hieno homma että selvisit ilman koneremppaa, se on jännä paikka kun koneesta kuuluu ylimääräisiä ääniä ja mielikuvitus saa siivet
p.s mä käytän castroolia
p.s mä käytän castroolia
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä, öljyt menee vaihtoon osittain tuossa lauantaina. Mulla on puoltoista litraa tuota entistä vielä jäljellä, joten lasken osan pois ja uutta tilalle. Nuo entisetkään ei ole kuitenkaan kerennyt olemaan sisällä kuin pari viikkoa, joten saa riittää tuo että lasken puolet pois ja uutta tilalle.no halvalla pääsit, se on helpottava asia aina prätkän kanssa värkätessä. vikakaan ei ollut paha kun yksi alipainelähtö oli vain irronnut. pahan äänen se kyllä on päästänyt kirjoittamasi perusteella. sitä epäilisi heti pahinta kun oikein rääkäisee ja veto katoaa. kannattaahan nyt samaan syssyyn vaihtaa ne öljytkin, jos on epäilys että sinne sekaan olisi päässyt bensaa em. vian vuoksi. jätettäköön mainitsematta, että omissani käytän delvaccia.
ok, joo mustaa pukkaa.. saattoi mennä tietenni liian rikkaalle osittain seos, kun heitin pykälää isommat suuttimet (Dynojetin sarja) 2 & 3:lle ja ruuvasin hieman seosta (0,25 kiekkaa) lisää..mut,mustaa savua?öljy palaa kyl valkosena tai harmaana, musta on ennemminki liian rikas seos.
Vaan mahtaapi olla jäähdytysneste joka tekee valkosen/harmaan savun. Öljy tekee sinisen savun. Musta savu viittaa rikkaaseen seokseen.mut,mustaa savua?öljy palaa kyl valkosena tai harmaana, musta on ennemminki liian rikas seos.
Jeps, pitää ensi viikolla ottaa pyörä kunnolla talliin (eli talviteloille siis) ja purkaa kone, siinähän tuo sitten selviää miltä siellä näyttää..Vaan mahtaapi olla jäähdytysneste joka tekee valkosen/harmaan savun. Öljy tekee sinisen savun. Musta savu viittaa rikkaaseen seokseen.mut,mustaa savua?öljy palaa kyl valkosena tai harmaana, musta on ennemminki liian rikas seos.
Mutta joo välttämättä et tarvii kuin hoonauksen ja uudet männänrenkaat siihen pyörään. Suhteellisen halpa remontti tuo vielä.
Näistä tietysti mitään tiedä, mutta silti..:Oon jo tänään katsellut 923 - 988cc big bore - kittejäjos vaikka samalla runttais vähän lisää kuutioita laitteeseen..![]()
Esim. Wisecot (1mm vakiota isommat = 923cc) tekis jenkkilästä tilattuna n. 500$ postikuluineen eli jotain 350€ luokkaa eli ei todellakaan paha.. siihen sitten tietenkin poraus ja käsittely päälle, paljonkohan tuolle tulis hintaa? Jamppa? Mutta aika inhimillinen hinta olis kuitenkin, olin ihan yllättynyt jopa tuosta.
- P
Eipäs olekkaan aina välttämättä. Itse olen Ebayn suurkuluttaja ja ihan tuuristahan tuo on kiinni, mitä jää tulliin ja mitä ei. Minähän kyllä tullaan lainkuuliaisena kaikki kylläkinNäistä tietysti mitään tiedä, mutta silti..:Oon jo tänään katsellut 923 - 988cc big bore - kittejäjos vaikka samalla runttais vähän lisää kuutioita laitteeseen..![]()
Esim. Wisecot (1mm vakiota isommat = 923cc) tekis jenkkilästä tilattuna n. 500$ postikuluineen eli jotain 350€ luokkaa eli ei todellakaan paha.. siihen sitten tietenkin poraus ja käsittely päälle, paljonkohan tuolle tulis hintaa? Jamppa? Mutta aika inhimillinen hinta olis kuitenkin, olin ihan yllättynyt jopa tuosta.
- P
Se 500 dollaria on n. 500 €, kun ne osat on omassa näpissä, kokemuksen mukaan. Siis rahti, tulli ja alvi lisättynä.
Arviolta 200 € tuohon +1mm poraukseen, niin voi laskeskella, onko 23(?) cc / 700€ järkevä panostus, jos vaihtoehtona on pelkkä rengastus.
Vaan ymmärrän kyllä senkin, jos vaan pitää tehdä.![]()
Jotain 29tkm on mittarissa eli pitäis alakerta kyllä kaiken järjen mukaan olla kunnossa. Pitää tässä nyt katella tätä hommaa. Tuolla toisessa threadissä yritän kysellä, josko joku tietäisi paljonko ysin sylintereistä voi ylipäätään ottaa materiaalia pois. Jos parikin milliä onnistus, niin vois tehdä tuon 950cc mutta vähän epäilen. Noh odotan siellä vastauksia, jos sitä alkas vähän viisastuun tämän suhteen ja vois alkaa suunnitteleen tilauksia.Itellä maksoi 300 euroa kun koneistivat kannen ja lohkopinnan suoraksi ja porautus milliä isommaksi.
Mutta jos tuolla vähän päälle 400 eurollakin wiscon männät saat niin halpaa se jo on. Itelläkin maksoi suomesta ostettuna 600 euroa (64mm) ja nekin oli vielä halvat mitä oon noita isompia joskus kattellu. Ja kun alkuperäset ois maksanu 500 euroa eikä ois ollu kuin sen +0,25 ylikokomännät.
Ja en nyt muista että olitko maininnu että onko paljonkin ajettu vehjas mutta voin suositella että vaihdat alakerran laakeritkin samalla. Ite en uskonu varoituksia ja nyt pettää alakerta ku yläkertassa on kaikki kohillaan. Koko ajan pahenevaa kalkatusta pitää alakerta. Kohta puoliin alkaa laittaan kone taas lihoiksi.
Tjuu, mäkin tässä tänään oon käynyt varmaankin kaikki ns. nettikaupat läpi jotka myyvät noita ylikokoja ja kyllähän noissa tosiaan osassa on maininta, että mitä vaatii. Esim. tuo millin isompi Wiseco menis ihan vain porauksella eli muutama milli vissiin on "putkea" tuossa ylimäärästä.Täällä kaupitellaan 3mm ylikokomäntiä, jotka menee porauksella ja pinnoituksella. Ja taitaa valmistajan sivuilta yleensä löytyä maininta porauksen/pinnoituksen/billettilohkon tarpeesta.