Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Millähän matikalla ajoaikaa yhtä paljon jos 7 h ajoaika jaetaan kolmella tai neljällä. Syömiseenkin 5min lisää 15min ryhmillä, eli sillä kustannuksella 30min vähemmän. Mieluummin lopetattaisin sen yhden setin hlökohtaisesti aiemmin.Ajoo tulis saman verran kuin vanhallakin systeemillä ja siirtyminen keskinopeesta nopeeseen ei olisi niin suuri kynnys.Auttaisi todellakin ruuhkiin keski ja nopeassa ryhmässä ja ajo olis huomattavasti mukavampaa.
Millähän matikalla ajoaikaa yhtä paljon jos 7 h ajoaika jaetaan kolmella tai neljällä. Syömiseenkin 5min lisää 15min ryhmillä, eli sillä kustannuksella 30min vähemmän. Mieluummin lopetattaisin sen yhden setin hlökohtaisesti aiemmin.Ajoo tulis saman verran kuin vanhallakin systeemillä ja siirtyminen keskinopeesta nopeeseen ei olisi niin suuri kynnys.Auttaisi todellakin ruuhkiin keski ja nopeassa ryhmässä ja ajo olis huomattavasti mukavampaa.
Ja miten tosiaan ruuhka helpottuu, kun ryhmät pyritään kuitenkin myymään täyteen? Ainoa keino jonka siihen näen, on että jos nyt on kolme ryhmää á 40 kuskia, ryhmissä olisikin 30 kuskia. = rahamäärä sama, hintojen korotuspaineet samat. Loppukäyttäjälle vähemmän potentiaalista ajoaikaa.
Ideologia on hyvä, vielä kun käytäntö ja realismi otetaan puntariin, ollaan valmiimpia päätöksentekoon.
Ok, eli tossa tilanteessa porttivahti joutuu olettamaan asioita. Jos sattuu joskus käymään niin että mä olen porttivahtina, ja sä olet ratavastaavana, niin älä ihmettele miksi varmistan asian sinulta.Edelleenkin olen sitä mieltä, ettei porttivahdin tarvitse asiasta murehtia. Jos rata on puhdas eikä siellä ole autoja, niin ajot käyntiin. Eli lippumiesten ja porttivahdin vastuualueeseen kuuluu hoitaa ajot käyntiin samantien ja pitää huolta turvallisuudesta koskien rataa. Ratavastaavat kyllä pistävät homman seis jos lanssi lähtee. Eri asia on sitten jos lanssi selkeästi lyö luurin porttivahdin kouraan ja sanoo lähtevänsä viemään potilasta pois. Tällöinkin pääasia on, että tieto asiasta ilmoitetaan radiolla järjestävän seuran edustajille. Ajopäivän keskeyttämis/jatkamispäätös on kuitenkin järjestävän seuran edustajien vastuulla, joten lippumiesten ja porttivahdin tulee keskittyä tapahtumiin radalla. Porttivahti on kuitenkin samalla yksi lippumies jonka vastuulla on osan rataa seuraaminen kaatumisten yms. tilanteiden varalta.No siinä tapauksessa; porttivahdin kannattaa ensin varmistaa ratavastaavalta, että se ambulanssi jää päivystämään siihen portille, kun siel on potilaita kyydissä, ettei siis se ambulanssi ole lähdössä viemään niitä potilaita, ennen kuin päästää ajoharjottelun jatkumaan normaalisti ja kuskit radalle.Toi lanssihomma kyllä hoituu ennemminkin ratavastaavien kautta. Meillä kyllä on tieto siitä, jos radalla tapahtuu vakava loukkaantuminen, joten porttivahdin ei tarvitse sillä asialla päätään vaivata.Toinen asia; porttivahdin kannattaa ensin varmistaa, että se ambulanssi jää päivystämään siihen portille, kun siel on potilaita kyydissä, ettei siis se ambulanssi ole lähdössä viemään niitä potilaita, ennen kuin päästää ajoharjottelun jatkumaan normaalisti ja kuskit radalle.
Järkkärit saa kuitenkin käytännössä aina kiinni radiolla jos jotain kysyttävää tulee, eikä ole tarkoitus laittaa porttivahdin niskoille enempää vastuuta kuin portin "hoitamiseen" vaaditaan.
Tähän sen verran kommenttia, että ohittamista mutkissa ei ole kielletty missään ryhmissä. Ohittajan pitää kuitenkin tajuta, että vastuu on aina 100 % ohittajalla itsellään.mutkissa ohittaminen kiellettyä.
Tähän sen verran kommenttia, että ohittamista mutkissa ei ole kielletty missään ryhmissä. Ohittajan pitää kuitenkin tajuta, että vastuu on aina 100 % ohittajalla itsellään.mutkissa ohittaminen kiellettyä.
Muistan kuulleeni ihan mainittuna kuljettajakokouksessa että ei saa ja kaveri sai Motoparkissa ihan henkilökohtaista noottia että mutkissa ei ohitella, säikyttää kokemattomampia. Tämän ohjeistuksen mukaan olen sitten ajellut.Tähän sen verran kommenttia, että ohittamista mutkissa ei ole kielletty missään ryhmissä. Ohittajan pitää kuitenkin tajuta, että vastuu on aina 100 % ohittajalla itsellään.mutkissa ohittaminen kiellettyä.
Minä sain juhannuksena Kemoralla noottia, että hitaassa ryhmässä ei saa mutkissa ohittaa.
Säännöissä sanotaan näin:Muistan kuulleeni ihan mainittuna kuljettajakokouksessa että ei saa ja kaveri sai Motoparkissa ihan henkilökohtaista noottia että mutkissa ei ohitella, säikyttää kokemattomampia. Tämän ohjeistuksen mukaan olen sitten ajellut.Tähän sen verran kommenttia, että ohittamista mutkissa ei ole kielletty missään ryhmissä. Ohittajan pitää kuitenkin tajuta, että vastuu on aina 100 % ohittajalla itsellään.mutkissa ohittaminen kiellettyä.
Minä sain juhannuksena Kemoralla noottia, että hitaassa ryhmässä ei saa mutkissa ohittaa.
Säännöissä sanotaan näin:Muistan kuulleeni ihan mainittuna kuljettajakokouksessa että ei saa ja kaveri sai Motoparkissa ihan henkilökohtaista noottia että mutkissa ei ohitella, säikyttää kokemattomampia. Tämän ohjeistuksen mukaan olen sitten ajellut.Tähän sen verran kommenttia, että ohittamista mutkissa ei ole kielletty missään ryhmissä. Ohittajan pitää kuitenkin tajuta, että vastuu on aina 100 % ohittajalla itsellään.mutkissa ohittaminen kiellettyä.
7. Ohittaminen radalla: Radalla ajettaessa väistämisvelvollisuus on AINA ohittajalla. Ohituskielto on voimassa aina ajovuoron ensimmäisillä kierroksella, hitaassa ja keskinopeassa ryhmässä. Nopeassa ryhmässä ei ole ohituskieltoja ensimmäisellä kierroksella. Ohittaminen on kielletty kaikissa ryhmissä ajovuoron lopettavan ruutulipun jälkeen. Tämän lisäksi ohittamisesta annetaan ratakohtaisia ohjeita ajajakokouksessa. Ohittaminen on turvallisinta suorilla, joten varsinkin hitaassa ryhmässä tulee välttää huippunopeuskokeiluja suorilla, jotta nopeammat pääsevät turvallisesti ohi.
Ja ainakin em. tavalla asia esitettiin myös ajajakokouksessa viime viikonloppuna Botniaringillä ja Kemorassa. En osaa sanoa, että miten pienillä markinaaleilla ohitukset, joista teitä on huomautettu, on tehty.
Samaa mieltä.Oli miten oli, pientä epäselvyyttä näyttää ohjeistuksessa olevan.