• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kamikaze motoristit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HiTec
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä sinä osaat Apparallakin ajaa. Se on tarkoitettukin "vajaille". Jopa lapset ja vammaiset osaa sillä niinku ajaa tiäx  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Kiva! Lainaatko omaas?
biggrin.gif

Tähän täytyy todeta niinkuin se yksi hemmo siellä pösö foorumissa että millä ne jaksaa aina samasta asiasta. Toisaalta juuri pääsiäisen me herkuteltiin American Car show- matkalla kiirettä pitäneelle, olikos 222 km/h vai paljonko ? Täytyy sanoa että en olisi pysynyt enään siinä kelkassa kun lupasivat aikoinaan XJ:lle vain 212 km /h huippua.

Minkähän takia on aina vastakkainasettelu motoristien ja autoilijoiden välillä? Eikö kyse ole kuitenkin henkilöiden asennevammasta, eikä niinkään ajoneuvosta.

Piittaamattomuus ja ajattelemattomuus pistää kaasua kovemmalle. Jos ymmärtää ja tajuaa vaaratilanteet ja osaa "kantaa vastuun" jo etukäteen, niin ei tule kaahattua kuin kasitoistakesänen ekalla volvollaan.

Asenteesta ja piittaamattomuudesta onneksi hioutuu pahimmat terävyydet pois iän myötä, mutta kaikki ei niin pitkälle pääse.

Tietysti myös mopoilevien idioottien joukko on aloittanut kautensa siinä missä muutkin. On tullut itsekin jo bongattua pari kappaletta. Viimeksi tänään Kehä I:llä joku paineli (tai oikeastaan se meni kyllä melkein kävelyvauhtia) kaistojen välissä Rykkösellä ja kovasti tuntui olevan kaverilla vaikeuksia pitää Mahaya pystyssä. Kannattaisi ensin opetella ajamaan suoraan ja vasta sen jälkeen siirtyä katu-uskottaviin splittauksiin.

Vähän kyllä ihmettelen ettei vieläkään kukaan ole tappanut itseään mopon kanssa tänä keväänä.

Tottakai kevättä rinnassa kun on mollikkaa taivaalla, upeeta. Aivan valtava vaikutus jokaiseen mieleen mutta ei onneksi kaikkiin ajajiin tien päällä.

Onhan se hyvä, että seassa on ns. rauhallisia sieluja, jotka viis veisaa muiden ylikireestä kiireestä.

Rauhalliset, nätisti ajavat immeiset autoilla ja pyörillä tasaa mukavasti liikenteen kaoottisuutta.

Itsekin huomaa, että niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Kun antaa tietä, ja katselee niihin peileihin ajoissa ennen kaistan vaihtoa, on joustava ja ystävällinen, se tarttuu muihinkin. Hymy ratin takaa näkyy tunnelmassa.

Hienoa, että on kevät! Kaipa se on tullut itsekin muutaman kerran poljettua kaasua liiallisesti, (niin, kahvaa ei vielä ole tullut käännettyä, kun vasta eilisiltana sai pyörän rakennettua takasin nippuun ja tänään oli vieraita ja huomenna sataa..) mutta toivottavasti niissä kohdin ei ole muut hermostuneet. Ainakaan en huomannut... Sillai siististi kuiteskin vaan ilman mitään kiilauksia.

Ajelkaapa piruuttaan pyörällä tasan rajoitusvauhtia, niin huomaatte yllättävän reaktion lähes kaikilta muilta ympärillänne ajavilta. Alkavat ajaa rauhassa. Autollakin hiukan samaa vaikutusta, mutta ei ihan yhtä selvää.

Simsalabim.

Turvallista matkaa.
062802moto_prv.gif

Tuskimpa, Shamanilla ei liene ole tapana körrätä!

Niin, ja ois tuonkin kaiffan kannattanut suorittaa se ohitus vasemmalta puolelta, sinnepäin harvemmin kotiloitsijat reagoivat. Tuollaisissa tilanteissa suosittelen ehdottomasti käytettäväksi sitä vasimmaista piennarta.
Toisaalta, koulutuksen tässävaiheessa ne pientareet voivat olla vielä turhankin hiekkaisia, mutta kunhan tiet putsaantuvat niin se on "turvallisin" ohitusväylä. Toimii jopa KehäI:ellä - toisinpaikoin, tai ainakin sellaista olen kuullut... :P

Minkähän takia on aina vastakkainasettelu motoristien ja autoilijoiden välillä? Eikö kyse ole kuitenkin henkilöiden asennevammasta, eikä niinkään ajoneuvosta.

Piittaamattomuus ja ajattelemattomuus pistää kaasua kovemmalle. Jos ymmärtää ja tajuaa vaaratilanteet ja osaa "kantaa vastuun" jo etukäteen, niin ei tule kaahattua kuin kasitoistakesänen ekalla volvollaan.

Asenteesta ja piittaamattomuudesta onneksi hioutuu pahimmat terävyydet pois iän myötä, mutta kaikki ei niin pitkälle pääse.
näinhän se on ja syykin on selkeä, ne on kateellisia kun kotilolla ei sovi autojen välistä eikä ikinä pääse jonon ekaks ja vois jopa vähän kytkintä polttaa kun alla on luokkaa 235/17 pattiinit ja kone luokkaa 1,äkänen niin ei siinä ole oikein todellista nautintoa.
biggrin.gif

Ei minua ainakaan autoillessa se harmita, että en pääse keulalle vaan lähinnä se, että tuommoinen pujottelu valoissa ja liikenteen seassa on vaaraksi muille ja itselleen. Tuo myös monesti provosoi muita liikenteessä kulkijoita.

Näin viime kesänä kun joku tyttönen meni kyykyllään valoissa muutaman auton välistä ja bemarikuski veti ilmeisesti herneet nenään kun piti avata ikkuna ja huutaa jotain. Valot kun muuttui vihreäksi, niin bemari painoi lämän tiskiin ja lähti tyttösen perään. Itse menin rauhallisempaan tahtiin joten en osaa sanoa tapahtuiko tämän seuraamisen johdosta jotain. Kolari tai treffit?

Omalla mopolla koitan myös olla ärsyttämättä autoilijoita ja koittaa hoitaa hommani nätisti, jotta vaaratilanteita ei tulisi. Ehkä olen nössö, ehkä varovainen tai sitten ajattelen toisiakin?
cool.gif

Ei minua ainakaan autoillessa se harmita, että en pääse keulalle vaan lähinnä se, että tuommoinen pujottelu valoissa ja liikenteen seassa on vaaraksi muille ja itselleen. Tuo myös monesti provosoi muita liikenteessä kulkijoita.

Näin viime kesänä kun joku tyttönen meni kyykyllään valoissa muutaman auton välistä ja bemarikuski veti ilmeisesti herneet nenään kun piti avata ikkuna ja huutaa jotain. Valot kun muuttui vihreäksi, niin bemari painoi lämän tiskiin ja lähti tyttösen perään. Itse menin rauhallisempaan tahtiin joten en osaa sanoa tapahtuiko tämän seuraamisen johdosta jotain. Kolari tai treffit?

Omalla mopolla koitan myös olla ärsyttämättä autoilijoita ja koittaa hoitaa hommani nätisti, jotta vaaratilanteita ei tulisi. Ehkä olen nössö, ehkä varovainen tai sitten ajattelen toisiakin?
cool.gif
Saahan sitä Bemarilla yritellä prätkän perään, mutta lopputuloksena on erittäin huono menestys. Itsellänikin on kotilona baijerilainen, mutta en nyt sentään niin tyhmä ole, että lähtisin kisaamaan prätkän kanssa. Ehkäpä asian arvioinnissa auttaa kun ajaa itsekin nopealla prätkällä.
wink.gif

Äh, nättejä ja hyviä ajokelejä on näillä leveyksillä niin vähän, että ei kannattane tuhlata energiaansa turhaan ziisusteluun sellaisten aikana. Jos joku ajaa vielä kovempaa kuin itse niin siitä vaan, antaa pojan/tytön mennä, kun tuli moisella hurjalla lähdettyä.

sanoi:
Onhan se hyvä, että seassa on ns. rauhallisia sieluja, jotka viis veisaa muiden ylikireestä kiireestä.
Rauhalliset, nätisti ajavat immeiset autoilla ja pyörillä tasaa mukavasti liikenteen kaoottisuutta.

Aevan, parempi keskittyä vaan omaan ajosuoritukseen ja olla joustava sekä itseä hitaammin että nopeammin eteneviä kohtaan. Splittaus on minusta sinänsä ok, mutta vaarana on se että kotilokuskit eivät yleensä näe ympärilleen ja/tai säikkyvät, ja varsinkin tuo oikealta koukkaus nopeuseroa hyödyntäen on joskus hiukka riskaapelia puuhaa.

Paitsi että on siellä aina sellaisiakin tapauksia jotka provosoituvat ja aggressoituvat jo pienistäkin ärsykkeistä, esim. naaraskuski kyykkärin päällä, vääränvärinen mopo jne, eli on ihan sama miten siellä ajaa, joku 'provosoituu' aina. Splittailit tai et. Toisaalta eihän kotilokuskeja kannattaisi 'totuttaa' sellaiseenkaan, että kaikki mikä on mahdotonta kotilolle on kiellettyä myös mopoilta. Parempi vaan keskittyä omaan ajoon ja varmistaa että edessä ja sivuilla on tilaa mahdollisiin väistöliikkeisiin.

cool.gif
Saahan sitä Bemarilla yritellä prätkän perään, mutta lopputuloksena on erittäin huono menestys. Itsellänikin on kotilona baijerilainen, mutta en nyt sentään niin tyhmä ole, että lähtisin kisaamaan prätkän kanssa. Ehkäpä asian arvioinnissa auttaa kun ajaa itsekin nopealla prätkällä.
wink.gif
Joo eihän sitä suorasella kisapätkällä mitenkään pärjää pyörälle, edes kovin tehottomalle, mutta jos liikennevaloihin pitää pysähtyä ja takaa tulee erittäin kiukkuinen
033102ass_1_prv.gif
niin sitä ei koskaan tiedä mitä tapahtuu.

Liikenne sääntöjä tulisi noudattaa, mutta kun on sopivasti kusta päässä niin mikäs sen mukavampaa kun vit***lla kotilokuskeille joita harmittaa kun oma vehje ei kulje minnekkään.
sport05.gif

Ajelkaapa piruuttaan pyörällä tasan rajoitusvauhtia, niin huomaatte yllättävän reaktion lähes kaikilta muilta ympärillänne ajavilta. Alkavat ajaa rauhassa. Autollakin hiukan samaa vaikutusta, mutta ei ihan yhtä selvää.
Jep. Sitä mä olen tässä ihmetellytkin, että miks kukaan kotiloista ei mee ohi satasen alueella, ku minä sivutuulipelkuri köröttelen seitsemääkymppiä
biggrin.gif
Tosi on
sport05.gif

Niin siis kyseessä ollut pösöttelijähän harmitteli sitä, että pyöräilijä suhautti hänen ja ohitettavan välistä kohtuullisella vauhdilla. Mielestäni tempun tekee typeräksi se, etteivät kaikki kotilokuskit ole välttämättä kovin valppaina ja moinen temppu saattaa säikäyttää autoilijoita. Keskivertoa paremmat autoilijat kyllä varmasti huomaavat motoristin aikeet jo ajoissa (ja tietävät myös olevansa paremmassa turvassa kuin se motoristi).

No tuollaisessa ajotavassahan se pointti on nimenoman siinä ennalta-arvaamattomuudessa/yllätyksellisyydessä. Kaiken paras kun kotiloitsija ei ehdi reagoida mitenkään ennenkuin mopo on jo häipynyt horisonttiin... IMHO :^P

Back