• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

IBA Finlandin sensuroitu toiminta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iaj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Arcade sanoi:
Taitaa iba:n hallituksen jäsenet olla jo "ajelemassa" uusia saavutuksia, kun ei mitään vastakommentointia olla saatu. :right:

Tai jotain... Mutta turha odottaa että kommentoisivat yhtään mitään kun omaltakin foorumilta kaikki hallituksen toimintaa arvostelevat kirjoitukset on poistettu!

Ja viimeisenä tekonaan toissapäivänä yrittivät saada minut poistamaan ketjun täältäkin ja vielä omasta blogistanikin: http://www.juvander.fi/site/ilpo/Ho...ia-IBA-Finlandin-hallituksen-kokouksesta.aspx

Totta tietysti on, että IBA Finland ei ole poliisi eikä sen pidäkään puuttua jokaiseen kilometrin pätkään, mutta niin kauan kuin säännöissä on maininta siitä, että ajot pitää ajaa noudattaen liikennesääntöjä ja ylinopeus on yksi hylkäyksen peruste, tulee tuotakin noudattaa. Ja yhdenvertaisesti kaikkien jäsenten kesken.
Mulla on sellainen muistikuva, että joku sankari kehua retosteli vielä saaneensa ylinopeussakotkin jollain "onnistuneella" rautaperseilyllä. Saattoi tosin olla hallituksen jäsen, joten anteeksi annettakoon pieni erhe :grin:

Arcade sanoi:
Mulla on sellainen muistikuva, että joku sankari kehua retosteli vielä saaneensa ylinopeussakotkin jollain "onnistuneella" rautaperseilyllä. Saattoi tosin olla hallituksen jäsen, joten anteeksi annettakoon pieni erhe :grin:

Ei ollut hallituksen jäsen ei, mutta läheltä liippaa...

Staga sanoi:
Tosta kun vedät rovaniemelle niin aika vitun puusilmä olet jos et huomaa kuinka paljon maisemat muuttuu matkanvarrella :)

Joo, kyllä ne muuttuu, mutta kiinnostavuus ja viihdearvo pysyy about samana kuin salkkareilla. Eli hyvin lähellä nollaa ollaan.

Uteliaisuuten heräsi näistä kirjoituksista sen verran että otanpa vähän selvää ko yhdistyksestä ja sen tarkoituksesta joten asiaan:
Iron Butt Association Finland ry (IBAF) pähkinän kuoressa

IBA Finland (eli IBAF) on vuonna 2000 perustettu moottoripyöräilyjärjestö suomalaisille motoristeille, joiden mielestä moottoripyörät on tehty ajettaviksi.

Jäseninä on yli 1380 motoristia, eri puolilla Suomea. Jäseneksi pääsee ainoastaan suorittamalla kansainvälisen Iron Butt Associationin (IBA) sääntöjen mukaisesti hyväksytyn matka-ajon.

IBA Finland pyrkii edistämään matkamoottoripyöräilyä ja liikenneturvallisuutta sekä tekemään tunnetuksi IBA:n sääntöjen mukaisia matka-ajosuorituksia. IBA Finland neuvoo ajojen suorittamisessa, järjestää ajosuoritustilaisuuksia sekä jäsenten tapaamisia ja on valtuutettu hyväksymään suomalaisten motoristien ajosuorituksia.

Eipä hassumpi aate ollenkaan jos tykkää ajaa moottoripyörällä .

Rekistöröidyin myöskin Iban sivuille ja lueskelin kirjoituksia saadakseni vähän yleiskuvaa asioista pelkän foorumin pohjalta .
On siellä näköjään huimia kilometri määriä ajettuna usemmalla tyypillä ja olipa viime vuonna nainen ajanut HD.llä yli 20t ml
Yhdellä eniten ajaneella kaverilla yli 100t ajettua km kans . Ei ne näköjään mitään "paperi"ajajia ole . Itsellä pisin yhtäjaksoinen ajo n. 970km
iaj .n kirjoituksia löyty monesta kohtaa joten ei niitä kaikkia ollut sensuroitu ja kovastihan tuo on siellä kirjoitellut .
Joissakin hänen kirjoituksissa pisti kyllä silmään tuo Margaret Thatcher tauti "me=Minä ja Jumala" Nimennyt itsensä näköjään Tosi Mieheksi .

ViestiKirjoittaja juvander » 09 Joulu 2011, 18:11
Alkaa kelit näyttämään siltä, että Tosi Miehet alkaa taas liikkumaan .

Siihen oli vastattu sitten:Ei sulla mitenkään alemmuuskompleksi paina? ;)

Näyttäs vähän siltä et kovasti on uhottu ajettavan ajoja ja sitten ei muuta perääntymis keinoa ole kuin alkaa lietsomaan "salaliitoterioita" jotta pääsee irti suurista lupauksista ?

Tämmöisen kuvan minä sain kun 6,5 tuntia luin IBA.n forumia läpi . Ehkä tämäkin on vain arvailua , ehkä ei ?
Turha täällä on ruikuttaa väärää kohtelua ja etsiä myötätuntoa , jos ei porukassa pärjää niin on parempi ajella yksikseen , niin minä ainakin teen .

PS. niinkuin Valtonen totesi sääntö 1. "Mulkkujen kanssa ei asioida"

Itse en pidä lainkaan muutamien kirjoittajien asenteesta että "jos on hankalaa niin parempi antaa periksi". Sillä tavalla tätä Suomeakin pyöritetään eli kukaan ei jaksa laittaa vastaan vaan mennään kuin lampaat karsinassa. Jos päätetään korottaa autoveroja niin hyväksytään asia hiljaa ja itketään itsensä illalla uneen...

Siinä mielessä on hienoa että Juvander on alkanut taistella epäkohtia vastaan. Poitsit siitä.

Vaikka itse en ymmärrä koko jurnuuttamista tunti toisensa perään (tullut nuoruudessa urheiltua ja haettua ne rajat jo silloin) niin en myöskään hyväksy sitä jos sovitaan säännöistä ja jotkut pääsee niistä luistamaan. Tuo IBA finlandin toiminta näytöstää sellaiselta että en taida itse moiseen suoritukseen antautua.

Oli mulla vielä pari vuotta sitten mielessä että olishan se ovelaa reitittää kiva reitti jonnekin pohjoiseen, yrittää ajaa se annetuissa aikarajoissa ja saada siitä vielä jokin diplomi. Jos tuollaista itsenäisesti suorittaisi niin paljon helpompi olisi antaa periksi tai jopa kusettaa itseään ts. jää vähän vajaaksi mutta menihän se melkein...

Jos kerran säännöt on luotu niin niistä pitää pitää kiinni - kaikkien.

Nitrous sanoi:
Joo, kyllä ne muuttuu, mutta kiinnostavuus ja viihdearvo pysyy about samana kuin salkkareilla. Eli hyvin lähellä nollaa ollaan.

Kertoo jamppa joka tykkää ajaa jotain parin - kolmen kilsan lenkkiä ympäri kerran toisensa perään... ei jumalauta :grin:

Kun hieman punainen lanka alkaa karkaamaan taas, niin kerrataanpa:
- Tammikuussa 2012 IBA Finlandin ajotarkastajien koulutuspäivän jälkeen minulle tultiin tuohtuneena kertomaan suoraan paikalta tulleena tästä hallituksen jäsenen ajosta ja miten se oli hyväksytty. Tästä laitoin kirjoittelun IBA Finlandin foorumille ja kyseenalaistin tämän. Tätä kirjoittelua löytyy nyt tuolta http://www.juvander.fi/site/ilpo/Ho...3/IBA-Finlandin-sensuroimia-kirjoituksia.aspx, kun IBA Finlandin hallitus päätti sensuroida ne omalta foorumiltaan
- IBA Finlandin hallituksen ja sisäpiirin ajojen tarkastuksessa on aivan omat säännöt käytössä. Näitä piti pohtia ja katsoa papereista 3.4.2012 miten niitä on käsitelty ja siten kumottu minun esittämät väittämät. Papereita ei kuitenkaan suostuttu tuossa palaverissa näyttämään vaikka useasti niiden perään kysyinkin, liekö niitä edes ollut mukana. Jokainen voi vetää omat johtopäätökset tuosta.

Omista henkilökohtaisista IBA Finlandin ajoista tai muistakaan ei minulla ole mitään narisemista, siitä ei siis ole kyse

Oikeasti kyse on tästä Suomeen laajalti pesiytyneestä 'Hyvä veli toiminnasta', sisäpiiriläisyydestä ja korruptiosta joka mikrokoossa on pesiytynyt IBA Finlandin toimintaan samoin kuin maamme ylimpään johtoonkin (vrt. esim. viimeaikaiset RKP:n ja Finnairin talokaupat).

Yksinkertaisesti ottaa kupoliin moinen tapa hoitaa näitä *yhteisiä* asioita!

Siitä tässä on kyse.

Ja kaikille IBA Finland ry:n nykyisille jäsenille: 14.4.2012 on yhdistyksen kokous Kangasalalla, siellä on se oikea vaikuttamisen paikka tähänkin asiaan.

Ja tuleville: Kannattaa miettiä kaksikin kertaa ennenkuin liittyy jäseneksi.

Ajot on toinen juttu, näitä ajellaan tänäkin vuonna - on jo ajettukin yksi Arctic Butt 2012 SS1000 - mutta en minä näitä mihinkään IBA Finlandiin lähetä. Protesti se on tämäkin toimintaa kohtaan.

Sinänsä huvittavaa, että keski-ikäiset miehet tappelevat umpitosissaan siitä ajoiko joku X km Y tunnissa ja saako sen johdosta ostaa rekisterinaluslätkän ja diplomin. Ei olla kovin kauas siitä hiekkalaatikon "mun iskä on vahvempi kuin sun iskä" -vaiheesta päästy.

Toisaalta tietysti yhdistyksissä pitää elää yhdistysten säännöillä. Vaikka tässä onkin vain toisen osapuolen tarina kuultu, niin yhdistyksellä vaikuttaa selvästi olevan pallo hukassa ja ihmetyttää miten tällaiseen sotaan on lähdetty, kun sen voi vain hävitä.

Vähän tässä on myös sellaista hurskastelua mukana ja ehkä juuri se tekee asiasta vaikean. Jokainen ymmärtää ettei näillä ajoilla oikeasti liikenneturvallisuutta edistetä, kun väsyneenä ja monesti huonoissa olosuhteissa ajetaan pakostakin aika reippaasti, mutta sitä ei voi oikein kovaan ääneen huudella. Netin tarinoista näitä kyllä löytyy vaikka ja kuinka, mutta lähinnä tämä näyttää glooriaa tuovan ko. piireissä.

nipo sanoi:
Netin tarinoista näitä kyllä löytyy vaikka ja kuinka, mutta lähinnä tämä näyttää glooriaa tuovan ko. piireissä.

Totta, ja kun luet tämän http://www.juvander.fi/site/ilpo/Ho.../Oma-RP-ajojen-historiani-ja-tulevaisuus.aspx, niin sieltä löytyy myös toinen syy vetäytymiselleni: IBA Finlandin harrastama ajojen tilastointi.

Siitä on muodostettu tuollainen kiero itse itseään ruokkiva oravanpyörä, jolla ei enää ole mitään tekemistä varsinaisten RP-ajojen kanssa. Suhataan vain näitä etelä Suomen moottoriteitä monta kertaa viikossa jotta saadaan oma nimi *listoille*!

Vapaa maa harrastaa vaikka mitä joten ajaa vaan miten ja minne haluaa
Itse tykkään ajella bassoja
Rautaperse , rataperse ja löytyi vielä hiekkaperse myöskin joten perseitä näköjään riittää .
Olisko vielä vesiperse mahdollinen ?

Viimeksi muokattu:
nipo sanoi:
Sinänsä huvittavaa, että keski-ikäiset miehet tappelevat umpitosissaan siitä ajoiko joku X km Y tunnissa ja saako sen johdosta ostaa rekisterinaluslätkän ja diplomin.

:bisseä: En mä nyt halua tähän sen enempää asianviereistä vääntöä, mutta pitäiskö keski-ikäisten sitten jotenkin taantua. Nuoret miehethän (ja naiset) ne vasta kilpailevatkin umpitosissaan sen tuhannessa lajissa, muun muassa jääkiekossa, siitä lätkästä, diplomista, pokaalista – milloin mistäkin. Itse ainakin toivon olevani keski-ikäisenä yhtä vir… virk… ööö… rasavilli kun nyt kolmikymppisenä! :jpstyle:

Kävin ottamassa IBA-rekisterikilven aluset pois mopoistani. Pistän ne takaisin myöhemmin, jos ilmenee, että itse asiassa on kysymys väärinkäsityksestä tai löytyy muu selitys, jonka voin hyväksyä.

:bye:

Juu oli vahva tarkoitus osallistua ko ajoihin, mutta näitä juttuja luettuna taidan jättää välistä...

Verdad sanoi:
Vapaa maa harrastaa vaikka mitä joten ajaa vaan miten ja minne haluaa
Itse tykkään ajella bassoja
Rautaperse , rataperse ja löytyi vielä hiekkaperse myöskin joten perseitä näköjään riittää .
Olisko vielä vesiperse mahdollinen ?

Läskiperse? Ihan vaan perseet?
Itse tullut vedettyä perseet useamminkin, ja kukaan ei tule aukomaan suorituksesta.

Aika naurettavaa touhua... Eikö nuo vois julkasta vielä hihamerkit ja natsat kauluksiin kuten armeijalla, palokunnalla ja poliiseilla.
Vois sitten tuo porukka kukkoilla keskenään pillumagneetteineen snagareilla ja pönkittää toinen toistaan huonompaa itsetuntoa. :)-

Staga sanoi:
Kertoo jamppa joka tykkää ajaa jotain parin - kolmen kilsan lenkkiä ympäri kerran toisensa perään... ei jumalauta :grin:

Jep, ja siinä hommassa ei paljon ehdi maisemia ihmetellä. Toimii myös loistavana kuntoiluna sen lisäksi, että on pirun hauskaa. Ja tuleepahan käytettyä tuota pyörää juuri siihen tarkoitukseen, johon se on suunniteltu.

zetor1400 sanoi:
Kävin ottamassa IBA-rekisterikilven aluset pois mopoistani. Pistän ne takaisin myöhemmin, jos ilmenee, että itse asiassa on kysymys väärinkäsityksestä tai löytyy muu selitys, jonka voin hyväksyä.

:bye:

Poistin omani jo kolme vuotta sitten..

Nitrous sanoi:
Jep, ja siinä hommassa ei paljon ehdi maisemia ihmetellä. Toimii myös loistavana kuntoiluna sen lisäksi, että on pirun hauskaa. Ja tuleepahan käytettyä tuota pyörää juuri siihen tarkoitukseen, johon se on suunniteltu.

En taida vaivautua selittämään pointtia joten antaapi olla :bye:

Oisko olemassa joku vetoperse-diplomi? Urbaanin legendan mukaan tosimiehet kellottivat aikoinaan helsinki-lahtiväliä, ennen kuin moottorite rakennettiin...:jpstyle:

sky sanoi:
Oisko olemassa joku vetoperse-diplomi? Urbaanin legendan mukaan tosimiehet kellottivat aikoinaan helsinki-lahtiväliä, ennen kuin moottorite rakennettiin...:jpstyle:

On sitä ajettu motarin aikaankin. Muistelen, että tuossa jokunen vuosi sitten kovimman bomber-huumaan aikaan tuo kilpaileminen loppu siihen kun joku tuuppas Lahdesta kehä III:lle yli 250km/h keskinopeudella. Huhun mukaan laitteena oli turbotettu Rytkönen ja voimaa ~300hp kieppeillä. Lisää infoa löytynee tuolta naapurifoorumin puolelta.

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back