Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Off-roadilla ei ajeta valoihinOsuit naulan kantaan...ajetaan liian isolla vaihteella esim.valoihin tai vaihdetaan liian pienillä kierroksilla pykälää ylöspäin....Aika harva varmaan tulee asiaa noin ajatelleeksi.
Ylivoimaisesti suurin syy välivapaisiin on... no...
sanoisiko vaikka... noin kauniisti... vaihtamistekniikka.
...![]()
.mpg or it didn't happen.Nyt on mopoon vaihdettuna automaattilaatikkoöljyt ja välivapaa katosi kuin tuhka tuuleen. Laatikko toimii muutenkin kuin ajatus.
Edellisen kirjoittajan perusteella kuski alkoi heti toimia paremmin kun laatikkoon tuli uudet litkut. Jos kuski saisi sixbackin verran asennusjuomaa niin alkaiskohan laatikkokin toimia![]()
Kovia asiantuntijoita tällä palstalla. Vika on aina kuskissa...
Penarissa taitaapi olla laatikko- ja moottoriöljyt erikseen jos en väärin muista...automaattilaatikkoöljyhän tekee varmaan hyvää moottorille... se kun ei todennäkösesti sitä taasen voitele, ainakaan tarkotetulla tavalla ellei sitten puhe ole 2t vehkeestä..?![]()
Ja taas sitä mennään...No, eräällä öljyllä ei ole kawasta löytynyt enää yhtäkään kertaa välivapaata..
Tissit!![]()
sanoi:Eli sitä kytkimen toimintaa voi hakea sopivaksi eri viskositeettien avulla
Niinpä. Luulisin, että esim. öljyn vaihto eri merkkiin tai viskositeettiin vaan kielii/antaa ennakkovaroituksen tulevista ongelmista eikä varsinaisesti aiheuta mitään ongelmaa.sanoi:Eli sitä kytkimen toimintaa voi hakea sopivaksi eri viskositeettien avulla
Mä oon aika vakuuttunut, että tuo on vain kuluneiden osien aiheuttamien ongelmien tilapäistä kiertämistä. Kyllä loodassa on lähtökohtaisesti jotain perseellään, jos pykälät ei pysy päällä tai mene päälle. Voi olla myön ns. käyttäjävikaa... Miten esim ducatissa voi pykälät kytkeytyä nätisti päälle, kun ei oo edes sitä öljyä siellä levyjen välissä?
Myydään siellä sitä yhtäkin ...Motonetistä olen ostellut ölppöjä. Motulia ja Teboilia.
Motul on 10W-40 ja Teboilin Superbike on 15W-50 ja perstuntumalta sanoisin että toi Teboilin toimii paremmin
Kuivassa kytkimessä ei ole lainkaan "hydraulisia voimia", joihin eri viskositeetit ja muut nesteen ominaisuudet voisivat vaikuttaa mihinkään suuntaan, joten ei oikein ole kyse samasta asiasta..sanoi:Eli sitä kytkimen toimintaa voi hakea sopivaksi eri viskositeettien avulla
Mä oon aika vakuuttunut, että tuo on vain kuluneiden osien aiheuttamien ongelmien tilapäistä kiertämistä. Kyllä loodassa on lähtökohtaisesti jotain perseellään, jos pykälät ei pysy päällä tai mene päälle. Voi olla myön ns. käyttäjävikaa... Miten esim ducatissa voi pykälät kytkeytyä nätisti päälle, kun ei oo edes sitä öljyä siellä levyjen välissä?
Tämän saman ilmiön olen todennut Suzuki GR ssä. Öljymäärä pitää olla oikea ja vielä olla tiettyä merkkiä,se kun on tullut vanhemiten vaativaksi.Muuten se rupee ketjua rahisuttaan ja kytkintä luistattaa.Omissa pyörissä tuntumaeroja eri öljyillä kyllä on ollut havaittavissa, paitsi Hondassa, jossa oli ihan sama mitä öljyö, ja hyvin toimi. Kawat ja vanha suzuki ovat sitten krantumpia. Mutta kaikkein suurin merkitys vaihteiden päällemenon kolahdusten kovuudessa tai sujuvuudessa on ollut öljyn määrä. Ihan ylärajalla, ja pariin kertaan BW- tai pihahuollon jälkeen öljyä on ollutkin vähän yli ylärajan, jolloin ainakin näillä kaikilla merkeillä laatikko tuntuu kulmikkaammalta. Hondassa myös nokkaketju tms. piti pientä sirinää jos öljyä on pikkuisenkin liikaa. Desi pois, milli alle ylärajan varmasti vaakasuoralla alustalla tarkistettuna, ja sujuvampi vaihteensiirto ja äänettömänpi käy
Tämän saman ilmiön olen todennut Suzuki GR ssä. Öljymäärä pitää olla oikea ja vielä olla tiettyä merkkiä,se kun on tullut vanhemiten vaativaksi.Muuten se rupee ketjua rahisuttaan ja kytkintä luistattaa.nti saman tien.