"Persoonallisuus" on ihan oukkei kun mennään taiteilijaseuranJaetaan tähän vielä lisää ikimuistoisia katsatuskokemuksia...
Pahoittelut aiheen vierestä kirjoittamisesta jo etukäteen kaikille kellä pipa kiristää.
Pauttiarallaa 10-15 v sitten, f-ryhmäläisen kilpurin vuosikatsastus, olin mukana vain apumiehenä, tuotiin auto konttorille trailerilla.
Paikalle saapuu jo ihan pyytämättä aseman tunnetusti "persoonallisin" mies, ja yhteinen sävel löytyy heti:
-Niin eikö tällainen ritsa omin voimin kulje tänne asti,
vai miksi kärryillä tuodaan? Onko siinä jotain hämärää? Rautalankavirityksiä? Mitä?
Minä kun en näistä per###leen vehkeistä pidä, kuolemanloukkuja kaikki.
Setä autoon änkeämään, hetken kesti ennen kuin uskoi ettei sinne oikein pää edellä mahdu, turvakaarien muotoilusta johtuen.
No, autoon pääsi, ja eikun liikkeelle. Tai ei ihan, kolme-neljä kertaa hyytyi kärry siihen. Omistaja yritti neuvoa kytkimen niksejä, ja tarvittavia kierroksia, mutta:
- Kyllä minä sentään osaan per###le autoa ajaa, mutta eihän tämä edes käy kunnolla!
No niin, auto hyppäsi murhaavan moottorisahalähdön jälkeen halliin, ja tarkastus saattoi alkaa. Omistaja ehti tässä vaiheessa tokaista, että turhaan taidettiin tulla, kun autosta kuului "#&%¤E%!!!
Huomattavsti auton omistajaa kookkaampi katsatussetä ei päässyt kuppipenkistä pois. No, avuliaina auttamaan, ja setä pois autosta. Tässä vaiheessa oli auto jo hänen mielestään niin vaarallinen, että äänenvoimakkuutensa houkutteli paikalle toisenkin kasurin. Tämä oli jo ilmeisesti hetken seurannut episodia sivusta, ja ehdotti josko hän hoitaisi asian loppuun...
15 min myöhemmin auto kärryille, leima lapussa![]()
zetti fikassa, mutta virkamiehellä....