• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Joulupatakeräys @ .ORG

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Otettu osaa keräykseen

Juuri sen takia että immeiset näkee että me mopoilijat ei olla mitää itsekkäitä p*****a jotka aina itellee on huutelemassa apuja. (liikenne- ym turvallisuusasiat)

Kaikki vaan mukaan! hop hop

Eipä näy mp-foorumia missään
Ai niin. Mulla ihan pitkään menikin, että tajusin viitatun siihen, että MP-foorumi ei ole osallistunut tuohon kuka avustaa eniten-kisaan. Forumin puolesta en voi puhua, koska forumin oikeudet omistaa herra M.L.

En ymmärrä miksi tällaisilla asioilla pitäisi kilpailla ja rehvastella kuka ketäkin minkäkin verran auttanut. Tulee mieleen joidenkin tekopyhien yhdysvaltalaisten ylirikkaiden kotirouvien tempaukset, joissa kerätään kodittomille rahaa ja sitten ylevästi viedään Jouluna poloiselle palelevalle roskakorin ääressä kituvalle kodittomalle purkki kaviaaria, jotta proleparka tuntisi edes hetken sitä loistoa mitä itse saa kokea. Mielestäni moinen on alentavaa.
Itse en ole tutustunut koskaan Pelastusarmeijan kirjanpitoon enkä siksi osaa sanoa kuinka monta prosenttia Pelastusarmeijan saamista lahjoituksista menee suoraan tarvitsijoille ja kuinka monta prosenttia menee organisaation pyöritykseen. Tulee mieleen yksi kuvottava esimerkki eräästä paskiaisesta joka veteraanien nimissä keräsi miljoonia (ainakin mummon markkoina) ja veteraaneille asti taisi päätyä jopa 23.000 mk (luvun voin muistaa väärin, mutta suuruusluokka noin). Jätkällä oli työsuhdeautona uusi iso Mersu jne. Paskiainen välttyi vielä tuomiolta. Asianajajansa oli ilmoittanut, että jos kyseisen limaklöntin nimi mainitaan lehtijutussa joka sitä käsitteli, niin oikeudessa tavataan. Vaikka itse oikeustieteilijä olenkin ja pyrin olemaan ajatuksissani objektiivinen ja tulevaisuudessakin mahdollisia asiakkaita aina kohtelemaan ilman henkilökohtaista asennoitumista, niin en voisi kuvitella moista paskaa edustavani oksentamatta.

Herra Bill Gates on lahjoittanut puolet omaisuudestaan (joka on sitten ihan vitusti rahaa) hyväntekeväisyyteen. Onko kyseessä altruismi vaiko kilpailu kuka on parempi tuossakin, en osaa sanoa. Hyvä kuitenkin näin. Normaalille ihmiselle on ihan sama omistaako 100 miljardia vaiko 200 miljardia. Luku on kuitenkin liian suuri ymmärrettäväksi.

Vetämäni yhdistys (Moottoripyöräilyn Tuki ry) ei lähde avustamaan avustusorganisaatioita, koska en ole tietoinen kuinka paljon rahasta menisi sinne minne pitääkin. Emme myöskään ole mikään ylenpalttisessa rahassa kylpevä organisaatio. Yhdistyksen (joka usein sekotetaan MP-foorumiin) tarkoituksena on järjestää ajoharjoittelutapahtumia motoristeille kohtuulliseen hintaan. Katson onnistuneemme siinä. Minä en, eikä tietääkseni muutkaan jäsenemme kaipaa kutsua tuosta hyvästä Linnan Juhliin tai naamaa Anna-lehden kanteen. Itse järjestän noita vain puhtaasti itsekkäistä syistä, koska haluan ajaa ja oppia paremmaksi motoristiksi. Jos joku siinä sivussa hyötyy, niin ei ole minun pussista pois.

Jos Karban kuuluisi yhdistyksen hallitukseen, niin hän tuskin esittäisi kysymystä jonka nyt esitti. Joitakin asioita voi tehdä suoraan, sitä sen enempää julkisilla forumeilla hehkuttelematta ja itselleen hyvää mieltä ostamalla. Jos olet sitä mieltä, että nyt hädissäni jotain kehittelin voidakseni pelastaa kasvoni, niin voit toki tiedustella muilta yhdistyksen hallituksen jäseniltä olisivatko halukkaita valoittamaan asiaa.

Tämä ei ollut "hyökkäys" kenenkään keräyshalukkuutta vastaan. En olisi tähän ketjuun sen enempää ronkkinut, mutta kun poleemisesti kysyttiin missä MP-foorumi on, niin piti vastata. Tämä viesti ei ole trolli, vitsi eikä sitä ole edes pilke silmäkulmassa kirjoitettu. Ei myöskään otsasuonet pullottaen.

Vastakysymyksenä esitän, että missä oli .Orgin adressi, kun Motoparkilla oli ympäristöluvan kanssa ongelmia? "Meidän" adressiin tuli muistaakseni n. 8000 nimeä. Nimet läpilukeneena huomasin kuitenkin aika monen "teikäläisen" käyneen laittamassa nimen "meidän" adressiin.

Varmaankin tuohon keräykseenne saa osallistua myös ihmiset jotka ovat joskus MP-foorumiin kirjoitelleet? Nurkkakuntaisuus on mielestäni typerä ilmiö.

Ja loppuun oman hännän nosto. Olen osallistunut yksityishenkilönä tänä vuonna välillisesti tai välittömästi n. 30.000 eurolla (kolmekymmentätuhatta) mm. teiden parannukseen, pakolaisten avustamiseen, kouluruokailun järjestämiseen, vanhusten tukiin, yliopisto-opiskelun rahoittamiseen jne. Ensi vuoden alusta heti n. 7.000-8.000 eurolla lisää. Enkös olekin hurskas ja hyvä ihminen. En tosin ole tehnyt sitä vapaaehtoisesti, tehnyt kuitenkin, kuten olen suorittanut maanpuolustusvelvollisuuteni tiedostaen sen, että kapinan tullessa sissiupseerin elinikä on verrattoman paljon lyhyempi kuin simo sivarin.

Nimim. Anekauppa rokkaa
062802jumpie_prv.gif

P.S. Kehuinhan nyt itseäni riittävän monta kertaa epäsuoraan ja suoraan? Toivottavasti, sillä sitten on mieli hyvä.

.orgissakin on joskus kehonrakentelijoita/voimailijoita mollattu nyt on kuitenki päässyt käymään niin että nekin on innostunu joulupata keräyksestä ja vielä piessyt orgin........
baaa.gif

En ymmärrä miksi tällaisilla asioilla pitäisi kilpailla ja rehvastella kuka ketäkin minkäkin verran auttanut.

Olet aivan oikeassa, ei tällä pidäkään rehvastella vaan tuntea iloa sisimmässään että on ehkä auttanut todellakin apua tarvitsevaa.

sanoi:
Vastakysymyksenä esitän, että missä oli .Orgin adressi, kun Motoparkilla oli ympäristöluvan kanssa ongelmia? "Meidän" adressiin tuli muistaakseni n. 8000 nimeä. Nimet läpilukeneena huomasin kuitenkin aika monen "teikäläisen" käyneen laittamassa nimen "meidän" adressiin.
Varmaankin tuohon keräykseenne saa osallistua myös ihmiset jotka ovat joskus MP-foorumiin kirjoitelleet? Nurkkakuntaisuus on mielestäni typerä ilmiö.

Nurkkakuntaisuus on motoristien joukossa tosiaankin typerä ilmiö. Joten oli hyvä että teillä oli lista johon moottoripyora.orgin jäsenetkin ovat voineet kirjoittaa nimensä..
Ainoastaan yhteistyöllä saadaan motoristien arvostusta ja toimintaa parannettua.
Ja lopuksi kevät tulkoon äkkiä jotta päästään kaikki motoristit tien päälle.

Kyllä minä olen niin hölmö, että osallistuin tähän keräykseen siksi että tunnen antamisen iloa sekä tyytyväisyyttä siitä, että niin moni muukin orggilainen haluaa osallistua tällaiseen yleishyvään juttuun.
En ole mukana kilpailun vuoksi enkä kannata sitä, mutta en voi väittää, etteikö olisi hienoa nähdä, että näinkin pieni ja 'tuntematon' yhteisö sijoittuu noinkin korkealle suurelta osin aivan henkilökohtaisin panoksin.    
cool.gif

Hyvä Org!

PS. Kyllä siellä muuten sanotaan, että kaikki keräysvarat menevät lyhentämättöminä avustustyöhön. Tokko sentään valheita kertovat joulun alla?

Ihanteellistahan se olisi, jos ihmiset lahjoittaisivat rahaa auttaakseen ilman tälläisiä kampanjoita, mutta tiedän sen itsekkin liian hyvin, että aina se oma-aloitteinen avustaminen jää aikeeksi. Mistä se sitten kertoo, että keräyksistä on tullut tällaisiä kilpailuja joilla saadaan lahjoituksille vastineeksi mainetta, niin sitä en tiedä. Pelastusarmeijan kuluihin en ole perehtynyt minäkään, mutta hiukan luotettavampi taho on kumminkin kyseessä kuin tuo mainittu veteraani huijari.  
wink.gif

sanoi:
Vastakysymyksenä esitän, että missä oli .Orgin adressi, kun Motoparkilla oli ympäristöluvan kanssa ongelmia? "Meidän" adressiin tuli muistaakseni n. 8000 nimeä. Nimet läpilukeneena huomasin kuitenkin aika monen "teikäläisen" käyneen laittamassa nimen "meidän" adressiin

Vaikka nyt ei varsinaiseen aiheeseen liitykkään niin Moottoripyora.Orgin etusivulla oli tuosta addressista muistaakseni ilmoitus, jossa kehoitus mennä raapustamaan nimi sekä foorumissa aihe oli nostettuna esiin eli kyllä kovasti täällä tuota addressia yritettiin tuoda esiin.

Nyt takaisin aiheeseen eli joulupata keräykseen....

sanoi:
nekin on innostunu joulupata keräyksestä ja vielä piessyt orgin........
Jos "piekseminen" tarkoittaa samaa kuin "kerännyt enemmän lahjoituksia", niin kukaan ei ole vielä "piessyt" ketään. Muutenkin tässä yhteydessä välttäisin sanoja "piestä" ja "kilpailu"
Keräys muuten päättyy vasta 1.1.04.    
eek.gif

Kyllä minä olen niin hölmö, että osallistuin tähän keräykseen siksi että tunnen antamisen iloa sekä tyytyväisyyttä siitä, että niin moni muukin orggilainen haluaa osallistua tällaiseen yleishyvään juttuun.
En ole mukana kilpailun vuoksi enkä kannata sitä, mutta en voi väittää, etteikö olisi hienoa nähdä, että näinkin pieni ja 'tuntematon' yhteisö sijoittuu noinkin korkealle suurelta osin aivan henkilökohtaisin panoksin.    
cool.gif

Hyvä Org!

PS. Kyllä siellä muuten sanotaan, että kaikki keräysvarat menevät lyhentämättöminä avustustyöhön. Tokko sentään valheita kertovat joulun alla?
Joulun alla minäkin osallistun keräykseen. Ostin uuden moottoripyörän, josta valtio-nimiseen keräysfirmaan menee aika monta tuhatta euroa. Uskon että kansa on valinnut loistavia pikku sosiaalidemokraatteja mäelle päättämään mihin minun lahjoitus voidaan sijoittaa. Tavallisen työni lisäksi minulle maksaa kaksi muuta tahoa palkkaa/palkkiota. Lisäprosentti on käytännössä sellainen, että puolet menee lahjoituksena. Näillä lahjoituksilla mm. niilo nisti saa fattasta rahaa, jotta voi piikittää itseään kun leipä ei maistu. Toki raha ei valitettavasti jatkuvaan mömmöissä oloon riitä, joten pidän autoani ja pyörääni pihassa parkissa, jotta narkki voi käydä sieltä hakemassa lisää särvintä.

Mikäli joskus saan kouluni käytyä ja muutettua kevyemmän verotuksen maahan, alan jakamaan itse omatoimisesti rahojani. Palkkani on tripla siihen mitä Suomessa ja verot huokeammat. Joulun alla käyn sitten Armanin mittatilauspuku päällä viemässä vanhat housuni köyhille ja kenkiäni kiillottelevalle resupekalle annan tippinä euron ylimääräistä ja koen sydämeni lämpenevän tästä hienosta eleestä.

Jollekin yllä oleva voi olla vaikea ymmärtää. Itse olen sitä mieltä, että sellainen maa on parempi maa jossa ei tarvitse kenellekään mitään armonpaloja keräillä ja kenenkään ei tarvitse hattu kourassa leipää jonottaa.

Pelastusarmeija tekee varmasti hyvää työtä, sitä en kyseenalaista. Yhteiskunnan tulisi kuitenkin olla sellainen, että jokaisella terveellä ihmisellä on mahdollisuus elättää itsensä ja jos ei kykene sairauden tms takia, niin yhteiskunta hoitaa tuon, ei kaiken karvaiset järjestöt. Ja eniten vituttaa se, että noitakin apuja aika perkeleesti käytetään väärin. Minulle riittää siis se, että tankatessani autoani/pyöräni tiedän, että laskusta menee suoraan valtiolle 75% ja kun tuohon lasketaan huoltamoyrittäjän verot, palkkaverot jne, niin lähemmäs 90%. Eiköhän siinä ole avustusta kerrakseen.

Tämähän menee jo kärjistelyksi
wink.gif

Onhan niitä nyt muitakin tahoja Suomessa autettavana kuin "Niilo nisti", esim. lapsiperheet saattavat olla yllättävän ahtaalla vaikka vanhemmilla töitä olisikin.

Veroja meistä maksaa jokainen eikä siitä mitään mitallia tarvitse odottaa. Kaikki ei vaan mahdu noihin yrittäjän raameihin, tavalla tai toisella voi olla yhteiskunnan ulkopuolella vaikkei sitä itse haluaisikaan.

Tämähän menee jo kärjistelyksi
wink.gif

Onhan niitä nyt muitakin tahoja Suomessa autettavana kuin "Niilo nisti", esim. lapsiperheet saattavat olla yllättävän ahtaalla vaikka vanhemmilla töitä olisikin.

Veroja meistä maksaa jokainen eikä siitä mitään mitallia tarvitse odottaa. Kaikki ei vaan mahdu noihin yrittäjän raameihin, tavalla tai toisella voi olla yhteiskunnan ulkopuolella vaikkei sitä itse haluaisikaan.
Jos avustukset menisivätkin vain noille lapsiperheille, niin ihan ok. Samoin veteraanit, myös ok. Valitettavasti noita tukia (virallisia ja järjestöjen) käyttävät myös sellaiset haaskalinnut, jotka ovat sen tietoisesti valinneet. Julkisesti ei saa mainita tietenkään mitään yksittäistä ryhmää, kuten narkkareita (en siis yleisellä tasolla, sillä osa narkkareista on todella ahkeria ja lainkuuliaisia työn sankareita) ja kansallispukuun pukeutuvia ihmisiä (esim vaikkapa savolaiset, jollainen osittain itsekin olen).

Kun joskus aikoinaan tein osa-aikaisena kioskimummona hommia, niin ei riittänyt raha todellakaan ajella taksilla, ostaa Alkosta viinaa eikä edes asua yksin vaan asustelin solukämpässä muiden persaukisten opiskelijoiden kanssa. Ihmettelin vaan, että miten saatanassa voi olla samoilla tyypeillä, jotka leipää jonottaa, varaa ostaa Alkosta viinaa ja mennä sinne taksilla. Eli kyllä se on ihan oma rotunsa. Olen onnekseni nähnyt kummatkin puolet tässä maassa ja sympatiaa ei paljon heru noille työtä vieroksuville paskoille. Parhaimmillaan olen ollut töissä (90-luvulla) 2200 fim (370 euroa) kuukausipalkalla, josta vielä verot maksoin ja työaika oli 8h/5 pv/vko. Fattasta olisi saanut paremmin rahaa ja olisivat vielä vuokratkin maksaneet. Testasin kerran opiskeluaikana voiko se pitää paikkansa. Paperit on vieläkin himassa. Hitto maksoivat tuosta vaan pyytämällä vuokran ja vielä rapiat 2000 fim fyrkkaa käteen, josta ei tarvinnut maksaa pennin jeniä veroa.

Eli on tässä maassa aika monta ihmistä opetettu elätiksi. Sosiaaliturva on hyvä asia, se pitää ehdottomasti olla. Mutta jos yhteiskunnan elätillä on hienompi kämppä, uudet huonekalut ja varaa käydä taksilla Alkossa ja minulla työssä käyvänä ei ollut, niin kyllä vitutti. Nyt on varaa ostaa silloin tällöin uusi prätkä, ajella pikkuisella autolla ja halutessani syödä muutakin kuin tonnikalaa (en tosin syö, tonnikala rokkaa). Ja omasta lähipiiristä (kaverit ja sukulaiset) löytyy ihan tarpeeksi eläkeläisiä, työttömiä ym vähemmän hyväosaisia joten ei tarvitse tulla kertomaan millaista se elämä on. Pääkaupunkiseudulla saa JOKAINEN, korostan sanaa jokainen töitä jos ei ole kranttu. Tietty jos dokaa päivät pitkät Lasolia ja kusee housuunsa eikä viitsi niitä vaihtaa, on se toki aika iso miinus työhaastattelussa. Mutta töitä täällä riittää.

Nyt sen verran olen saanut säästöön, että saatan hypätä hetkeksi työelämästä veks ja lukea itseni valmiiksi. Elän sillä minkä olen säästöön saanut enkä käy ruikuttamassa sukulaisilta, valtiolta tai ohikulkijoilta. Jos en ehdi valmistua ennenkuin rahat loppuu, menen vaikka hampurilaisia paistamaan, duunia se on sekin vaikka jokseenkin huonommin palkattua kuin nykyinen.

Tämän maan ongelma on se, että into yrittäjyyteen tapetaan ja opetetaan ihmiset elämään muiden armoilla. Pieni nälkä pitää ihmisen virkeänä, tiedän kokemuksesta. Kun on nälkä, niin viitsii viedä palautuspullot kauppaan eikä heittele kännipäissään niitä pitkin puistoja.

Halvemmaksi mielestäni tulisi jos valtio aitaisi jonkun vaikkapa Ivalon. Toinen puoli kylästä nisteille ja toinen juopoille. Teollisesti noiden mömmöjen ja etanolien valmistaminen tulee halvaksi ja sinne vaan koko kööri. Jos tärkeintä on pysyä sekaisin 24h, niin mikä jottei. Pysyisivät pois ihmisten silmistä ja paikallinen ampumaseura voisi huolehtia niistä innokkaimmista, jotka vielä jaksavat aitojen yli kiipeillä. Tällöin kaikki hyötyisivät. Ketään ei tuonne huurujen paratiisiin väkisin vietäisi, tosin sinne menneet eivät kyllä kylille joikaamaankaan tulisi vaan pysyivät siellä sitten keskenään korisemassa. Ja jos paikassa tulee ahdasta, niin tammikuussa viikoksi virrat pois, niin eiköhän taas tilaa olisi uusille yrittäjille.

Jeps. Hyvät Joulut vaan kaikille. Menen välillä tuijottamaan ruudun sijasta paperilla olevia kirjaimia jos vaikka pääsisin joskus hittoon tästä ikuisuuden jatkuneesta opiskelusta ja johonkin kapitalistin unelmamaahan jossa voin ajaa 12 kk pyörällä ja kaikki viherpiipertäjät ja muut pyöräilyä haittaavat hörhöt ovat leiritetyt...
bowdown.gif

P.S. Veroja olen tähän mennessä maksanut ainakin triplasti sen mitä omat opintoni ovat tulleet ja tulevat yhteiskunnalle maksamaan, joten kiitollisuudenvelkaa ei siinäkään suhteessa ole ja opintotuista on kaikki vielä käyttämättä, joten silläkään rahalla ei ole juhlittu (vielä).

Menen välillä tuijottamaan ruudun sijasta paperilla olevia kirjaimia jos vaikka pääsisin joskus hittoon tästä ikuisuuden jatkuneesta opiskelusta
Luepa ahkerasti, niin sinustakin voi vielä kerran tulla juristi.
tounge.gif
Muista kuitenkin, että ammattikuntamme perinteet velvoittavat laittamaan Pelastuarmeijan joulupataan rahaa, joka käytetään vähäosaisten hyväksi.  
pftroest.gif

Jokainen puutteessa oleva ns huonompiosainen on ihminen, yksilö tunteineen ja tarpeineen. Koen joka kerta pientä ikiomaa iloa, jos voin jotakin auttaa oli se sitten jouluna joulupadan kautta tai muina aikoina. En ehdi enkä edes aina haluakaan tehdä syvää analyysiä kohteesta tai avun jakelusta. Olen aina arvostanut Pelastusarmeijan toimintaa mukaan lukien joulupatakeräykset.

Lahjoittaminen on toki jokaiselle vapaaehtoista.

Jokainen puutteessa oleva ns huonompiosainen on ihminen, yksilö tunteineen ja tarpeineen. Koen joka kerta pientä ikiomaa iloa, jos voin jotakin auttaa oli se sitten jouluna joulupadan kautta tai muina aikoina. En ehdi enkä edes aina haluakaan tehdä syvää analyysiä kohteesta tai avun jakelusta. Olen aina arvostanut Pelastusarmeijan toimintaa mukaan lukien joulupatakeräykset.

Lahjoittaminen on toki jokaiselle vapaaehtoista.
Niin on paljon tärkeämpää selvittää täällä foorumissa miksei anna roposta keräykseen! Etenkään kun nämä vuodatukset ei ketään kiinnosta pätkän vertaa!
Kaikki ne jotka eivät ole maksaneet auto/mp-veroja eikä lisäveroprosentti ollut yli 50 % voivat halutessaan osallistua edm. keräykseen, varsinkin jos on käynnyt joskun yhteiskunnan ylläpitämiä kouluja peruskoulusta yliopistoon tms.  
idea3.gif

Yhtälailla, onko tuosta roposen antamisesta syytä tehdä tälläistä numeroa?
Joo.
Musta innostunut ilmoitus omasta lahjoituksesta palvelee toisia eli innostaa muita mukaan. Isoin arvo on siinä ja tietty hyvän mielen tuominen ilmoittajalle itselleen. Tuo muu jonnin joutava sössääminen on varmaankin tarpeen niille sössääjille itselleen niin kuin tämäkin.

Muuten turha sitä on numeroida.

Back