...
EDIT 2: Elektroniikasta vielä... Pudotin viime syksynä pöydältä jokusen vuoden vanhan käynnissä olleen läppärin ja kovalevy vaurioitui. Vakutusyhtiöstä sanoivat, että vie korjaamolle ja kysy kannattaako korjata. Korjaamo ilmoitti korjausarvioksi 250,- josta vähennettiin lopulta omavastuu 150,- ja vakuutusyhtiölle jäi satku maksettavaa. Samalla koneelle näpyttelen tätäkin viestiä ja sinänsä tähän asti jutussa ei ole mitään poikkeuksellista, mutta...
...Vaurioituneella kovalevyllä oli tallessa parin vuoden valokuvat ym. eikä varmuuskopioita missään. Kysyin vakuutusyhtiöltä, että korvataanko niitä mitenkään. Vakuutustäti antoi minulle puhelimessa osoitteen, jonne lähetin risan kovalevyn ja parin viikon kuluttua hain postista paketin, jossa oli ulkoinen kovalevyasema ja kaikki vaurioituneella kovalevyllä ollut materiaali. Työnantajan kautta kuulin, että kyseinen tiedostojen palautus maksaa 2000-5000 euroa. Minulle tuo ei maksanut mitään kun vakuutusyhtiö oli lisännyt minun kotivakuutukseen ilmaisen bittiturvan. Selvyyden vuoksi vielä kyseinen vakuutuyhtiö ei ole IF.