• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kehä III:llako onnettomuus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kava10
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt vasta törmäsin tähän ketjuun ja lukaisin sen kerralla läpi. Pisti kyllä miettimään ainakin tällaisen noviisimotoristin. Jos kokeneillekin voi tapahtua tuollaista, niin sata kertaa todennäköisemmin myös aloittelijoillekin. En kyllä tiedä, miten kestäisin tiedon, ettei kroppa enää toimisikaan niin kuin ennen. Mutta kaipa tuollaisessa tilanteessa arvot muuttuvat ja osaa olla iloinen siitäkin, että henki on tallessa!

Herättävä ketju, kiitos siitä. Ja tsemppiä viper78:lle, päivä kerrallaan!!
033102beer_1_prv.gif

Nyt vasta itsekkin huomasin tämän ketjun!

Jaksamisia Viper78 je zemppiä kuntoutukseen. Arvot ovat varmasti muuttuneet elämässä, niinkuin sanoit. Tiedän itse, kun sairastuin tässä jokin aika sitten itse krooniseen etenevään sairauteen. Pistää ajattelemaan, kummasit!
MUTTA POSITIIVINEN AJATTELU ON ROK!
Zemiä vielä kerran!

... ja muille muistutukseksi ALOITTAKAA KAUSI RAUHALLISESTI!

samoin! Itsellekkin sattu nyt vasta eteen tämä! Pakko myöntää että eka sivun viperin "testamentin" jälkeen silmät kostu. Hyvä topicci näin ennen kauden alkua. Monesti itselläni on se "jos henki lähtee, so what" asenne! Eihän kuolemaa pidäkkään pelätä mutta nämä välimuodot (halvaantumist yms) unohtuu usein ja ne kyllä vetee itseni hiljaiseksi. Paranemisia viperille!!! t:Juuso

Tzemppiä Viper 78 ..... Pistää miettimään asioita todellakin uudestaan , kun tätä tarinaa lukee ....Ps. Kyllä se päivä vielä koittaa , jolloin SUN mopo käynnistyy uudestaan ....

Jälleen kerran tämän luettuani en enää häpeä ajaa hitaammin mutkateitä ja sokeita kurveja, menköön muut kovempaa. Ei tarvitse kummoinen havaintovirhe olla niin käy heikosti.

Wen74:n vaimona (yksi noista aiemmin ketjussa mainituista pitkään kursituista) lähettelen terveisiä myös Viperin lähiomaisille, paranemisprosessia on välillä jumalattoman raskasta seurata/tukea. Varsinkin pyörätuoli oli aika kova pala vaikkei tuo ukko sitä myönnäkään. Ja hommaan kuuluu masennukset ja muut ketutukset, niiden jälkeen painaa kahta kovemmin kuntoutuksissa.

Ja itse Viperille tietenkin niin paljon tsemppiä kun laajakaistalle mahtuu. Pieniä askelia ehtii ottaa enemmän kuin suuria harppauksia näissä paranemisjutuissa, joten ei kantsi tähdätä loikkimiseen että puhti pysyy.
thumbs-up.gif

Jouduin juttusille yhden lääkärin kanssa, joka oli vähän moottoripyöräilyä vastaan kun työssään näkee keväiset motoristien maksan ja keuhkojen vaihtoviikot liian läheltä. Luetin sillä tämän ketjun, osoittaakseni että jengi myös vakavasti miettii näitä asioita. Se piti lukemastaan suuresti.

Itse olen lukenut tämän monta kertaa. ORGin ehkä parasta antia, ei (jälki)viisastella tai snobbailla vaan ymmärrystä.

Uskon että monet on oppineet tästä paljon.

Tsemppiä kaikille kärsineille.

Jouduin juttusille yhden lääkärin kanssa, joka oli vähän moottoripyöräilyä vastaan kun työssään näkee keväiset motoristien maksan ja keuhkojen vaihtoviikot liian läheltä. Luetin sillä tämän ketjun, osoittaakseni että jengi myös vakavasti miettii näitä asioita. Se piti lukemastaan suuresti.

Itse olen lukenut tämän monta kertaa. ORGin ehkä parasta antia, ei (jälki)viisastella tai snobbailla vaan ymmärrystä.

Uskon että monet on oppineet tästä paljon.

Tsemppiä kaikille kärsineille.
Samaa mieltä. Tsemppiä, elämä se jos ois helppoa, ei sitä kai jaksais sitäkään.

Viper78.

Olen käynyt läpi vaikean asian.

Pieni poikani on nyt voittanut vaikean selkäleikkauksen. Titaanista tehty putki on selässä. Pienen lapsen taistelu, voimia raastava ponnistelu, on takana. Me lapsen vanhemmat olemme hämillämme.

Lääkärit osaavat tehdä ihmeellisiä asioita. He ovat niin taitavia.

Kun saat paranimesen voimaa lääkärien toimien kautta, voit luottaa siihen, että näin piti olla.

Ihmeiden aika ei ole ohi.

Lääkärit ovat ottaneet Sinut haltuunsa.
Usko, että saat voimasi takaisin. Usko, että saat ajella vielä.

Ihme toteutui perheessämme, se ihme voi toteutua Sinullekin.
Voimia!

T. kava10

Onko kellää tietoa mitä Viper78:lle kuuluu tänään ?
Jokos siitä on niin pitkä aika kun viimeksi kirjoittelin
wink.gif

Ihan hyvää mulle kuuluu. Tässä on kevät menny kohisten töitä tehdessä ja kuntoutuksissa ravatessa.
Nyt ollaan Respectalla tekemässä ihan minulle räätälöityä tukea kädelle, niin olis pikkasen helpompaa tuon käden kanssa hosuminen. =)
Olen muuten nyt saanut käydä fysioterapian uima-altaalla, niin johan on rentouttavaa.. Vedessä kun noste pitelee paikoillaan kättä niin on niin paljon helmpompi keskittyä liikutteluun yms..
Edellisessä lihastestauksessa mitattiin hartian seudulta taas vähän parempia voimia, joten eiköhän sitä edistystä ole silläkin saralla tapahtunut
smile_org.gif

Kyllä muuten elellään mopottoman motoristin kovia aikoja.. Aina kun näkee mopon jossain, niin tulee se tuttu tunne rinnan alle että minäkin haluan.. mutta on se kova paikka nyt kun ei sitten enää pääsekkään =/ Se kai tässä pahinta on..

Jälleen kerran tämän luettuani en enää häpeä ajaa hitaammin mutkateitä ja sokeita kurveja, menköön muut kovempaa. Ei tarvitse kummoinen havaintovirhe olla niin käy heikosti.

Wen74:n vaimona (yksi noista aiemmin ketjussa mainituista pitkään kursituista) lähettelen terveisiä myös Viperin lähiomaisille, paranemisprosessia on välillä jumalattoman raskasta seurata/tukea. Varsinkin pyörätuoli oli aika kova pala vaikkei tuo ukko sitä myönnäkään. Ja hommaan kuuluu masennukset ja muut ketutukset, niiden jälkeen painaa kahta kovemmin kuntoutuksissa.

Ja itse Viperille tietenkin niin paljon tsemppiä kun laajakaistalle mahtuu. Pieniä askelia ehtii ottaa enemmän kuin suuria harppauksia näissä paranemisjutuissa, joten ei kantsi tähdätä loikkimiseen että puhti pysyy.
thumbs-up.gif

Kiitos tästä! Ja terveiset menee varmasti perille.
Olenkin löytänyt rinnalleni ihmisen jolta olen saanut uskomattoman määrän tukea ja rakkautta vaikeina hetkinä! Lähimmäisten tuella tähän prosessiin onkin ollut suurin vaikutus. Ja kiitos kuuluu myös teille kaikille! Luen kirjoituksianne vähintään kerran päivässä.

Viper78.

Olen käynyt läpi vaikean asian.

Pieni poikani on nyt voittanut vaikean selkäleikkauksen. Titaanista tehty putki on selässä. Pienen lapsen taistelu, voimia raastava ponnistelu, on takana. Me lapsen vanhemmat olemme hämillämme.

Lääkärit osaavat tehdä ihmeellisiä asioita. He ovat niin taitavia.

Kun saat paranimesen voimaa lääkärien toimien kautta, voit luottaa siihen, että näin piti olla.

Ihmeiden aika ei ole ohi.

Lääkärit ovat ottaneet Sinut haltuunsa.
Usko, että saat voimasi takaisin. Usko, että saat ajella vielä.

Ihme toteutui perheessämme, se ihme voi toteutua Sinullekin.
Voimia!

T. kava10

Paljon voimia sinulle ja perheellesi!
Toivottavasti vaikeudet alkaa olla teidän kohdalta takana päin ja poika pysyisi terveenä. Lääkäreitä on todella kiittäminen minunkin oli se henki kuitenkin hiuskarvan varassa..

Kirjoitelkaa.. pidetään ketju hengissä jotta mahdollisimman monelle olisi siitä hyötyä..

Hyvää mopokesää kaikille ja ajelkaa varovasti!

Viper

Aurinkoisia kevätpäiviä ja VaputiVaputi !!

Ajosäät palaavat luoksesi ennenkun huomaatkaan kun sisäisen tarmosi avulla kuntoutat kroppaasi. Voimia parantumiseen!

thumbs-up.gif
buttrock.gif

Tsemppiä ja voimia jaksamiseen Viper
smile_org.gif
Täytyy nostaa kypärää
bowdown.gif

Vaikkakin ikävä tapahtuma, niin tämä ketju on hyvä asia muistuttamaan meitä kaikkia ettemme ole vahingoittumattomia emmekä kuolemattomia.

Elä nyt hulluja, ei kai mopoilu käden kuntoutukseen lopu. Jos käsivarren kuntoutus ottaa enemmän aikaa kuin kärsivällisyys kestää, niin pyydä odotellessa tekemään hiukka tukevampi jäykistävä valjas/tuki käsivarrelle, minkä päähän isket sitten kämmenen alle tommosen tai vastaavan:
home-page-image.gif

Tuommosen systeemin näin viime kesänä bensiksellä saksalaisella motoristilla, jolla puuttui koko käsivarsi kyynärpäästä alaspäin. Kaikki kahvat oli siirretty sinne paremmin pelaavan käden puolelle ja hyvin näytti ukko tankkausasemalta lähtevän sompailemaan.

Tai jos tuo vaikuttaa liian hurjalle harjoiteltavalle, niin ei muuta kuin Trike-konversioita hakemaan niin ei tarvitse kaihoilla muiden ajeluita.

Nyt vasta tuli luettua tämä. Ja oikeastaan aika hyväkin, näki jälkeenpäin kaikki, eikä tarvinut elää niin odotuksessa, vaikka toki on viperillä matkaa jäljellä! Mutta se pahin ylämäki on jo takanapäin ja loivaa osutta mennään. Tsemppiä sille ja kaikkea mahdollista. Lupaan puhaltaa myötätuultakin jottei olisi niin raskasta!
062802jumpie_prv.gif

Oli ilahduttava lukee, miten koskettavasti oli monet kirjotellu, ja miten täältä foorumiltakin löytää tosi asiallisia tyyppejä. Ehdotus kukkien viemisestä viperille sai jo vähän silmät kostumaan. Sydämellistä väkeä!
bowdown.gif

Käden hermojen paraneminen ottaa kyllä aikaa, omasta konttauksesta tulee nyt keväällä parisen vuotta ja vieläkään kaikki ei toimi. Tuskin täysin tulee toimimaankaan. Rysäyksestä kesti puolisen vuotta ennen kuin hauis heräsi henkiin, siitä sitten varmasti toiset puoli vuotta että ranne & sormet alkoi ojentumaan. Tämän lisäksi samassa kädessä on kyynärpäässä koukistussuuntaan n. 20 ja ojennussuuntaan n. 5 asteen vajaus liikeradassa.

Pelkkä käsihän nyt "ei mitään" mutta kun oikeasta jalasta piti poistaa puolet niin se tietysti vähän hidastaa. Siitä huolimatta olen nyt kevään myötä ajellut fillarilla proteesin kanssa 30 km päivämatkoja.

Kyllähän näihin harrasteisiin aina konstit keksii, kun vaan tahtoa löytyy. Fillarointikin vaikutti alkuun ihan mahdottomalta, nyt se sujuu jo kohtuullisella rutiinilla. Ei saa jäädä tuleen makaamaan.

Niin, aion vielä ajaa mopollakin, kunhan keksin miten sen teen
smile_org.gif
Kaikki aikanaan. Toki se koettelee kun naapurilla on mopo tuossa viereisen talon pihassa niin vähän haikeaa on katsella sitä touhua.

Hyvää kevään jatkoa Sinulle Viper ja kaikille muillekkin. Olkaa varovaisia siellä ulkona.

t. Janne

VIPER!

Paljon Onnea tänään 01.05.2006, syntymäpäivänäsi. Kaikki ORG!:laiset takuulla haluavat, että nyt alkava uusi vuotesi olisi ilon ja onnen vuosi, joka tuo Sinulle vaihteeksi hyviä hetkiä. Ja voimia paranemiseen ja kuntoutumiseen.

sanoi:
Kaikki ORG!:laiset takuulla haluavat, että nyt alkava uusi vuotesi olisi ilon ja onnen vuosi, joka tuo Sinulle vaihteeksi hyviä hetkiä. Ja voimia paranemiseen ja kuntoutumiseen.

Aamen.

Ja hyvää syntymäpäivää!    
party-smiley-015.gif

Back