• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kawasaki ZX6r vm 03-04

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ite tuli kans hommattua ekaks "isoks" pyöräks tollanen -03 636R ja about 1500km kerkesin syksyllä testailemaan jo. Radalle en kerennyt vielä, mutta keväämmällä sitten... Pärrällä oli ajettu päälle 10tkm ku ostin ja nyt vajaat 12tkm. Ei vissiin entisellä omistajallakaan ollu mitään murheita pyörän kanssa, ja hyvin käy nytkin.
Erittäin tyytyväinen oon, vaikka vasta noin vähän kerkesinkin pyörään tutustumaan. Pituutta on itelle siunaantunu 183cm eikä tunnu mitenkään ahtaalta toi. Alussa vähän puutu ranteet, mut siihen tottuu aika nopeesti. Mitä enemmän vauhtia sitä mukavampi toi on ajaa. Jammun R6 tuntu ainakin paljon ahtaammalta kun Ninja. Voimaa riittää ihan hyvin kunhan antaa jengaa. Isommilla vaihteilla ei maantienopeuksista mitenkään hyökkää, mut pienemmällä kerkee kyllä. Sen voin kyllä itekin sanoa, että ei oo herkkua ajaa kakspäällä, eikä se kyytiläinenkään olojaan kehunut.
Entinen omistaja oli tuohon jo kaikkea kilkettä laittanukin, mut enköhän mä sitä vielä jotenkin piristä. Muistaakseni ducktaili maksaa jotain ~150€ pintaan, mut en oo varma. Omasta moposta kuvia http://www.bikepics.com/members/henq/03zx6r/

Eikös noi -03 ja -04 oo muuten ihan samat? Vai tuliko tossa -04 jotain muutoksia? Kun -05 on sit jo ihan eri peli.

Ei noissa 03-04 malleissa pitäisi mitään eroa olla
nixweiss.gif
Kiva kuulla että ei mitään vikaa ole ollut. Itse kävin tekee kaupat tuosta 04 vuotisesta mikä on tosin uusi, joten takuuseenhan ne viat sitten menee.
Onko sulla muuten tuossa kawan rungossa jotain hiilikuitu teippiä?

Meillä on vaimolla ollut viime kesän -03 636:nen. Hyvin on pelittänyt. Ei noissa tietääkseni ole oikein mitään tyyppivikoja. Tällä ajeltu nyt n. 18tkm (ostaessa 13tkm). Jakoketju kylmänä tyhjäkäynnillä pitää hiukan enemmän ääntä kuin ostaessa, mutta ymmärsin, että se kiristyy portaittain automaattisesti, eli ääni taas jossain vaiheessa vaimenee.

Omassa 10r:ssä on jotain teippiä rungossa polvien kohdalla, mutta vaimon 6r:ssä on paljas runko.

Mahtuuko muuten ko. pyörään 120/70 -17 eturengas? Nyt hommattiin se 65-sarjalainen, mutta ajattelin tilata isomman köntän kumeja ja omaan tonniseen menee tuo yleinen 70-sarja, joten olisi helpompi ottaa vain yhtä kokoa.

Edit: tuossa olikin toisessa threadissä jo asiaa kysytty, eli 120/70-17 käy.

millaisilla aineilla olette muuten mopojanne suojanneet? Ajattellin että olisi tuohon omaankin laitteeseen hyvä saada joku suojaava vaha pintaan
pftroest.gif

itse ajelin 24tkm vm-03 636:lla...pituutta 190. Ei ole ahdas. Mitään vikoja ei ilmennyt...paitsi että.... tuntuu kiinnostavan varkaita helkkaristi....oma pöllittiin 2 kertaa..
mad.gif

millaisilla aineilla olette muuten mopojanne suojanneet? Ajattellin että olisi tuohon omaankin laitteeseen hyvä saada joku suojaava vaha pintaan
pftroest.gif
Itse olen käyttänyt Autoglymin punasta ja kultasta vahaa...ensin huolellinen pesu, sitten vahaus punaisella (pullossa on siis punainen etiketti,itse vaha on valkoista...sama pätee myös kultaiseen) tämä punainen vaha on puhdistava joten sen ne Autoglymin ohjeessa neuvoo ensin laittamaan.Kiillotuksen jälkeen kultainen vaha joka on ns. kovavaha,tekee semmosen kovan pinnan. tuommonen käsittely kerran kuussa ja muuten pelkästään punaisella, hieman kiillon ylläpitämiseksi. Hyviä aineita ovat ja aika riittoisia, ainakin tuo kultainen kun sitä ei niin useasti käytetä kuin punaista.

pftroest.gif
Itse olen käyttänyt Autoglymin punasta ja kultasta vahaa...ensin huolellinen pesu, sitten vahaus punaisella (pullossa on siis punainen etiketti,itse vaha on valkoista...sama pätee myös kultaiseen) tämä punainen vaha on puhdistava joten sen ne Autoglymin ohjeessa neuvoo ensin laittamaan.Kiillotuksen jälkeen kultainen vaha joka on ns. kovavaha,tekee semmosen kovan pinnan. tuommonen käsittely kerran kuussa ja muuten pelkästään punaisella, hieman kiillon ylläpitämiseksi. Hyviä aineita ovat ja aika riittoisia, ainakin tuo kultainen kun sitä ei niin useasti käytetä kuin punaista.
OK. Tuo autoglym kävi itselläkin mielessä. Sitä olen myös miettinyt että, kumpi on aine on parempi ketjuille; "ketjuvaha" vai ihan normi ketjuöljy? Oon kuullut puhuttavan, että toi vaha kerää järkyttävän määrän kaikkee likaa tms!?!

En tiedä sanoa kumpi on parempi ketjuille, vaha vai öljy... Jokatapauksessa itse siirryin vahan käyttöön, kun ei enää takavanteet putsausoperaatiot inspiroinut. Ihan hyvin on pelittänyt ja sehän riitää!
biggrin.gif

Itse vien kestovahattavaksi liikkeeseen kerran kaksi vuodessa. Ja sitten itse vain pesen pyörää usein tai pesetän. Hyvin ovat pintansa pitäneet ja tyylikkäiltä näyttäneet.

Ketjuihin käytän vähän tarkoituksesta riippuen. Jos pyörin kaupungilla tai lähi maastossa tai radalla käytän aika litkuja öljyjä kun niitä sitten voi laitella useammin. Matkalla taas hieman tiukempaa joka kestää hieman pidempään. Sateella en lisäile, mutta samointein kun kuivaa tiet niin laitan öljyä. Koitan myös aina kun pesen pestä ketjut jollain tasolla, mutta kun käyttää litkuja ei pestävää yleensä ole ketjuissa vaan takavanteessa. Entisessä sv:ssä kilsoja oli 33 donaa ja ketjujen vaihtoa en vielä edes miettinyt.

Tässä oma pyörä. Lisäksi on tulossa tuplakupla ja tehari ainakin. Matkustajan tapit olen ajatellut ottaa pois.

293815898_157a46e7f0.jpg

Olettekos vaihtaneet muuten noita etuvilkkuja sirompiin? Jos olette niin millä olette peittäneet sen aukon minkä ne originaalit peitti? Hieman epäselvä kysymys, mutta toivottavasti ymmärrätte
smile_org.gif

nixweiss.gif
Kiva kuulla että ei mitään vikaa ole ollut. Itse kävin tekee kaupat tuosta 04 vuotisesta mikä on tosin uusi, joten takuuseenhan ne viat sitten menee.
Ostikko Eskolta?

Ite ostin samanlaisen viime keväänä Eskolta ja se vaihtui syksyllä -02 vuosimallin vastaavaan, jota taisinkin sulle syssymmällä kaupitella (ja on edelleen kaupan jos jotakuta kiinnostaa)...

Vilkuista sen verran, että kun ite ne vaihdoin niin siihen tuli sellaset sovitepalat molemmin puolin katetta (mallikohtaiset) jotka peittää sen holen.

Kommenttina tuosta -04 kawasta, että hieno pyörä! Ja mee ihmeessä ajamaan radalle, siellä se vasta mukava olikin
thumbs-up.gif
...

nixweiss.gif
Ostikko Eskolta?

Ite ostin samanlaisen viime keväänä Eskolta ja se vaihtui syksyllä -02 vuosimallin vastaavaan, jota taisinkin sulle syssymmällä kaupitella (ja on edelleen kaupan jos jotakuta kiinnostaa)...

Vilkuista sen verran, että kun ite ne vaihdoin niin siihen tuli sellaset sovitepalat molemmin puolin katetta (mallikohtaiset) jotka peittää sen holen.

Kommenttina tuosta -04 kawasta, että hieno pyörä! Ja mee ihmeessä ajamaan radalle, siellä se vasta mukava olikin
thumbs-up.gif
...
Juup, Eskon kanssa tuli kaupat tehtyä
smile_org.gif
Kyllä mie tuota sun kawaas vakavasti harkitsin, mutta jotenkin toi 03-04 malli miellytti enemmän. Ostopäätöstä helpotti suhteellisen edukas hinta ja esimerkillinen asiakaspalvelu
bowdown.gif
Toinen vaihtoehto oli muuten suzuki gsxr600-06mallinen, mutta jotenkin toi kawa näyttää enemmän prätkältä, vaikee selittää
blush.gif

Millasella myrkyllä olis hyvä käsitellä tuota änkkäriä? Vähän naarmua (liian kuivalla sokeripalalla tullu vissiin putsailtua palaneita kengänpohjia tuosta ;) ja pikeä ym. paskaa kertyny tuohon.

Millasella myrkyllä olis hyvä käsitellä tuota änkkäriä? Vähän naarmua (liian kuivalla sokeripalalla tullu vissiin putsailtua palaneita kengänpohjia tuosta ;) ja pikeä ym. paskaa kertyny tuohon.
Tuohon änkkäriin ei kyllä itsellä ole kikkoja, muuta kuin että usein usein usein ja vielä kerran usein. Liuottimia tietenkin, mutta kun en niitä itse sekoittele niin en osaa sanoa mitä. Tosin tuntuu että tuohon zx:än pönttöön jää tosi tiukkaan kaikki skeida, siis tiukempaa kuin esim sv:n pönttöihin. Palanutta kumia/pikeä olen irroittanut kuumentamalla kuumailmapuhaltimella ja hankaamalla milli kerrallaan.

Terve,
Koko syksyn ja "talven" pyöriä katsellessa olen ihastunut tähän Kawasakin ZX-6R:n. Ja nimen omaan vuosimalleihin 2003-04.

Kun käytettyjä olen katsellut tuntuvat hintapyynnöt pyörivän 8000 ja 10000 euron välillä. Minkäverran tällaisesta kannattaa maksaa, jos kilometrejä on mittarissa alle 20000 ja kunto on vakio? Onko jotain erityistä, mitä pitäisi tarkistaa pyörästä ennen ostoa? Niin ja muutenkin pieni vinkkilista huomioitavista asioista helpottaisi ostoksen tekoa.

-Kimmo

itse maksoin hieman yli kymppitonnin 04-mallin täysin uudesta moposta muutama viikko sitten, eli kait tuommoinen vähänajettu (max.10000km) pyörii keväällä siinä 9000-9500 tuntumassa. Kannattaa myös ottaa huomioon, että vaikka semoinen 20tkm ajettu olisikin sen tonnin halvempi niin 24tkm huolto on se kallein eli noin 500-600€
wink.gif

Terve,
Koko syksyn ja "talven" pyöriä katsellessa olen ihastunut tähän Kawasakin ZX-6R:n. Ja nimen omaan vuosimalleihin 2003-04.

Kun käytettyjä olen katsellut tuntuvat hintapyynnöt pyörivän 8000 ja 10000 euron välillä. Minkäverran tällaisesta kannattaa maksaa, jos kilometrejä on mittarissa alle 20000 ja kunto on vakio? Onko jotain erityistä, mitä pitäisi tarkistaa pyörästä ennen ostoa? Niin ja muutenkin pieni vinkkilista huomioitavista asioista helpottaisi ostoksen tekoa.

-Kimmo
tonne aiemmin jo laitoinkin linkitystä tähän kaverilla myynnissä olevaan kawaan ...kai tossakin jotai tinki varaa olisi

Back