• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kauhia Gesu kuume

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tororock
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jarrut oireili tyypillisesti niin, että lähtöyrityksen aikaan punainen valo päälle ja suositus pikaisesta lääkärilläkäynnistä. Servo siis seis.
Olivat kuulemma yhden talven aikana oikein Baijerin nahkahousut käyneet sitä hämmästelemässä. Vaihtoivat servon. Seuraavana kesänä sama vika oireili uudelleen. Vikapaikka oli oikeasti jarrukahvan mikrokytkin.
Pöljästi suunniteltu zydeemi se..
Toimiessaan servot oli ihan OK, paitsi pehmeällä hiekalla, jolloin renkaat pääsee luistamaan juuri sopivasti ja ABS päästää pyörät pyörimään. Meinasin päätyä yhden puimurin nokkaan sen takia, kun kahva&poljin pohjassa jarrutusteho oli 0, kun ABS:ä oli aktiivinen.
1200gs:äähän sai ainakin ennen tilauksesta myös absittomana ja servottomana. Onko tietoa oliko niissä malleissa sama pääsylinteri ja jarrusatulat eli saisiko kaiken abs/servo krääsän poistettua jos vaihtaisi suorat jarruletkut kahvasta satuloille?

Juu, en minäkään servoja erityisesti kaipaa, vaikka toistaiseksi ovat ihan asiallisesti toimineetkin.

Pleksipuolella päädyin MRA varioscreeniin kuunneltuani alkuperäisen ulinoita muutaman tuhat km. Ei MRA:kaan kaikkea suhinaa vie pois, pienellä modauksella eli sen käänneltävän lipan 5:n sentin leventämisellä kohinat rauhoittuisi tod. näk. vielä melkoisesti.

Täytyy pistää tilaukseen ne tankin sivupalat ja käsisuojiin olen kaipaillut myös pientä lisää, tahtoo kylmillä keleillä viima käydä rystysiin.

Jos Fin GSer poikkeilee esim. Vehoniemessä, niin olis ihan kiinnostavaa joskus kurkata sitä kiinnitystä.

...heh, ja aja kerran GS:llä niin hinku hankkia sellainen kyllä häviää...
tounge.gif
eek.gif
sad_orig.gif

Mä voisin kysyä tohon että kun sulla kerran oli mahdollisuus lähteä gesulla niin miksi olisit lähtenytkään tupla-X:llä...
kaboom.gif
kaboom.gif
kaboom.gif
lookaround_orig.gif
smile_org.gif

Lainaanpa topicia, koska hoidin juuri oman Gesu kuumeeni.

Tosin omalla kohdallani se tarkoitti kawasakin vaihtamista pikku Gesuun (F650GS).

Viikko takana ja jos peli on yhtä hyvä kuin miltä se tuntuu näin lyhyen tuntuman jälkeen, niin monta kesää edessä.
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif
smile_org.gif
biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif
bowdown.gif
062802moto_prv.gif

Hyvaä Tororoc,

Iski ihan sama kuume viime syyskussa. Vaihdoin virkeän ST800:n (kaikki lisäruksit ruudussa) GS 1200:een. Lähtökohtana oli että kaikki mitä siihen kiinni saa: ASC, ESA,ajotietokone, renkaiden valvonta, kaatumaraudat, täydet laukkusatsit etc... (kaikki ruksit ruudussa), ei mitään ulkonäkömodauksia... Täällä ollaan vain kerran, keles, jos tämän missaa niin v.tutt.a loppuelämän. Olen nauttinut kaikista 2000km:sta since last September...

Anna mennä vaan, elämä on.

Tälle kesälle on suunnitelmissa Iron Butt ja Norjan vuonot. Kahtena edellisenä kesänä on tullut F800.een 10.000 km/vuosi, Nordkap, Lofootit.

Kerran täällä vaan ollaan.

BF illalla 1,5 promille.

Joo, varmaan olis paljon parempia ja hienompiakin matkapyöriä, täytyy vaan koettaa sinnitellä sillä mitä on.

En siis provosoitunut....

BF

Että noin pitkälle aiot, kurapyörällä? Eikös niihin hommiin olisi kunnollisia matkapyöriä?
cool.gif
Mä oon kyllä 2 kesää jo pitänyt gessua ihan kunnollisena matkapyöränä. Kyllä se sitä on enemmän kuin kurapyörä. Kun ei sillä mihinkään spooriin ole oikeesti asiaa, ja kuraantuu se "oikea" matkalehmäkin soramaantiellä.

Että noin pitkälle aiot, kurapyörällä? Eikös niihin hommiin olisi kunnollisia matkapyöriä?
cool.gif
Mä oon kyllä 2 kesää jo pitänyt gessua ihan kunnollisena matkapyöränä. Kyllä se sitä on enemmän kuin kurapyörä. Kun ei sillä mihinkään spooriin ole oikeesti asiaa, ja kuraantuu se "oikea" matkalehmäkin soramaantiellä.
Kunkku kettuilee, se on ajanut ameriikan halki ja euroopan ympäri gsa:lla ja olen kyllä samaa mieltä - parempaa matkapyörää ei ole.

Heitetääs hiukan lisää bensaa liekkeihin.Meillä perheessä kaksi 1150 gessua ja itse niitä ennen noin 20 erilaista ja erityylistä pyörää omistaneena tunnen nyt löytäneeni sen oikean(siis moottoripyörän).Ei enää muuten vaihdu kuin 1200 Gessuun sit joskus kun lakkaa köyhtymästä ja alkaa rikastua.Ja vielä sokerina pohjalla on se,että harva pyörämalli saa aikaan yhtä paljon keskustelua kuin Gessu.Lainatakseni vanhaa mopomainoksen tekstiä.Jos olet in,sinua seurataan,jos joudut out,sinusta ei puhuta.
033102ass_1_prv.gif

Joops, GS:ää ajaneena, hankkisin semmoisen, virheinvestointi silleen tämä R1100RS, täyskatteinen. Hyvä, mut GS olis vielä parempi, RS ei ole soralla yhtään kiva ajettava, 2 päällä varsinkaan! Aina löydämme tien, Päällyste Päättyy! Sit kaks vaihtoehtoa! Kumpikaan ei oo kiva!

buttrock.gif

Ajoin juuri maaliskuun lopulla reiluun 4 päivään 2200 km R1200GS:llä Alppien tuntumassa ja Välimeren rannoilla.
08-mallinen GS. Ei sovellu matkapyöräksi, koska puuttuu kunnon pleksi ( sitä melua ei kukaan kestä!), vakionopeudensäädin ja musiikkikone. Mutkapätkillä 50-100 km/h nopeuksilla mainio peli. Kone tosi vääntävä, mutta 4000 rpm jälkeen ( 4300-4600 rpm) kone ravistaa melkoisesti.
Kevytmoottoripyörän oloinen, pieni ja kevyt käsitellä, mutta kaukana oikeasta matkapyörästä. Täynnä kompromissejä.
Tämä negatiiviset kommentit ymmärtää, kun on kokeillut K1200LT:ä.
cool.gif

Niin ja se kulutus 4.2 l vs. 5.5 l, kai sekin meinaa jotain ....
Tyhmä kysymys, mutta ostaako joku mopon kulutuksen perusteella??
Mielestäni on aivan sama syökö laite 2 vai 7 litraa sadalla.
Kaikki minkä tankkiin laittaa menee kuitenkin..

Niin, ja kulutus taitaa riippua enemmän ajotyylistä, oma 1000cc katumopo vie luokkaa 6l/100km, ja 600cc kilpuri varmaan 13l/100km.

No on sillä väliä, ei itse kulutuksen vaan siitä johtuvan toimintasäteen takia. Mä ostan matkapyöräksi paljon mieluummin pyörän , jolla pääsee tankillisella esim. 400 km kuin 250 km.

Nuo toimintasäteet on mun aikaisemmasta (ducati) ja nykyisestä pyörästä (gessu).

No on sillä väliä, ei itse kulutuksen vaan siitä johtuvan toimintasäteen takia. Mä ostan matkapyöräksi paljon mieluummin pyörän , jolla pääsee tankillisella esim. 400 km kuin 250 km.

Nuo toimintasäteet on mun aikaisemmasta (ducati) ja nykyisestä pyörästä (gessu).
Jep, jos jotain kaipaan erityisesti adventista omaan perusgessuun, niin se on se isompi tankki. En nyt tarkoita sitä, että ehdottomasti pitää paahtaa yli 600 km ilman taukoja, mutta kumminkin.

No joo, toimintasäteen kannalta on tietysti kivempi mitä pidemmälle pääsee, etenkin jos sattuu ajelemaan paikoissa joissa huoltikset on harvassa..

Olen vuokraamassa Kesäkuussa viikoksi R1200GS:n vuosimallia 2010. Koskaan en ole pyörällä ajanut ja pari kysymystä olisi mielessä. Ensiksikin onko GS:n tankki muovia vai metallia? Lähinnä mietin millainen tankkilaukku tuohon käy. Sitten onko tuossa jonkinlaista virran ulosottoa johon saa esim. kännykän laturin kiinni?
Minkäslaiset on kyytiläisen oltavat GS:ssä ja onko kyytiläisen kannalta parempi vai huonompi, jos pyörä on varustettu takalaukulla?

Muovia on tankki.

Penkin sivulla on virransyöttä pienellä tupakansytkäriplugilla.

Takapenkkipaikka on hyvä ja takalaukku pikku selkänojalla on must.

Kannattaa vähän testailla manöveerausta takapenkkiläiden kanssa, painopiste menee sitten kohtuullisen korkealle... Jos nyt sattuu paikallaan kippaamaan kyljelleen niin se matkustaja tulee tosi korkealta.

BF

Toinen Gessu mulla menossa, molemmat tätä "uutta korimallia".
Eka -03(-04), toinen -09. On tullut ajettua ja omistettua mm. gustomeita, K1200 RS, K1200LT, HD Road King, HD Fat Boy, jne ja mun mielestä Gessussa on eniten kyllä "munaa". OK, kyllä HD:ssakin on, mutta jos mielii pidempää lenkkiä, kuin Matinkylä-Kaivarin mutteri-Matinkylä, alkaa olla jo "tuskaa" matkanteko, mut "munaa" on.  
tounge.gif

Gessu ei oo tietty ihan huippu missään, mut hyvä yhtälailla soralla, kuin asfaltillakin, laukkuihin mahtuu kamaa vaikka kuukauden aavikkoreissulle ja näistä uudemmista on jo lastentauditkin poistettu, eli pelittää ihan OK. Ja ajaminen on hauskaa, siinä paras anti.
Muistampa kun läksin Oulusta ekalla GS:llä K1200RS:n jälkeen kohden Kuopiota, oli kyllä päällimmäinen tunne, et ei h*levetti, minkä kapistuksen menin ostamaan, kun niin ovat eri maailmasta, mutta jo ennen Iisalmea tuli  
062802jumpie_prv.gif
-elämys ja piti käydä metsätiellä koukkaamassa...
Itsekin ajattelin kun vaihdoin uuden, et josko 800:n ottais, mut ainakin takapenkkiläisen olot näytti aika karuilta 1200:n verrattuna ja kun paljon ajetaan kaksistaan,päädyin 1200:n. Suosittelen.

Toinen Gessu mulla menossa, molemmat tätä "uutta korimallia".
Eka -03(-04), toinen -09. On tullut ajettua ja omistettua mm. gustomeita, K1200 RS, K1200LT, HD Road King, HD Fat Boy, jne ja mun mielestä Gessussa on eniten kyllä "munaa". OK, kyllä HD:ssakin on, mutta jos mielii pidempää lenkkiä, kuin Matinkylä-Kaivarin mutteri-Matinkylä, alkaa olla jo "tuskaa" matkanteko, mut "munaa" on.  
tounge.gif

Gessu ei oo tietty ihan huippu missään, mut hyvä yhtälailla soralla, kuin asfaltillakin, laukkuihin mahtuu kamaa vaikka kuukauden aavikkoreissulle ja näistä uudemmista on jo lastentauditkin poistettu, eli pelittää ihan OK. Ja ajaminen on hauskaa, siinä paras anti.
Muistampa kun läksin Oulusta ekalla GS:llä K1200RS:n jälkeen kohden Kuopiota, oli kyllä päällimmäinen tunne, et ei h*levetti, minkä kapistuksen menin ostamaan, kun niin ovat eri maailmasta, mutta jo ennen Iisalmea tuli  
062802jumpie_prv.gif
-elämys ja piti käydä metsätiellä koukkaamassa...
Itsekin ajattelin kun vaihdoin uuden, et josko 800:n ottais, mut ainakin takapenkkiläisen olot näytti aika karuilta 1200:n verrattuna ja kun paljon ajetaan kaksistaan,päädyin 1200:n. Suosittelen.
Minäkin haaveilin, vuoden verran, kauan GS bemusta (Adv.).... ilmeisesti iski ns. Ewan McGregor -kuume
biggrin.gif
tmv.

Sitten kävin koeajolla ja into lopahti heti; jumalattoman korkea, raskas norsu ja onneton moottori (verrattuna rivi-4:een).

Toiset tuossa varmaan näkee "munaa", mutta minä en sitten yhtään.

Back