• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kaiteiden turvallisuudesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anttoo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eikö noita kannattaisi kysyä jonkun paikkakunnan tielaitokselta...tietänevät mutkansa varsin hyvin. Me kuitenkin ehdotamme vain jotain satunnaisia mutkia jotka sattuvat olemaan oman työmatkamme tms varrella.

Eikö noita kannattaisi kysyä jonkun paikkakunnan tielaitokselta...tietänevät mutkansa varsin hyvin. Me kuitenkin ehdotamme vain jotain satunnaisia mutkia jotka sattuvat olemaan oman työmatkamme tms varrella.
Luulisin, että Tiehallinto on jo kysynyt paikallisilta tielaitoksilta ehdotuksia. Nyt ne kysyy meiltä. Ja vielä hieman tilastoa, että asia ei ole yhdentekevä Moottoripyörät ja moporaporttiKatso taulukot 28 ja 29.

Edit: linkki kuntoon

Teräksistä tuotetta tai siitä kehitettyä yksinkertaisempaa versiota on tarkoitus kokeilla tänä vuonna. Kokeilussa katsottaisiin, kestääkö johde aurausta ja mikä tulee asennetun alajohteen hinnaksi. Kokeilussa ei voi eikä tarvitsekaan tutkia tehoa turvallisuuden kannalta. Toimivuus moottoripyöräilijän kannalta on jo osoitettu simuloinnein ja kokemusperäisesti.
Öh, konsepti on siis jo toimivaksi todettu kokemusperäisesti onnettomuustilanteessa. Kun olisi tarkoitus tutkia asiaa aurauksen kannalta niin mitä sitä motoristeilta kysymään? Eikö mieluummin auramiehiltä vai pitääkö alkaa säätämään fillarin aurauskulmaa ensi talveksi?

CBR600LL (lumilinko) javascript:emoticon('
tounge.gif
')
smilie

Ei vaan olettaakseni tässä kyseltiin paikkoja tälle uudelle kaidekokeilulle. Ei sitä kaidetta kokeilematta koko Suomen kaikille kaiteellisille teille levitellä vaan ensin kokeillaan - mikä on mielestäni ihan fiksua. Eli nyt vain niitä potentiaalisia paikkoja kokeilla jossa on viime vuosina motoristeja kuollut tai loukkaantunut tai mikä on teidän mielestänne semmoinen paikka että olisi kokeilemisen arvoinen - potentiaalinen loukkaantumispaikka pyörän ulosajossa kai.

Ei vaan olettaakseni tässä kyseltiin paikkoja tälle uudelle kaidekokeilulle.
Niinhän siinä kyseltiin paikkaa, mutta itse ymmärsin tarpeen olevan vain aurauskestävyyden ja asennattavuuden testaus. Toimivuus moottoripyöräilijöiden osalta on jo todettu. Niin tuossa alkuperäisessä viestissä sanotaan. Tai sitten normaalia pahempi lukihäiriöä päällänsä minulla. '
lookaround_orig.gif
'

Auraustestin voivat suorittaa meidän taloyhtiön huoltomiehet. Jos kestää yhdenkin talven niiden käsittelyä niin toimii taatusti muuallakin.

Niinhän siinä kyseltiin paikkaa, mutta itse ymmärsin tarpeen olevan vain aurauskestävyyden ja asennattavuuden testaus. Toimivuus moottoripyöräilijöiden osalta on jo todettu. Niin tuossa alkuperäisessä viestissä sanotaan. Tai sitten normaalia pahempi lukihäiriöä päällänsä minulla. '
lookaround_orig.gif
'

Auraustestin voivat suorittaa meidän taloyhtiön huoltomiehet. Jos kestää yhdenkin talven niiden käsittelyä niin toimii taatusti muuallakin.
Ei ihan näin. Tiehallinto ei hae kokeilun tuloksena onnettomuuksien vähentämistä. Olisihan todella huono juttu, jos todettaisiin, että yhtään kuolemaa ei voitu estää kokeilun aikana joten alakaiteita ei tarvi laittaa minnekkään muualle ja kokeilupaikatkin voipi poistaa. He ovat jo päättäneet, että alakaiteet ovat hyvä juttu ja nyt kokeillaan materiaaleja.
Ja miksipä ei voisi kokeilupaikat olla jo "oikeissa" paikoissa? Nehän joka tapauksessa palvelee hyvin molempia tarkoituksia: kestävyyskokeilut ja motoristien onnettomuuksien estäminen eivät ole toisiaan poissulkevia. Hyvällä paikalla jo materiaalikokeilut säästää jonkin hengen. Jo tänä kesänä.

Huomasin tuossa Tampereen ohitustie rakennustyömaalla(missä se risteää nokian motarin kanssa), että niihin pitkiin ramppeihin on tulossa tulpakaiteet, eli ala ja ylä lähes päällekkäin.

silloin jo kävi mielessä, että kerrankin on järki voittanut. Itse olisi kyllä jättänyt rampista ulkokaiteen pois jos tila antaa myöten ja tehdä kunnon ulostulo alueen hiekasta. sisäkaarteeseen suosittelen kanttareita betonista, koska se estäisi autoja oikomasta ja nostamasta soraa tielle.! Olen huomannut, että monessa paikassa kanttari olisi todellakin tarpeen estämässä hiekannostoa.

Pistin noi Jassun ja Kaasunallen ehdotukset Tiehallinnolle. Saas nähdä tuleeko tonne Hesan länsipuolen ruuhkateille uusia kaiteita.

Back