeussäädin vapauttaa oikean käden heilahduskäsi-tervehdykseen.
Kerhon jäsenet on fritsejä ja puheenjohtaja fyyreri.
Rautaperseajot tehdään Eisenarssina ja palkintona on
rautaristejä peräpukamalehvillä.
Noin niinkuin aluksi...

ei nyt varsinainen hihhuli, mut yhessä rallissa tuli nähtyä tyyppi, joka kuivas aamukasteen pois pyörästä jollain liinalla. ei siis mitään ennen ajoonlähtöö satula kuivaks, vaan ilmeisesti tankin pinnassa ollut kosteus oli jotain minkä ei vaan voinut antaa olla. toki hyvähän se on että pyörästä pidetään huolta mutta tais olla hiukka överipedantti luonne.

Itselläni on R1200S, maailman rumin moottoripyörä.

pakko minunkin kirjoittaa tähän ketjuun, kun näyttää menevän ihan asiattomuuksiin.
Eli R1200S:ää kehutaan rumimmaksi pyöräksi. Totuus eleävästä elämästä kuitenkin on aivan muuta.
Jaappanin pyörällä ajava kaverini sanoi noista uuden mallisista Gessuista, että ne näyttävät hieman omituiselta, mutta tuo vanhempi, millä minäkin ajelen, on ihan puhtaasti ruma. Tämä kommentti lämmitti mieltäni tosi paljon.

Itselläni on R1200S, maailman rumin moottoripyörä.

pakko minunkin kirjoittaa tähän ketjuun, kun näyttää menevän ihan asiattomuuksiin.
Eli R1200S:ää kehutaan rumimmaksi pyöräksi. Totuus eleävästä elämästä kuitenkin on aivan muuta.
Jaappanin pyörällä ajava kaverini sanoi noista uuden mallisista Gessuista, että ne näyttävät hieman omituiselta, mutta tuo vanhempi, millä minäkin ajelen, on ihan puhtaasti ruma. Tämä kommentti lämmitti mieltäni tosi paljon.
Kyllä maailmankaikkeuden rumin mp on *KLIKS* tämä.

hyi vittu tuota 650:stä, tuosta ei pyörä enää pahene.. miten onkin saatu sullottua noin kompaktiin pakettiin kaikki kauheudet,,

Hra1150 yleistää nyt pikkasen liikaa, vaikka kyllä näitä pihtausjuttujakin näkee bemarifoorumilla yllättävän paljon. Ja yhtälailla myös kansainvälisillä foorumeillakin. Eli saattaa olla vähän perääkin.

Itse en ole muiden merkkien foorumeita juurikaan seuraillut, joten en pysty arvioimaan onko näitä pihtareita bemaristeissa enemmän kuin muilla merkeillä ajelevissa.

No itse olen ajanut 33 kautta pyörällä. Kaikenlaisia härpäkkeitä on tullut ajettua ja muutamat viimeiset vuodet BMW:llä. Autona on ollut BMW 13 vuotta ja BMW pyöriäkin sattuu olemaan kolme kappaletta. Bensankulutus ei ole ollut ihan ykkösasia, muuten kotilona ei olisi V8 automaatilla eikä leikkikaluna BMW:n turbopyörä. Mutta täytyy siinä bemarissa olla jotakin teknistä kivaa, kun siihen päätyy. Toiset vaan taitavat oivaltaa sen hieman aikaisemmin
smile_org.gif

t. Repa
*Nuuh*,tässä tuoksuu jo selvästi raha
wink.gif

LTee ja ässä oli mun mielestä molemmat loistavia pyöriä lajeissaan
buttrock.gif

Tunnustaudun jokaisen allani olevan merkin hihhuliksi kullakin hetkellä,kiva että on mistä valita
biggrin.gif

Edittiä:nyt kuulun harmaaseen ja tavalliseen honda massaan,otan kaikki sanomani takaisin ja äkkiä
sport05.gif

Tämä on vaarallinen topicci. Alan kohta ajatella, klunks. Mikä minussa on vikana, kun ajan BMW:llä. Uskallanko enää riisua kypärää julkisilla paikoilla... no se nyt ei ole pyörästä kiinni, jos naamavärkki rikkoo lopunkin tunnelmasta.

Kävin äsken Kawasaki talkissa. Onko vaihdelaatikoissa paljon vikoja, kuului kysymys. Joku oli lukenut netistä, että on. Kukaan Kasawika kuljettajista ei tunnustanut omakohtaisia kokemuksia. Tarkoittaako tämä, että MINUN BMW:n vaihdelaatikko todennäköisesti hajoaa seuraavalla ajokerralla. Eihän se voi. BMW:ni vaihdelaatikohan on ikuinen, ainakin luulin niin.

BMW:n omistajathan tunnetusti välttävät avointa keskustelua

- hajoavista perälaakereista
- R-sarjan surgingista
- R-sarjan öljynkulutuksesta
- ABS-jarrujen häiriöistä
- akkujen äkkityhjentymisistä
- johtosarjojen ja katkaisinten vioista
- ajonestolaitteen "silmukan" vioista
- paukkuvasta ja kolisevasta vaihteistosta
- LT:n Citroeniin verrattavasta "ominaisuus"-luettelosta

Kaikki tuo ja paljon enemmänkin löytyy tästä BMW-osiosta. Siinä teille hihhulia...

Mut onhan se mageeta, kun nainen katsoo mun kiiltelevää maantiennielijää ja sanoo: "oi se on oikein BMW".

Edit: olis pitäny laittaa monikkoon, kun niitä on ollut useampia

BMW:n omistajathan tunnetusti välttävät avointa keskustelua

- hajoavista perälaakereista
- R-sarjan surgingista
- R-sarjan öljynkulutuksesta
- ABS-jarrujen häiriöistä
- akkujen äkkityhjentymisistä
- johtosarjojen ja katkaisinten vioista
- ajonestolaitteen "silmukan" vioista
- paukkuvasta ja kolisevasta vaihteistosta
- LT:n Citroeniin verrattavasta "ominaisuus"-luettelosta

Kaikki tuo ja paljon enemmänkin löytyy tästä BMW-osiosta. Siinä teille hihhulia...
Hyi kamala,nyt kun näin kaiken tämän konkreettisesti olen onnellinen että vaihdoin leiriä
tounge.gif

Huojukoot tuulessa tää pani niin että kieli meinaa jäädä hampaitten väliin ku keskittyy ajamiseen,pääasia että kestää
biggrin.gif

Jovvain...
sport05.gif

Täälä ainaski yksi hihhuli jutaa sellaisella pyörällä millä on hyvä jutata, sen takia niitä on tallis jopa kaksikin......

Olin tosin aikoinaan Honda-hihhuli, sitten kaksinkertaisena Suzuki-hihhulli mutta kun piti päästä perille varmasti ja levänneenä.....ai mut nythä mä taas aloin kehumaan noita...sori
wink.gif

Niin mikäs se kysymys taas olikaan.....?

Kateelliset ne paukuttaa suutaan. Onhan se nyt totta ettei BMW nyt sen kummallisempi ole. Mutta siitä nyt vain ei ole halpoja kopioita. Jos haluaa BMW:n, niin sitten ei auta ruikutus. Pitää hankkia sellainen ja ennen kaikkea ajaa sillä, se on tehty ajamista varten. BMW Motorrad.

Nostalgia muistutti hienosti keskustelun pitämisestä oikeilla urilla. Hra47 vai mikä se nyt oli, valaisi mielestäni oivasti BMW:n omistajia.

Kuitenkin reaalimaailmaan. Useimmiten on pienimulkkuisten puheita alkaa kaunaisesti halveeraamaan joitain "valintoja". Se lähinnä kuvastaa PM:n omaa epävarmuutta kavereilta kopioiduista valinnoista. Se negatiivisille.

En voi puhua kuin omasta puolestani. Päädyin BMW:n siksi, että ei ole toista K1200S:ää. Miettikääpä tarjontaa siihen segmenttiin? Miettikää sen jälkeen erottavia tekijöitä. Vaatii siis suurta itsevarmuutta päätyä moiseen peliin, koska se ei ole eikä tule olemaan koskaan markkinaosuustilastojen kärjessä.

Vielä tähän kuljettajaan. Olen tallannut omia polkujani esipuberteetista asti. Epäilen vahvasti, että BMW:n ostaja on omien polkujen tallaaja, on se tallaaminen tapahtunut aiemmin tai myöhemmin. On ehkä myös niin, että BMW kuljettaja ottaa vaimonsa / perheensä huomioon. Lienee niin, että useimmilla tuntemillani BMW:n omistajilla on vapaus valita mikä tahansa pyörä tai tehdä niitä valintoja ylipäätänsä elämässään olematta orja. Se kuvaus on lähinnä menestyneemmän keski-ikäisen miehen idea.

Jos vielä sivutaan autoja, on K1200S mielestäni kuin 530dx. Se kulkee riittävästi ja sillä pääsee useisiin paikkoihin.

Noin jatkotoimenpiteenä ajattelin, että tallista saattaa löytyä myös Yamaha. Se siitä fakki-idiotismista.

Ostinkohan minä BMW:n sen vuoksi, että naiset asettavat minut moottoripyöräilijänä kategoriaan fiksut. Voi olla, mutta täällä minä kerron päätyneeni hankintaan, koska sillä on niin pahuksen kiva ajaa. On se silti kiva kuulla: "ai sulla on oikein BMW"!

Back