• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

K1200R Sport

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuossa K1300R:ssä on varmaan sama ergonomia. Tuolla Bemarin galleriassa on joka kuvassa alakate. Onkohan se vakiovarustus uudessa mallissa:

Galleria

K1300R_brickwall_m.jpg

Juu, tossa ylemmässä kuvassa oleva hiilikuitunen alakate on sitten tarvikeosa. Ja aikas suolanen sellanen, jotain 700 eeroo vissiin. Mut hieno, ei siitä pääse minnekkään...
tounge.gif

Jaa että ei Sport mallia valmistettaisi enää? No aina vaan paranee, satuin sitten just hankkiin ko. harvinaisuuden itelleni. AIJAI kun mukavata... Ei sitten takuulla ajele joka kulmalla vastaan klooneja. Tietty ei noita muitakaan K1200 sarjan bemuja kyllä paljoa meidän teillä näe?

Sliparihomma meni nyt sittenkin silleen, että ajattelin olla lojaali tuolle motodealille (loistavaa palvelua saanut) ja tilasin sieltä tuollasen ZARD power gun sliparin kiilloittamattomana...

Lupaavat mukamas +5hv koko kierrosalueelle ko. hoidolla? Noinkohan? Saas nähdä millaset hörinät tuollasesta kartion mallisesta vaimentimesta kuuluu? Äkkiseltään vois kuvitella että aikas äänekäs putki ilman db killeriä?

Sliparihomma meni nyt sittenkin silleen, että ajattelin olla lojaali tuolle motodealille (loistavaa palvelua saanut) ja tilasin sieltä tuollasen ZARD power gun  sliparin kiilloittamattomana...

Lupaavat mukamas +5hv koko kierrosalueelle ko. hoidolla? Noinkohan? Saas nähdä millaset hörinät tuollasesta kartion mallisesta vaimentimesta kuuluu? Äkkiseltään vois kuvitella että aikas äänekäs putki ilman db killeriä?
No ainahan se tarina myyjäketjussa paranee. Alunperin luvataan tehonlisää 'laajalla alueella'. Painonsäästökin vaikuttaa huimalta (sama luvattu kevennys bemarin/putkien mallista riippumatta!), vaikka onhan se vakio tosi painava. Äänistä ei tietoa. Toivotaan parasta.

Kerran yks jenkki muuten hehkutti saavuttaneensa 11,5kg painonsäästön kokoputkella (myyjän mukaan tietty). Alkuperäinen painaa 9,5kg...

Nuo äänet on kyllä kumma juttu. Jokin aika sitten joku kyseli R1:een sellaista putkistoa, jossa olisi mahdollisimman matala soundi (samaa itsekin haen). Melkein kaikki merkit sille sitten ehdoteltiin, saatesanoilla 'hyvät pörinät'. Että joo. Pörinäksi kuvaisin sitä ääntä joka eniten risoo.

Laserilta on tulossa uusi versio HotCamista (HotCam II). Kuvaa siitä ei vielä löydy Laserin kotisivuilta, mutta Shivan shivuilla näytti olevan tämmöinen:
Pq22toUA.jpg

Kuvan otsikossa puhutaan kylläkin Stealthista; ei Hotcamista. Ota nyt siitä sitten selvää.

Onko muuten kenelläkään kokemuksia M TEC -onlineshopista?
Heidän luettelostaan löytyy parikin sellaista osaa, jotka mielelläni ostaisin. Suunnitelmissa on hankkia Pack Partsin käsisuojat ja AC Schnizerin lampunsuoja. Kummatkin löytyvät m-techiltä. Olen aiemmin tilannut suoraan ACS:ltä. Kyllä se niinkin onnistui...

Epätoivonen myyntiyritys... Eli jos jollain on tarvetta K1200R Sportin harmaalle etulokasuojalle, tai originaali vaimentimelle niin täältä lähtee pilkkahintaan.

Tilasin itelleni K1200R:n etulokasuojan nyt sitten. Aika stanan suolanen hinta tolleen uutena, niinku arvata saattaa. Tai itse lokasuoja oli vain 66€, mutta ne kaikist tärkeimmät etuhaarukan etupuolelle tulevat muoviläpyskät oliki sitten luokkaa 100 egee kipale. PRKL!

Noh, nyt kun pääsis vielä kotia täältä ulapalta niin pääsee ruuvaileen ZARD:n kannua kiinni, kirkkaita vilkkuja ja tuota etulokasuojaa... NAM!!! Laittelen kuvia kehiin kun työ on tehty...
thumbs-up.gif

Sain PC3 kiinni ja konekin suostui lähtemään käyntiin. Asentamisessa oli kyllä oma hommansa, tosin katteet olen purkanut jo niin monesti että ne lähtee ja menee paikoilleen vaikka silmät kiinni. Latasin valmiin kartan netistä joka tuntui lähinnä sopivammalta.
-Akrapovic full Race Exhaust (DbKiller removed)
Stock or aftrermarket air filters
O2 sensor disconnected.
Kone tuntuu nyt vetävän alhaalta huomattvasti paremmin ja vastaa kaasun herkemmin. Tie oli tänään märkä joten mitään "extremeä" ei tohtinut kokeilla. Ensi vaikutelma oli kuitenkin positiivinen.
biggrin.gif
. Ensimäinen ratapäiväkin on jo varattu.

Vihdoin uusia osia paikallaan. Eli toi Zardin slipari, ja R:n etulokasuoja. Lisäksi valkeet vilkunlasit... Todella mukava laitella osia jotka sopii kerralla paikalleen, ilman mitään vääntämistä ja kiroilua.

On muutens äänet kohdillaan tossa ZARDISSA. Oli jo db killerin kanssa, mut sen kun nyppäs pois niin MAMMAMIA...  
inlove.gif

normal_26012009%28018%29.jpg

Tässä toi K1200R:n etulokasuoja... Paljon munakkaampi kuin tän Sportin oma touring kaukalo.

normal_26012009%28015%29.jpg

Ja tässä ZARD paikallaan...

normal_26012009%28012%29.jpg

Ja tässä kokonaiskuva tilanteesta tällä hetkellä.

Paikallaan päryytit? Siinä ei asia ihan selviä. Tuskin sitä matalaa soundia kuitenkaan...valitettavasti.
Heh, no paikallaan ku ei hankeen uskaltanu... Sinähän pessimisti olet
wink.gif

Joo, pessimisti ei pety tietty. Matalaa on murina pienillä kiekoilla, sitä minä olen jahdannut. Kiekoilla saakin sitten laulaa minkä keuhkoistaan vaan jaksaa. Jahka tässä saa vielä sen ilmaboximodin tehtyä niin murinat senkus kovenee... Näin olen antanu itteni ymmärtää.
wink.gif

Pessimisti kyllä, mutta aika monesta tuutista olen nettiääntä kuunnellut, eikä erot ole kummoisia olleet. Mutta ei niissä Zardia ollut. Monia muita tunnetusti hyvä-äänisiä kyllä. Remuksen Powercone muistuttaa muodoltaankin aika paljon tuota Zardia. Vaan jos on hyvä, niin hyvä.

Taidat metelistä tykätä. Ennen kuin sen imupuolen toisen reiän aukaisee (sitä toista kiinnitysklipsua suodattimelle ei ole), niin vähän esimakua tosiaan saa kun ottaa siitä nykyisestä etusnorkkelin pois, jolloin imukanavan halkaisija on jotain 80mm normaalin 40mm sijasta. Kyllä honottaa ja säksättää (nimenomaan ajaessa) ihan suoraan korvien alla jo silloin, tuntui aivan nololta ajella sellaisella. Voihan siitä tykätäkin, kai. Amerikan äijät valehtelee saavansa jopa yli kymmenen hepoa takapyörälle pelkästään sillä toisella imukanavalla. Jep, jep, ei pysty ilman Commanderia hyötyjä saamaan. Pikkukierroksilla menee ihan pilalle.

Toki kannattaa (?) kokeilla. Kerroin vain omat havainnot ja sen mitä olen (saksalaisilta ja amerikkalaisilta) käyttäjäpalstoilta lukenut parin vuoden aikana.

Jaa, mä taas olen onnistunu kaivamaan vain positiivisia kokemuksia tuosta ilmaboxin avaamisesta. Juurikin noilta ulkomaisilta palstoilta...  
omg.gif
Mitäs ihmettä tää nyt on... Pitääkö mun alkaa kyseenalastaan KAIKKI...

Minäkään en muuten tykännyt Remuksen äänestä, kun eräässä liikkeessä nimittäin pyysin kaveria käynnistämään tollasen K1200S:n Remuksen Powerconella varustettuna. Minusta se oli hyvinki peltisen kuulonen kapistus. Kun taas tämä Zard ei sitä kyllä näin ensikuulemalla ole... muodoiltaan kyllä muistuttaa tuota Powerconea todella paljon.

Mut ehkä tää Zard on hiukan paksumpi tuonne loppuun, jospa se jotain vaikuttaa? Niinku totesin niin pienillä kiekoilla on muhkeen kuulonen... ja kun vähän nostaa niin alkaa enemmänkin silleen viheltää kuin että alkaisi pöristä. Noise killerin poisto toi vain lisää bassoa ääneen, kun taas edellisissä putkissani se on juuri tuonut sen pörisevän äänen lopullisesti esiin. Mut tietty, vaatiihan tämä että pääsee liikenteeseen jotta tietää lopullisesti miten on. Lupaava kuitenkin!

Jos netistä olet näitä putkia kuunnellut, niin millasilla vehkeillä olet ääntä tuottanut? Nimittäin otin itsekkin tuota Zardia videolle, ja ei kyllä ihan läppärin kajareilla päästä totuuteen... Vaatii kyllä kotiteatterin / telkun kautta pyörittämistä ni sitten ollaan siellä aidoissa tunnelmissa.

Jaa, mä taas olen onnistunu kaivamaan vain positiivisia kokemuksia tuosta ilmaboxin avaamisesta. Juurikin noilta ulkomaisilta palstoilta...  
omg.gif
Mitäs ihmettä tää nyt on... Pitääkö mun alkaa kyseenalastaan KAIKKI...

Minäkään en muuten tykännyt Remuksen äänestä, kun eräässä liikkeessä nimittäin pyysin kaveria käynnistämään tollasen K1200S:n Remuksen Powerconella varustettuna. Minusta se oli hyvinki peltisen kuulonen kapistus. Kun taas tämä Zard ei sitä kyllä näin ensikuulemalla ole... muodoiltaan kyllä muistuttaa tuota Powerconea todella paljon.

Mut ehkä tää Zard on hiukan paksumpi tuonne loppuun, jospa se jotain vaikuttaa? Niinku totesin niin pienillä kiekoilla on muhkeen kuulonen... ja kun vähän nostaa niin alkaa enemmänkin silleen viheltää kuin että alkaisi pöristä. Noise killerin poisto toi vain lisää bassoa ääneen, kun taas edellisissä putkissani se on juuri tuonut sen pörisevän äänen lopullisesti esiin. Mut tietty, vaatiihan tämä että pääsee liikenteeseen jotta tietää lopullisesti miten on. Lupaava kuitenkin!

Jos netistä olet näitä putkia kuunnellut, niin millasilla vehkeillä olet ääntä tuottanut? Nimittäin otin itsekkin tuota Zardia videolle, ja ei kyllä ihan läppärin kajareilla päästä totuuteen... Vaatii kyllä kotiteatterin / telkun kautta pyörittämistä ni sitten ollaan siellä aidoissa tunnelmissa.
Jos tarkoitat jenkkipalstoja, niin siellä kyllä kehutaan mitä tahansa yleensä tyyliin 'I love it'. Esimerkiksi näin: http://bmw-k.com/forum....a1782ca

Hyvät ohjeet tuolla on, ja jonkinlaiset snorkkelit mielestäni kannattaisi laittaa, ellei nyt sitten todella tykkää siitä honotuksesta.

Sivulla 2 yksi kaveri kyllä uskaltaa sanoa, että huonommaksi meni. Ja joku on siinä uskossa, että yli 10hp tulee takanakille.

Tolla saitillahan oli myös se kaveri, joka hehkutti säästäneensä 11,5kg painoa vaihtamalla putken, joka alunperin painaa 9,5kg.

Palstaa kun lukee vähän tarkemmin, niin siellä jotkut kyselee turhaan väännön häviämisestä, hirveästä metelistä jne saamatta vastausta. Missään ei ole esitetty faktaa pelkän toisen ilmanoton hyödystä. Lupauksia (myyjältä peräisin, Ken Zeller tekee bisnestä) kyllä näkyy.

Saksalaisilla palstoilla monet ovat pistäneet sen kairaamansa toisen reiän tukkoon, kun ei hyötyjä ole ilmennyt. PC tai Rapidbike pitää olla, jotta alkaa käyrät näyttämään oikeaan suuntaan.

Ymmärrän innostuksesi ja tosiaan itsekin asiasta innostuin ensin (jo ennen pyörän hankintaa), mutta tein sitten kokeiluja, eikä vakuuttanut. Mutta onnea matkaan.

Olen hifiharrastaja, joten kyllä äänentoiston perusteet on tiedossa. Zardia en ole kuullut, mutta esimerkiksi noita:

http://www.michaelbense.de/k1200s....start=0

Kaikki linkit ei valitettavasti enää pelaa. Ja muitakin on vastaan tullut paljon, mutta hankalampi linkata.

No kuitenkin, varmaan on eri mielipiteitä näistä asioista. Kukin muodostakoon omat käsityksensä ja omalla tavallaan.

Ai niin, tuossa jenkkilinkissä vatvotaan pitkään ECU-resettiä, jolla on tarkoitus häivyttää 'opitut' parametrit muistista. Oikein tehtynä se saattaa jotain auttaakin, tai siis nopeuttaa vähän ruiskun 'sopeutumista' tehtyihin muutoksiin. Mutta jos putki on avara ja ilmanotto on avara, niin ei se sopeudu tarpeeksi.

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

KS:stä kun otti snorkkelit pois, niin kyllä se selkeästi paremmaksi tuli joka suhteessa. Vastaa kaasuunkin nopeammin, kun ei ilmaa imetä mehupillin läpi. Itse tykkäsin hienoista imuäänistä.

KS:stä kun otti snorkkelit pois, niin kyllä se selkeästi paremmaksi tuli joka suhteessa. Vastaa kaasuunkin nopeammin, kun ei ilmaa imetä mehupillin läpi. Itse tykkäsin hienoista imuäänistä.
Oliskohan silläkin jotain tekemistä, että mitä vuosimallia pyörä on? Vanhemmista malleista puuttui jostain syystä aika paljon potkua tuoreempiin verraten. Ihan oikeasti, käyriä on paljon.

Mitenkähän tuo R voi ollenkaan liikkua vakiona, kun siinä imetään vain yhdestä imupillistä? Ja vaikka sitä kuinka avarretaan, niin silti S antaa enempi tehoa muuten samoilla modeilla. Kun ei se kone ihan sillä tavalla ole automaatti, että kunhan vaan kanavia kasvattaa, niin aina paranee. On sitä ihan pikkasen optimoitu jo valmistajankin toimesta, joten takapakkia voi tulla, ja tulee, ihan yhtä helposti mutu-virityksillä.

Hämmästyttävän pienethän imukanavat on molemmissa, kyllä. Vapaavirtaussuodin antaa silti dynossa +/-0 vakioon verraten, vaikka senkin luulisi parantavan hengitystä. Mutta pakopuolen avarrus oikeasti parantaa, vaikka imupuoli olisi vakio.

Totean vaan, että oman pärrän kulku meni pilalle, kun 'avarsin' kokeeksi ilmansaantia (+K&N) etusnorkkelin poistamalla. Vm -07 ärrä. Kaasuvasteessa ei ole ollut haukuttavaa, mutta piti vaan kokeilla, josko noin helpolla jotain hyötyä saisi, vielä ja vielä vähän.

Äänistä en taida jatkaa enempää.

Mutta komentajan asennus ja kunnon säätö, hmmmm....

Jahans... Mä luulen, että tää on vaan asia mikä on testattava prkl. Vielä jos kävis sitten tuossa Eagle racingin penkissä pyöräyttään muutosten jälkeen, ni loppuis spekulointi. Katsellaan... Tai sitten iskee laiskuus ja ens kesä mennään tällä samalla astmaisella luuskalla, tässäkin puolet liikaa jos rehellisiä ollaan.  
biggrin.gif

Saahan tohon vasemmalla puolelle suht helposti väsättyä jonkilaista snorkkelia jos tuntuu että honottaa liikaa? Oli vähän mielessä että jos tilais sen Wunderlichtin K1200R:ään myymän setin ja siitä modifiois tähän Sporttiin sopivaa? Oikeen puolen snorkkelihan pysyy ihan samana...

Jahans... Mä luulen, että tää on vaan asia mikä on testattava prkl. Vielä jos kävis sitten tuossa Eagle racingin penkissä pyöräyttään muutosten jälkeen, ni loppuis spekulointi. Katsellaan... Tai sitten iskee laiskuus ja ens kesä mennään tällä samalla astmaisella luuskalla, tässäkin puolet liikaa jos rehellisiä ollaan.  
biggrin.gif

Saahan tohon vasemmalla puolelle suht helposti väsättyä jonkilaista snorkkelia jos tuntuu että honottaa liikaa? Oli vähän mielessä että jos tilais sen Wunderlichtin K1200R:ään myymän setin ja siitä modifiois tähän Sporttiin sopivaa? Oikeen puolen snorkkelihan pysyy ihan samana...
Siinä vasemmalla puolella on R:ssä jokin elektroniikkaboxi justiin suodattimen edessä, eli snorkkelin kanssa on aika tiukkaa, tai boxille pitää löytää uusi paikka. Näkyy noista jenkkisaitin kuvistakin. Mutta joku kyllä möi sellaista settiä missä oli snorkkeli, sellaista ohuehkoa kurkkutorvea. Jonkinlainen kiinnitys pitää kehitellä sitten itse, koska se alempi kiinnitysklipsu puuttuu ilmaboxista.

Se etusnorkkelin poisto jo lisää meteliä yllättävän paljon. Ja sen voi kokeeksi irroittaa katteita purkamattakin. Snorkkelin etummainen (suu)kappale lähtee eteenpäin ulos katteesta, jonka jälkeen kartiomaisen välipätkän saa myös irti. Se on kiinni puristusliitoksella suodatinkotelossa ja myös tappiliitoksella rungon puolella. Tappi irtoaa vetämällä.

Jos hyvältä tuntuu tuon kokeilun jälkeen, niin mikä ettei.

Se etusnorkkelin poisto jo lisää meteliä yllättävän paljon. Ja sen voi kokeeksi irroittaa katteita purkamattakin. Snorkkelin etummainen (suu)kappale lähtee eteenpäin ulos katteesta, jonka jälkeen kartiomaisen välipätkän saa myös irti. Se on kiinni puristusliitoksella suodatinkotelossa ja myös tappiliitoksella rungon puolella. Tappi irtoaa vetämällä.

Jos hyvältä tuntuu tuon kokeilun jälkeen, niin mikä ettei.
Juu, ei mulla ole kyllä tarkoituskaa poistella noita snorkkeleita. Vaan siis lyödä sinne vaan molemmin puolin uudet filterit ja vasemmalle puolelle filsun kanssa siis kanssa jokin snorkkelihässäkkä. Sehän nyt ei ole mitään ydinfysiikkaa vetää haitariputki sinne vasemman puolen ilmanottoon, samaan tapaan kuin se oikeallakin menee...

Tää on taas näitä juttuja ettei oikeen tiedä mihin ryhtyy ennen ku oikeesti tekee asialle jotain eikä vain täällä jahkaile. Se voi hyvin olla että rojektin edetessä hylkään koko ajatuksen, mutta en kokeilematta. Pitää vaan tilata ensin toi filsu / snorkkelisetti, ja jatkaa siitä sitten... Syteen tai saveen prkl. Harrastushan tää on, ja nyt kun ei ajamaankaan pääse niin se on sama räpeltää tallissa.
wink.gif

Jotenkin tässä on vaan tullut tietty luotto tohon Wunderlichtin luukkuun. Kaikki mitä tähän mennessä sieltä on tilannu, niin sopinu ihan heittämällä paikalleen. Toista se prkl. oli kun aikanaan Yammua modasin, sama mitä muka merkki/mallikohtaista tilasi niin KAIKKEA sai aina viilata hiellä & tuskalla paikalleen...

Noni, tästä epätietoisuudesta sisuuntuneena se perkuleen R-mallin setti lähti tilaukseen... Helekatti sentäs...
tounge.gif

Back