• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kannatti tarkistaa vakuutusmaksu..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vink Vink. Tapiolassa kasvaa bonarit niin liikenne kuin kasko 10 % vuodessa on vahingottomalla kehityksellä, siis jos alkaa nollilta tai jopa -20:sta, niin on ihan toinen juttu kuin yleisin 5 %.

Motoristi1958 sanoi:
Vink Vink. Tapiolassa kasvaa bonarit niin liikenne kuin kasko 10 % vuodessa on vahingottomalla kehityksellä, siis jos alkaa nollilta tai jopa -20:sta, niin on ihan toinen juttu kuin yleisin 5 %.

Juu, näin on. Lisäksi vaihtaminen on hankalaa, koska useat muut yhtiöt ei hyvitä Lähitapiolan bonareita täysimääräisenä, koska heillä ne nousee vain tuon 5% vuodessa. Tulihan kilpailutettua :D

Oon tässä kyselly vakuutuksen hintoja, IF ja POP anto kumpikin ihan järkevän tarjouksen, IF muutaman kympin halvempi.

Tuntuu että monella on ollut ongelmia IFin kanssa joten siinä mielessä mietityttää lähtiskö mieluummin POPin kelkkaan. IFin ehdot kyllä vaikuttaa ihan hyviltä, mulla on täydet bonarit liikenteessä (IF 75%) joten ehdoissa lukee ettei yhdestä kolaristakaan pitäisi edes bonukset laskea... totuus on tottakai tarua ihmeellisempää.

Ajatuksia/kokemuksia noista ehdokkaista?

Pyörä siis 01 Pegaso 650, bonareilla ja osakaskolla IF 232e ja POP 264e.
Jos ois pelkkä liikennevakuutus hakusessa ni ois kyl pakko lähtee IFin messiin, 137e :)-
Harmi että asuu getossa ilman autotallia...

Motoristi1958 sanoi:

Ihan hyvä vinkki, mutta ne bonarit ei ooo siirrettävissä sellaisenaan. Eli jatkokilpailutus on sitten heikompaa. Kun ilmoitat noi bonarit toiseen yhtiöön, ne tekee helposti tarjouksen, kun ne olisivat "oikeita".
Sitten kun lasku tulee virallisten perusteella, iskee pettymys.

Minäkin meinasin eroon Turvasta ja niillä on kanssa erikoisbonarit. Niinpä Turva voitti meidän pyörien kilpailutuksen ja vakuutukset jäi sinne. Turvaa en halua mitenkään mollata, mutta veloitus-ja hyvityslaskurumba on hilpeää. No siihen tottuu.

Juu se on yleinen harhaluulo että bonukset siirtyy. Vahinkohistoria se on joka siirtyy, ja sillä lasketaan uudessa yhtiössä uusi bonus mitä se heidän taulukoiden mukaan olisi. Tuo johtuu vanhalta ajalta, jolloin kaikissa yhtiöissä oli sama bonustaulukko. Silloin se todellakin näytti siltä että bonukset siirtyy aina uuteen yhtiöön.

Niin ja tämä huomioiden myös toisin päin, jos siirtää vakuutuksen tuonne LähiTapiolaan vai mikä se nykyisin onkaan, niin liikennevakuutuksen bonukset on äkkiä täynnä jo alkuun. 20% lähtötaso ja 5 vuodessa ne on 70% eli maksimissaan. Kannattaa huomioida kun vertailee hintoja jos on vahingotonta historiaa jo takana. Ja vielä se että ympärivuotisessa vakuutuksessa voi myös "seisottaa" ajokaudella ja siitä hyvitetään, jos se kestää 30 päivää putkeen. Saas nähdä heikkeneekö tuo etu kun iso paha S-ryhmä pääsee sanelemaan ehdot.

Mites täällä on homma toiminu jos ootte vaihtanu vakuutusyhtiötä, onko esim liikennevakuutuksen bonarit siirtyneet sellaisinaan uuten yhtiöön??. Itselläni on vakuutukset ollut aina Turvassa koska se on ollut edullinen ja turva antaa liikennevakuutukseen 10% bonusta/ vuosi. täten minun bonarit on 70/70%..... Kuitenkin eräs kaunispäivä ajattelin kysäistä pohjolasta tarjousta ja pohjola tarjosi 300€ halvemmalla kuin turvassa kokopaketti.
Kysyin vielä pohjolasta että siirtyhän minun bonukseni sellaisenaan tänne pohjolaan sieltä turvasta. "Kyllä ne siirtyy" - mutta kaskummaa kun alettiin vakuutuksia siirtämään niin pohjolan tietokone ilmoitti että liikenteen bonarit on 50% ??? tätä en tietenkään sulattanut ja vakuutusyhtiön vaihto jäi halvemman hinnan houkuttelemana tekemättä. Yritin turvasta kysyä että miksi näin, jos minun vakuutuskirjassani lukee että liikennevakuutuksen bonus on 70& niin minne helskuttiin siitä katoaa 20% jos vaihdan naapuriin, selitys oli niin monimutkainen, eikä minun jo kerran kostuneet sahanpurut pääkopan sisällä jaksaneet innostua selityksestä joten annoin olla.

Päinvastoin vastaus on hyvin yksinkertainen. mm. turva ja tapiola antavat liikennevakuutukseen bonusta samalla tavalla kuten muutkin yhtiöt eli sen 5%, mutta edellämainitut yhtiöt antavat lisäksi 5% omaa bonusta mikäli ajokautesi on riittävän pitkä jolloin kokonaisbonus vuodelle on 10%. Jos vaihdat vuoden jälkeen yhtiötä niin bonuksista siirtyy vain tuo lakisääteinen 5% osuus ja tuo turvan sekä tapiolan itse antama 5% ei siirry.

Kuten edellä on mainittu vahingottomat vuodet merkkaavat.. eli jos olet ajanut 5 vuotta vanhingoitta on bonuksesi noussut turvassa ja tapiolassa 50% josta 25% on em. yhtiöiden antamaa "omaa" bonusta ja 25% on lakisääteistä liikennevakuutuksen bonusta. Jos siirrät bonuksesi niin vain tuo lakisääteinen osa siirtyy mukana.

Käytännössähän tuon voisi ajatella, että jos sinulla on kännykkäliittymä DNA:ssa ja DNA antaa sinulle 5 euroa kuukaudelta omaa alennustaan. Jos päätät vaihtaa saunalahteen niin tietenkään et tuota DNA:n omaa alennusta enää saunalahdella saa.

Näin ainakin minun käsityksen/tietojeni mukaan.

Vakuutuksista noin yleensä voisi sanoa, että itselläni oli auto aiemmin trygillä. Viime vuonna tryg nosti vakuutusmaksua muistaakseni 3.3%. Nyt IF osti trygin vakuutustoiminnan ja nosti välittömästi hintoja 5% lisää.. eli kokonaisuudessan n.8.8% hintojen nousua, samaan aikaan 10% bonusten nousua josta 10% - 8.8% = 1.2 % hyötyä bonuksien noususta. Itsellänihän siirtyy juuri kaikki vakuutukset tapiolaan.

Back