• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huoltopukki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mursu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
JMH sanoi:
Onkos näitä Härmässä, ja onko ideana ihan paska talven huoltohommiin? Adaptereilla saa nostamaan myös jalkatappien kiinnikekohdista.

http://www.abbastands.co.uk/product-detail.asp?pid=1

Mulla toi on ollut muutaman vuoden. Onhan se vähän sellainen brittiläinen…

Aluksi sitä mietti, että olis se kyllä kova hinta parista yhteen hitsatusta neliöputkesta. Toiseksi mietin, että pyöräkohtainen sovite voisi olla tohon hintaan jotenkin teknisemmin (tai edes tarkemmin) kiinnitetty/sovitettu siihen kierretankoon. Se "kiinitetään" siihen nimittäin vaseliinilla. :dunno: mallikohtainen sovite ei millään tapaa myöskään vaikuta sopivan RF900:aan, mä jouduin jopa meilaamaan sinne ja kyselemään muiltakin, kunnes selvis että oikea se on… :blink: Mulla on siihen myös jalkatappiadapterit joita kokeilen vasta keväällä ekaa kertaa kun vaihdan ketjut/irroitan svingin.

No, sitten positiivisiin, eli on se kyllä tukeva ja saa paikalleenkin melko helposti. tallissa vähän kömpelö ja koliseva säilyttää. Adapteria pitää varoa ettei huku. Kaikenkaikkiaan minusta hyvä tuote, joskin kallis ja filosofialtaan brittiläinen.

shyhander sanoi:
No, sitten positiivisiin, eli on se kyllä tukeva ja saa paikalleenkin melko helposti. tallissa vähän kömpelö ja koliseva säilyttää. Adapteria pitää varoa ettei huku. Kaikenkaikkiaan minusta hyvä tuote, joskin kallis ja filosofialtaan brittiläinen.

Tämä vs. tekstin alkuosa. Konflikti :D

Toimii siis? Adapterit toimii?

Tota jalkatappuadapteria en ole testannu vielä. Kyllä se on hjyva thuote, mutta jos kädessä pitelee, niin vois kuvitella motonet-biltema hinnaks jotain ehkä alle satasta. Ja se peukaloruuvi on... No joo, se tekee mieli kiristää suht tiukasti, koska jos se alkaa slaidata niin mopo rysähtää alas. Toisin sanoen, pitää hyvin mutta sattuu sormiin kiristäminen. Ja avaaminen. Joku salpatyyppinen kiristys olis miellyttävämpi. Ja siinä varsinaisessa kiristystangossa joku pikku kampi tai veivi olis kivempi. Mulle toi oli melko pakko-ostos kun tarvii svingi saada kuitenkin jossain vaiheessa pois ja toisaalta etupukki plus takapukki plus ketjuniittaustyökalu olis kustantanut enemmän kun toi. (Vaihdan siis päättymättömät ketjut.) ja toin kanssa saa keulan ylös kun tunkkaa koneen alta pakosarjasta, pelkällä takapukilla en varmaan koittais. Eli siis noin miinku omasta mielestä säästin rahassa ja kalustossa ja monipuolisuudessa ostamalla toin ylihintaisen abban. Mut tekee sen minkä lupaa ja on tukeva.

shyhander sanoi:
Mulla toi on ollut muutaman vuoden. Onhan se vähän sellainen brittiläinen…

Aluksi sitä mietti, että olis se kyllä kova hinta parista yhteen hitsatusta neliöputkesta. Toiseksi mietin, että pyöräkohtainen sovite voisi olla tohon hintaan jotenkin teknisemmin (tai edes tarkemmin) kiinnitetty/sovitettu siihen kierretankoon. Se "kiinitetään" siihen nimittäin vaseliinilla. :dunno: mallikohtainen sovite ei millään tapaa myöskään vaikuta sopivan RF900:aan, mä jouduin jopa meilaamaan sinne ja kyselemään muiltakin, kunnes selvis että oikea se on… :blink: Mulla on siihen myös jalkatappiadapterit joita kokeilen vasta keväällä ekaa kertaa kun vaihdan ketjut/irroitan svingin.

Onko swingi irti? Nyt on kevät. Tarvii saada tietää. Kuinka toimii?

JMH sanoi:
Onko swingi irti? Nyt on kevät. Tarvii saada tietää. Kuinka toimii?

No ehkä max ensviikon aikana, jos ei sillon niin sitten vasta toukokuun alussa. Mutta kyllä mulla on kova luotto että se hoitaa hommansa.

JMH sanoi:
Nyt on kevät. Tarvii saada tietää. Kuinka toimii?

Hyvin on toiminut itellä SD:n kanssa muutaman vuoden. Ainoa miinus ehkä tuo säilyttäminen kun ei ole käytössä, mutta helppo kasata ja purkaa, nostaa ja laskea ja tukeva on. Ei sitä sormiruuviakaan tarvitse näpit valkoisena vääntää, kun ensin laittaa neliöputken vähän pidemmälle holkin läpi (esijännitys kohdalleen :P ).

Toimii.
Joskus vähän hankala asettaa paikalleen, lienee tottumuskysymys.
Ihan luotettavan ja asiallisen tuntuinen kapine, sen kanssa viime talvena 2 ratamopoa rakenneltiin.

Kyllähän tuo ihan pelaa. Huikea käyttöarvo kimppatalleilla kun saa tieltä pois ja mopoa vedeltyä ropausta varten.

Aattelin että vois isommat renkaat vaihtaa alle, niin saattais saada ulos asti vedettyä kun tuossa pukkaa vähän kynnys olemaan turhan korkea.

Tuurihaukka sanoi:
Onkos kellään kokemusta sumomoton liikuteltavasta jalustasta? Vanha bilteman etupukki ei sovi uuteen pyörään ja mietin että tuo vois olla ihan näppärä renkaanvaihtoihin ja ratapäivillä lämppäreiden kanssa, laatu lähinnä mietityttää.

Laatu kiinalaiseksi ihan ok. Adapterin kiinnityspultti on aika pehmonen, eli se kannattanee vaihtaa vähän laadukkaampaan. Lisäksi tuli huomattua, että k9 gixeriin myytävä universal adapter ei sopinut ko. pyörään, mutta edellisen pyörän adapterista ja universalista vähän (sorvin kautta) muokkaamalla tuli soiva. Honda CBR adapteri sopi suoraan. Pari suunnittelukukkasta tossa on, jotka tekee adapterin asentamisen oikeaan asentoon vähän hankalaksi, mutta eipä sitä tartte kuin yhden kerran jumpata.

Kiitokset kommenteista, tuli hankittua tuo nostin ja vaikuttaa suht kestävältä. Aprilian adapteri sopi kanssa suoraan, vaikka sen asennuksessa saikin räpeltää.

Mikähän pukki sopisi tommoseen vanhaan Hondaan? Koitettu jo kahta mallia, mutta ovat liian kapeita. Ei tuo nyt niin erikoisen leveä-peräinen pitäisi olla.
Pyörä siis Honda CB1300.

Back