Eipä näy mp-foorumia missään
Ai niin. Mulla ihan pitkään menikin, että tajusin viitatun siihen, että MP-foorumi ei ole osallistunut tuohon kuka avustaa eniten-kisaan. Forumin puolesta en voi puhua, koska forumin oikeudet omistaa herra M.L.
En ymmärrä miksi tällaisilla asioilla pitäisi kilpailla ja rehvastella kuka ketäkin minkäkin verran auttanut. Tulee mieleen joidenkin tekopyhien yhdysvaltalaisten ylirikkaiden kotirouvien tempaukset, joissa kerätään kodittomille rahaa ja sitten ylevästi viedään Jouluna poloiselle palelevalle roskakorin ääressä kituvalle kodittomalle purkki kaviaaria, jotta proleparka tuntisi edes hetken sitä loistoa mitä itse saa kokea. Mielestäni moinen on alentavaa.
Itse en ole tutustunut koskaan Pelastusarmeijan kirjanpitoon enkä siksi osaa sanoa kuinka monta prosenttia Pelastusarmeijan saamista lahjoituksista menee suoraan tarvitsijoille ja kuinka monta prosenttia menee organisaation pyöritykseen. Tulee mieleen yksi kuvottava esimerkki eräästä paskiaisesta joka veteraanien nimissä keräsi miljoonia (ainakin mummon markkoina) ja veteraaneille asti taisi päätyä jopa 23.000 mk (luvun voin muistaa väärin, mutta suuruusluokka noin). Jätkällä oli työsuhdeautona uusi iso Mersu jne. Paskiainen välttyi vielä tuomiolta. Asianajajansa oli ilmoittanut, että jos kyseisen limaklöntin nimi mainitaan lehtijutussa joka sitä käsitteli, niin oikeudessa tavataan. Vaikka itse oikeustieteilijä olenkin ja pyrin olemaan ajatuksissani objektiivinen ja tulevaisuudessakin mahdollisia asiakkaita aina kohtelemaan ilman henkilökohtaista asennoitumista, niin en voisi kuvitella moista paskaa edustavani oksentamatta.
Herra Bill Gates on lahjoittanut puolet omaisuudestaan (joka on sitten ihan vitusti rahaa) hyväntekeväisyyteen. Onko kyseessä altruismi vaiko kilpailu kuka on parempi tuossakin, en osaa sanoa. Hyvä kuitenkin näin. Normaalille ihmiselle on ihan sama omistaako 100 miljardia vaiko 200 miljardia. Luku on kuitenkin liian suuri ymmärrettäväksi.
Vetämäni yhdistys (Moottoripyöräilyn Tuki ry) ei lähde avustamaan avustusorganisaatioita, koska en ole tietoinen kuinka paljon rahasta menisi sinne minne pitääkin. Emme myöskään ole mikään ylenpalttisessa rahassa kylpevä organisaatio. Yhdistyksen (joka usein sekotetaan MP-foorumiin) tarkoituksena on järjestää ajoharjoittelutapahtumia motoristeille kohtuulliseen hintaan. Katson onnistuneemme siinä. Minä en, eikä tietääkseni muutkaan jäsenemme kaipaa kutsua tuosta hyvästä Linnan Juhliin tai naamaa Anna-lehden kanteen. Itse järjestän noita vain puhtaasti itsekkäistä syistä, koska haluan ajaa ja oppia paremmaksi motoristiksi. Jos joku siinä sivussa hyötyy, niin ei ole minun pussista pois.
Jos Karban kuuluisi yhdistyksen hallitukseen, niin hän tuskin esittäisi kysymystä jonka nyt esitti. Joitakin asioita voi tehdä suoraan, sitä sen enempää julkisilla forumeilla hehkuttelematta ja itselleen hyvää mieltä ostamalla. Jos olet sitä mieltä, että nyt hädissäni jotain kehittelin voidakseni pelastaa kasvoni, niin voit toki tiedustella muilta yhdistyksen hallituksen jäseniltä olisivatko halukkaita valoittamaan asiaa.
Tämä ei ollut "hyökkäys" kenenkään keräyshalukkuutta vastaan. En olisi tähän ketjuun sen enempää ronkkinut, mutta kun poleemisesti kysyttiin missä MP-foorumi on, niin piti vastata. Tämä viesti ei ole trolli, vitsi eikä sitä ole edes pilke silmäkulmassa kirjoitettu. Ei myöskään otsasuonet pullottaen.
Vastakysymyksenä esitän, että missä oli .Orgin adressi, kun Motoparkilla oli ympäristöluvan kanssa ongelmia? "Meidän" adressiin tuli muistaakseni n. 8000 nimeä. Nimet läpilukeneena huomasin kuitenkin aika monen "teikäläisen" käyneen laittamassa nimen "meidän" adressiin.
Varmaankin tuohon keräykseenne saa osallistua myös ihmiset jotka ovat joskus MP-foorumiin kirjoitelleet? Nurkkakuntaisuus on mielestäni typerä ilmiö.
Ja loppuun oman hännän nosto. Olen osallistunut yksityishenkilönä tänä vuonna välillisesti tai välittömästi n. 30.000 eurolla (kolmekymmentätuhatta) mm. teiden parannukseen, pakolaisten avustamiseen, kouluruokailun järjestämiseen, vanhusten tukiin, yliopisto-opiskelun rahoittamiseen jne. Ensi vuoden alusta heti n. 7.000-8.000 eurolla lisää. Enkös olekin hurskas ja hyvä ihminen. En tosin ole tehnyt sitä vapaaehtoisesti, tehnyt kuitenkin, kuten olen suorittanut maanpuolustusvelvollisuuteni tiedostaen sen, että kapinan tullessa sissiupseerin elinikä on verrattoman paljon lyhyempi kuin simo sivarin.
Nimim. Anekauppa rokkaa
P.S. Kehuinhan nyt itseäni riittävän monta kertaa epäsuoraan ja suoraan? Toivottavasti, sillä sitten on mieli hyvä.