• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

IBA Finlandin sensuroitu toiminta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iaj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Staga sanoi:
En taida vaivautua selittämään pointtia joten antaapi olla :bye:

Sulle on vaan mukava näytellä ymmärtämätöntä kun jaksat aina vastata muka-alentavaan sävyyn.

Nitrous sanoi:
On sitä ajettu motarin aikaankin. Muistelen, että tuossa jokunen vuosi sitten kovimman bomber-huumaan aikaan tuo kilpaileminen loppu siihen kun joku tuuppas Lahdesta kehä III:lle yli 250km/h keskinopeudella. Huhun mukaan laitteena oli turbotettu Rytkönen ja voimaa ~300hp kieppeillä. Lisää infoa löytynee tuolta naapurifoorumin puolelta.

No, ei oo kovin haastavaa ajaa motaria lujaa. En siis väitä että ajotaidoton siihen pystyy, mutta kyllä se on valtatiellä vähän haastavampaa toi ohittaminen ja kun tarvii huomioida myös ne vastustajat:)

Ps. Ei oo omaa kokemusta, mutta ihmettyttää riittääkö rytkösen tankki tuohon suoritukseen muka?

Viimeksi muokattu:
sky sanoi:
No, ei oo kovin haastavaa ajaa motaria lujaa. En siis väitä että ajotaidoton siihen pystyy, mutta kyllä se on valtatiellä vähän haastavampaa toi ohittaminen ja kun tarvii huomioida myös ne vastustajat:)

Ps. Ei oo omaa kokemusta, mutta ihmettyttää riittääkö rytkösen tankki tuohon suoritukseen muka?

Riittää puheiden mukaan just ton n. 70km tota kyytiä. Tosin voi olla, että vaparina ei riittäs, koska hyötysuhde jää jonkin verran huonommaks.

Monta kertaa on tullut ihmeteltyä mikä vetää motoristeja "suorittamaan". Kesälomamatkoilla täytyy ajaa hillittömiä päivämatkoja ja lisäksi tulee nämä IronButt ajot. Toki ymmärrän sen että omia rajoja täytyy hakea ja itsekin on tullut kokeiltua kaikenlaista kuten kävellä 8h pysähtymättä, fillaroida 300km vuorokaudessa, hiihtää itsensä sippiin tai muuta vastaavaa mutta en ymmärrä miten tuollanen moottoripyörän päällä kyhjöttäminen liikenten seassa voisi olla jotenkin kehittävää tai edes miellyttävää. Tähän saa esittää eriävän mielipiteensä mutta minulle on jäänyt mielikuva että monille itse ajaminen ei ole moottoripyöräilyssä se tärkein juttu vaan tärkeempää on varustelu, suunnittelu ja jälkipuinti. Hyvä fiilis tulee kuin maratonin juoksemisesta eli itse suoritus voi olla tuskaa mutta fiilis tulee sitten jälkikäteen.

BonAqua sanoi:
Monta kertaa on tullut ihmeteltyä mikä vetää motoristeja "suorittamaan". Kesälomamatkoilla täytyy ajaa hillittömiä päivämatkoja ja lisäksi tulee nämä IronButt ajot. Toki ymmärrän sen että omia rajoja täytyy hakea ja itsekin on tullut kokeiltua kaikenlaista kuten kävellä 8h pysähtymättä, fillaroida 300km vuorokaudessa, hiihtää itsensä sippiin tai muuta vastaavaa mutta en ymmärrä miten tuollanen moottoripyörän päällä kyhjöttäminen liikenten seassa voisi olla jotenkin kehittävää tai edes miellyttävää. Tähän saa esittää eriävän mielipiteensä mutta minulle on jäänyt mielikuva että monille itse ajaminen ei ole moottoripyöräilyssä se tärkein juttu vaan tärkeempää on varustelu, suunnittelu ja jälkipuinti. Hyvä fiilis tulee kuin maratonin juoksemisesta eli itse suoritus voi olla tuskaa mutta fiilis tulee sitten jälkikäteen.
Täyttä asiaa, Helsinki City Marathon on elokuussa, ei jää mitään selittelyn varaan eikä pelkällä kahvin juonnilla välttämättä homma suoriudu.

Tähän jatkona että itse siis yritän nauttia mahdollisimman paljon itse ajosta. En näkisi ongelmaksi omalletunnolle kuskata pyörää lähemmäs ajomestoja esim. peräkärryllä. Tai jos ollaan reissussa niin taukoja voidaan pitää ihan mielin määrin ja päivämatkat on maksimissaan 400. Majoitukseen pyritään ajoissa ja keskitytään myös nauttimaan elämästä - sen sijaan että ajetaan perse pitkällä aamusta iltaan ja majoituskaupunkiin tutustuminen on yhtä kuin hotellin respa ja aulabaari.

BonAqua sanoi:
Tähän jatkona että itse siis yritän nauttia mahdollisimman paljon itse ajosta. En näkisi ongelmaksi omalletunnolle kuskata pyörää lähemmäs ajomestoja esim. peräkärryllä. Tai jos ollaan reissussa niin taukoja voidaan pitää ihan mielin määrin ja päivämatkat on maksimissaan 400. Majoitukseen pyritään ajoissa ja keskitytään myös nauttimaan elämästä - sen sijaan että ajetaan perse pitkällä aamusta iltaan ja majoituskaupunkiin tutustuminen on yhtä kuin hotellin respa ja aulabaari.

Jos voi enemmän aiheen vierestä kirjoittaa niin :WAZAAP:

zetor1400 sanoi:
Kävin ottamassa IBA-rekisterikilven aluset pois mopoistani. Pistän ne takaisin myöhemmin, jos ilmenee, että itse asiassa on kysymys väärinkäsityksestä tai löytyy muu selitys, jonka voin hyväksyä.

:bye:

Mielestäni hyvä malli ja teen myös samoin!

mikan sanoi:
Täyttä asiaa, Helsinki City Marathon on elokuussa, ei jää mitään selittelyn varaan eikä pelkällä kahvin juonnilla välttämättä homma suoriudu.

Naisten kymppi juostaan myös jossain vaiheessa

iaj sanoi:
Kun hieman punainen lanka alkaa karkaamaan taas, niin kerrataanpa:
- Tammikuussa 2012 IBA Finlandin ajotarkastajien koulutuspäivän jälkeen minulle tultiin tuohtuneena kertomaan suoraan paikalta tulleena tästä hallituksen jäsenen ajosta ja miten se oli hyväksytty. Tästä laitoin kirjoittelun IBA Finlandin foorumille ja kyseenalaistin tämän. Tätä kirjoittelua löytyy nyt tuolta http://www.juvander.fi/site/ilpo/Ho...3/IBA-Finlandin-sensuroimia-kirjoituksia.aspx, kun IBA Finlandin hallitus päätti sensuroida ne omalta foorumiltaan
- IBA Finlandin hallituksen ja sisäpiirin ajojen tarkastuksessa on aivan omat säännöt käytössä. Näitä piti pohtia ja katsoa papereista 3.4.2012 miten niitä on käsitelty ja siten kumottu minun esittämät väittämät. Papereita ei kuitenkaan suostuttu tuossa palaverissa näyttämään vaikka useasti niiden perään kysyinkin, liekö niitä edes ollut mukana. Jokainen voi vetää omat johtopäätökset tuosta.

Omista henkilökohtaisista IBA Finlandin ajoista tai muistakaan ei minulla ole mitään narisemista, siitä ei siis ole kyse

Oikeasti kyse on tästä Suomeen laajalti pesiytyneestä 'Hyvä veli toiminnasta', sisäpiiriläisyydestä ja korruptiosta joka mikrokoossa on pesiytynyt IBA Finlandin toimintaan samoin kuin maamme ylimpään johtoonkin (vrt. esim. viimeaikaiset RKP:n ja Finnairin talokaupat).

Yksinkertaisesti ottaa kupoliin moinen tapa hoitaa näitä *yhteisiä* asioita!

Siitä tässä on kyse.

Ja kaikille IBA Finland ry:n nykyisille jäsenille: 14.4.2012 on yhdistyksen kokous Kangasalalla, siellä on se oikea vaikuttamisen paikka tähänkin asiaan.

Ja tuleville: Kannattaa miettiä kaksikin kertaa ennenkuin liittyy jäseneksi.

Ajot on toinen juttu, näitä ajellaan tänäkin vuonna - on jo ajettukin yksi Arctic Butt 2012 SS1000 - mutta en minä näitä mihinkään IBA Finlandiin lähetä. Protesti se on tämäkin toimintaa kohtaan.

Ymmärrän kyllä "yskän", eikä sen puoleen..... harvoin jää itseltä sanomatta jotain kun siihen on aihetta :D.

On aika heittää löylyä... ja yllyttää kaveria... anna mennä... anna mennä :D,
mutta sitten tulee se kohta, jossa melkein toivoo tukea "urheilijanuorukainen ystäväänsä auttaen"- periaatteella.....
että joku edes hieman "valaisi öljyä laineille" :D.

Jospa tässä nyt sitten tulisi "pieni päästö" :p.

"Mulkkujen kanssa ei asioida"..... Ei huono!
Varsinkaan niistä lähtökohdista, että ei ne lopu tästä maailmasta... mistään puitteista....
vaikka olisi ihan OK jauhaa ne koiranruuaksi ilman seuraamuksia :D.

Peace Man.... Peace :;):

Jäseneksi pääsee ainoastaan suorittamalla kansainvälisen Iron Butt Associationin (IBA) sääntöjen mukaisesti hyväksytyn matka-ajon.

Ei tuonne näköjään niin vain liitytä.

Ensin tutkitaan ,sitten hutkitaan joten ko.yhdistyksen jäsenille suosittelisin ottamaan selville oikeasta paikasta mistä oikesti on kyse l. tuo vuosikokous antaa informaation ja päättää miten asia oikein on .
Voihan se olla sieltäkin puolelta ettei "mulkun kanssa voi asioida" Jos olisin jäsen niin ottaisin kyllä itse selvää yhdistyksen
puolelta asiasta enkä heti uskoisi epämääräisiä vihjailuja tai epäilyksiä .
Jokuhan voi ihan katkeruudessaan tai jossain mielenhäiriössä levittelmään ihan perättömiä juttuja ja paisuttelemaan asioita , vaikkei tässä tapauksessa välttämättä niin olisikaan .
Joten ei heti kannata ensimmäisä valhetta uskoa , eikä yleistää koko piirakkaa pilalle menneeksi jos ollenkaan .

Ei kannata antaa pienten muotoseikojen tai saavutamattomien "sisäpiiripaikkojen" pilata hyvää harrastusta .

Yks tykkää äidistä ja toinen toivottavasti tyttärestä.Niinkuin veli edellä todisti: . Peace Man.... Peace

Verdad sanoi:
Vapaa maa harrastaa vaikka mitä joten ajaa vaan miten ja minne haluaa
Itse tykkään ajella bassoja
Rautaperse , rataperse ja löytyi vielä hiekkaperse myöskin joten perseitä näköjään riittää .
Olisko vielä vesiperse mahdollinen ?

Tai rantaperse...

Enpä enään ihmettelekkään kun toissa vuonna ajotarkastaja soitti ja kertoi että olivat ensin epäilleet minun ajaneen ylinopeutta tankkauskuittien kelloaikojen mukaan.
Olin onneksi laittanut pöytäkirjaan maininnan tauon pituudesta samalla paikalla ja uskoivat sitten sitä .
Polttoainekuitin kelloaika oli siis väärässä .
Muuta että Yamaha Wildstar:illa yli 160 lasissa Sodankylästä Kaunispäälle ,heehoheheehehee
ees eppäilivät :grin:
no kait tuo olisi ehkä sitäkin kulukenu , eipä tullut koitettua

[Offtopic]
Perseet on aina hyviä harrastekohteita nuorille miehille :peukutpystyyn:

...kunhan siinä lähellä ei ole mitään ylläri nyyttejä roikkumassa, niiden esiintymistiheys taitaa olla silti suurempi idän lomakohteissa... :blink:
[/Offtopic]

Pientä korjausta faktoihin: Toisin kuin IBA Finlandin puheenjohtaja yleisölle sähköpostissaan väittää, en ole halunnut saada roolia koko IBAF ajotarkastuksen oikeellisuuden ja luotettavuuden arvioijana.

Syy miksi näitä ajoja piti tarkastella tuolla viime viikon kokouksessa oli yksinkertaisesti se, että hallituksella oli mahdollisuus vesittää minun väittämäni, joita tämä IBA Finlandin hallitus nyt siis käyttää perusteena minun erottamiselle yhdistyksestä.

Nythän siis ainoatakaan dokumenttia ei näytetty ja ainoana asiana ilmassa on, että IBA Finlandin ajotarkastus suosii hallituksen jäseniä ja hallituksen sisäpiiriläisiä.

Siinä meni tämäkin loistava tilaisuus taas toimia oikein!

Kele! Vetoperse! Siinä olis ideaa... Tosin Suomalaisella tyhjällä motarilla tuon 250kmh vetäminen on ehkä jopa helpompaa kuin Sivistyneessä ulkomaailmassa. Tietysti jos sinisiä häiriötekijöitä ei huomioi...

Joo öljyä laineille kuten BadToTheBone totesi. Suomalaiset ottavat monet asiat vakavasti. Tämän harrastuksen noin yleisesti perusperiaatteiltaan sekä lähtokohdiltaan pitäisi kai olla melko yksilöllistä ja vapautta korostavaa?

Mulla on vielä kaskuvarastossa kaksi jäljellä ja kerron nyt niistä toisen:

Riidellessäsi idiootin kanssa pidä huolta ettei kaveri tee samoin. Noin likipitäen siis ja lähdettä en muista.

No huhu kulkee. Kuulin tänään kerhollamme, HMPK:ssa, että IBAssa on jotain ongelmia.
Ongelmat ovat siten kai jo laajasti tunnettuja.
Surffailin sitten mm. täällä ja löysin tämän viestiketjun.

Pitää ehkä ensi lauantaina lähteä kuulemaan hallituksen selitykset sinne kokoukseen.
Se kokous on Mobilia-automuseossa Kangasalalla 14.4.2012 klo 11.00 alkaen. Pitää näköjään herätä aikaisin lauantaina.
Mobilia automuseo
Kartta museolle
En muuten ajatellut sinne mennä, kun on vain kolme rautapersettä ajettuna, enkä ole tuon kerhon toimintaa juuri seurannut.
Ajokelitkin ovat taas mainiot.
Pyörä ollut jo kolme viikkoa liikenteessä.
Tuolla todisteita siitä. Meikä ajelee telkkarissa

Minulla ja kerhokaverillani meni muuten aika tarkaksi tuo 24 tunnin raja. Aikaa jäi 15 minuuttia hylkäykseen.
SS 1000 Finland Jukan kanssa

Pekka
:right::right::right:

Viimeksi muokattu:
Pekkavee sanoi:
Pitää ehkä ensi lauantaina lähteä kuulemaan hallituksen selitykset sinne kokoukseen.
Se kokous on Mobilia-automuseossa Kangasalalla 14.4.2012 klo 11.00 alkaen. Pitää näköjään herätä aikaisin lauantaina.

En muuten ajatellut sinne mennä, kun on vain kolme rautapersettä ajettuna, enkä ole tuon kerhon toimintaa juuri seurannut.

Ilman muuta paikalle, mitä enemmän jäseniä paikalla, sen parempi. Näinhän se demokratia toimii.

Siellä käydään varmasti tiukkaa keskustelua voivatko IBA Finlandin hallituksesta Timo ja Jouni - jotka ovat tämän koko sotkun pääjehuja - enää jatkaa nykyisten tapahtumien valossa.

Hallituksen nykyiseen kokoonpanoon voi tutustua täällä: http://www.ibafinland.fi/ibaf_cms/index.php?option=com_contact&view=category&catid=34&Itemid=66.

Viimeksi muokattu:
iaj sanoi:
Ilman muuta paikalle, mitä enemmän jäseniä paikalla, sen parempi. Näinhän se demokratia toimii.

Siellä käydään varmasti tiukkaa keskustelua voivatko IBA Finlandin hallituksesta Timo ja Jouni - jotka ovat tämän koko sotkun pääjehuja - enää jatkaa nykyisten tapahtumien valossa.

Hallituksen nykyiseen kokoonpanoon voi tutustua täällä: http://www.ibafinland.fi/ibaf_cms/index.php?option=com_contact&view=category&catid=34&Itemid=66.
Korjaus tuohon mun edelliseen viestiin. Ei se ole Vehoniemen museossa vaan Mobilia museossa.
Ihan sekoaa noista automuseoista tuolla Kangasalalla, kun niitä on niin monta.
Korjasin sen tuonne mun edelliseen viestiin kartan kera.

Pekka
:right::right::right:

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back