• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kawasaki ZX6r vm 03-04

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
eli millainen pyörä toi kaikenkaikkiaan oikein on? Onko ollut mitään suurempia tyyppivikoja ym. negatiivisia kokemuksia? Itse olen n.180cm pitkä, joten onko se pyörä kuinka ahdas?

En omista tollasta, mut mitä oon kokeillu kaverin vastaavaa -05 mopoa, niin hyvä on. Mukava ajella ja kohtuu nopee taittumaan mutkiin. Voimaa tuntu piisaavan katurällätykseen. Ohjausiskaria vain jäin kaipailemaan. Tuosta ahtauesta en tiiä, ku suhun verrattuna oon teletappi.
biggrin.gif
Muut kommentoikoot omistaan lisää. Kokeilemalla selviää parhaiten!
sport05.gif

kaipailisin tietoa erityisesti tuosta 04-vuosmallista
Itellä just toi 04-vuotinen , 9000tkm nyt ajettu eikä mitään vikaa ole ollut.Oon kans 180 pitkä ja ajoasento on niin hyvä kun nykyaikaisessa kyykyssä voi olla , pitempikin matka taittuu kun pitää vaan tarpeeks taukoja.Ei mitenkään erikoisen ahdas siis.Ens kesänä pitäs Norjaan mennä...Tosin voi olla että pyörä vaihtuu ennen matkaa!
062802jumpie_prv.gif

Itellä kanssa tällä hetkellä toi 04 ostin lokakuussa ja kun ajokelejä on piisannut on muutaman sataa tullut ajettuakin. Olen myös 180 ja ahtaaksi en ole kokenut, jopa tilaa on mielestäni. Tehojakin kuussatkuksi on mielestäni mukavasti, tosin tonnisen v koneen omistajana noita vääntöjä jää kaipailee, tosin kierrättämällä kyllä kulkee riittävästi. Ajoasento on tosiaan nykyaikaisen sporttinen ja siis käsille se käy tottumattomalta varmasti jonkun verran, mutta mihinpä sitä ei tottuisi. Itselle helpotti heti kun sai säädettyä jarru ja kytkin kahvat mieleisille kohdille sekä oikean jäykkyisiksi. Ohjausiskarin pyörä kyllä tarvii mielestäni, vaikkei pakollinen. Kyytiläistä tuolla ei kyllä halua kuljettaa!! Ajamisesta kaksipäällä sain tarpeekseni muutamassa kilsasa, tosin onneksi muijalla on ihan oma peli
biggrin.gif
. Itse meinaan ajella radalla, mutkatietä ja tehdä reissua ja ajatuksena on että tuo on niihin kaikkiin kelpo laite. Tyyppivioista en todellakaan tiedä, enkä edes välitä en pidä pyörää kuitenkaan niin kauaa että siinä mitään ilmenisi ja jos ilmenee niin korjattua saa. Pyörässä on kohtalaiset saundit ilman tehariakin, mutta silti sellaisen itse aion hankkia. Racing pleksiä aion kokeilla, ihan vaan siksi jos saa painetta yläkropalle sillä pienennettyä ettei tarvii kumarella reippaamassa matka-ajossa.
Itse suosittelen kyseistä pyörää.

Mulla oli 03 malli jotain 12tkm verran ajossa ja tosi hyvä pyörä oli. Mulla pituutta yli 190cm, mutta silti pystyi tosi hyvin menemään vaikka pidempääkin matkaa.

Mukavuus ja ahtaus on näköjään suhteellista:)

Mulla oli tollanen -04 18 tkm uudesta. Joku 300-400 km päivälenkkejä sillä parhaimmillaan ajoin. Kyllähän sillä ajelee kun asennetta on mutta paikat puutuu kyllä aikasta hyvin(Polvet ja ranteet). Ja voi sitä onnea kun ratapäivän jälkeen pääsi ajamaan kotiin. Sai ettiä vaikka minkälaista asentoo että jotenkuten järjissään pysyi parisataa kilsaa:)

Tietty enempi tai vähempi sama kaikilla nykykyykyillä mutta verrattuna nykyiseen 1000rr:n niin polvikulma on tiukka ja muutenkin paljon tukalampi ajoasento. Kannattaa käydä kokeilemassa miten ahtaalta se itselle tuntuu. Ihmisten fysiikat kun on niin erilaiset monesti.

Muutenhan toi on loistopyörä eikä mitään vikaa kolmessa kesässä ollut. Ohjausiskariakaan en kaivannut vaikka radallakin kävin jonkin verran.

kaveri tossa höpötteli että sillä olis myynnissä tommonen-04 mallinen 20000km ajettuna...
eli zx6r -04 636 hopean värisenä,Yoshimura sliparilla,linkitin sen tuohon alle

ja kokemuksena ajamisesta...kävin kyseisellä laitteella heittää tommosen +400 kilsaa päivälenkin enkä pahasti puutunut,vaikka mulla pituutta onki tommoset vähä reilu 190

kawa

lisää kuvia: kawaa ja sieltä powerbabes/geromina

juup, täytyy mennä tällä viikolla yhtä yksilöä kattoo jos vaikka ostais pois. Ajatuksena on, että ajaisin sillä muutaman vuoden ja vaihtaisin sitten vähän isompaan. Tuntuis myös olevan noi 6r:ät melko kysyttyjä käytettyinä, eli kohtalaisen helppo myydä pois (vai?)
Sen verran vielä kysyisin, että paljon teillä, jotka 6R:n omistatte maksaa vakuutukset? Itse soitin eilen IF vakuutus yhtiöön niin muija heitti vuoden täyskaskon hinnaksi 1900€
crazy.gif
. Summa tuntuu aika suurelta, sillä mulla on kuitenkin kerääntynyt piikki ajoilta 35% bonuksia. Tapiolaan kun soitin niin n.1000€ vuosi 20% bonuksilla, tämä vakuutus on tosin sitä uutta tyyppiä eli koko vuoden voimassa.

Noista vakuutuksista on vaikka kuinka juttua haulla löytyy! Se on vähän miten tahtoo nähdä tuon maksun tuosta 1900 et maksa kun siltä ajalta kun pyörä on ajossa ja koko vuoden setissä maksat silloinkin kun pyörä on korjoomolla jos lippaat ja vieläpä ajokausi painotteisesti siis lähes koko pumpsin muutamassa kuukaudessa kun oikeasti toisaalla maksat kolmenkuukauden välein tasaisesti jaoteltuna ja et talvella penniäkään.

Itse ostin tänä syksynä liikkeestä 7000 ajetun 8000€ kuin nipusta vedetyn pelin jotta kannattaa tinkailla etsimistäsi pyöristä!!

Itellä juurikin tuo 04 mallinen kawa 6r ja tyytyväinen olen ollut, mukavan kevyt ohjastaa ja tehoakin löytyy kun kunnolla antaa jengoja...sliparia olen tosin ettinyt tuohon juurikin tuommoista millainen sixtyninellä on tuossa kawassa (et haluais myydä sitä?) vakio kumet (pilotsport) oli mielestäni huonot tai ainakin huonommat kuin nykyiset diablot. Mutta kaiken kaikkiaan pyörä on toiminut moitteetta ja hienokin tuo on joten en voi kuin suositella.
062802jumpie_prv.gif

juup, eli tänään kävin kaupat tekemässä tuommoisesta 04 vuosmallin zx-6r:tä
buttrock.gif
Saakohan muuten sumekolta noita ohjekirjoja kun omassa pyörässä se on englanniksi vaikka suomipyörä onkin. Vai onko kellään tiedossa ylimääräistä vihkosta?

Jotenkin sellainen tuntuma että sumeko ei jakele kuin omiin tuomiinsa pyöriin. Itsellä on suomi pyörä ja ei ole suomenkielista
nixweiss.gif

tuossa kun käytin hakua niin ainakin viime keväällä sumeko oli lähetellyt ilmaiseksi noita ohjevihkosia
omg.gif
esim zzr600 kawaan. Eikä mulle toi englanti ole ongelma, mutta ajattelin vain sitä kun tuon kawan myy tulevaisuudessa pois niin oishan se kiva että se suomenkielinen opus olis mukana
wink.gif

oletteko muuten joutuneet vaihtamaan jarrupaloja tai ketjut/rattaat ? Jos olette niin paljon olitte ajaneet? paljonkohan tuohon härveliin maksaa se kate tuohon satulan päälle ja kannattaako kysellä muualta kuin sumekolta? Kiitoksia vastauksista näin jo etukäteen
bowdown.gif

Back