• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kate vai naku?? Ja miksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JIMJAK
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kate vai naku?? Ja miksi? -

• Nakuprätkässä on fiilis kohdallaan.

Ääniä: 2 66,7%
  • Katten suojissa on kivaa ja ei tartte riuhtoa.

Ääniä: 1 33,3%
  • Plexi/varttikate aina kiinni. Kompromissi.

Ääniä: 0 0,0%
  • Kylmässä ja reissulla kate ja muuten naku.

• Ennen oli kate, mutta mällin jälkeen katteeton.

• On molemmat!

• Ääniä yhteensä
    3
Varttikatteellinen kompromissimopohan sitä tuli ostettua... vaikka ensin meinasin ihan täysveristä nakupyörää.

Kyllähän ne katteet vähän suojaa ailtä viimalta.
blush.gif

Naku ehdottomasti!
Loppuupahan äijästä ominaisuudet ennen pyörää.

Ja eikä mitään muitakaan kikottimia kiinni pilaamaan linjoja...
Euroopan kiertueella tavoitteena oli saada karsittua matkatavarat reppuun ja lompakkoon, mutta piti joustaa sen verran että penkinperällä oli speedbag pitkittäin.
(Esikuvana oli poikavuosina tavattu norjalainen motoristi joka tavattiin Vaasan torilla. Kun pyörän ominaisuudet oli kyselty niin ihmeteltiin missäs sun matkatavarat on? Silloin kaveri kaivoi tyynesti Visan esiin ja näytti että tässähän nämä  
omg.gif
)

Pieni kate on poikaa
smile_org.gif
. Aikaisemmin täysin nakuilla ajaminen pidemmän päälle vaati asennetta joka iän myötä on kadonnut...
cool.gif
.

Liian iso matkapyörämäinen kate pelkästään Suomessa ajellessa saa nopeudet nousemaan liian koviksi, joka taas ei tee hyvää kortille ja lompakolle.

Katteettoman customin jälkeen vaihdoin matkapyörään kun huomasin että tulee oltua enemmän tien päällä kuin kruisailtua kaupungilla. Mutta kesällä 2002 customi tuntui ainoalta oikealta....kun taas nyt matkamalli.
idea3.gif

Aikansa tuli nakuiltua ja ajo tuntui kuin rekanperässä olis hiihtäny
baaa.gif

Nyt katteen suojista moikkailen ja ajosta nautiskelen
inlove.gif

Kate on kylmillä kelillä poikaa. Tahtoo vaan nopudet nousta liikaa. Naku olis varmaan lomppakko ystävllisempi. Asenne uupuu vielä.
confused_orig.gif

Alussa oli nakupyörä, sitten varttikatettu ja nyt täyskatettu. Kaikilla on puolensa, mutta jos maantiellä viihtyy pitempään kuin bulevardilla, niin kyllä se katekin ihan kiva on, tai edes sopivan mallinen varttikate.
Saas nähdä kunhan ikää tulee vielä lisää, josko tuo em. kehityslinja jatkuukin vielä käänteisenä, eli joskus voisi olla taas varttikatteellinen ja sitten täysnaku....

Kaikilla on puolensa, ja noista äänestysvaihtoehdoista oli vaikea valita parasta. Tuo kate/naku -juttu kun ei ainakaan minulle ole mikään periaatekysymys, vaan paremminkin käytännön, fiilisten ja ulkonäön monenkirjava kombinaatio. Kait se viimeinen, eli molemmat. olis se ihanneratkaisu. Tai kaikki kolme. Sitä odotellessa valinta on maantie ja täyskate.

Olen kyllä aina tykännyt myös nakupyöristä - siis tavallisista, ei kustomeista - ja varttikatteellinen enduro/norsu tai peruspyörä on varsin käytännöllinen kompromissi. Ulkonäöllisesti onnistuneita ratkaisujakin löytyy suht helposti. Täyskatetuissa sport-tourereissakln on toki lähes ajattoman tyylikkäitä yksilöitä, jotka eivät ainakaan minusta vanhene ihan hetkessä. Mutta sehän onkin itse kunkin korvien välissä miten suhtautuu ulkonäkötrendeihin... varmaan vähän sama kuin naisten kohdalla...
biggrin.gif

...eli ois kait pitänyt olla vielä yks vaihtoehto, eli en oikeen osaa päättää.

Nykyisessä pieni kate, aivan turha keksintö
033102bebe_1_prv.gif
!
Kyllä moottoripyörän pitää näyttää moottoripyörältä!
Seuraava on kyllä naku!!

Mä en osaa päättää kyllä lainkaan. Toisaalta kate on mun mielestä siistimpi ratkaisu, mutta toisaalta sitten taas naku on jotenkin... no, rajumpi kaiketi on sana jota etsin.

Kyllä mä luulen että mulle tulee katteellinen keväällä, vaan eihän sitä vielä tiedä. Mitään ei ole lyöty lukkoon.

nixweiss.gif

On hienoja katettuja ja hienoja nakupyöriä.Jos olisin kroisos pennonen ostaisin molemmat.Nykyisessä varttikate....ainoa ärsyttävä piirre nakussa ja varttikatteellisessa mopottimessa on se,että sitä saamarin moottoria saa aina olla putsaamassa,onhan se oleellinen osa ulkonäköä.
crazy.gif

Muovikyykyllä ajelen, voisi harkita jonkinmoisella pleksillä olevaa pystypyörää tai jokapaikan enskaa. Ihanne olisi, kun voisi kelien ja vauhtien mukaan säätää sitä plexiä a´la buimerin isot endurot ym. Menisikö vähän liian mukavaksi
biggrin.gif

Back