• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käräytätkö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyyppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
jos joku kaveri on lähössä hönöpäissään ajelee niin siinäkohtaa avaimet pois vaikka väkivallan avulla. jos taas tienpäällä huomaa että jollain ajolinjat heittelee puolelta toiselle niin kyllä mä yleensä luuriin tartun..
Rikollinen  
wink.gif
puhelet kännyyn ajaessa  
tounge.gif
No joo, ei vissiinkään ole puhuminen kiellettyä, edes kännyyn..
tounge.gif

Pari rattijuoppoa on tullut käräytettyä. Toista pitelin pillistä kiinni, kunnes virkavalta saapui paikalle. Oltiin emännän kanssa jäädä kyseisen tyypin alle, kun peruutti kännissä kaupan seinään. Ensimmäinen selitys oli, että jäi rillit kotiin, eikä huomannut. Mitään ei kuulemma ollut ottanut. Väkisellä yritti liueta paikalta, mutta ote piti. Puhalluksen jälkeen miekkonen lennähti miekkataksiin melkoisella voimalla. Myöhemmin kuulusteluissa (todistajana) sain kuulla, notta törkeitä lukemia oli hepulla veressä.

Rosvot ja muut joutaa kyllä kiinni. Jokainen ajakoon niinkuin tahtoo, vaarantamatta muita. Eipä se tie siitä keulimisesta/ hallitusta vapauksien ottamisesta nopeusrajoitusten suhteen niin paljoa kulu, että kannattaisi foorumeilla vinkua.

033102beer_1_prv.gif
+
062802moto_prv.gif
=
kaboom.gif

jos joku kaveri on lähössä hönöpäissään ajelee niin siinäkohtaa avaimet pois vaikka väkivallan avulla. jos taas tienpäällä huomaa että jollain ajolinjat heittelee puolelta toiselle niin kyllä mä yleensä luuriin tartun..
Rikollinen  
wink.gif
puhelet kännyyn ajaessa  
tounge.gif
tounge.gif
Luuriiin tartun, eikös se pitäisi olla ajon aikana tarttumatta
biggrin.gif

Rattijuopoista teen heti ilmianoon samaten varkaista ja ilkivallan tekijöistä. Joskus tenavat vetelivät puoleyön jälkeen pulkkaa auton perssiissä ja pari heppua pulkan kyydissä. Silloin killautin kammarille.

Samoilla linjoilla enemmistön (ainakin täällä) kanssa, eli rattijuopot ja varkaat käräytän.

Sen sijaan jostain pikkukeulimisista nyt tuskin on vaaraa muulle kuin omalle kalustolle (ja niistä ilmoittaminen kaatuisi jo pieneen jääviysongelmaan
tounge.gif
). Nopeuksien suhteen on tarpeeksi tekemistä oman mittarin seuraamisessa, evvk mitä vauhtia muut tuolla ajelee..

Juopot ja varkaat käräytän kyllä.

Muista voi käyttää harkintaa, eli riippuu teosta.
Vaikka joku nyt ajaisikin kännissä mopolla olohuoneessa niin en katso että on minun asiani puuttua vaikka lain mukaan onkin rikos.

nämä ovat vain omia mielipiteitäni

Juopot ja varkaat käräytän aina. Jos minun tai perheenjäsenen henki vaarantuu liikenteessä jonkun sikailun vuoksi, aivan varmasti kirjaan ylös tiedot ja ilmoitan poliisille. Jos taas joku keventää pyörän keulaa tai ajaa ohitseni reipasta vauhtia asiallisesti ohittaen, ei kuulu minulle.

Kerran oon käräyttäny,mutta pitää harkita jatkossa syy em. tekstiin:

Ajoin kerran Kehä ykköstä itäänpäin keskellä yötä n.klo 03.00 ja huomasin edessä ajavan auton poikkoilevan kaistalta toiselle,joten ajattelin sen olevan rattijuoppo.
Soitto poliisien hätänumeroon ja kerroin tilanteen,pyysivät odottamaan linjalla ja ajamaan perässä,jos se olisi liikennettä vaarantamatta mahdollista.
Hetken päästä muty yhdistettiin partiolle ja he kyselivät tarkkaa sijaintia,hetken päästä tuli rampista poliisiauto mun ja rattijuopon väliin ja poliisit sanoivat,että voin mennä sinne mihin olin menossa alunperinkin.
Ajattelin,että tulipa tehtyä yön hyvätyö ja olin tyytyväinen itseeni siltä osin.

Seuraavana aamuna ma soi puhelin ja poliiisit halusivat,että menin antamaan lausunnon/kuulusteluihin poliisiasemalle.No ei siinä mitään ajattelin,että kai sitä voi mennä,kävin poliisilaitoksella ja kerroin tapahtuman.Meni n.3vko niin piti mennä uudelleen poliisilaitokselle ja samat vitun kyselyt uudelleen.

Kysyin,että mikä tässä nyt on ongelma,kun joudun juoksemaan kuulusteluissa todistajana,vaikka poliisit on saanut rattijuopon verekseltään kiinni?

Ei osannu/halunnu kuulustelija kertoa mitään järkevää syytä,mumisi jotain yleisestä käytännöstä
nixweiss.gif

Sen jälkeen en ole rattijuoppoa nähnyt,enkä taida nähdäkään...

ajakoot muut miten tahtoo, ei ole mun asia mutta jos siinä on osallisena muiden ihmisten terveys tai omaisuus niin kyllä silloin jo puutun asiaan.

Rattijuopot käräytetään armotta. Yhden olenkin jo tehnyt. Tappavat keskimäärin 80 ihmistä vuodessa ja viimevuonnakin jo 93.

Varkaat käräytetään niinikään. Syynä se, että toivoisin asioiden edelleen olevan, kuten maalla aikoinaan. Harja ovenpileen kertoo että ei olla kotona ja sillain...

Ylinopeutta ajajat ei aiheuta vaaraa, kuin itselleen, joten ajakoon rauhassa.

Kusipää kiilareille sovelletaan omaa rangaistusasteikkoa. Turpaan tai onnea ...

033102beer_1_prv.gif

-M

Kerran oon käräyttäny,mutta pitää harkita jatkossa syy em. tekstiin:

Ajoin kerran Kehä ykköstä itäänpäin keskellä yötä n.klo 03.00 ja huomasin edessä ajavan auton poikkoilevan kaistalta toiselle,joten ajattelin sen olevan rattijuoppo.
Soitto poliisien hätänumeroon ja kerroin tilanteen,pyysivät  odottamaan linjalla ja ajamaan perässä,jos se olisi liikennettä vaarantamatta mahdollista.
Hetken päästä muty yhdistettiin partiolle ja he kyselivät tarkkaa sijaintia,hetken päästä tuli rampista poliisiauto mun ja rattijuopon väliin ja poliisit sanoivat,että voin mennä sinne mihin olin menossa alunperinkin.
Ajattelin,että tulipa tehtyä yön hyvätyö ja olin tyytyväinen itseeni siltä osin.

Seuraavana aamuna ma soi puhelin ja poliiisit halusivat,että menin antamaan lausunnon/kuulusteluihin poliisiasemalle.No ei siinä mitään ajattelin,että kai sitä voi mennä,kävin poliisilaitoksella ja kerroin tapahtuman.Meni n.3vko niin piti mennä uudelleen poliisilaitokselle ja samat vitun kyselyt uudelleen.

Kysyin,että mikä tässä nyt on ongelma,kun joudun juoksemaan kuulusteluissa todistajana,vaikka poliisit on saanut rattijuopon verekseltään kiinni?

Ei osannu/halunnu kuulustelija kertoa mitään järkevää syytä,mumisi jotain yleisestä käytännöstä
nixweiss.gif

Sen jälkeen en ole rattijuoppoa nähnyt,enkä taida nähdäkään...
Juurikin samaisen syyn takia aika korkea kynnys tarttua luuriin ...

Rikollinen  
wink.gif
puhelet kännyyn ajaessa  
tounge.gif
tounge.gif
Luuriiin tartun, eikös se pitäisi olla ajon aikana tarttumatta  
biggrin.gif
handsfree nääs, ootko kuullu?
biggrin.gif
wink.gif

Vähän näyttäis siltä että käräyttely yms. toteutuu suurinpiirtein kuin haluaisimme itseämme kohdeltavan.Ei kaivata nopeudenvalvojia yhtään lisää,mutta kännissä ei tarvis päästää liikkeelle..piti sitten kiinni tangosta,ratista tai vasta avaimistaan...Sopii kyllä hyvin mulle!
tounge.gif

Rattijuopot ja varkaat / ilkivallan tekijät kyllä. Jos joku ajaa ylinopeutta niin ajakoon, johan siinä saisi olla koko ajan luurin päässä soittamassa, myös itsestä välillä.
biggrin.gif
Hmm.. minusta tuo tankojuoppus nyt ei ole niin paha. Ja jos nyt yhden oluen ottaa niin siitä ei vielä ilmoitella eikä kaiketi ole syytäkään, sehän menee lain piiriin vielä.
Syy: Minusta vaan on niin että toisten omaisuutta pitää kunnioittaa ja rattijuopot aiheuttavat muillekin vaaraa kuin vain itselleen liikenteessä.

rattijuopot ja varkaat käräytän kyllä jos vaan mahdollisuus siihen tulee..

Aivan varmasti, viinaa juoneen älykääpiön joka ratin taakse könyää tahi mopon.. ikuiseen ajokieltoon moinen älypää

Rosvot, juopot ajaa ne sit millä vaan moottori pelillä ja vetomiehetkin jos taajamassa vetää.. mullakin on lapsia ja ne leikkii ulkona.

Back