• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huomioliivin käyttö moottoripyöräilyssä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bikervepsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Huomioliivin käyttö moottoripyöräilyssä. -

• Käytän huomioliiviä.

Ääniä: 0 0,0%
  • En käytä huomoiliiviä.

Ääniä: 4 100,0%

• Ääniä yhteensä
    4
Jotain tämän tapaista voisin harkita pitäväni:
1708_Recon_Military_Spec_Jacket300.jpg

Eli Joe Rocketin Military Spec Jacket. Liivit olisivat aina mukana ja ne voisi sitten huonoissa näkyvyysolosuhteisssa ottaa takista esiin. Mutta liivejä en omista, enkä näillä näkymin myöskään tule omistamaan. Ajopuvun heijastimet ja värit saavat riittää.
Näyttää ihan korsetilta. Uskomattoman urpon näköinen tuollainen huomioliivi, ei saa kyllä multa yhtään respectiä.  
omg.gif

Enpä ole kokenut tarvitsevani. Ajovaatteissa näyttääpi muutenkin olevan heijastimia kiinnitettynä, joten eiköhän nekin näy. Jos kolahtaa niin se on kolahtaakseen muutenkin.

Tälläistä huomiovyötä voisin käyttää.
huomiovyö Hanx

Se ei varmaan häiritse kuljettajaa niin pahasti kun se ei ole niin iso. Mutta se ei varmaan taida näkyä takaboksin taka puolelta vai näkyykö se? Minun prätkässä on iso takaboksi ja kaksi sivulaukkua. Nyt kun minulla on takaboksit niin voisin vaikka ihan muuten vaan pitää sitä mukana. Ja ottaa se tarpeen vaatiessa esiin. Jos sattuu tulemaan huono ajo sää.

Jotain tämän tapaista voisin harkita pitäväni:kuva[img]
Eli Joe Rocketin [url="http://www.joerocket.com/catalog/index.cfm/113/371/Textile_Jackets/Recon_Military_Spec_Jacket"]Military Spec Jacket[/url]. Liivit olisivat aina mukana ja ne voisi sitten huonoissa näkyvyysolosuhteisssa ottaa takista esiin. Mutta liivejä en omista, enkä näillä näkymin myöskään tule omistamaan. Ajopuvun heijastimet ja värit saavat riittää.[/QUOTE]
Näyttää ihan korsetilta. Uskomattoman urpon näköinen tuollainen huomioliivi, ei saa kyllä multa yhtään respectiä.  [img]http://www.moottoripyora.org/iB_html/non-cgi/emoticons/omg.gif
Tohon vielä sukkanauhat kaveriksi, niin varmasti sais huomioita liikenteessä  
tounge.gif

Tuleehan ton nahkapuvun päällä pidettyä lämmikkeenä jotain riepuja. Pitäis kai harkita jotain näkyvämpää, ei kai siitä haittaakaan ole. Mun ikäsellä ei oo enää väliä näyttääkö julmalta tai ekaluokkalaiselta, eikä noita omia vaatteita ajaessa tuu kateltua. Pääasia, että ajaminen tuntuu kivalta.

Henkilökohtainen mielipide on että turvaliivit kuuluu viranomaisille ja niille ketkä tekevät töitä ajo alueella.

Pitäisikö tuo kysymys esittää niille joiden mielestä musta on ainoa oikea motoristin väri.
Mopo musta, nahat mustia, potta musta jne.

Tässä kohtaa liivissä voisi olla järkeä, ulkonäköä en halua nyt ryhtyä arvostelemaan...
Ei ollut siis minulle tarkoitettu, kun minulla ei ole nahka-asu ja
väri on puna-musta. Jos kaikki tiella liikkujat käyttää huomioliiviä sen huomio arvo muuttuu -liiviksi joka on jokaisella.

Asenteella turvalliseen liikenteeseen voi vaikuttaa eniten.
sport05.gif

Taitaa noita liivejä käyttää ne,jotka muutenkin ajelee täysin liikennesääntöjen mukaan. Eli harrastavat "vaarallista" moottoripyöräilyä turvallisesti.

Toisaalta ne, jotka vetelee meneen silleesti tunteella, joskus yli ja joskus hiukan enemmän yli rajoitusten, tarvitsis ehkä noita liivejä, mutta mä en ainakaan tuu koskaan käyttään...

No miltäs tää tuntuis...

Varastan idean tänään vastaan tulleelta jampalta.

Jos ei pysty huomioliiviä pukemaan itsensä päälle, niin pukee sen pyörän päälle!! Toisin sanoen kaveri jonka näin oli pukenut pikku Gessun takaboksille keltaisen liivin. En nähnyt viheralueen yli tarkemmin kiinnityksistä, mutta mustekala yms lienee tarpeellinen, jottei liivi ole heti lennossa.

Tämä saattaisi ehkäistä päälleajoja yms. Ajatuksen saa ampua vapaati alas. Ei oo nääs mun idis  
wink.gif

kyllä siinä saattais kaverit loppua ympäriltä ku kaikki kuolis nauruun
tounge.gif

ajelkaahan vaan te muut liivienne kanssa
033102bebe_1_prv.gif

Mulla kun on alla valkoinen pyörä ja päässä vielä valkoinen kypärä olen kokenut että tulen tarpeeksi huomioiduksi tuolla liikenteen seassa
smile_org.gif
. Vastaus on siis ei!

Käyttäköön ne jotka tuolla joutuvat olemaan töissä liikenteen seassa

Esim. saksassa pitää olla mukana huomioliivit niin autoissa kuin moottoripyörissäkin, niiden puuttumisesta sakotetaan.
Keväällä ja syksymmällä on hyvä käyttää hämärän aikaan huomioliiviä, kotilokuskit huomioivat tämän ärsykkeen hyvin.
Itse käytän valoisuuden ja vuodenajan mukaan, myös silloin jos joutuu pysähtymään jonkun avuksi tuolla tien päällä.

Back