Tällekin tarinalle saatiin onnellinen loppu! Tai ainakin lopun alku, sillä kesää on vielä pitkästi jäljellä.
Ahvenistolla pääsin ajamaan muutaman setin kuivalla radalla ja nyt vauhti rajoittui selvästikin kuskin takia, eikä pyörän. Kallistumisongelmaa ei siis tunnu olevan ja linjan pitäminen ulostuloissakin oli paaaljon paljon helpompaa kuin aiemmin. Toisin sanoen toi vehje alko etäisesti muistuttamaan moottoripyörää käytökseltään. Tai oikeastaan aika paljonkin.
Ratkaiseva virhe oli siis se, että luulin tuossakin vuosimallissa cliparien olevan vakiona yläkolmion alla, mutta näin ei ollutkaan. Siten kun olen aiemmin koittanut saada pyörää vakiokuosiin, olen lasekenut keulaputket yläkolmion tasalle, jolloin keula on siis ollut 30mm liian korkealla. Silloin olen todennut, että ei toimi tällee ja laskenu keulan taas järkyttävän alas. Nyt pyörä on siis vakiokorkeudessa ja toimii kuten vakiopyörän voi olettaakin toimivan. Eli hyvin.
Nyt sitten pitää ruveta tekemään juuri niin kuin viisaammat ovat neuvoneet, eli tekemään pieniä muutoksia ja tunnustelemaan miltä ne tuntuvat, mikäli mitään muutoksia edes tarvii tehdä.
Kiitokset kaikille neuvoneille ja kiitokset myös asiattomista ja aivan pihalla olevista kommenteista, olen saanut niistä monet hyvät naurut. Toisaalta näissä nettikeskusteluissa on myös helppo pahoittaa mielensä, koska täällä palaute on hämmentävän rajua, myös siinä tapauksessa, että kommentoijalla ei ole mitään käsitystä koko asiasta.
Kiitokset erityisesti 998sFE, parjan_fin ja scuuba nimimerkeillä kirjoittaville hepuille. Tämä tarina on mun osalta loppuun saatettu (mikä ei toki tarkoita, etteikö keskustelu voisi jatkua), toivottavasti joku muukin oppi jotain.
Hyvää ajokauden jatkoa kaikille ratailijoille tasapuolisesti
Edit: Tämän ketjun suurin anti loppupelissä on varmistus siitä, että keulan laskeminen ja perän nostaminen aiheuttavat jossain vaiheessa käänteisen ilmiön, eli pyörän kääntyminen (ja nimenomaan kallistuminen, ei mutkaan sisään kääntyminen) alkaa jossain vaiheessa menemään huonompaan suuntaan.