• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Jääkö vilkku päälle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AimoPamaus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
voisko vaan opetella laittaan sen pois päältä?
withstupid.gif

Tietenkin .. itse kultakin .. ellei ole automatiikkaa .. mutta
tosimotoristin pyörässä ei ole mitää turhia elektroniikkoja ja hilavitkuttimia ...
033102bebe_1_prv.gif
Kyyyllä sieltä "saa löytyä":Sähköinen screen, kello, vaihdenäyttö, ulkolämpötilan näyttö ja....   ja.... ja....    
biggrin.gif
biggrin.gif
Ostin kasan hilavitkuttimia ja mukana tuli moottoripyörä ..  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Hilavitkuttimia on helpompaa siirtää kun ne on kiinnitetty johonkin kehikkoon, erityisesti jos kehikossa on pyörät alla, niin ei tarvitse nostaa tai vetää.

idea3.gif

Ite oon ottanut tavaksi aina vähän väliä sormeilla nappia jolla kytketään vilkku pois päältä. Eipähän ainakaan pääse vahingossa liian pitkäksi aikaa tikittämään turhaan.
Samaa teen itsekin. Tosin oon silti onnistunut joskus jättämään vilkun hetkeksi päälle. Viikonloppuna tuli alastaron radallakin paineltua vilkkunappia aika ajoin.
smile_org.gif

Tietenkin .. itse kultakin .. ellei ole automatiikkaa .. mutta
tosimotoristin pyörässä ei ole mitää turhia elektroniikkoja ja hilavitkuttimia ...
033102bebe_1_prv.gif
Kuten esim. vilkkuja?
Turhia .. ei vilkku ole turha ..
033102bebe_1_prv.gif
, mutta aina voidaan
keskustella kuinka paljon muuta lisäkrääsää tavallisten vilkkujen
käyttämiseksi tarvitaan ... esim. autot ovat jo menneet niin
ihmeellisiksi, kun avaa konepellin, että siellä ei enää pysty
tekemään yhtikäs mitään ja nyt näyttää mopotkin antavan
kaikenlaisia koodeja, joista ei ilman testereitä saa mitään tolkkua ..
tavallaan hyväkin asia, mutta on siinä kummallisetkin puolensa ...
esim. on ihan pakko viedä huoltoon ja itse ei pyty tekemään
mitään.. käy mielessä, että on melkoista rahastusta ... vaan eipä
sitä kehitystä enää millään voi estelläkään ..

Kyllähän tuolla liikenteessä tuon tuosta joku näyttää että mulla on jäänyt vilkku päälle.
biggrin.gif
Eipä tosin tule ikinä hommattua tollasta laitettä joka ulvoo kun on vilkku päällä. Saattaa meinaan hetken päästä alkaa rasittamaan niin paljon, että jätän hyväksi havaitun tunnollisen vilkun käyttämisen pois tavoista...

Unohtuneen vilkun aiheuttama riski on aivan selvä, joten muutaman unohduksen jälkeen asensin kypäräni sisään sumealla logiikalla toimivan automaatin, joka käy jokaisen kääntymisen jälkeen pyörän oiettua ja tilanteen tasaannuttua uudelle tielle siirtymisen jälkeen painamassa vilkun vielä kerran pois päältä. Poishan se useimmiten on, mutta hyvä tarkistaa.

Tuo sama automaatti tosin nyt vuosien jälkeen tarkistaa samalla, ettei ryyppy ole jäänyt päälle. Tuntuu vieläkin tekevän ajoittain samaa tarkistusta vaikka kuukauden olen jo ajanut ruiskuvehkeellä, jossa on kylmäkäynnistysautomatiikka
tounge.gif

Ihmeen vähän on jäänyt vilkku päälle ilman apuvälineitäkään. Liekö syynä prätkäopettajan sopivan v*ttumaiset mutta niiin opettavaiset lausahdukset, jotka on jääneet ajotunneilta kaikumaan hieman noloina korvissa:"Joo kato tässä vaiheessa kun on tuosta edellisestä risteyksestä jo aikaa, niin kannattais varmaan ottaa toi vilkku pois päältä. Joku auto voi kato luulla, että sä oot kääntymässä johonkin..."
wink.gif
biggrin.gif

Alkuun oli melkein pahempi ongelma, kun yritti laittaa vilkkua, niin painoi silloin tällöin vahingossa torvea. Se nappi kun tuntui olevan hieman tiellä verrattuna prätkäkoulun mopoon. Koulussa Bemari GS 650, itellä Cebari 600. Siinä tuntee ittensä suht hölmöksi, kun tööttäilee risteyksessä "huvikseen" ja päät kääntyy että "mikä v*tun ongelma sulla on?!"
nixweiss.gif
nixweiss.gif
Aaaarrrggghhh...
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

Riskikertoimet:

Lisääntynyt kuolemanriski vilkkuasian vuoksi: 0.0000001
Lisääntynyt kuolemanriski mp vs. auto siirtyminen: JIM

Johtopäätös: ostan vilkkuvempeleen, ja kuvittelen olevani turvassa.

kaboom.gif

Back