• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

K1600 (GT, GTL)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja C-A-D
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Otin noisekillerit pois. Ei muuttunut oikeastaan liian äänekkääksi. Nuo noisekillerit ovat putki keskellä ulostuloa ja putken ympäriltäkin on poikkeuksellisesti avonainen. Ei varmaan kauheasti virtauksia vastusta vaikka paikallaan olisivatkin:

Me otettiin myös dB-killerit heti koeajon jälkeen kaverin pyörästä pois. Äänet ei paljonkaan koventuneet, vähän bassoa lisää. Ei varmasti häiritse ketään.

yzf-r1 sanoi:
Onko kukaan saanut GTL/GT sivulaukujen sisäkasseja, kaatumarautoja, GTL takajarruvaloa pyörän toimituksen yhteydessä? Tuntuu olevan pitkät jälkitoimitusajat (1kk -->)

T:Japa

Jokohan pitäisi alkaa soitella tavaroiden perään, kohta tulee 1V pyörän tilauksesta, syksyllä kyselin osien perään, lupasivat ilmoitella kun tulee. Onko muut saaneet lisävarusteet?

t:Japa

Kyllä sisäkassit, ja lisäjarruvalo tuli jo viime kesänä. Kaatumarautoja en edes tilannut ( typerä kiinnitys ).

yzf-r1 sanoi:
Jokohan pitäisi alkaa soitella tavaroiden perään, kohta tulee 1V pyörän tilauksesta, syksyllä kyselin osien perään, lupasivat ilmoitella kun tulee. Onko muut saaneet lisävarusteet?

t:Japa

Mulla oli kaikki härpäkkeet mukana, 012 mallin pyörä oli tosin tilattu 011 syksyllä liikkeeseen (Heino) kaikilla varusteilla. Nämä varusteet ei siis olleet minun tilaamia, vaan olivat valmiina.. Moottorin suojarautoja ei ollut, enkä niitä ainakaan vielä ota, sillä kiinnityspaikat "hieman" epäilyttää.

Tällaista joskus kirjoittelin sinne "paremmalle" voorumille.. Jos nyt tekisin kauppoja uudesta GT:stä, niin orggis sisäkassit jäisivät pois, samoin perälaukku..

Piti mielenkiinnosta punnita laukut, kun tuntuivat aikamoisilta jötiköiltä..

Tyhjien laukkujen paino orggis sisäkasseineen henkilövaalla punnittuna:
Perälaukku ~12 kg
Sivulaukut ~7 kg / kpl
Lisäpainoa pelkistä laukuista siis 26 kg En ihmettele enää yhtään, että pyörä tuntuu pienissä nopeuksissa mukavammalta ilman laukkuja hesse_blum

Painostaan huolimatta laukkujen tilavuus on ainakin minulle pettymys. Kaksikerrosrakenteen vuoksi laukkujen hyötytilavuus on huomattavasti pienempi kuin ulkomitoista voisi päätellä. Orggis sisäkassien kanssa tilavuus pienenee entisestään ja jopa melkoisesti.

Väitän, että aiemman K 12 ässän haitarilaukkuihin ja siinä olleeseen Givin perälaukkuun sai mahtumaan enemmän tavaraa kuin K 16 GT:n laukkuihin - ainakin, jos GT:n sisäkassit ovat käytössä.
Taitaa olla turha kuvitellakaan ottavansa sisäkasseja mukaan jonnekin Euroopan reisulle. Ei mahdu millään kahden ihmisen järjellisetkään kamat noihin.
Ja ken ei asiaa tunne, niin selvennykseksi: GT:n orggis sisäkassit ovat laukkujen muotoiset puolikovat laukut. Kassi on oikestaan väärä nimitys niille.

Ja kun tuohon ei mahdu edes kunnollista tankkilaukkua.. Hommasin pienen bags connectionin ja sekin ottaa kiinni ohjaustangon ääriasennoissa. Ei tosin haittaa, mutta pienempi sekin on entiseen verrattuna.

Minun pyörään jäi keväällä -11 jälkitoimitukseen suojaraudat ja sivulaukkujen muoviset suojalistat. Sain ne kuitenkin jo vuosi sitten, ja laittelin itse paikalleen.
Kuinka monelta on pyörän softapäivityksen yhteydessä audio- ja kommunikaatiojärjestelmä seonnut.
Minun pyörässä hyvin toiminut järjestelmä ei ole toiminut viime toukokuisen softapäivityksen jälkeen kunnolla, vaikka pari kertaa olen parittanut niitä uudelleen. Mutta eilen illalla aloin homman taas aivan alusta, ja kas kummaa, nyt se taas toimii. Järjestelmä näkyy tosiaan olevan tarkka paritusjärjestyksestä ja sekin ilmeisesti vaikuttaa, kuinka nopealla vilkutuksella pariaan etsii, pyörää, toista kypärää, gepsiä, puhelinta.. :)

J@ck sanoi:
Mulla oli kaikki härpäkkeet mukana, 012 mallin pyörä oli tosin tilattu 011 syksyllä liikkeeseen (Heino) kaikilla varusteilla. Nämä varusteet ei siis olleet minun tilaamia, vaan olivat valmiina.. Moottorin suojarautoja ei ollut, enkä niitä ainakaan vielä ota, sillä kiinnityspaikat "hieman" epäilyttää.

Tällaista joskus kirjoittelin sinne "paremmalle" voorumille.. Jos nyt tekisin kauppoja uudesta GT:stä, niin orggis sisäkassit jäisivät pois, samoin perälaukku..

Piti mielenkiinnosta punnita laukut, kun tuntuivat aikamoisilta jötiköiltä..

Tyhjien laukkujen paino orggis sisäkasseineen henkilövaalla punnittuna:
Perälaukku ~12 kg
Sivulaukut ~7 kg / kpl
Lisäpainoa pelkistä laukuista siis 26 kg En ihmettele enää yhtään, että pyörä tuntuu pienissä nopeuksissa mukavammalta ilman laukkuja hesse_blum

Painostaan huolimatta laukkujen tilavuus on ainakin minulle pettymys. Kaksikerrosrakenteen vuoksi laukkujen hyötytilavuus on huomattavasti pienempi kuin ulkomitoista voisi päätellä. Orggis sisäkassien kanssa tilavuus pienenee entisestään ja jopa melkoisesti.

Väitän, että aiemman K 12 ässän haitarilaukkuihin ja siinä olleeseen Givin perälaukkuun sai mahtumaan enemmän tavaraa kuin K 16 GT:n laukkuihin - ainakin, jos GT:n sisäkassit ovat käytössä.
Taitaa olla turha kuvitellakaan ottavansa sisäkasseja mukaan jonnekin Euroopan reisulle. Ei mahdu millään kahden ihmisen järjellisetkään kamat noihin.
Ja ken ei asiaa tunne, niin selvennykseksi: GT:n orggis sisäkassit ovat laukkujen muotoiset puolikovat laukut. Kassi on oikestaan väärä nimitys niille.

Ja kun tuohon ei mahdu edes kunnollista tankkilaukkua.. Hommasin pienen bags connectionin ja sekin ottaa kiinni ohjaustangon ääriasennoissa. Ei tosin haittaa, mutta pienempi sekin on entiseen verrattuna.

Moi,

Honussahan on tunnetusti pienet orggislaukut, vaikka ainakin minun umpikypäräni mahtuu, sekä sivu-, että takalaukkuun.
Lomareissulla mietin tosissaan, että millä pärjätään, kun kiipeilyvehkeitäkin piti olla.

Ja loistava ratkaisu löytyi noista.
http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=167765738

Niitä saa myös Biltemasta. Toimivat vesi- ja pölytiiviinä sääsuojina. Huoneessa voi kamoja säilyttää niissä, jos ei viitsi komeroon purkaa, ja mihin kaikkeen hyödyntyykään.
Pehmeät jalkineetkin menevät pienempään tilaan noissa.
Nämä ovat ehdottomasti mukana kaikilla vähänkin pidemmillä reissuilla rouvan kanssa.

Minusta tämä on ihan hyvä voorumi. Tätä paljon luetaan, eli kun tänne jonkin hyvän vinkin laittaa, niin se menee moneen tarpeeseen, ja toisinaan täältä saa itsekin hyviä vinkkejä.

Yleensähän se on, että kun antaa - niin saa. Ja pätee monille elämän alueille.

Näyttää vm. 2013 tulevan hiukan muutoksia mm. LED-lisävalojen kiinnitys muuttuu, matkustajalle kiinnipitokahvat ja näytössä oleva "6" -logon tilalle saa ilmeisesti digit. nopeusnäytön. Niin ja uusia värejäkin.

http://www.i-bmw.com/showthread.php?t=40149

Huomenna tulee Münchenin reissu, käynpä vilkaisemassa jos BMW Motorrad Zentrumissa olisi jotain kivaa näytillä :)

Harkinta jatkuu vielä... vittu, kun Suomen talvessa tarvii autojakin :(

Viimeksi muokattu:
Tuli eilen koeajettua GT versio Heinon ratapäivillä. Ensimmäinen havainto oli 'automainen' fiilis mittareissa ja näytöissä. Äänet on näköjään viritetty niin, että matalillakin kierroksilla kuski saa kivat saundit korvaan.

Todellinen yllätys oli pelin 'vetoisuus'. Tuuli tuntuu yläkropassa ja kypärän tuulimelu oli kova. Onko GTL:n plexi näiltä osin mukavampi? Oma RT tuntui suorastaan ylellisen mukavalta ja hiljaiselta tuon GT:n jälkeen. GT:llä ei oikeasti haluttaisi lähteä pidemmälle reissulle.

Tämä kielteinen ensikommentti tietysti johtoo osaksi siitä, että GT/GTL on saavuttamattoman kallis peli.

Mutta oikeasti, onko GTL se hiljainen & mukava & tuuleton malli?

BF

Täydennän vielä kommenttiani GT:stä. Se plexin säätönappi löytyi kyllä, RT:stä tuttu... Ei löytynyt mukavaa plexin asentoa. Sain myös vastauksen kiitos, eli tarvikeplexi auttaa.

Jos joku GTL kuski voisi vielä kommentoida GTL:n orggisplexiä, varmasti löytyy RT:stä GTL:ään siirtynyt?

BF

GT:n orkkispleksillä tulee aikamoinen alipaine, jos nostaa tarpeeksi. Vetää kuskia eteenpäin ikävästi. Tässä Isottassa tuulee mielestäni alkuperäistä enemmän käsille. Cee Bailey's Wide Body tuuletusaukolla varmaan olisi suojaavin vaihtoehto: http://www.ceebaileys.com/bmw/bmw_k1600GT_windshield.html

California Scientific on onnetonta laatua - ei voi suositella.

Tuleekos toi lammas mukana :D

Lampaantalja on yllättävän mukava hanurille pidemmillä matkoilla. Persnahkakin tuulettuu samalla, eikä ole kuin muoviin pakattu - suosittelen. Ikeasta esimerkiksi saa lampaantaljoja. Saa justiin venytettyä yli hyvin kasteltuna, jos valkkaa suurimmat taljat. Takapenkin etusauma pitää tehdä, tai menee kurtulle.
Eihän tuo nätti ole, mutta tulipahan testattua. :p

Black Flag Rider sanoi:
Täydennän vielä kommenttiani GT:stä. Se plexin säätönappi löytyi kyllä, RT:stä tuttu... Ei löytynyt mukavaa plexin asentoa. Sain myös vastauksen kiitos, eli tarvikeplexi auttaa.

Jos joku GTL kuski voisi vielä kommentoida GTL:n orggisplexiä, varmasti löytyy RT:stä GTL:ään siirtynyt?

BF

Kyllä tuon GTL:nkin orkkispleksi on kaiketi suunniteltu pääasiassa polttoainetaloutta silmälläpitäen, ajajan ja kyytiläisen mukavuus, nimenomaan kypärämelu, on jäänyt toisarvoiseen asemaan. Mutta samahan se oli myös LT:n tuulilasin kanssa, alkuperäisen kun vaihtoi sopivaan tarvikepleksiin, tuli hiljaisuus. Minulla kun on vielä vanha LT:kin tallissa, ja sitä kun joskus ulkoiluttaa, huomaa sen huikean eron, joka on LT+Ceebaileys pleksi verrattuna GTL + alkuperäinen, ja ero on valitettavasti LT:n hyväksi.
Hankinta listalla onkin uusi tuulilasi, kunhan saa työkiireiltä aikaa

Uusimman RT:n (2010 -) pleksistä on napsaistu se kriittinen pari senttiä pois, joten allekirjoittanut 183 cm pituudella ei siitä tykännyt, yläasennossakin turbulenssia tuli kypärään. Vaan homma ratkesi Wunderlichtin Marathon- pleksillä, joka riittää varmaan kaksimetrisellekin, varmaan auttaisi sixpäkkiinkin :D

ek@ sanoi:
Lampaantalja on yllättävän mukava hanurille pidemmillä matkoilla. Persnahkakin tuulettuu samalla, eikä ole kuin muoviin pakattu - suosittelen. Ikeasta esimerkiksi saa lampaantaljoja. Saa justiin venytettyä yli hyvin kasteltuna, jos valkkaa suurimmat taljat. Takapenkin etusauma pitää tehdä, tai menee kurtulle.
Eihän tuo nätti ole, mutta tulipahan testattua. :p

kuinka mukava tuon kans on lähteä aamulla liikkeelle sateen jälkeen kun talja imeny vettä koko yön..?:paikallatuulee:

No siinä alla on vedenpitävä alkuperäinen penkki, joten ei se nyt niin läpimäräksi koko penkki mene. Kai siitä kädellä lääppimällä isommat lähtee. Joskus on pestessä kastellut ja kuivannut pyyhkeellä. Siitä kun lähtee ajelemaan, niin ei tunnu mitenkään erityiseltä GoreTex-pöksyjen kanssa. Penkinlämppäri täysille, niin kuivuu nopeammin. Mulle toi on väliaikainen viritys, kun en ole ehtinyt verhoiluttaa parempaa.

Raportoidaanpa nyt sitten ensimmäinen "vika" GTL:ssä. Kesti 19800 km ja 1v3kk, kun keskuslukon kaukosäädin heitti toimimasta. Tätä se on tämä elektroniikan beeta-testaajan osa!:;):

Mulla pimeni kaukis pari viikkoa sitten. Avasin paristokannen ja sisus oli ruskeassa töhnässä, ruosteen näköistä mönjää. Puhkistin spriillä ja kankaanpalalla, alkoi toimia. Olin sen jälkeen Espoon Heinolla kymppitonnin huollossa ja kerroin huollon vastaanottohenkilölle asiasta. Ei ollut kuullut muista vastaavista tapauksista, mutta lupasi informoida maahantuojaa/tehdasta, jos vaikka ottaisivat kantaa asiaan.
ps. otin kaukiksen irti avaimista, ja pidän taskussa, ei tunnu pitävän takakannen o-rengastiiviste vettä ulkopuolella.

Sateella se heitti tämäkin säädin pelaamasta, kokeilin patterinvaihdolla selvitä, mutta ei se auttanut. Oli kyllä puhtaan näköinen sisältä, mutta pitääpä ottaa kansi auki, ja yrittää kuivatusta. Lupasivat kyllä lähettää uuden postissa.

Back