• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Iron Butt 2008 (?)

maku asia tämäkin...itse kuulun siihen vähemmistöön, joka mopotilla ajaessaan ajaa just niin kauan ku se tuntuu kivalle.
eli taitaa jäädä ajamatta.

Duunikaverin kanssa ajateltiin kokeilla keväällä josko CB900C ja RC36:nen vielä kestäis ton matkan... ja kestääkö kuskit
biggrin.gif

Kyyl tossa vappuna heti olis tarkoitus yksi reissu heittää Ruotsin/Saksan puolella. Jos ei nyt mitään ihmeitä tässä ennen kevättä tapahdu ...
sport05.gif

Kaverin on ollut juttua, mutta jääkö jutusteluksi niin selviää varmaan loppukesästä. Taitaa olla kuitenkin paras ajaa tuossa kesäkuussa, kun on valoisaa... En osaa perustella miksi tuon haluaisin tehdä, mutta teen silti, ainakin joskus
biggrin.gif

Kyllä se on koto Suomessa melkoisen arveluttava urakka körötellä 80-100 tunnissa, siinähän nukahtaa. Euroopassa ei mikään ihmeellinen juttu.
cool.gif

Minä aion yrittää, uudestaan... Ensimmäinen meni pipariksi
sad_orig.gif
Ei hyväksytty koska tarkistuksessa puuttui 28 km.

sad_orig.gif
Otan osaa. Tiedän tunteen, multa puuttui 20km...  
sad_orig.gif
Siinä riittää vaikka kilsan alitus...taikka minuutin ylitys.
Säännöt ovat sääntöjä.
Itselläni takana tonninen ja ss2000k.
Ensi kesälle on suunnitteilla 2500 Gold, saas nähdä riittääkö motivaatio ja rahat.
-Sergei-

Kuinkas moni aikoo ens kesänä yrittää rautaperseajoa?

Itse ajattelin loppukesästä koettaa.
Onnea yritykselle. Suosittelen ajankohdaksi pari-kolme viikkoa Juhannuksen molemmin puolin just valoisuuden takia. Pimeys on p-maista. Kesäyössäkin voi pilvinen sää pilata tai ainakin hankaloittaa suoritusta. Kannattaa nukkua hyvin ennen ajoa ja ottaa muutama energiajuoma mukaan. Reitti kannattaa mitoittaa reilusti yli - ainakin 1700 kilometriin ja vaikka siitäkin yli. Kyllä se siittä!
thumbs-up.gif

sad_orig.gif
Sulta puuttu niin perkuleesti... Eikös sulla ollu olevinaan piree matka H:linnaan kuin mulla? Mulla muodostu tohon SS1000 ajoon ongelmaks "Turun tankkaus", eli siis kilometrejä pysty nipistään jostain 8 kilometriä... No... Enskesänä meinaan minäkin ottaa revanssin tosta SS1000 ajosta, sen lisäksi on tarkoitus vielä jussin jälkeen heti posottaa SS2000 pois kuleksimasta
lookaround_orig.gif

SS1000 ajettu -06. Viime kesä jäi väliin, joten -08 olis tarkoitus uusia. Voi olla, että ajan tuon saman, tai sitten astetta vaativamman. Juhannus oli hyvä aika ajaa, joten tähtään ajoni taas Juhannukselle.
062802moto_prv.gif

sad_orig.gif
Otan osaa. Tiedän tunteen, multa puuttui 20km...
sad_orig.gif
Siinä riittää vaikka kilsan alitus...taikka minuutin ylitys.
Säännöt ovat sääntöjä.
Itselläni takana tonninen ja ss2000k.
Ensi kesälle on suunnitteilla 2500 Gold, saas nähdä riittääkö motivaatio ja rahat.
-Sergei-
No, ensi kesänä sitten suoraan bb1500. Senhän voi vielä suorittaa ensikertalaisena. Moraalisesti ja henkisesti olen tuon ss1000 ajon suorittanut
confused_orig.gif
vaikka virallinen hyväksyntä puuttuu... Kerätään taas kesän kynnyksellä porukkaa kasaan
biggrin.gif
Nuo pidemmät ajot 2500 jne. ovat kyllä minun kohdalta poissa laskuista. Ei kestä perse, tai ainakin pitäisi käydä mopokaupassa ensiksi (tulee vähän turhan kalliiksi). Koomisinta tässä ekas yrityksessä oli se, että mainostin reissua työntekijöilleni etukäteen, ja kun en hommaa saanutkaan hyväksytyksi niin ei tullutkaan teräsperse vaan ruosteperse
sad_orig.gif

Kun viime kesänä suoritimme pojan kanssa ss1000:n, niin ajattelin, että tuota ei enää tarvitse kokeilla.

Ihmismieli vain tuntuu olevan sellainen, että rasitukset unohtuu ja pitää löytää uusia haasteita.

Ensi kesänä, jos vaan mahdollista, BB1500.

1500 mailin päässä on jo melkoisesti mukavia kohteita...
buttrock.gif

SS1000 ajettu -06. Viime kesä jäi väliin, joten -08 olis tarkoitus uusia. Voi olla, että ajan tuon saman, tai sitten astetta vaativamman. Juhannus oli hyvä aika ajaa, joten tähtään ajoni taas Juhannukselle.  
062802moto_prv.gif
Sama juttu täälläkin.
Ensi kaudelle voisi miettiä tosiaan tota BB1500.
Kavereitten kanssa 2006 ajettuamme SS1000:n kävi mielessä ajo Helsingistä Tukholmaan, sieltä sitten laivalla levänneenä takaisin...

Ilman muutahan se täytyy tiivistetty lomamatka ajella ensi kesänäkin. Näkee paljon hienoja maisemia lyhyessä aikaa, pääsee ihastelemaan poroja kosketusetäisyydeltä, jos ajo suuntautuu poronhoitoalueelle asti, sekä aistii vuorokaudenaikojen vaihtelun "ihollaan" ja erilaisina tuoksuina. Eräs hienoimpia ajoja on saddle sore 2000 finland, jossa näkee todella Suomen kauttaaltaan (toki keskinen osa jää vähän vajaaksi), sillä siinä käydään kahden vuorokauden aikana kaisissa maamme ääripisteissä. Ajo on paitsi pitkä myös aikataulun ja todistajien hankkimisen puolesta haastava.
062802moto_prv.gif

Back