• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Katsastusmies kolaroi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vkaks
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jaetaan tähän vielä lisää ikimuistoisia katsatuskokemuksia...
Pahoittelut aiheen vierestä kirjoittamisesta jo etukäteen kaikille kellä pipa kiristää.

Pauttiarallaa 10-15 v sitten, f-ryhmäläisen kilpurin vuosikatsastus, olin mukana vain apumiehenä, tuotiin auto konttorille trailerilla.
Paikalle saapuu jo ihan pyytämättä aseman tunnetusti "persoonallisin" mies, ja yhteinen sävel löytyy heti:
-Niin eikö tällainen ritsa omin voimin kulje tänne asti,
vai miksi kärryillä tuodaan? Onko siinä jotain hämärää? Rautalankavirityksiä? Mitä?
Minä kun en näistä per###leen vehkeistä pidä, kuolemanloukkuja kaikki.

Setä autoon änkeämään, hetken kesti ennen kuin uskoi ettei sinne oikein pää edellä mahdu, turvakaarien muotoilusta johtuen.
No, autoon pääsi, ja eikun liikkeelle. Tai ei ihan, kolme-neljä kertaa hyytyi kärry siihen. Omistaja yritti neuvoa kytkimen niksejä, ja tarvittavia kierroksia, mutta:
- Kyllä minä sentään osaan per###le autoa ajaa, mutta eihän tämä edes käy kunnolla!

No niin, auto hyppäsi murhaavan moottorisahalähdön jälkeen halliin, ja tarkastus saattoi alkaa. Omistaja ehti tässä vaiheessa tokaista, että turhaan taidettiin tulla, kun autosta kuului "#&%¤E%!!!
Huomattavsti auton omistajaa kookkaampi katsatussetä ei päässyt kuppipenkistä pois. No, avuliaina auttamaan, ja setä pois autosta. Tässä vaiheessa oli auto jo hänen mielestään niin vaarallinen, että äänenvoimakkuutensa houkutteli paikalle toisenkin kasurin. Tämä oli jo ilmeisesti hetken seurannut episodia sivusta, ja ehdotti josko hän hoitaisi asian loppuun...
15 min myöhemmin auto kärryille, leima lapussa
tounge.gif
"Persoonallisuus" on ihan oukkei kun mennään taiteilijaseuran
zetti fikassa, mutta virkamiehellä....
ghostface.gif

Jaetaan tähän vielä lisää ikimuistoisia katsatuskokemuksia...
Pahoittelut aiheen vierestä kirjoittamisesta jo etukäteen kaikille kellä pipa kiristää.

Pauttiarallaa 10-15 v sitten, f-ryhmäläisen kilpurin vuosikatsastus, olin mukana vain apumiehenä, tuotiin auto konttorille trailerilla.
Paikalle saapuu jo ihan pyytämättä aseman tunnetusti "persoonallisin" mies, ja yhteinen sävel löytyy heti:
-Niin eikö tällainen ritsa omin voimin kulje tänne asti,
vai miksi kärryillä tuodaan? Onko siinä jotain hämärää? Rautalankavirityksiä? Mitä?
Minä kun en näistä per###leen vehkeistä pidä, kuolemanloukkuja kaikki.

Setä autoon änkeämään, hetken kesti ennen kuin uskoi ettei sinne oikein pää edellä mahdu, turvakaarien muotoilusta johtuen.
No, autoon pääsi, ja eikun liikkeelle. Tai ei ihan, kolme-neljä kertaa hyytyi kärry siihen. Omistaja yritti neuvoa kytkimen niksejä, ja tarvittavia kierroksia, mutta:
- Kyllä minä sentään osaan per###le autoa ajaa, mutta eihän tämä edes käy kunnolla!

No niin, auto hyppäsi murhaavan moottorisahalähdön jälkeen halliin, ja tarkastus saattoi alkaa. Omistaja ehti tässä vaiheessa tokaista, että turhaan taidettiin tulla, kun autosta kuului "#&%¤E%!!!
Huomattavsti auton omistajaa kookkaampi katsatussetä ei päässyt kuppipenkistä pois. No, avuliaina auttamaan, ja setä pois autosta. Tässä vaiheessa oli auto jo hänen mielestään niin vaarallinen, että äänenvoimakkuutensa houkutteli paikalle toisenkin kasurin. Tämä oli jo ilmeisesti hetken seurannut episodia sivusta, ja ehdotti josko hän hoitaisi asian loppuun...
15 min myöhemmin auto kärryille, leima lapussa
tounge.gif
"Persoonallisuus" on ihan oukkei kun mennään taiteilijaseuran
zetti fikassa, mutta virkamiehellä....  
ghostface.gif
Nykyään ne onkin pisnesmiehiä...

Mut mitä tulee tohon Zuhnu99:n auton rikkomiseen niin kyllähän se joka särkee myös korjaa ja maksaa viulut. Eikä se oo mitenkään vapaaehtoista. Neuvotellahan asiasta aina voi, mutta eihän nyt tollanen 30€ mihkään riitä.

Mut mitä tulee tohon Zuhnu99:n auton rikkomiseen niin kyllähän se joka särkee myös korjaa ja maksaa viulut. Eikä se oo mitenkään vapaaehtoista. Neuvotellahan asiasta aina voi, mutta eihän nyt tollanen 30€ mihkään riitä.
Ei liity aiheeseen, mutta tuli vain mieleen.
"You break it, you bought it"

Nykyään kun voi korkeimmanoikeuden pääteöksellä "tehdä" sopimuksia, niin saman tien "sopii", että jos millään tavalla vahingoittaa ajoneuvoa niin on velvollisen lunastamaan sen xxx-summalla. Tai jos on hieman heikko kuntoisempi ajokki niin saa leiman.  
wink.gif

Tästä muistuu mieleen kaverin muinainen kertomus kun oli käynyt katsastuttamassa japsimallin laatikolla (ykkösen normipaikalla pakki ja ykkönen kakkosen paikalle jne) varustettua riisipussiaan. Oli herra insinööri hypännyt puikkoihin jarrutesterin edessä, pistänyt 'ykkösen' silmään ja jysäyttänyt vauhdilla takana olleen Taunuksen keulaan.

Mun kaikissa japsiautoissa vm. 77 -94 on ollut pakki oikeassa paikassa, eli nelosen vieressä, tuttavien japsi autoissa on kaikissa myös ollut pakki nelosen vieressä.
Ainut auto, jossa pakki on ykkösen paikalla oli saksanriesa MB200D ja olikohan Talbot Solarassakin ja Opel kadetissa?

Tästä muistuu mieleen kaverin muinainen kertomus kun oli käynyt katsastuttamassa japsimallin laatikolla (ykkösen normipaikalla pakki ja ykkönen kakkosen paikalle jne) varustettua riisipussiaan. Oli herra insinööri hypännyt puikkoihin jarrutesterin edessä, pistänyt 'ykkösen' silmään ja jysäyttänyt vauhdilla takana olleen Taunuksen keulaan.

Mun kaikissa japsiautoissa vm. 77 -94 on ollut pakki oikeassa paikassa, eli nelosen vieressä, tuttavien japsi autoissa on kaikissa myös ollut pakki nelosen vieressä.
Ainut auto, jossa pakki on ykkösen paikalla oli saksanriesa MB200D ja olikohan Talbot Solarassakin ja Opel kadetissa?
Dog leg gearbox

Auto oli mun mielestä Finn Datsun johon oli pitänyt vaihtaa laatikko. Se oli sitten joku japanista raahattu purkuosa. Vaihekepin nuppi piti vissiin ottaa vanhasta. Käytännön pila.

Kerran sattui minullekkin tollasella laatikolla varustettu Mitsun vuokrapaku alle. Piti alkuun miettiä aika tarkkaan liikennevaloissa mihin asentoon kepin aluksi asettelee. Lähtö vuokraamon pihalta taivutteli jo orapihlaja aitaa, mut onneks mä sitten hokasin ennenkuin...

Tekee juuri "Moottori" autosta kuin autosta urheiluauton. Tuossa juuri silminnäkiä totesi sen replikaksi (kateellinen 1,3 sierran omistaja)..  tehdäänhän noita iihan muillekkin alustoille kuin taunuksen....    Voimaa siihen on kuitenkun saatu mikä nyt on pääasia ....
katsastusmoka30511HL_uu.jpg
iltis
Onhan noita esim Malibun rungolle tehty ja silloin sieltä voi löytyä jo V8 automaatilla & lukkoperällä. Tollanen kevyt koppaa likkuu jo parinsadan hepan voimin aika vaivattomasti. Oiskohan katsurilla menny polkimet sekasin ja hätäpäissään polkaissut kaasun & jarrun yhtäaikaa päälle? On sen verran huolella tuota viivaa nimittäin piirtänyt...
biggrin.gif

Back