• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kate vai naku?? Ja miksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JIMJAK
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kate vai naku?? Ja miksi? -

• Nakuprätkässä on fiilis kohdallaan.

Ääniä: 2 66,7%
  • Katten suojissa on kivaa ja ei tartte riuhtoa.

Ääniä: 1 33,3%
  • Plexi/varttikate aina kiinni. Kompromissi.

Ääniä: 0 0,0%
  • Kylmässä ja reissulla kate ja muuten naku.

• Ennen oli kate, mutta mällin jälkeen katteeton.

• On molemmat!

• Ääniä yhteensä
    3
Tänä kesä tulen kurkkimaan katteen takaa  
biggrin.gif
. Viime kesänä ajoin katteettomalla ja kyllä oli ekat tuulet unikolle todella opettavaisia. Kyllä monta kertaa mietin, että mitä järkee on roikkua sarvissa  
baaa.gif
. Loppukesästä sitä oppi jo olemaan välittämättä tuulen yrityksistä viedä naista... ja syksyllä ei ollut kovin kiva kun viima kävi suoraan ryntäille  
wink.gif
siis mihin?
confused_orig.gif
?

Joo, nakuilijat varmaan moikkaavat paremmin, kun he hitaammassa vauhdissa ja istuma-asennossa ennättävät sen tehdä. Itselleni täyskatteellinen matkapyörä on ehdoton peli. Mitä pitempiä matkoja ajaa, sitä tärkeämpi kate ainakin minulle on. Niin ja kyllä minä yritän moikata, vaikka pyörässä on kate. Ajoasento on riittävän pysty ja vauhti sopivan hidas.

En äänestänyt, en osaa päättää!?!?
nixweiss.gif
Olen mopoa kohtsiltään vaihtamassa, ja mulle on loppujen lopuksi ulkonäön puolesta aika sama, onko katteita vaiko ei. Juuri tuo ajoviimafaktori vaikuttaakin sitten hieman enemmän. Musta on toisaalta kiva tuntea tuulen riepotus, kunhan pysyy kohtuudessa.
062802moto_prv.gif
Osasyy omaan harrastukseeni on juuri se fiilis, että on ulkona, poissa minkään kuoren suojista. Toisaalta, kyllä se viima osaa syödäkin miestä. Ähh. En mä tiedä. Hayabusa on makee.

Pitäis varmaan ajaa taas pitkästä aikaa nakua notta muistuis mieleen millaista se on. Nytkun perstuntuma on ainoastaan kyykistä..
thumbs-up.gif

Miulla on se sitkeä käsitys että katettu kyykky on jollain pervolla tavalla sporttisempi kuin naku, ja mie nyt varmaan nuoresta iästäni johtuen haluan olla sporttinen(?) ja ajan siksi katettua sporttia että se tuntuu sopivan miulle..
smile_org.gif

Katteet eli varsinkin se pleksi mahdollistaa...hmm..miellettyvämmän(?) ajon. No hyvä on, ei kukaan käske ajamaan yli sallittujen rajoitusten (=rajoittimet
033102bebe_1_prv.gif
) mutta jo siinä huntin nopeudessa olen paljon mieluumin suojassa ajoviimalta kuin sen armoilla. Onhan nakuihin puolikatteita ja pieniä pleksejä, mutta miusta ne ovat kompromisseja: sotkevat pyörän ulkonäön suojaamatta kumminkaan kunnolla.

Sitten tuo huolto-homma... Kuinka useasti oikeesti tarvii purkaa katetusta pyörästä katteet pois?? Tankatessa? -ei.. ketjuja rasvatessa? -ei.. mopoa pestessä? -ei.. eli aina katteen purkuun liityy ainakin miulla joku isompi huoltohomma joka tapahtuu yleensä 6-12 tkm välein.. Ja mitäs sitten vaikka ne pitääkin purkaa? Kun muutamaan kertaan sen on tehnyt, niin johan alkaa sujumaan. Tätä nykyä muovien purku ja kasaus vievät itsellä molemmat max 20 minuuttia aikaa joka miulla ainakin toistaiseksi on ollut varaa uhrata..
033102bebe_1_prv.gif
Väitän että sen ajan, mistä katteiden purun yhteydessä kitistään, häviävät nakun omistajat moneen kertaan kattamatonta mopoansa pestessään. Se lika kun on paljon vaikeampi poistaa sieltä komeasta, näkyvillä olevasta motista & rungosta kuin sileältä muoviselta pinnalta...
wink.gif

Kyllä tuo katettu filetsu on lähempänä sydäntä mutta jos olis rikas ni vois toiseks hommata nakupyörän caferace matkoille.

Silmissä kiiltelee Z 1000 Kawa!!!

Kyllä mua ovat aina nämä katetut pelit enemmän kiinnostaneet, mutta jos ois varaa kahteen niin...
wink.gif

No customia ajelen, mutta jos päättäisin vaihtaa, niin ei juuri hankalampaa voisi olla
nixweiss.gif
Eli onneksi en joudu päättämään
nixweiss.gif

Varttikatehan tuossa pyörässäni on. Antaa mukavasti suojaa pitemmille reissuille.  
wink.gif

Verrattuna täyskatteellisiin, onhan se muhkean näköinen tuo varttikatteellinen, kun tonninen moottori näyttää  melkein "pursuavan" paketista ulos.  
biggrin.gif

AINA on nakupyörät miellyttäneet silmää muovipossuja enemmän.

Mutta sitten aloin matkustella enemmän: ostin kunnon kypärän,
Gorebyysat, selkäsuojuksen, sormikkaat ym. "turhaa" - ja varttikatetun pyörän.

Nyt alkaa silmäkin jo tottua tuohon pikku katteeseen. Hyi minua!

Hame päälle!
tounge.gif

onha sileää pintaa mukavampi pestä,kun olla sormet rihlojen välissä
033102bebe_1_prv.gif
(tai onhan painepesurit keksitty)
veryangry.gif

Kakspiippunen juttu, nyt keväällä kun on ajanut XJ:llä niin tuntuu että katettu on poikaa. Ulkonäöllisesti ehdottomasti naku mallia XJR taikka suitsan 1400:nen.

Back