Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Entäs miten käy sitten sille motoristille, joka päättää ottaa valoista motogp -tyylisen startin, samalla kun risteävästä suunnasta on vielä tulossa joku matti myöhänen? Pienet turvamarginaalit on kyllä ihan paikallaan, jos ne nyt poistettais niin osumia tulis ihan varmasti.Valojen viiveistä olen täysin samaa mieltä Kaasunallen kanssa. Muutama auto ehtii hienosti ajaa päin punaista ennen kuin kääntyvien valo muuttuu vihreäksi ja tämä yllyttää varmasti ajamaan päin punaisia tietyissä olosuhteissa. Liikenteen sujuvuuskin paranisi olennaisesti monissa risteyksissä jos joka välissä ei olisi ikuisuudelta tuntuvaa väliä milloin kaikille palaa punainen vaan vihreä syttyisi lähes välittömästi.
Muutaman kerran on käynyt, että rivakasti valoista lähdettyä on joku mennyt vielä takaa... Ja se johtuu juuri näistä ylipitkistä viiveistä, "vielä ehtii ja kun on kiiruskin ja mä olen tärkee henkilö..."Entäs miten käy sitten sille motoristille, joka päättää ottaa valoista motogp -tyylisen startin, samalla kun risteävästä suunnasta on vielä tulossa joku matti myöhänen? Pienet turvamarginaalit on kyllä ihan paikallaan, jos ne nyt poistettais niin osumia tulis ihan varmasti.Valojen viiveistä olen täysin samaa mieltä Kaasunallen kanssa. Muutama auto ehtii hienosti ajaa päin punaista ennen kuin kääntyvien valo muuttuu vihreäksi ja tämä yllyttää varmasti ajamaan päin punaisia tietyissä olosuhteissa. Liikenteen sujuvuuskin paranisi olennaisesti monissa risteyksissä jos joka välissä ei olisi ikuisuudelta tuntuvaa väliä milloin kaikille palaa punainen vaan vihreä syttyisi lähes välittömästi.
Harmi vaan, että tuollaisessa sivutörmäyksessä huonommin käy yleensä sille syyttömälle osapuolelle. Punaisia päin tulevilla on vauhtia sen pikkukiiruksen takia yleensä huomattavasti enemmän kuin valoista lähtevällä "uhrilla".Muutaman kerran on käynyt, että rivakasti valoista lähdettyä on joku mennyt vielä takaa... Ja se johtuu juuri näistä ylipitkistä viiveistä, "vielä ehtii ja kun on kiiruskin ja mä olen tärkee henkilö..."
Alkuun saattaisi osumia tulla, vaan Darwinin oppeja noudattaen nekin loppuisivat. Tiedotusta peliin, kyllä se siitä.
Loistava idea. Vielä parempi, jos pistetään ne palamaan vihreätä samaan aikaan joka suuntaan ja normaaleihin valoristeyksiin lisätään viivettä vähintään puoli minuuttia, jotta nämä kiireiset mattimyöhäiset eivät vaan vahingossakaan päin punaisia ajaessaan törmäisi johonkuhun liikennevaloja noudattavaan.Ehkä joka syksyistä "Koululaiset taas liikenteessä" -kamppanjaakin
voisi tehostaa poistamalla koulujen lähistöillä olevista valoista viiveet niin, että jalankulkijoille syttyy vihreä samantien, kun muille palaa punainen. Tehokasta varmaan olisi, epäilemättä.
Täysin sama. Lappeenrannassa ainakin on liikennekuri todella heikkoa, kun seuraa sitä vanhoilla vihreillä ja ihan punaisiakin päin ajoa.Viive punaisen syttymisestä risteävään vihreään pitäisi poistaa, loppuisivat vähitellen nämä "kyl siitä vielä ehtii"-tyypit, joita menee yleensä 3 - 4 ohi aika usein, kun meikä himmaa epäsuomalaisesti valoihin.