• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kannattaako pyörä ostaa syksyllä vai keväällä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Snowi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllähän se on niin et kun talvella ostaa niin säästää €uroja...
ja koeajokin onnistui viime joulukuussa Vantaalla
062802jumpie_prv.gif

Homma on monimuotoinen.

Syksyllä pyörät ovat halvempia yleensä.

Oma pyöräsi vanhenee kun vuosi vaihtuu ja taas putoaa pyöräsi arvo.

Jos saat pyörästä hyvän hyvityksen seuraavan vuoden malliin, tekemällä kaupan syksyllä, se on varmaankin kohtuullisen järkevää.

Näin tuli itse juurikin tehtyä.

062802moto_prv.gif

Niin, kyllä pyörän osto kannattaa aina.

smile_org.gif

Voi olla myös päinvastoin, eli että kyseisen pyörän (puhun nyt siis tilanteesta jossa on kyse yhdestä ainoosta yksilöstä) joutuu keväällä myymään halvemmalla verrattuna siihen mitä olis voinu edellisenä syksynä sillä saada. On nääs kevään koittaessa taas yhtä vuosimallia vanhempi värkki kysessä, verrattuna siis mitä oli syksyllä...
Itse olen ajatellut myös noin päin. Keväällä se pyörä on tavallaan yhtä vuosimallia vanhempi ja se voisi vaikuttaa hintaan. Syksy on kyllä saanut reippaasti enemmän ääniä kuin kevät, joten kyllä ne syksyllä varmasti hitusen halvempia ovat. Toinen vaihtoehto olisi ostaa talvella, tosin pyöriä ei ole niin paljoo myynnissä.
Mutta kuten moni on sanonut niin kannattaa ostaa silloin kun siltä tuntuu ja itsellä se taitaa nyt olla kevät, ehkä talvi, mutta koeajo on silloin ongelmallista joten todennäköisesti kevät.

Pyörä pitää ostaa silloin, kun pääsee ajamaan. Jos ostaisit sen nyt, niin joutuisit miettimään koko talven, tulikohan tehtyä huono valinta. Mahdollinen rahan säästäminen on pikkujuttu verrattuna siihen hermojen kuluttamiseen.

Back