• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

iso kokoinen customi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kipa76
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
moi. olen ajatellu hommata jonku custom pyörän mutta mikä ois isokokoisin?
olen n.184cm ja 107kg.
ja tehot ei ole tärkein asia kuhan ois mahollisimman isokokonen.
ja sais olla tuommonen 90 luvun laite pääasiassa siitä syystä ku hintaluokka ois n.2-3000e.
olen omistanu pyörän viimeksi noin 20vuotiaana ja nyt ikää 41...

olen katellu yamahan dragstaria ja intikkaa jne

mutta en ole vielä käyny koittamassa mitään

vn1500 on kans aikast iso kokonen vs intikka ,tosin tolla rahalla ei taida saada muutakuin vn tai pikku virakon,intikka menee meilkei tupla hinta s

Honda Valkyrie, siinä riittää kokoa ja näköä, tehoakin. Tosin ei vaan osu tuohon mainittuun hintaluokkaan.

Intrudereista VL 800 on ulkomitoiltaan jo ihan oikean pyörän kokoinen toisin kuin vaikka VS1400 Intruder

miten tuo dragstar niitä näyttäis olevan halvalla ja ihan hyvän näkönenki ois mutta onko pienempi ku 750-800 intikka?
parashan ois ko kävis kattelemassa paikan päällä.

En tiedä mihin hintaan käytetyt liikkuu, mutta mulla (198/111) customin hommaa hoitaa Triumph Thunderbird Storm. Hyvin mahtuu tämänkin kokoinen ukko ja hyvin myöskin pysähtyy Brembon jarriulla (asia mikä monissa customeissa on jätetty puolitiehen ainakin isoja miehiä ajatellen).

-jp-

J-PS sanoi:
En tiedä mihin hintaan käytetyt liikkuu, mutta mulla (198/111) customin hommaa hoitaa Triumph Thunderbird Storm. Hyvin mahtuu tämänkin kokoinen ukko ja hyvin myöskin pysähtyy Brembon jarriulla (asia mikä monissa customeissa on jätetty puolitiehen ainakin isoja miehiä ajatellen).

-jp-

Vahva epäilys ettei sovi hintaraameihin.
kipa76 sanoi:
ja sais olla tuommonen 90 luvun laite pääasiassa siitä syystä ku hintaluokka ois n.2-3000e.

Tulkitsinko oikein että haetaan fyysisiltä mitoilta isoa pyörää, mutta kuutioita ei välttämättä tarvi olla kuitenaan Hoss Bossin verran.

Oma kokemus on että lähes kaikki tarvii pitkälle kaverille siirtosarjat. Vaikka kuinka olis muuten iso pyörä niin jalkatapit on mitoitettu niin että kääpiökin pystyy ajamaan sen puolesta. Tähän mennessä kauimpana on ollut Honda Black Widowssa. Pieni pyörä muuten mutta tapit kaukana, ihan ihme mitoitus.

Kaikkia en tietysti ole testannut, mutta oma fiilis on että kaikissa on tapit liian lähellä. Itselläni on mittaa 185 senttiä. Triumphin Rocket tuntui isolta eikä ahtaalta, mutta se ei sovi budjettiin.

Katselisin siis sellaisia, joissa mainostetaan siirtosarjoja.

Ei ole mahdoton homma siirtää jalkatappeja ja tarvittaessa vaihtaa tanko sopivammaksi. Pääsee valitsemaan motskaria ulkonäön, moottorin ja ajo-ominaisuuksien perusteella.

kipa76 sanoi:
olen n.184cm ja 107kg.
...

Eiköhän mikä tahansa iso customi ole ns. "riittävän iso". Istuu päälle, niin eiköhän sen pian tiedä, että onko sopiva.

Jos meinaat ajoasentoa, niin ensipyöräni 1100-kuutioinen Honda Shadow juurikin tuolta 90-luvulta oli ainakin mun perseelle ja jaloille täysin nappiosuma (196/110). Ei ikinä tullu paikat kipeäksi eikä tarvinnut ajella polvet leuassa.

...VN1500Classic pelitti ainakin meikämannen alla hyvin, vaikka on kuin mikäkin tonnikeiju äijä

800-luokan mopoihin ISO ero, ei voinut kuvitellkkaan noin pieniä raameiltaan kun kerran 1,5 litrasta testasi

siirtosarjat yms auttaa jos ei mitat sovi pyörään mutta mielestäni isolla miehellä pitää olla fyysisesti iso pyörä , muuten näyttää kuin tarjoushaukka-jorma ajelisi 500:lla viragolla

vaikka ei tuo VN1500 ollut C1800:sen rinnalla sitten kuitenkaan kuin "Raisu" :grin::thumbup:
edit: niin tuossahan ne mun profiilikuvassa vierekkäin :) :rakastunut:

-Aki- sanoi:
...VN1500Classic pelitti ainakin meikämannen alla hyvin, vaikka on kuin mikäkin tonnikeiju äijä

800-luokan mopoihin ISO ero, ei voinut kuvitellkkaan noin pieniä raameiltaan kun kerran 1,5 litrasta testasi

siirtosarjat yms auttaa jos ei mitat sovi pyörään mutta mielestäni isolla miehellä pitää olla fyysisesti iso pyörä , muuten näyttää kuin tarjoushaukka-jorma ajelisi 500:lla viragolla

vaikka ei tuo VN1500 ollut C1800:sen rinnalla sitten kuitenkaan kuin "Raisu" :grin::thumbup:
edit: niin tuossahan ne mun profiilikuvassa vierekkäin :) :rakastunut:

onko esim. intikassa koko eroa 800 ja 1400 välillä selvästi?

pyörä kuume on aika kova ja ainoa vaihtoehto on customi ja ois oltava kooltaan mahollisimman iso ja heitin tuon hintahaarukan tuonne alkuun mutta ei sitä ole mahoton nostaa kuhan ois kohtuu näyttävä ja iso pyörä ja ainaki nettimoton kuvissa tuo yamaha dragstar on ison näkönen?

kipa76 sanoi:
olen n.184cm ja 107kg.
olen omistanu pyörän viimeksi noin 20vuotiaana ja nyt ikää 41...

olen katellu yamahan dragstaria ja intikkaa jne

Vähän samansuuntainen tarina, kuin minullakin aikoinaan - omat mitatkin samaa luokkaa.. Olin myös tuossa iässä päättänyt välivuosien jälkeen aloittaa moottoripyöräilyn uudelleen.
Jostain syystä vain custom oli se ainoa oikea moottoripyörä ja hommasinkin sitten 1100 Viragon. Vaan ei mennyt ihmeesti aikaa ja kilometrejä, kun huomasin ettei Virago tainnutkaan olla mun juttu. Satulaa muokattiin, lepuutustappeja laitettiin yms.., vaan ei siitä silti mitään tullut. Paikat puutui jo alle 100 km niin, että oli pakko pitää kunnon taukoa ja 150 km jälkeen olikin sitten hakeuduttava tankille.. Ja minä kun olin kuvitellut reissaavani sillä "maailman ääriin".

No edelleen oli vain customit mielessä ja yritin etsiä mieleisempää ja sopivampaa. En löytänyt ja siinä vaiheessa tuli mieleen, mitä eräs pyörämies oli sanonut Viragoa katsellessaan.. Se lause oli: "Tuolla rahalla olisit saanut oikeankin moottoripyörän". Oli muuten enemmän kuin oikeassa.

Mitäkö haluan sanoa? Älä anna kromin kiillon hämätä ja koeaja ennen ostopäätöstä monenlaisia pyöriä. Myös käyttötarkoitusta kannattaa miettiä...

Kamalin customkokeilu vuosien takaa on reissu kaverin 1400 Intruderilla Vantaalta Hankoon. (Hän minun Bemulla ja minä hänen Intikalla). Oltaisiin varmasti vahdettu pyöriä, vaan kun en saanut häntä kiinni. Kiusallaan sen teki ja naureskeli perillä :)- En tiedä oliko joku pahasti pielessä, mutta olihan aivan hirveä ajettava.

Toinen juttu kun oltiin erään Intruderkaverin kanssa Euroopan reissulla. Maantiellä satanen oli korkein mahdollinen nopeus ja vuoristossa kaikki menivät meistä ohi. Runsaat sateet tosin pelastivat reissun, paljon kovempaa kun en minäkään viitsi sateella ajella.

on ,1400 ei ole kans kauhian iso ,esim vn 1500 on isompi ja muhkempi ,intikas 1800 on sitten iso muhkee ja menee kiihtyy useampaa kyykkyä paremmin ,virago on ihan fillari,stragsta on jo huomatavan reilumman kokoinen ,ja ilman muuta unohtaa kaikki alle tonniset paitsi honda super magna 700 on muuten hieno vehe ,jos ite hakisin kustomia ja hinta ei olis tärkee niin mr 1800 intikka ostaisin kyllä heti aivan älyttömän hieno vehe :D

kipa76 sanoi:
onko esim. intikassa koko eroa 800 ja 1400 välillä?

800 intikoita on VS800 ja VL800 näistä VS on tosi pieni ja VL melkein moottoripyörän kokoinen. Sama isommissa Vs1400 on kuin monkey verrattuna VL1500 vaikka koneet on melkein samankokoiset.

Back