Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ai niin. Mulla ihan pitkään menikin, että tajusin viitatun siihen, että MP-foorumi ei ole osallistunut tuohon kuka avustaa eniten-kisaan. Forumin puolesta en voi puhua, koska forumin oikeudet omistaa herra M.L.Eipä näy mp-foorumia missään
En ymmärrä miksi tällaisilla asioilla pitäisi kilpailla ja rehvastella kuka ketäkin minkäkin verran auttanut.
sanoi:Vastakysymyksenä esitän, että missä oli .Orgin adressi, kun Motoparkilla oli ympäristöluvan kanssa ongelmia? "Meidän" adressiin tuli muistaakseni n. 8000 nimeä. Nimet läpilukeneena huomasin kuitenkin aika monen "teikäläisen" käyneen laittamassa nimen "meidän" adressiin.
Varmaankin tuohon keräykseenne saa osallistua myös ihmiset jotka ovat joskus MP-foorumiin kirjoitelleet? Nurkkakuntaisuus on mielestäni typerä ilmiö.
Ai niin. Mulla ihan pitkään menikin, että tajusin.....................................Toivottavasti, sillä sitten on mieli hyvä.Eipä näy mp-foorumia missään
sanoi:Vastakysymyksenä esitän, että missä oli .Orgin adressi, kun Motoparkilla oli ympäristöluvan kanssa ongelmia? "Meidän" adressiin tuli muistaakseni n. 8000 nimeä. Nimet läpilukeneena huomasin kuitenkin aika monen "teikäläisen" käyneen laittamassa nimen "meidän" adressiin
Jos "piekseminen" tarkoittaa samaa kuin "kerännyt enemmän lahjoituksia", niin kukaan ei ole vielä "piessyt" ketään. Muutenkin tässä yhteydessä välttäisin sanoja "piestä" ja "kilpailu"sanoi:nekin on innostunu joulupata keräyksestä ja vielä piessyt orgin........
Joulun alla minäkin osallistun keräykseen. Ostin uuden moottoripyörän, josta valtio-nimiseen keräysfirmaan menee aika monta tuhatta euroa. Uskon että kansa on valinnut loistavia pikku sosiaalidemokraatteja mäelle päättämään mihin minun lahjoitus voidaan sijoittaa. Tavallisen työni lisäksi minulle maksaa kaksi muuta tahoa palkkaa/palkkiota. Lisäprosentti on käytännössä sellainen, että puolet menee lahjoituksena. Näillä lahjoituksilla mm. niilo nisti saa fattasta rahaa, jotta voi piikittää itseään kun leipä ei maistu. Toki raha ei valitettavasti jatkuvaan mömmöissä oloon riitä, joten pidän autoani ja pyörääni pihassa parkissa, jotta narkki voi käydä sieltä hakemassa lisää särvintä.Kyllä minä olen niin hölmö, että osallistuin tähän keräykseen siksi että tunnen antamisen iloa sekä tyytyväisyyttä siitä, että niin moni muukin orggilainen haluaa osallistua tällaiseen yleishyvään juttuun.
En ole mukana kilpailun vuoksi enkä kannata sitä, mutta en voi väittää, etteikö olisi hienoa nähdä, että näinkin pieni ja 'tuntematon' yhteisö sijoittuu noinkin korkealle suurelta osin aivan henkilökohtaisin panoksin.![]()
Hyvä Org!
PS. Kyllä siellä muuten sanotaan, että kaikki keräysvarat menevät lyhentämättöminä avustustyöhön. Tokko sentään valheita kertovat joulun alla?
Jos avustukset menisivätkin vain noille lapsiperheille, niin ihan ok. Samoin veteraanit, myös ok. Valitettavasti noita tukia (virallisia ja järjestöjen) käyttävät myös sellaiset haaskalinnut, jotka ovat sen tietoisesti valinneet. Julkisesti ei saa mainita tietenkään mitään yksittäistä ryhmää, kuten narkkareita (en siis yleisellä tasolla, sillä osa narkkareista on todella ahkeria ja lainkuuliaisia työn sankareita) ja kansallispukuun pukeutuvia ihmisiä (esim vaikkapa savolaiset, jollainen osittain itsekin olen).Tämähän menee jo kärjistelyksi![]()
Onhan niitä nyt muitakin tahoja Suomessa autettavana kuin "Niilo nisti", esim. lapsiperheet saattavat olla yllättävän ahtaalla vaikka vanhemmilla töitä olisikin.
Veroja meistä maksaa jokainen eikä siitä mitään mitallia tarvitse odottaa. Kaikki ei vaan mahdu noihin yrittäjän raameihin, tavalla tai toisella voi olla yhteiskunnan ulkopuolella vaikkei sitä itse haluaisikaan.
Luepa ahkerasti, niin sinustakin voi vielä kerran tulla juristi.Menen välillä tuijottamaan ruudun sijasta paperilla olevia kirjaimia jos vaikka pääsisin joskus hittoon tästä ikuisuuden jatkuneesta opiskelusta
Niin on paljon tärkeämpää selvittää täällä foorumissa miksei anna roposta keräykseen! Etenkään kun nämä vuodatukset ei ketään kiinnosta pätkän vertaa!Jokainen puutteessa oleva ns huonompiosainen on ihminen, yksilö tunteineen ja tarpeineen. Koen joka kerta pientä ikiomaa iloa, jos voin jotakin auttaa oli se sitten jouluna joulupadan kautta tai muina aikoina. En ehdi enkä edes aina haluakaan tehdä syvää analyysiä kohteesta tai avun jakelusta. Olen aina arvostanut Pelastusarmeijan toimintaa mukaan lukien joulupatakeräykset.
Lahjoittaminen on toki jokaiselle vapaaehtoista.
Joo.Yhtälailla, onko tuosta roposen antamisesta syytä tehdä tälläistä numeroa?