• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kawasaki ZX6r vm 03-04

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terve,
Koko syksyn ja "talven" pyöriä katsellessa olen ihastunut tähän Kawasakin ZX-6R:n. Ja nimen omaan vuosimalleihin 2003-04.

Kun käytettyjä olen katsellut tuntuvat hintapyynnöt pyörivän 8000 ja 10000 euron välillä. Minkäverran tällaisesta kannattaa maksaa, jos kilometrejä on mittarissa alle 20000 ja kunto on vakio? Onko jotain erityistä, mitä pitäisi tarkistaa pyörästä ennen ostoa? Niin ja muutenkin pieni vinkkilista huomioitavista asioista helpottaisi ostoksen tekoa.

-Kimmo
tonne aiemmin jo laitoinkin linkitystä tähän kaverilla myynnissä olevaan kawaan ...kai tossakin jotai tinki varaa olisi
Tarkista kaiken muun tarkistamisen lisäksi erityisesti:

- etujarrulevyt; onko kieroutta
- vaihteiston toiminta; onko jäykkyyttä - löytyykö välivapaita
- kuuluuko venttiilikoneistosta/nokkaketjusta "ylimääräistä" ääntä
- kysele öljyn kulutuksesta, jos myyjän naama alkaa punottaa harkitse vielä tarkemmin ostatko (itselläni aikanaan 03-malli kulutti 8000km:n kohdalla öljyä litran/1000km. Lohko ja männät renkaineen uusittiin takuutyönä, mutta enäänhän ei tuon ikäisissä ole takuu voimassa)
- kokeile miltä takaiskari tuntuu vaimennuksien osalta; orggis-iskarin vaimennukset väsyy nopeahkosti, jos rata-ajoa enemmän takana. (Jos pyörällä ei ole kaaduttu rata-ajokilometreistä ei ole mielestäni haittaa niin kuin monesti todetaan. Yleensä radalla ajavat pitävät pyörästä hyvää huolta, vaihtavat öljyjä etc. useammin ja moottori tykkää kun sille annetaan kunnolla "happea")

Tuossa jotain. Lisäilkää, jotka tietävät.
Koeajolla asioita selviää.
636 on hyvä peli, jos kokoluokan kyykyistä tykkää. Parhaimmillaan radalla. Vakiojousitus ei ole huono, mutta jäykähkö. Keula toimii suht hyvin radalla, mutta paranee kunnon öljyillä ja shimmauksella ja jos taakse vaihtaa Öhlins/WP etc. iskarin koko pyörä muuttuu ajoltaan paremmaksi - totta kai.
Sopii myös reissuun. Autobahnalle suosittelen tuplakuplaa, nahkapukua, visakorttia, pientä varustenyyttiä takasatulalle, kuutos-vaihdetta ja kaasukapulan kääntämistä aukiasentoon. Nimimerkillä kahdesti Alpeilla - pisin yhtäjaksoinen taival 1000km/9h.

[
.

tonne aiemmin jo laitoinkin linkitystä tähän kaverilla myynnissä olevaan kawaan ...kai tossakin jotai tinki varaa olisi
(itselläni aikanaan 03-malli kulutti 8000km:n kohdalla öljyä litran/1000km. Lohko ja männät renkaineen uusittiin takuutyönä, mutta enäänhän ei tuon ikäisissä ole takuu voimassa)
- ")
tossa edellä mainitussa vielä hetken takuuta jäljellä kun käyttöönotto on -05

[
.

(itselläni aikanaan 03-malli kulutti 8000km:n kohdalla öljyä litran/1000km. Lohko ja männät renkaineen uusittiin takuutyönä, mutta enäänhän ei tuon ikäisissä ole takuu voimassa)
- ")
tossa edellä mainitussa vielä hetken takuuta jäljellä kun käyttöönotto on -05
Hyvä, jos niin.
Mulla tuo hirvittävä öljynkulutus oli tosin selkeä yksilövika.

Hyviäkin yksilöitä löytyy. Meillä ei öljynpinta pudonnut milliä kahta enempää 6tkm matkalla. Öljynä Castrol GPS 10w40.

Miten jarrulevyjen suoruus kannattaa tarkistaa? Silmämääräisesti?

Yhden pyörän perään tänään soittelin, siinä oli 12000 km huolto tehty jo vajaassa 9000 km:ssa. Mistäköhän tämä voisi johtua? Jostain viasta tai sopivasti tehdystä talvihuollosta?

-Kimmo

Paha niitä levyjä on ilman ajoa suoriksi todeta jos ei heittokellolla pääse mittaamaan..
Jos todella kierot ovat, silloin sen huomaa kun painaa etujarrua hiukan ja taluttaa pyörää eteenpäin. Jos jarruvoima vaihtelee nykien levyn pyöriessä ympäri voivat olla kierot. Olettaen, että levy on yhtä puhdas joka paikasta.

12tkm huolto on myös voitu juuri tehdä esim. ajokauden päätteeksi tai jotain vastaavaa. On ehkä ajateltu, ettei tarvitse keväällä alkaa kesken ajojen huollattaa (kun kaikki liikkeet on täynnä jonoksi asti). Eikös sen ajankohdan näe huoltokirjasta.

12tkm huoltohan ei tainnut sisältää mitään erikoista. Tulppien vaihto on suositeltu, mutta nekin ovat tuohon helpot ja halvat vaihtaa kun ei tarvitse Iridiumeja laittaa. Vaimon pyörään hommasin NGK tulpat n. 9e/kpl. Vastaavat NGK:n Iridiumit on lähes kolminkertaiset hinnaltaan.

Itse maksettiin 13tkm ajetusta -03:sta viime kesänä 8te. Pyörä oli kuin pakasta vedetty (ei naarmuja, vaikka musta). Mukana yoshimuran sliparin lisäksi vakiovaimennin, ducktail ja minivilkkukilpihässäkkä, muuten vakio. Oli ollut melko rauhallisessa käytössä kun etukumi oli vielä vakio ja toka takanakki kulunut vain keskeltä.
biggrin.gif

Toisin sanoen tänä vuonna ehkä 10-15tkm ajetusta -03:sta maksaisin 7-7,5te ja -04:sta ehkä satkun kaksi enemmän. Enemmän ajetusta esim. 20-30tkm en yli 7te enempää antaisi, ellei jotain spesiaalia mukana, jota itsekin pyörään hankkisin. Näitä pyöriähän on pirusti tarjolla.

Uusia yli-ylivuotisia sai tosiaan reilun kympin pintaan takuulla, eli ei kolme-neljä kesää ajetuista voi mitenkään oikein 8ke yli maksaa. Itse en silloin tajunnut uusia etsiä kun budjetti muutenkin oli aluksi 5-6ke pyörä vaimolle. Jälkikäteen hyväksi todetun yksilön hankinta ei sinänsä ollut huono kauppa, mutta uusi on aina uusi. 13tkm on pitkä matka itsekin ajaa.

Itse maksettiin 13tkm ajetusta -03:sta viime kesänä 8te. Pyörä oli kuin pakasta vedetty (ei naarmuja, vaikka musta). Mukana yoshimuran sliparin lisäksi vakiovaimennin, ducktail ja minivilkkukilpihässäkkä, muuten vakio. Oli ollut melko rauhallisessa käytössä kun etukumi oli vielä vakio ja toka takanakki kulunut vain keskeltä.
biggrin.gif

Toisin sanoen tänä vuonna ehkä 10-15tkm ajetusta -03:sta maksaisin 7-7,5te ja -04:sta ehkä satkun kaksi enemmän. Enemmän ajetusta esim. 20-30tkm en yli 7te enempää antaisi, ellei jotain spesiaalia mukana, jota itsekin pyörään hankkisin. Näitä pyöriähän on pirusti tarjolla.

Uusia yli-ylivuotisia sai tosiaan reilun kympin pintaan takuulla, eli ei kolme-neljä kesää ajetuista voi mitenkään oikein 8ke yli maksaa. Itse en silloin tajunnut uusia etsiä kun budjetti muutenkin oli aluksi 5-6ke pyörä vaimolle. Jälkikäteen hyväksi todetun yksilön hankinta ei sinänsä ollut huono kauppa, mutta uusi on aina uusi. 13tkm on pitkä matka itsekin ajaa.
Jos tuohon hintaan olet kaatamattoman suomipelin varusteilla saanut niin on ollut loistokauppa! Itsekkin viime keväänä uuden -04 mallin ostaneena tiedän missä nuo hinnat pyörii kun sen syksyllä kauppasin. Tällä hetkellä on tuo -02 mallin vehje kaupan, eikä niitäkään kunnollisia kauheasti alle 7k€ tahdo saada (ei viime syksynä eikä tule saamaan keväälläkään), niin ihmettelen miten alle 30tkm ajetun -03 mallin saisi alle seittemäntonnin (oma lehmä ojassa(ko?)
cool.gif
)!? Näyttää kolarikorjattua saavan tuohon hintaan, mutta siistiä kunnon peliä ei. Sanoisin, että 8k€ kauppa 24tkm ajetusta -03 mallista ei voi olla huono, jos on kaatumaton suomipyörä, iso huolto tehty ja kulutusosat kunnossa (ei yllättäviä kuluja tulossa) ja vielä jotain pientä kilkettä pyörässä mukana. Uitetut hinnoitellaan erikseen.

Tuoltahan voi vertailua tehdä:
=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=1571776@tb=tmp_find_agent]Kawat nettimotossa

svahnm:n kauppa on yksittäistapaus sinänsä. Joskus tulee eteen helmiä joita akuutissa rahapulassa oleva yksityinen myy halwalla! Nopeat syö hitaat. Tällä hetkellä näyttää kawoista olevan hivenen ylitarjontaa ja se näkyy myös niiden hinnoissa kun vertaa muiden merkkien vastaaviin laitteisiin.

Uudessa se ensimmäinen 10tkm on aika kallis, oli sitten yli(-yli)vuotinen tai ei.

Mä ostin kans viime syksynä 10400km ajetun -03:sen pikkuninjan joka oli ihan priimakunnossa. Ei naarmuja eikä kolhuja, erittäin hyväkuntoinen. Lisävarustettakin oli mukavasti; Lazerin hiilikuitunen slipari, ducktaili, K&N vapaavirtaussuodatin, commanderi, quick shifteri, punosletkut eessä ja takana, öhlins ohjausiskari, hiilikuituset runko- ja jalkasuojat, minivilkut edessä&takana, musta plexi ja vaihdenäyttö. Lisäksi oli uudet Pirelli Diablot alla, koska ensiasennusrenkaat olivat olleet huonot. Hintaa pyörällä oli 8900€ ja olin siihen tyytyväinen. Vielä en ole kauppaan pettynyt
smile_org.gif

Noita näkyy nyt kyllä olevan hirveesti liikkeellä. Jostain yli 20tkm ajetusta voisin korkeintaan 7,5k€ maksaa jos olisi hyväkuntoinen.

Mä ostin kans viime syksynä 10400km ajetun -03:sen pikkuninjan joka oli ihan priimakunnossa. Ei naarmuja eikä kolhuja, erittäin hyväkuntoinen. Lisävarustettakin oli mukavasti; Lazerin hiilikuitunen slipari, ducktaili, K&N vapaavirtaussuodatin, commanderi, quick shifteri, punosletkut eessä ja takana, öhlins ohjausiskari, hiilikuituset runko- ja jalkasuojat, minivilkut edessä&takana, musta plexi ja vaihdenäyttö. Lisäksi oli uudet Pirelli Diablot alla, koska ensiasennusrenkaat olivat olleet huonot. Hintaa pyörällä oli 8900€ ja olin siihen tyytyväinen. Vielä en ole kauppaan pettynyt
smile_org.gif

Noita näkyy nyt kyllä olevan hirveesti liikkeellä. Jostain yli 20tkm ajetusta voisin korkeintaan 7,5k€ maksaa jos olisi hyväkuntoinen.
Ja tietysti oli kaatumaton suomipyörä yksillä kilvillä eikä annettu runtua koskaan radalla?
wink.gif

On kyllä kivasti ollu kilkettä mukana. Varusteisiin nähden ihan edukkaan paketin oot saanu!

Vaihtokaupassa meni tuon -04 malli syksyllä jolla oli 7tkm ajettu ja 1,5v takuuta jäljellä + pakolliset pikkukilkkeet asennettuna. "Käteismyyntihinta" sillä oli lähempänä 9,5k€ kuin ysiä (tietysti muutama satku vaivanpalkkaa vaihtopelistä tulee tähän päälle).

Kawaa on ollut tarjolla kohtuu paljon (kusiaiset) ja hinnat suhteessa muiden merkkien ikätövereihin ovat selkeästi alempana (vuosimallista riippumatta). Kawaa on viimeaikoina saanut edukkaasti jos vain hankkii yksityiseltä...
sport05.gif

Olihan se joo kaatumaton suomipyörä, mut radalla oli käyty muutamia kertoja. Hyvähän se vaan on välillä käydä radalla polttelemassa, että ei se sen puoleen ongelma oo pyörän ostamisessa, kunhan ei ole kaaduttu.

Jos tuohon hintaan olet kaatamattoman suomipelin varusteilla saanut niin on ollut loistokauppa! Itsekkin viime keväänä uuden -04 mallin ostaneena tiedän missä nuo hinnat pyörii kun sen syksyllä kauppasin. Tällä hetkellä on tuo -02 mallin vehje kaupan, eikä niitäkään kunnollisia kauheasti alle 7k€ tahdo saada (ei viime syksynä eikä tule saamaan keväälläkään), niin ihmettelen miten alle 30tkm ajetun -03 mallin saisi alle seittemäntonnin (oma lehmä ojassa(ko?)  
cool.gif
)!?

svahnm:n kauppa on yksittäistapaus sinänsä. Joskus tulee eteen helmiä joita akuutissa rahapulassa oleva yksityinen myy halwalla! Nopeat syö hitaat. Tällä hetkellä näyttää kawoista olevan hivenen ylitarjontaa ja se näkyy myös niiden hinnoissa kun vertaa muiden merkkien vastaaviin laitteisiin.
Kaatumaton pyörä oli kyseessä. Keväällä voi tosiaan olla vaikea löytää tuohon hintaan hyvää kun kysyntää on. Pointti on kuitenkin se, että noita 636:sia on niin paljon, että hinnat väkisinkin tulee alas. Oli tuossa meidänkin pyörässä pyynti ensin jossain 9,5ke ja sitten pudotti ilmoituksessa hinnan 9ke. Täytyy myöntää, että tuuriakin oli, että kauppa syntyi, sillä pyörä oli virheetön, mutta tarjosin kylmästi siitä sen 8te, jonka myyjä torjui ja yritti 8,5ke. Sovittiin, että tuo on minun tarjous ja lähdin ajelemaan kotiin ja hän halusi miettiä asiaa tunnin verran (kai siellä vaimon kanssa pohdittiin tilannetta). Soitteli sitten takaisin ja ehdotti vielä 8,25ke. Tarjosin edelleen viimeisenä hintana tasasummaa ja hän lopulta myöntyi siihen.

Toisena esimerkkinä loppukesäsästä itselle hankittu vajaa 13tkm ajettu -04 10r irtosi yksityiseltä 11ke (ei kaaduttu ja myöskin sumekon laitteita). Uutta Suitsaa olin jo ostamassa, mutta tämän myyjän palatessa minulle aloin miettiä, että uuden K6:sen hinta oli n.15,5te (ee-speediltä), joten päätin kuitenkin tyytyä käytettyyn, varsinkin kun en kaskoakaan pidä pyörissäni. K4:sia puhumattakaan K5:sta ei järkihinnalla löytynyt.

Olennainen pointti tietysti kauppaa hierottaessa on, että on oikeasti heittää näppiin se kymppitonni tai pari silloin kun alkaa tinkaamaan. Itse olen aina hillot kasannut valmiiksi. Kun oikea löytyy voi heti ensikäynnillä lyödä varausrahan kouraan ja hoitaa kauppa vaikka seuraavana päivänä päätökseen.

Monesti myyjälle on lopuksi sama, saako pyörästä sen 8ke vai 8,5ke, sillä jos tyrmää tarjouksen voi mahdollisesti saada ehkä sen 250e enemmän, mutta myöskin menettää sen varman 8ke. Lisäksi pyörän aktiivinen myynti ykstyisille on aikaa vievää ja rasittavaa.
Meidän tapauksessakin olimme vakavasti harkitsemassa myös yhtä CBR:ää, joten ensi viikolla tuskin olisin enää ollut zx6r:ää hakemassa edes siihen tarjoamaani hintaan..

EDIT:
Itse asiassa vaimon pyörästä innostuneena alkoi itseäkin viime kesänä haluttaa vähän taipuisampi peli 1100 gixxerin tilalle (siis ennen kuin 10r tuli hommattua), joten kävin yhtä -04:sta 6r:ää (jonkun 7,5tkm ajettu) katsomassa, jossa pyynti oli 9,5ke. Tarjosin siitä 8,5te, mutta kauppoja ei syntynyt. Pidin tarjoustani ihan asiallisena, sillä pyörä ei ollut kovin hyvin pidetty (likainen, naarmuja, kaatunut paikallaan oikealle, renkaat loppu). Jos uuden virheettömän (ylivuotinen -04) saa kympin pintaan, jossa on uudet renkaat, jarrut, ketjut, iskarit.. ja tulevat venttiilinsäädöt 24tkm päässä ym.... ja lisäksi vielä takuukin kilahduksen varalle, niin eihän tuossa ole enää järkeä enempääkään maksaa.

Tämä kaikkihan vain siksi, että on rinnakkaistuontia! Kaikki eivät vain hyväksy, että esim. 16te maksanut pyörä menettää kahdessa kolmessa kesässä sen 6-8te hinnastaan  
bawling.gif
,
koska vieressä myydään uusia (varsinkin ylivuotisia) alehintaan.

Omasta mielestä toi ns.rinnakkaistuonti on parasta, mitä mopomaailmassa on vähän aikaan tapahtunut, koska laitteiden hinnoissahan on ollut todella paljon ilmaa. Harmi vaan, että edelleenkään ei kaikki ymmärrä, että maahantuojia voi olla useita eikä ainoastaan esimerkiksi Sumeko.
wink.gif

Hyvähän se vaan on välillä käydä radalla polttelemassa, että ei se sen puoleen ongelma oo pyörän ostamisessa, kunhan ei ole kaaduttu.
Tuleeko siitä sitten mopolle huomo karma jos sillä on kaaduttu?
Eihän siinä mitään jos on asianmukaisesti korjattu, jos on edes tullut vakavampia vaurioita. Monta kertaa oon vaan nähny pyöriä joilla on kaaduttu ja sit nopeesti huitastu se "hyvän" näköseks ja samantien myyntiin.

Olihan se joo kaatumaton suomipyörä, mut radalla oli käyty muutamia kertoja. Hyvähän se vaan on välillä käydä radalla polttelemassa, että ei se sen puoleen ongelma oo pyörän ostamisessa, kunhan ei ole kaaduttu.
No eiköhän sillä ole enemmän kuin muutaman kerran käyty. Paljon kilkettä ihan vaan kadulle
wink.gif
Ei sillä etteikö jotkut kadullekin hanki, mutta kovin moni ei ja eipä se pyörä siellä radalla sen kummemaksi mee kun kadulla. Se on täysin kiinni omistajasta.

cool.gif
)!?

Kaatumaton pyörä oli kyseessä. Keväällä voi tosiaan olla vaikea löytää tuohon hintaan hyvää kun kysyntää on. Pointti on kuitenkin se, että noita 636:sia on niin paljon, että hinnat väkisinkin tulee alas. Oli tuossa meidänkin pyörässä pyynti ensin jossain 9,5ke ja sitten pudotti ilmoituksessa hinnan 9ke. Täytyy myöntää, että tuuriakin oli, että kauppa syntyi, sillä pyörä oli virheetön, mutta tarjosin kylmästi siitä sen 8te, jonka myyjä torjui ja yritti 8,5ke. Sovittiin, että tuo on minun tarjous ja lähdin ajelemaan kotiin ja hän halusi miettiä asiaa tunnin verran (kai siellä vaimon kanssa pohdittiin tilannetta). Soitteli sitten takaisin ja ehdotti vielä 8,25ke. Tarjosin edelleen viimeisenä hintana tasasummaa ja hän lopulta myöntyi siihen.

Toisena esimerkkinä loppukesäsästä itselle hankittu vajaa 13tkm ajettu -04 10r irtosi yksityiseltä 11ke (ei kaaduttu ja myöskin sumekon laitteita). Uutta Suitsaa olin jo ostamassa, mutta tämän myyjän palatessa minulle aloin miettiä, että uuden K6:sen hinta oli n.15,5te (ee-speediltä), joten päätin kuitenkin tyytyä käytettyyn, varsinkin kun en kaskoakaan pidä pyörissäni. K4:sia puhumattakaan K5:sta ei järkihinnalla löytynyt.

Olennainen pointti tietysti kauppaa hierottaessa on, että on oikeasti heittää näppiin se kymppitonni tai pari silloin kun alkaa tinkaamaan. Itse olen aina hillot kasannut valmiiksi. Kun oikea löytyy voi heti ensikäynnillä lyödä varausrahan kouraan ja hoitaa kauppa vaikka seuraavana päivänä päätökseen.

Monesti myyjälle on lopuksi sama, saako pyörästä sen 8ke vai 8,5ke, sillä jos tyrmää tarjouksen voi mahdollisesti saada ehkä sen 250e enemmän, mutta myöskin menettää sen varman 8ke. Lisäksi pyörän aktiivinen myynti ykstyisille on aikaa vievää ja rasittavaa.
Meidän tapauksessakin olimme vakavasti harkitsemassa myös yhtä CBR:ää, joten ensi viikolla tuskin olisin enää ollut zx6r:ää hakemassa edes siihen tarjoamaani hintaan..

EDIT:
Itse asiassa vaimon pyörästä innostuneena alkoi itseäkin viime kesänä haluttaa vähän taipuisampi peli 1100 gixxerin tilalle (siis ennen kuin 10r tuli hommattua), joten kävin yhtä -04:sta 6r:ää (jonkun 7,5tkm ajettu) katsomassa, jossa pyynti oli 9,5ke. Tarjosin siitä 8,5te, mutta kauppoja ei syntynyt. Pidin tarjoustani ihan asiallisena, sillä pyörä ei ollut kovin hyvin pidetty (likainen, naarmuja, kaatunut paikallaan oikealle, renkaat loppu). Jos uuden virheettömän (ylivuotinen -04) saa kympin pintaan, jossa on uudet renkaat, jarrut, ketjut, iskarit.. ja tulevat venttiilinsäädöt 24tkm päässä ym.... ja lisäksi vielä takuukin kilahduksen varalle, niin eihän tuossa ole enää järkeä enempääkään maksaa.

Tämä kaikkihan vain siksi, että on rinnakkaistuontia! Kaikki eivät vain hyväksy, että esim. 16te maksanut pyörä menettää kahdessa kolmessa kesässä sen 6-8te hinnastaan  
bawling.gif
,
koska vieressä myydään uusia (varsinkin ylivuotisia) alehintaan.
Niin pyytäähän saa ja myydäkin jos joku ostaa. Kovasti kyllä ilmaa on oltava noissa hinnoissa yksityiselläkin puolella jos kaupoille asti aikoo päästä. Välillä (todella monasti) ihan älyttömiä pyyntejä näkee. No itse suosittelen menemään kaupoille perjantaina tai lauantaina ja tukko rahaa mukana, silleen ne on halvimmat kaupat syntyneet. Vaikkakin pyörien osalta olen pidättäytynyt kauppiaiden kanssa kauppaa tehden. Vaan kovastihan tuota on valiteltu ettei yksityisellä puolella kauppa käy, kyllähän se jotain kertoo. Miksi ostaa yksityiseltä samaan hintaan ílman mitään vakuuksia, kun kauppiaalta saa samaan hintaan monasti koko kesän takuun tai ainakin muutaman kuukauden ja hieman varustettakin mukaan.

Kaveri hommasi talliinsa tuommoisen 04-vuosmallin 6r:n kun sitä vähän aikaa painostin
smile_org.gif
ja eilen kun laittoi hallissaan sen käyntiin ja polkasi ykköstä silmään niin kuuluu semmoinen oikein kunnon kolahdus. Ja tämä kolahdus kuului lähes joka kerta kun heitti ykkösen. Onko tää ihan normaali ominaisuus?

No siis se ääni on semmoinen samanmoinen kun pyörä on pidemmän aikaa ollut vaikka seisonnassa ja laittaa ensimmäistä kertaa ykkösen. Mutta tässä tapauksessa se kolahtaa vaikka moottori ois jo lämmin. Vaihde menee kuitenkin nätisti silmään kun vaihteen laittaa toisen kerran ykköselle liikuttamatta pyörää. Kun pyörää työntää esim. muutaman metrin laittaa ykkösen niin taas kuuluu tuommoinen viestin alussa kuvailemani kolahdus. Luultavasti tää on aivan normaalia? Pyörällä on ajettu vasta 4000km. Kytkin toimii myös aivan moitteetta (työnnettäessä vaihde päällä ei ongelmaa)

Back