jurvelo sanoi:Tämä on aina erittäin mielenkiintoinen foorumi, täällä pitää näköjään tuoda julki mitä on tehnyt ja kuinka monta vuotta, tossa joku kehui paikanneensa 20 vuotta muoveja, no olkoon minun puolestani.
Kun tässä aletaan kehumaan itseämme niin pistäkää nyt sitten kaikki omat specialiteettinne kehiin jotta ollaan tasapuolisia tai sitten ei. Vastaan tuohon 20 vuotta tehneelle että itse olen pyörittänyt automaalamoa 35 vuotta ja tehnyt Suomen pankin kultauslinjan muovista, pistä paremmaksi niin lisätään listaan sitten meriittejä.
En viitsi lukea oliko tämä nyt sitten se herra sarana vai ei, ihan sama minulle paikatkaa vaikka purukumilla.
Valitettavasti asia on vaan niin että maalaushommissa annetaan vuoden takuu pinnalle/pohjille ja silloin ei kyllä laiteta mitään asetonin kanssa möyhennettyä mössöä.
En tiedä yhtään muovimestaria tuttavapiirissäni kuka käyttäisi kyseistä systeemiä, kuitenkin he rakentavat melkein mitä tahansa eri laatuisista muoveista ympäri maailman mutta aina on lämpö mukana.
No jopas nyt, eihän tästä mitään arvovaltajuttua pitänyt tulla
Koska kuitenkaan et arvosta asetonikorjausta [kannattaisi kokeilla, voit yllättyä
], niin kerrataan vielä: ABS-muovia sulatetaan asetoniin, mieluimmin lasipurkissa, ja siitä muodostuu paksumpi tai notkeampi massa, asetonin määrästä riippuen. Tällä massalla täytetään korjattavan kohteen saumat, taustapuolelle voidaan levittää paksumpi kerros isommalle alalle jos halutaan lisätukea. Kuten maalarina varmasti tiedät, asetoni on erittäin haihtuvaa, ja kun se 1-2 vrk:n kuluttua on haihtunut korjauskohdasta, jäljellä on pelkkää kovaa abs-muovia, eikä se korjattava kohde ole muuttunut miksikään mössöksi. Kertaakaan ei automaalaamot ole palauttaneet korjaamiani abs-muovisia osia siksi, että ne olisivat jotenkin pehmeitä tai muuten arveluttavia. Tuosta korjaustavasta ei tule mitään riskiä jatkokäsittelylle, ei se korjattava osa pehmene eikä sen maalit irtoa ellei sitä uita tuntitolkulla asetonissa, tai ruiskuta asetonilla ohennettua maalia ko. osaan. Kuten jurvelo totesi, sama vaikka paikkaisitte purukumilla, mutta jos kunnon tuloksen haluatte niin kannattaa ottaa korjaustavoista selvää.