• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Iron Butt 2008 (?)

olen suunnitellut tuota jo hieman ja sillai

mutta kertokaapas jotka tiedätte, onko tosiaan niin että energiajuomat ovat suht koht p*ska vaihtoehto juomaksi

lähinnä tällä haen sitä, että koska kofeiini kusettaa aika pahasti

Wikipedia

ja tuo on huomattu itsekkin

Mitenhän on, kannattaisiko sittenkin jättää energiajuomat pois?
Mää mitää tiä, mä vaan ajan
biggrin.gif

Mutta oma havaintoni on juuri sama. Energiajuomaa on mukana jonkin verrran, mutta vältän sitä lähes viimeiseen saakka, koska turvallisuussyistä en halua häiritä normaalia väsymyksen havaitsemista. Kafella ja Batteryllä voi jaksaa jonkin aikaa, mutta jos sen aloittaa 12 tuntia ennen maalia, niin jossain kohdassa voi tulla aika äkillinen sammuminen.

Itse ainakin olen niin yökyöpeli, että aikaisin aamulla heräten ei matkaan jää montakaan tuntia, jolloin tarvitsisi yhtään mitään piristeitä kunhan vain muistaa syödä sopivia välipaloja tasaisesti.

Kahvi nautitaan sitten parhaan jälkimaun antavalla tavalla enintään pari tuntia ennen perille saapumista. Eli siis puolenkymmentä paahdettua papua pureskellen - rouskis!

Kovasti on ollut juttua SS1000 ajamisesta ensi kesänä. Eikö sitä tuollaisella anti-matkaratsulla tehdystä suorituksesta pitäisi saada joku extramaininta?
sport05.gif
Jos vilkaiset tätä niin huomaat, että on sitä rautaperseilty mm FZ6, CBR 1000 ym. "tavallisilla" mopotuksilla.
smile_org.gif
Eikä vain tuollaisilla kookkailla ja tehokkailla mukavilla matkasporteilla, vaan H-D Sportster, Shadow 125, CBR 125, BMW C1, jne.

Itse ajoin kaksi ensimmäistä kierrosta Banditilla.

Kovasti on ollut juttua SS1000 ajamisesta ensi kesänä. Eikö sitä tuollaisella anti-matkaratsulla tehdystä suorituksesta pitäisi saada joku extramaininta?
sport05.gif
Vähän samaa olen itse miettinyt.

Muskelinakulla tai jollain muulla vähän karummalla häksättimellä hankittu IBA tunnus menettää aika paljon arvostaan jonkun ison Bemarin tai Pannarin kilpitelineessä.

Mutta matkasohvalla voisi tietysti ryhtyä hakemaan äärimmäisyyksiä, vaikkapa tasan 1609 km matkalla minuutilleen tasan vuorokausi, ettei mene turhaan repimiseksi
biggrin.gif

Oldest Bun Burner 1500 GOLD finishers: Corky Read 81 - 06/01/03
Leroy Braxdale 78 - 05/11/04
George Goland 76 - 01/29/04
John Guthrie 75 - 10/27/99
Wally Jordan 74 - 06/03/97
Carl E. Furry 74 - 04/19/04
T.L. Coleman 71 - 06/22/04
Ted E. Felis 70 - 04/24/04
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif

Sitä vaan, että kestääkö 50-kymppisen kroppa?

Duoda duoda... Onkohan tietoa minkä ikäisillä mopoilla toi on vedetty SS1000 taitaa keskiarvo olla jossain 0-7 vuotta vanhoilla vehkeillä.

Mites museopyöräilijät? Onko keskuudessamme sellaisia jotka on pyyhkinyt saman yli 25 vuotiailla? Toki pyörät kestää, mut ajoasennon ergonomisuus ja muut pikkuseikat 24 h ajoon on hiukka erilaiset ko uusiin verrattuna.

Ajatuksena lähteä allekirjoituksessa olevalla >cruiserilla< Tosin saattaa ulkonäkö hieman muuttua kevään aikana...

Sitä vaan, että kestääkö 50-kymppisen kroppa?
Mulla on duunikaveri, joka täyttää 61 ja hän juoksee Maratonin useaan kertaan vuosittain. On sitten toinenkin duunikaveri, joka noin 50 veenä makaa sairaalassa itseaiheutetun maksasairauden takia. Ko. hemmo ei jaksa kävellä rappusia toiseen kerrokseen, vaan köröttelee hissillä. Sitten on myös noin 30 vee duunikamu, jolla on 30 kg ylipainoa. Hän jaksaa raahata per*eensä ruokalaan ja työhuoneeseensa, mutta siihen se jääkin.... Onhan näitä.... jaksajia ja jaksamattomia....
baaa.gif

Duoda duoda... Onkohan tietoa minkä ikäisillä mopoilla toi on vedetty SS1000 taitaa keskiarvo olla jossain 0-7 vuotta vanhoilla vehkeillä.

Mites museopyöräilijät? Onko keskuudessamme sellaisia jotka on pyyhkinyt saman yli 25 vuotiailla? Toki pyörät kestää, mut ajoasennon ergonomisuus ja muut pikkuseikat 24 h ajoon on hiukka erilaiset ko uusiin verrattuna.

Ajatuksena lähteä allekirjoituksessa olevalla >cruiserilla< Tosin saattaa ulkonäkö hieman muuttua kevään aikana...
Meikäläinen ajoin viime vuonna vm. 1985 Hondalla. Perille pääsin
biggrin.gif

Itselläni takana tonninen ja ss2000k.
Ensi kesälle on suunnitteilla 2500 Gold, saas nähdä riittääkö motivaatio ja rahat.
-Sergei-
Huomasin aiemman postauksesi vasta nyt.

SS2000k:n suorittaminen kotimaassa on pyörinyt mielessä, joten kysynpä, että ajoitko Suomessa ja jos ajoit, niin onko käytetty reitti suurikin salaisuus?

Talladegan ovaalilla tai saksalaisella moottoritiellähän tuo ei ole aikataulullinen haaste, mutta minua kiehtoisi tuossa kotimaisessa versiossa reitin suunnittelu eri kaupunkeihin saapumisajankohtia myöden, koska laillisesti ajaen aika menee hyvin tarkalle. Ja juuri siksi sitä tekisi mieli kokeilla.

Jännä homma, SS2000k suunnitellessa SS1000 alkaa tuntua lomareissulta. Sieltähän jää matkaan paikaltaan otettuja kuviakin
biggrin.gif

Jep, kovin olis tarkotus ukkon kans vetästä toi 1000 mailia kesällä, kun yöt on lämpimiä... Ainakis suomessa ja toisen vois koittaa kesälomal vaimokkeen kanssa kun lähetään belgiaan pikkusiskoa moikkaamaan... Saa nähä, pikkuveli saa kohta kevarikortin ja uhoaa lähtevänsä mun ja ukkon matkaan ajamaan ite... Jos se sen vetää niin on kyl mun mielestä aika kova veto, täytyy vaan varata työkaluja mukaan kun alla sillä on vanha piikki-kawa
biggrin.gif

täytyy vaan varata työkaluja mukaan kun alla sillä on vanha piikki-kawa
biggrin.gif
Ei siinä kovin montaa työkalua parane ottaa, tai jos tarvii, niin kannattaa jättää ajamatta. Ei sitä aikaa kuitenkaan niin paljoa ylimääräistä ole!
talktohand.gif
Toisaalta, nuorenmiehen kannattaa miettiä pariin otteeseen, niilläkun ei tuo ittesuojeluvaisto välttämättä käske lopettamaan riittävän ajoissa

Itselläni takana tonninen ja ss2000k.
Ensi kesälle on suunnitteilla 2500 Gold, saas nähdä riittääkö motivaatio ja rahat.
-Sergei-
Huomasin aiemman postauksesi vasta nyt.

SS2000k:n suorittaminen kotimaassa on pyörinyt mielessä, joten kysynpä, että ajoitko Suomessa ja jos ajoit, niin onko käytetty reitti suurikin salaisuus?

Talladegan ovaalilla tai saksalaisella moottoritiellähän tuo ei ole aikataulullinen haaste, mutta minua kiehtoisi tuossa kotimaisessa versiossa reitin suunnittelu eri kaupunkeihin saapumisajankohtia myöden, koska laillisesti ajaen aika menee hyvin tarkalle. Ja juuri siksi sitä tekisi mieli kokeilla.

Jännä homma, SS2000k suunnitellessa SS1000 alkaa tuntua lomareissulta. Sieltähän jää matkaan paikaltaan otettuja kuviakin  
biggrin.gif
Me lähdettiin ajamaan Goldia viime kesänä, suuntana Motogp kisat Barcelonassa. Monien sattumien summana kävi niin, että emme saaneet Goldia ajetuksi. Ranskan koko yön kestäneet sateet eksyttivät yhden joukostamme, tietenkin sen jolla ei ollut navigaattoria ja pmr-puhelinta. Mutta, se on eri asia.
Tankkasimme 24 tuntia myöhemmin Perpinganissa, mutta siellä oli kauhea jono, ainakin sata pyörää. Kaikki kisoihin menossa.
Sinne tuli kilometrejä pikkasen vajaat 2300, siitä jatkoimme sitten Barcelonaan, vielä pari sataa kilsaa.
Ajoimme ss2000K siis ulkomailla.
-Sergei-

SS1000 meni kerrasta läpi viime kesänä (1702 km, pyörän mittarin mukaan 1752). Tänä vuonna kokeilen joko saman uudelleen, tai maakuntakierroksen, tai sitten SS2000:n.

Jos jotakuta Etelä-Karjalasta huvittaa lähteä messiin niin eiku privaa vaan tänne.

Itämeren kierros (SS 3000 Baltic) on mielessä ollut. Mikäli sen ajan, niin huhti-toukokuuta olen ajatellut ajankohdaksi. Saas nähdä tuleeko lähdettyä...

Täällä on reitti mikä me ajettiin viime kesänä Suomessa.

Ei tosiaan paljon jäänyt ylimääräistä aikaa...
Reittinne on oikeastaan aika lohdullinen minun kannaltani. Olette nimittäin onnistuneet kaavailemaani selvästi vaikeammalla reitillä.

Oma ideani on ollut lähteä Oulun tienoilta länsirajaa pohjoiseen, koukata Sodankylän ja Kemijäven kautta alaspäin Kajaaniin ja siitä Via Kareliaa alas Lahden moottoritielle. Käännöspaikka Vantaalla ja kolmostietä Tampereen ohitse, mutta 8-tietä vältellen 66:tta läpi Pohjanmaan takaisin johonkin sopivaan paikkaan Oulun tienoilla siten että kilometrit riittävät.

Omassa reittivaihtoehdossani on 120 rajoitettua moottoritietä niin paljon, että sen turvin kelaa jo laillisin nopeuksin puolen tunnin etumatkan sataseen verrattuna. Pohjanmaan läpi tullaan hyvää tietä mutta selvästi 8-tietä vähäisemmän rekkaliikenteen joukossa. Yhdestä täysperästähän pääsee mopolla ohitse, mutta heinäkuussa siinä perässä yleensä roikkuu tusina kotiloa ja lomamökkiä joiden välisistä viiden metrin turmaväleistä tulee ainakin minulle no-go.

Teidän vaihtoehtonne on ollut haasteellisempi, koska ette voineet hyödyntää kolmostien pitkää moottoritieosuutta ja 8-tie samoin kuin Vaajakoski - Tampere väli saattaa olla välillä hieman tukkoinen.

Teillä taisi olla vielä useampia pyöriäkin mukana tankkaustaukoja venyttämässä ja siltikin ehditte ajaa selkeästi yli vaaditun 2000 km vuorokaudessa. Pitää miettiä mennäänkö porukassa vai 10 minuutin väliaikalähdöin?

Genimappia jonkin verran asian tiimoilta pyöriteltyäni uskon hyvin kun sanot, ettei teille ylimääräistä aikaa ole jäänyt. Sehän tässä vähän kupletin juonena onkin ja selostustasi lukiessa tuntuu entistä enemmän että tuota pitää kokeilla, koska kyllä se selvästi mahdollinen on.

Varasuunnitelmani on, että jos aika loppuu, niin se tullaan hyväksymään hulluttelematta ja "leimataan" kupongit Alavudella missä matka täyttää SS1000 vaatimuksen.

Toinen varasuunnitelma menee niin, että jos 24 tunnin ja vaikkapa 1950 km kohdalla ottaa 6 tuntia unta palloon, niin sen jälkeen käytettäväksi jää vielä 6 tuntia rauhallista ajoaikaa SS1500:sta puuttuvien noin 450 km täydentämiseksi.

Oltiin sitten molemmat Jänkhällä viime vuonna. Tälle vuodelle on vaimon kanssa varaus jo torstaista alkaen kylpylähotellista. Nähdään viimeistään siellä!

Back