Jeesustelu alkakoon?

Sijainti
Espoo
No haloo? Aina arvovaltainen Tekniikan Maailma ilmestyi jo tiistaina ja yhtäkään paheksuvaa ja/tai puoltavaa juttua GS:n jarrusta ei ole täällä? Onko gessukuskit hakanneet käsiään niin paljon lederhoosien lahkeisiin ettei kämmenet enää näppikselle kykene?

nimim. on se munkin tallissa.

Johtuisko siitä että on vähissä nuo TM:n lukijat? Vaikea jeesustella mitä siellä ovat taas kirjoitelleet kun ei lehteä näe...

Aika rauhalliseen sävyyn TM asiasta kommentoi. Kiva olisi tietää mikä olisi ollut sävy jos testissä olisi ollut kotilo BMW:ltä eikä mopo. Veikkaampa että olisi noussut melkoinen mediahässäkkä tappaja-kotiloista. Omasta mielestäni _täysin_ käsittämätön vika laatupyörässä, tai oikeastaan ihan missä tahansa pyörässä.

eikös se ole vain positiivista, että noinkin hyvässä vielä löytyy jotain parannettavaa...
tounge.gif

Kaksi kertaa jarruttomaksi, ja kerran levyt vaihtoon per 40 tuhatta km tosiaan jättää sille sektorille pikkuriikkisen petraamisen varaa. Varsinkin etujarruttomaksi kesken ajon rupeaminen saattaisi hieman käydä hatuttamaan, ja sopivasti kun sattuu niin voi olla samalla kertaa ensimmäinen ja viimeinen kerta, niin kuin jutussakin mainittiin.

Niin....

2008 GS:ään on tullut 'recall' koskien jarruputkia, eli korjaus tehdään kaikkiin pyöriin.

Toinen juttu joka ei ole 'recall' on sähkösäätöisen ESA iskunvaimentimen (taka) vaihto. Siinä on tehtaan mukaan joku juttu joka 'under extreme conditions' saattaa vikaantua. Jos jollain on 2008 GS ESA:lla niin pyytäkää huollon yhteydessä takaiskarin päivitys. Toimitusaikaa tälla 'actiolla' on pitkään, joten kannattaa ilmineerata huoltoa tilattaessa.

Onhan se niin, että maailmassa on vain yksi tavara joka on aina virheeton ja kelpaa kaikille. Se ei ole GS.

BF

Joo-o. Mulle riittää tieto siitä että jarrut saattaa mennä olla ostamatta pyörää. Tärkein osa koko pyörässä!

Se että BMW on ehkä rumin pyörä ikinä on toinen juttu...

Jeesustelu on upotettu aikaisempaan perätopikkiin...  
bowdown.gif

Jotenkin tasapaksua tekstiä TM:ssä. Äkkiä lukien vain kaksi kertaa, kun oli lavettikunnossa vietävissä pajalle (jarrut + muut viat). Aika harvassa testissä muistaakseni ollut vikoja matka-ajossa niin, että olisi jääty tielle. FJR:ssä hajosi kytkin testauksessa.
Vaikka mikä matkaturva olisi olemassa, niin lomamatka käytännössä pilalla, jos korjaamoissa pitää aikaa tappaa
033102ass_1_prv.gif

Moottori varmaankin todella vahva patarauta, käyttäähän sellaista URALikin  
062802moto_prv.gif

Kaksi kertaa jarruttomaksi, ja kerran levyt vaihtoon per 40 tuhatta km tosiaan jättää sille sektorille pikkuriikkisen petraamisen varaa. Varsinkin etujarruttomaksi kesken ajon rupeaminen saattaisi hieman käydä hatuttamaan, ja sopivasti kun sattuu niin voi olla samalla kertaa ensimmäinen ja viimeinen kerta, niin kuin jutussakin mainittiin.
Jostain kumman syystä nää jarrut on kyllä uudempien Puimurien kipeä kohta (EWS:n lisäksi). Jo silloin kun uusi R1200-sarja tuli, tuli ensimmäisenä vuonna parikin jarru-recall'ia. Itellä on about paskimmat kokemukset mopon jarruista R1200ST:n pettäneen servon kanssa. Tuli ukosta melkein soosia betoniauton alle kun servo hellitti toimimasta risteykseen saavuttaessa... Tuli ukolle ja mopolle nopeutettu "avioero" kun vikaa ei löytynyt.

No joo - taas suurin osa mopoista on varmaan toiminut oikein hyvin. Jarrut vaan ovat niin kriittinen kohta mitä hyvänsä kulkuneuvoa, jotta mielellään ei kuulisi ensimmäisestäkään ongelmasta noissa.

Mulla on vielä oikeet jarrut (brembo) ja ei tuo allpien ylitys-taksatulo tehnynnä mitään ongelmia mitä ny toi lasku kun lunta tuppas visiiriin, mutta hienosti päästiin. Pitää vaan ajella luonnon mukaan eikä yrittää ylimääräisiä kikkoja. R:ä

Mun GS on absiton ja servoton, eikä kolmeenkymppiin mennessä ole tarvinnut vaihtaa kuin jarrupalat eteen ja taakse.

Perus myyntiversiossa oli -06 8 kiloa erinäköistä ja kokoista kalikkaa ns. normaalijarrujen lisäksi, nyttemmin arsenaalia on hieman karsittu, muistaakseni servo poistui -07.

Tehtaat haluavat lanseerata aina jotain uutta, mitä ei ole muilla, joten saas nähdä miten uuden CBR1000RR:n ABS:it otetaan vastaan, itse seuraan mielenkiinnolla.

Mun GS on absiton ja servoton, eikä kolmeenkymppiin mennessä ole tarvinnut vaihtaa kuin jarrupalat eteen ja taakse.

Perus myyntiversiossa oli -06 8 kiloa erinäköistä ja kokoista kalikkaa  ns. normaalijarrujen lisäksi, nyttemmin arsenaalia on hieman karsittu, muistaakseni servo poistui -07.

Tehtaat haluavat lanseerata aina jotain uutta, mitä ei ole muilla, joten saas nähdä miten uuden CBR1000RR:n ABS:it otetaan vastaan, itse seuraan mielenkiinnolla.

Eiks tarkoitus ole mennä eteenpäin, eikä seisoa jarrulla?  
062802moto_prv.gif
itsellä FJR, eikä vielä 42tkm:ssä ole tarvinnut paloihin kajota  
biggrin.gif

No, tosin 50 tonnin huollossa ilmeisesti etupään palat vaihtoon.

Jarruthan on vauhdin pahin vihollinen
biggrin.gif
. Ei vaan kyllä tuntuu käsittämättömältä ja sit vielä pääkaupunkiseudun huollon sekoilu. Kertoo kans aika paljon
eek.gif

Silloin kun R1200 tuli, ei ollut ensimmäistäkään jarru recallia!!
Oli erittäin monta jarrutonta pyörää lavetilla ajettuna lääkärille, mutta EI yhtään recallia.
Silloin kun mun pyörä vietiin ekaa kertaa lääkäriin, siellä oli kolme siskoa samaan aikaan tulollaan eri kuljetusfirmojen kyydissä.
No, muutaman korjailukerran jälkeen ne viat väheni..
Tietääkseni Suomessa on 2 kpl "hydraulisin suoraetojarruin" varustettua R1200GS:ää, Mikanin ja mun.
Ei ole myynnissä, varsinkin kun perä on kunnossa.
wink.gif

Risto

Silloin kun R1200 tuli, ei ollut ensimmäistäkään jarru recallia!!
Oli erittäin monta jarrutonta pyörää lavetilla ajettuna lääkärille, mutta EI yhtään recallia.
Silloin kun mun pyörä vietiin ekaa kertaa lääkäriin, siellä oli kolme siskoa samaan aikaan tulollaan eri kuljetusfirmojen kyydissä.
No, muutaman korjailukerran jälkeen ne viat väheni..
Tietääkseni Suomessa on 2 kpl "hydraulisin suoraetojarruin" varustettua R1200GS:ää, Mikanin ja mun.
Ei ole myynnissä, varsinkin kun perä on kunnossa.
wink.gif

Risto
No joo. Ei silloin kun tuo tuli mutta heti seuraavana vuonna...

Mun ratkaisu olisi riipiä kaikki ylimääräinen jarruista pois.Liikaa vika-altista roinaa,toimiessaan hienoja mutta vian tullessa kalliita ja hankalia paikattavia tien päällä.Perusbrembot peliin ja huoletonta matkaa.

Mäkin vaihdoin omaan R1100S:än abs jarrut tavallisiin. Homma vaan oli aika helppo, AKE lähetti vain kirjeen missä sanottiin että nyt mopossa on tavalliset, eikä abs jarrut.
biggrin.gif

En ollut edes huomannut että rekisteriotteen mukaan laitteessa piti olla abs jarrut. Asia oli jokin tietokanta kömmähdys???

Jutussa ei mainittu mikä pääkaupunkilainen huolto oli kyseessä. Onko kellään tietoa kuka se niistä kolmesta voisi olla?

Back