Alussa oli nakupyörä, sitten varttikatettu ja nyt täyskatettu. Kaikilla on puolensa, mutta jos maantiellä viihtyy pitempään kuin bulevardilla, niin kyllä se katekin ihan kiva on, tai edes sopivan mallinen varttikate.
Saas nähdä kunhan ikää tulee vielä lisää, josko tuo em. kehityslinja jatkuukin vielä käänteisenä, eli joskus voisi olla taas varttikatteellinen ja sitten täysnaku....
Kaikilla on puolensa, ja noista äänestysvaihtoehdoista oli vaikea valita parasta. Tuo kate/naku -juttu kun ei ainakaan minulle ole mikään periaatekysymys, vaan paremminkin käytännön, fiilisten ja ulkonäön monenkirjava kombinaatio. Kait se viimeinen, eli molemmat. olis se ihanneratkaisu. Tai kaikki kolme. Sitä odotellessa valinta on maantie ja täyskate.
Olen kyllä aina tykännyt myös nakupyöristä - siis tavallisista, ei kustomeista - ja varttikatteellinen enduro/norsu tai peruspyörä on varsin käytännöllinen kompromissi. Ulkonäöllisesti onnistuneita ratkaisujakin löytyy suht helposti. Täyskatetuissa sport-tourereissakln on toki lähes ajattoman tyylikkäitä yksilöitä, jotka eivät ainakaan minusta vanhene ihan hetkessä. Mutta sehän onkin itse kunkin korvien välissä miten suhtautuu ulkonäkötrendeihin... varmaan vähän sama kuin naisten kohdalla...
...eli ois kait pitänyt olla vielä yks vaihtoehto, eli en oikeen osaa päättää.