• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kawasaki Ninja H2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Smistik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Raaseri sanoi:
Tottakai käyttis ja harrastepeli on eri asia. Silloin myös riskinotto on eri tasoa. Mulla on autona rinkelinokka 3,0TDI. Siinä on joku vajaa 250 heppaa ja hyvin menee kaikki tiehen quattrona talvellakin. Lastuilla jne kai sais 50-70 pollea lisää, muttei tule pieneen mieleenikään alkaa uutta autoa lastuttamaan takuun vuoksi.

En tiedä VAG konsernin vehkeistä, mutta Saabeihin sai lastuja jotka säilyttivät autossa täyden takuun. :;):

Tämän hetkisellä myynnillä ei kauheaa ruuhkaa H2-tapaamiseen ensi kesänä tule.
"H2:sta mieliville kerrottakoon, että sen hinta on 33 800 euroa, ja messuihin mennessä ensimmäinen oli jo myyty Suomeen. "

http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/1773

Livenä en ole tuota nähnyt. Pakko joskus yrittää nähdä, sillä kuvissa tuo ei meikäläistä oikein säväytä.

Tässä on H2R:n ECU:n kartta:

http://s32.photobucket.com/user/Don_Guhl/media/GuhlMotors%20H2R%20Throttle-By-Wire%20Map_zpsqyhhiw6w.jpg.html

Tekstiä sitten:

There have been some posted concerns about the ability of this engine to withstand the additional power if it is fully derestricted. The biggest posted concern was the additional boost with the (very) slightly higher compression and cam variance, causing the engine to self destruct or melt down.

I do not share those concerns. As previously stated, this ECU is a completely new generation of technology compared to the ZX10R and ZX14R ECUs.

No one has really talked about the fact that the H2s have knock sensor feedback systems. These systems are in place to protect the engine from these types of failures. We dug into the ECU code to figure out how this feedback system worked.

What we found was very interesting! If the system detects knock, it will continuously retard the ignition timing (to a point) until the knocking subsides, then add it back slowly as long as there are no more knock events.
Tässähän ei ole mitään uutta, mutta ehkä alla on ylimääräinen varotoimi:

There is also contingency code in the event of an extended knock event where there is still knock detected after all of the timing is pulled. This contingency will then close the throttles to protect the engine.
...
I noticed the commanded throttle opening difference as well. That's a common thing that I see with stock exhaust systems and racing exhaust systems. The stock system is likely more efficient in the lower revs than the racing version. Cams and cam timing have a similar effect, as well.
When I compare the fuel maps between H2 and H2R, the fuel values are greater in the H2 than the H2R in that same area, giving more validity to the notion that the H2 is more efficient in that area.
...
...
Currently, this will be a "mail in reflash service" like we have been doing for many years. There is a cable/software in the works, but we don't have a timeline on the release. It's been in development for quite some time. It seems that we always get distracted by some new cool bike, like the Ninja H2!

Hyvältä kuulostaa!

Raaseri sanoi:
Tottakai käyttis ja harrastepeli on eri asia. Silloin myös riskinotto on eri tasoa. Mulla on autona rinkelinokka 3,0TDI. Siinä on joku vajaa 250 heppaa ja hyvin menee kaikki tiehen quattrona talvellakin. Lastuilla jne kai sais 50-70 pollea lisää, muttei tule pieneen mieleenikään alkaa uutta autoa lastuttamaan takuun vuoksi.

Harrastepelejähän nämä on kaikki mp:t, no ehkä K1600GT ja HP4 on mun käyttiksiä. Mulla on myös jo 9v vanha 3.0 TDI ja harmittaa kun en heti "lastuttanut". Tuli aivan kuin eri auto ja jos joskus vielä ostan uudemman auton niin lastutan heti. Kompromisseja ovat näköjään vehkeet kuin vehkeet tehtaalta lähtiessä. Laiskahkokin peli on parempi kun se on vireessä.

Mun on ensimmäinen ja tulee tässä kuussa. Olen kuullut, että vain kaksi muuta on varmasti myyty asiakkaille. Akrasta ei ole vielä tietoa, vaikka 10.12 tilasin Carpimotosta, raha meni tammikuussa luottokortilta eivätkä ole vastanneet kun olen kysynyt asiaa. Netissä lukee toimitusajaksi TBA.

ECU saattaa lähteä Amerikkaan ennen kuin ajan metriäkään, jos ovat ehtineet siellä testata kuristusten poistoa tämän kuun aikana. Vapulta liikenteeseen. Meillä on kerholla vappuna mp-näyttely Torniossa. Siellä sen näkee ja ehkä kuuleekin Akralla. Vakioputkellahan tuo vain suhisee.

jarska sanoi:
Ei sillä voi radalle mennä, se on matkapyörä.

Niin on toi Panigale 1299 ässäkin, ja silti soveltuu rataolosuhteisiin. Kysy vaikka Raaserilta.

JMH sanoi:
Niin on toi Panigale 1299 ässäkin, ja silti soveltuu rataolosuhteisiin. Kysy vaikka Raaserilta.

Raaseri ei raaski radalle tulla…ja jos raaskiikin, säälii laitetta niin kovasti, ettei edes minulle pärjää.

jarska sanoi:
Raaseri ei raaski radalle tulla…ja jos raaskiikin, säälii laitetta niin kovasti, ettei edes minulle pärjää.

i_am_a_daydreamer-255718.jpg

Husky510 sanoi:
Laitetaan tänne
Kyllä hienot äänet tuosta H2R lähtee....

Mielenkiintoinen tuo huippunopeus. Adam Child sanoo videolla, että itse ajoi 322kmh Losailin suoralla. Vertailuna viime vuoden MotoGP-kisoissa samaa kyytiä meni mm. Colin Edwards Forward Yamahalla ja Scott Redding asiakas-Hondalla. Varmasti H2R menisi MotoGP-tason kuskilla (pienempi koko, parempi ulostulo suoralle jne) vielä jonkun kmh:n kovempaa. Tehdastason MotoGP-pyörät menee Losailissa päälle 340kmh.

Turder sanoi:
Mielenkiintoinen tuo huippunopeus. Adam Child sanoo videolla, että itse ajoi 322kmh Losailin suoralla. Vertailuna viime vuoden MotoGP-kisoissa samaa kyytiä meni mm. Colin Edwards Forward Yamahalla ja Scott Redding asiakas-Hondalla. Varmasti H2R menisi MotoGP-tason kuskilla (pienempi koko, parempi ulostulo suoralle jne) vielä jonkun kmh:n kovempaa. Tehdastason MotoGP-pyörät menee Losailissa päälle 340kmh.

Kolmensadan jälkeen alkaa olla jo aika monesta ja pienestä asiasta kiinni.
Vielä 300+ tehoillakin.

Se ilma vaan käy ihan helvetin sakeaksi ja vielä potenssiin.... se sakeus.

Back