Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Koitappa joskus ajaa se 5km matka esim. kehä I:llä sitä oikeaa kaistaa, ja vertaa kellon aikaa paljonko myöhemmin olet perillä. Joskus nuorempana jaksoin itekkin kiilailla, usein, anteeks siitä. Lopetin sen kun huomasin seisovani aina samoissa liikennevaloissa juuri kiilaamieni kanssa liikkujien kanssa. Tosin aina välillä vieläkin se pieni sisäinen teini herää vieläkin henkiin ja huomaan kiilanneeni taas.Onhan tää läppä?
Tässä on hyvä esimerkki taas tästä suomalaisesta joustavuudesta tuolla liikenteessä. Jos on kaksi kaistaa, niin kai niitä silloin voi käyttää. Vai pitääkö sun mielestä sille oikeanpuoleiselle kaistalle ryhmittyä jo 5 kilsaa ennen kuin vasen loppuu? Tuleppa kokeilemaan samanlaista kikkailua tänne kehä ygösen tai kolmosen ruuhkiin. Oppisit varmasti jotain..
Enpä nyt ihan tarkoittanutkaan sellaista teinixmäistä pujottelua siellä liikenteen seassa, kuten ei tainnut tarkoittaa Kikkakaan. Taidettiin puhua siellä motarilla tai vastaavalla tapahtuvaa "kiilaamista", kun vasen kaista loppuu. Tämä kaistan loppuminen taitaa nyt vaan olla ihan normaalia siellä ja siihen voi varautua vähän nostamalla sitä kaasujalkaa, kun toinen teiden ritari vinguttaa siitä mazda 3:sta ne viimesetkin höögät pihalle. Toinen pääsee nätisti siihen eteen ja selvittiin ilman vaaratilannetta tästäkin.Koitappa joskus ajaa se 5km matka esim. kehä I:llä sitä oikeaa kaistaa, ja vertaa kellon aikaa paljonko myöhemmin olet perillä. Joskus nuorempana jaksoin itekkin kiilailla, usein, anteeks siitä. Lopetin sen kun huomasin seisovani aina samoissa liikennevaloissa juuri kiilaamieni kanssa liikkujien kanssa. Tosin aina välillä vieläkin se pieni sisäinen teini herää vieläkin henkiin ja huomaan kiilanneeni taas.Onhan tää läppä?
Tässä on hyvä esimerkki taas tästä suomalaisesta joustavuudesta tuolla liikenteessä. Jos on kaksi kaistaa, niin kai niitä silloin voi käyttää. Vai pitääkö sun mielestä sille oikeanpuoleiselle kaistalle ryhmittyä jo 5 kilsaa ennen kuin vasen loppuu? Tuleppa kokeilemaan samanlaista kikkailua tänne kehä ygösen tai kolmosen ruuhkiin. Oppisit varmasti jotain..![]()
Toisinaan tulee huomattua juuri sen 3m ennen liittymää, että voi perse, tostahan mun piti kääntyä, ja silloin tulee taas "kiilattua".
Sitikka kuskille.![]()
Tylsää olis, jos liikenne sujuis täydellisesti...![]()
Tiedä kummalle heitit, vaiko kummallekkin...Onhan tää läppä?Noitahan näkee joka aamu lahdentiellä stadiinpäin mentäessä.
Ajavat ohituskaistaa kunnes tulee kehä I liittymä, viimehetkillä pujahtavat ohituskaistalta suoraan oikean kaistan ylitte liittymään. Jarruvalot vaan loistavat ja läheltäpiti tilanteita satelee![]()
Ja 3-tiellä Klaukkalan liittymässä ja ja ja... Joskus iskee piru kun on itse oikealla kaistalla, en todellakaan anna tilaa vaikka joskus käyttävät jopa vilkkua - tosin ei sekään kiilaamista oikeuta.
Tässä on hyvä esimerkki taas tästä suomalaisesta joustavuudesta tuolla liikenteessä. Jos on kaksi kaistaa, niin kai niitä silloin voi käyttää. Vai pitääkö sun mielestä sille oikeanpuoleiselle kaistalle ryhmittyä jo 5 kilsaa ennen kuin vasen loppuu? Tuleppa kokeilemaan samanlaista kikkailua tänne kehä ygösen tai kolmosen ruuhkiin. Oppisit varmasti jotain..
Tämän minäkin tuomitsen. Toi on silkkaa kusipäisyyttä. Samoin kuin sen ensimmäisen citikka tapauksen. Typerää käyttäytymistä, siitä olen samaa mieltä. Luithan tuon minun edellisen viestin? Itse olen puhunut koko ajan tuon tyylisestä tilanteesta. Tuo, että vedetään kolmen kaistan yli reikä päässä on sellainen asia mitä en kyllä tarkoittanut puolustaa.Tiedä kummalle heitit, vaiko kummallekkin...Onhan tää läppä?Noitahan näkee joka aamu lahdentiellä stadiinpäin mentäessä.
Ajavat ohituskaistaa kunnes tulee kehä I liittymä, viimehetkillä pujahtavat ohituskaistalta suoraan oikean kaistan ylitte liittymään. Jarruvalot vaan loistavat ja läheltäpiti tilanteita satelee![]()
Ja 3-tiellä Klaukkalan liittymässä ja ja ja... Joskus iskee piru kun on itse oikealla kaistalla, en todellakaan anna tilaa vaikka joskus käyttävät jopa vilkkua - tosin ei sekään kiilaamista oikeuta.
Mutta joka tapauksessa, on se mun mielestä melko reilua vetästä vasemmalta kaistalta kaistan ylitte oikealle, 50m ennen liittymää, rakoon johon ei mahdu...vilkkua käyttämäti. Itseä haittaa muuten mutta pari kertaa on meinannut tulla viereisen kaistan auto kylkeen kun kyennyt muualle väistään...yllä mainitsemani syyn takia.
Ps. olen kyllä ajanut useasti ykkösen ja kolmosenkin ruuhkissa.
Tässä toimii itsesuojelu. Jos polttaa päreensä jokaiseen "kiilaajaan", joutuu hermostumaan helposti 10 kertaa päivässä. Eikä sellainen ole hyväksi. Sitä vaan ajattelee että "äh, menköön toi tosta. En viitsi päivääni pilata"En missään vaiheessa tainnut väittää, että se vasen kaista täällä kehilläkään aina vetää parhaiten? Mutta täälläpäin on tapana antaa tietä, jos vasemmalta haluaa tulla oikealle tai toisinpäin, eikö? Toivottavasti niin teet, etkä pidä tiukasti kiinni siitä omasta paikasta, kuten suomalaiseen hienoon moottoriajoneuvokulttuuriin kuuluu..
Yksi hyvä esimerkki kehä I:llä on Perkkaan kohdalla, kun Turun motari liittyy siihen. Tulee aamuisin monta kertaa päästettyä oikealta kaistalta vasemmalle niitä kiireisiä pikku muurahaisia. Kaikille tulee hiukan parempi mieli, toivottavasti![]()
Kaikenlaista näkee...Mä koitan noissa tilanteissa olla tekemättä mitään, kun ei siitä kuitenkaan olisi hyötyä. Toivoo vain että kaverilla on oikeesti kiire, esim. vaimo synnyttää tai lähiomainen kuolemassa tai edes jotain jotenkin perusteltua kaahaamista. On kuitenkin olemassa tilanteita, jossa itse saattaisin mennä muuta liikennettä huomattavasti lujempaa.
Näytäs mulle yks kerta ku ajat 80km/h alueella 60m välimatkalla ilman, että joku molo puolittaa sen sun turvavälis saman tien.
sanoi:Ja siis en mä ainakaa välitä paskan vertaa noista ketkä loikkii kaistojen yli viime tipassa... mutta siis tämä heppu tuli sulkuviivoituksen yli reilua ylinopeutta jo valmiiks ahtaaseen väliin.
sanoi:Jollain on suhteellisuuden taju täällä ilmeisesti melkoisen hakusessa, kun väittää että tollaset manööverit ois jotenki sujuvuutta parantavia yms ... Jos noi ko. replyt ei liittyny allekirjoittaneen alkuperäisviestiin, pyydän anteeksi.
sanoi:Ja niinku totesin, en väitä toimineeni oikein, kun otin hepun kii ja näytin peukkua. Keskisormi on vaa jotenki niin vanhentunu homma, että piti jotain toista keksiä. Yleensä oon aika rauhallinen liikenteessä, mutta tän idiootin tempaus meni kyl munki sietorajan yli.
En.sanoi:Jollain on suhteellisuuden taju täällä ilmeisesti melkoisen hakusessa, kun väittää että tollaset manööverit ois jotenki sujuvuutta parantavia yms ... Jos noi ko. replyt ei liittyny allekirjoittaneen alkuperäisviestiin, pyydän anteeksi.
minuako tuolla tarkoitat?