On sangen hienoa että olet löytänyt ratkaisun,MP-kuljettajan näkyvyyteen.Ihan vaan pikku offtopikkina: tässä foorumisoftassa on mainio lainaustoiminto, joka kohdentaa sanomiset niiden oikeisiin esittäjiin, kun sitä käyttää. Nyt kun Staga ei osannut käyttää sitä, niin sinä olisit voinut mennä tarinan alkulähteille.Mielestäni toi sun vertaus on aika kaukaa haettu?"Eihän osaltamme aiheuteta inflaatiota käyttämällä huomioliivejä moottoripyöräillessä, eihän?"
"Jos asia on niin, että huomioliivien yleistyminen ei aiheuta minkäänlaista "inflaatiota", niin samalla logiikalla voidaan asentaa kaikkiin ajoneuvoihin sireenit ja siniset vilkkuvalot. Eihän siitäkään hälytysajoneuvojen huomattavuus kärsisi, vai?"
![]()
Niin tai näin. Itse 2 kertaa sen takia mällänneenä etten näkynyt, saa ainakin itseni pukemaan sen keltaisen liivin päälleni.
Mulle on ihan sama mitä joku"pelle" on siitä mieltä.
Miehisyys kun mun arvomaailmassa haetaan enemmän "selviytymisestä/voittamisesta" kuin"häviämisestä".
Ei kai ole kovin"miehekästä" kuolla tai vammautua sen takia että joku törppö ei nähnyt että sieltähän tuli moottoripyörä?
Eihän se liivi päällä oleminen vie pois kaikkia riskejä, mutta mielestäni on tyhmää väittää ettei siitä ole näkyvyyden kannalta hyötyä?
Mielestäni tämä vertaus ei ole lainkaan kaukaa haettu. Myönnettäköön, että se olisi ollut osuvampi, jos olisin käyttänyt keltaisia vilkkuvaloja sinisten sijaan. Jos olet kanssani eri mieltä, niin toivoisin, että juupas-eipäs väittelyn sijaan kertoisit mikä argumenteissani on vikana ja esittäisit vastakkaisille argumenteillesi perusteluja.
Itse itseäni lainaten:
Mulla on koko jutun pointtina ollut se, että tähän asti huomioliivejä on käyttänyt kohtuullisen rajattu joukko ihmisiä, jotka saattavat olla esim. työtehtäviensä vuoksi keskellä ajorataa. Tällä tavoin liikenteessä on voinut varautua siihen, että huomiovaatteiden näkeminen todellakin tarkoittaa sitä, että jotain poikkeuksellista tapahtuu/saattaa todennäköisesti tapahtua. Esimerkiksi tietyömies tai poliisi saattavat olla keskellä ajorataa työtehtävissä.
Kyse ei suinkaan ole siitä, että tietyömiehen henki olisi muita arvokkaampi, vaan siitä, että tavalliset jalankulkijat eivät todennäköisesti poukkoile keskellä ajorataa. Toimimalla liikennesääntöjen mukaan heitä voi helposti ennakoida, eikä muilla tienkäyttäjillä ole tarvetta ryhtyä erityistoimenpiteisiin. Ajatuksena on, että ihmiset ymmärtäisivät terästäytyä hetkeksi huomioliivin nähdessään.
Samalla periaatteella toimivat keltaiset vilkkuvalot työkoneissa ja -autoissa. Niitä ei suinkaan kuka tahansa saa käyttää, vaan ainoastaan ne, jotka joutuvat työtehtäviensä takia toimimaan muusta liikenteestä poikkeavalla tavalla - jopa liikennesääntöjen vastaisesti.
Minulla on jopa lääke tähän valtavaan ongelmaan. Esimerkiksi oranssin väriset huomiovaatteet voisi määrätä ainoastaan ammattikäyttöön ja keltaiset vastaavasti vapaa-ajan käyttöön, tai päin vastoin. Kaikki voisivat olla onnellisia ja maailma pelastuisi.
Ja toinen lainaus:
En väitä enkä usko, että huomioliiveistä olisi koskaan haittaa käyttäjälleen. Uskon, että huomioliivejä tarvitsevat ihmiset maksavat laskun tästä inflaatiosta.
Kuten jo aiemmassa viestissäni totesin, on mulle aivan sama jos joku mällää ja kuolee/loukkaantuu siksi ettei näkynyt juuri silloin kuin olisi pitänyt näkyä?
Itse tulen pitämään liivejä päälläni, näyttää ne sitten tyhmiltä tai ei?