Enpä ketään yllytä, MUTTA kyl totuus kuitenkin se, ETTÄ pyöräilijä on aina se joka kärsii onnettomuuksissa. Lisäksi perusvarusteiden mitä nyt yleensä näkee motoristeilla suoja-ominaisuudet ovatten melko marginaaliset. ERI asia on sitten ihan protason vermeet, jotka sitten maksaakin YLEENSÄ enemmän, kuin itse ajokki .
Kyllä me tuurilla seilataan tuolla liikenteen seassa täysin . Kun aloitin ajelun v. 1974 ensin mopolla ja 1975 ekalla Bikellä, ei ollut edes kypäräpakkoo, eikä sitä just kyllä käytettykään . MUTTA, jus se kypärä on se tärkein varuste, missä ei tosiaan kannata säästää .
Vaikka tuolla etelässä ajelen usein Shortseissa ja pelkkä liivi tai T-Paita päällä, on mulla aina umpikypärä ja HYVÄ sellainen päässäni, vaikka se lähinnä huvittaa HD väkee.
Ja toki hyvät hanskat on ihan OK, mutta normaali ajotakeissa olevat ns. Selkäpanssarit on paperia, kun mennään nurin tai päin jotain.
Toisaalta meitin olosuhteet ajaessa näillä leveysasteilla on sen verran viileet, että tuleepa käytettyä ajovarusteita pääsääntöisesti, vaikka niiden suoja onkin se marginaalinen.
Tärkein suoja on kuitennii tuolla korvien välissä !!
Eli OIKEA tilannenopeus ja HELEVETINmoinen keskittyminen siihen itse ajamiseen on takuuvarmasti se YKKÖSsuojavaruste.
Kieltämättä on kiva ajella Shortseissa ja paidatta, kun lämpötila huitelee +35 varjossa, eipä siinä just tuu ajovehkeet ees mieleen. Ja näin tulen "Siellä" edelleenkin tekemään, toki kun lähetään pitkälle baanalle ja kovempiin nopeuksiin motarilla, pukeudun kyllä itsekkin tukevammin, mutta eipä mageempaa tunnetta ole kuin jytkytellä rantakatua kesäkledjuissa. Auringon paisteessa .