Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näin on, tosin hieman raskaita lukea kun lauseet ovat sarjaa "Niin lähtisinkö ohi."vepsun viestit on kyl huippuja, aina!![]()
Olihan tuolla viime sivulla puhetta et voi jarruttaa. Ja tosiaan voi sitä jarruttaa jos maltilla ohittaa, mut jos jono menee 80 ja ite +200 nii voi olla aika tiukka jarrutusMulla toimii kyllä pyörässä jarrut, että pystyn keskeyttämään oman ohituksen, jos idiootti pukkaa jonosta eteen... Tuliko tällainen mahdollisus kenelekään mieleen, kun en jaksanu koko ketjua lukea?
Suomesta ein tiedä, vaan täällä Ruotsissa on tuommonenkin mahdollistaTämä menee nyt taas enemmän tai vähemmän asian viereen, mutta on ihan pakko kertoa kokemuksia letkan ohittamisesta. Tämä tosin tapahtui Puolassa, Varsovan liepeillä missä ajoin pitkähkön jonon viimeisenä, vastaantuleva liikenne esti ohittamisen - vaan mitä tapahtuikaan: edessäni ajanut auto väisti pientareelle ja päästi minut ohi. Ja kun olin ohittanut, niin seuraava väisti myös pientareelle ja taas seuraava ja taas seuraava jne.... ja ennenkuin edes olin oikein huomannutkaan, niin oli päässyt koko parinkymmenen auton jonon ohi, henkilöautojen, parin rekan ja yhden bussin, oli kuin joku iso käsi olisi siirtänyt edestäni ajoneuvon sen verran sivuun että tilaa löytyi ja ohi päästiin.
Puolalaisten ajotavoista on näilläkin sivuilla paljon kirjoitettu, vaan jäin miettimään olisiko edellä kertomani voinut tapahtua Suomessa.
Uskon, että on tehokastaValkoinen mopo ja valkoinen kypärä...mulle tulee tilaa jopa kehäykkösen ruuhkajonoissa, kiltisti vetävät sivuun ja kaistojen välistä on helppo tulla.
Maantiellä viimeinen niitti on laittaa hätävilkut päälle, jopa motarilla vasemman kaistan itselleen lunastaneet kaikkoavat.
Tämä on huomattu toimivaksi vaikkei mulla mitään sporttia alla olekaan.Mielestäni hyvä vinkki ohittamiseen on se, että puskee ohi sellaisissa väleissä johon autoilijat eivät missään tapauksessa lähde. Tehoerot perusautojen ja vähänkin sporttisempien pyörien välillä ovat sen verran isot että autoilijalle hengenvaarallinen ohitus on pärrälle pala kaakkua. Tosin tämä vaatii hieman pelisilmää ja ehkä myös ripauksen reikäpäisyyttä![]()