• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huoltopukki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mursu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tollanen abban Superbike Package tuli tilattua suoraan Englannista. N. 3 viikkoa kestää tulla, kun ei ollut etupään pukkia valmiina. Jotain 240 Euroa tuli maksamaan Swing arm remowal kitillä.
Hondan alkuperäinen pyörätön takapukki maksaa 140 Eur.

Tulipa tänään itsekin ostettua pukki gixxeriin. tuossa tommoset pultit takahaarukan alle ja sitten "haarukka"puolella nostaa. Pukissa on se nostovipu suoraan pyörän takana, pyörät löytyy.

En vaan kyllä uskalla en sitten millään nostaa yksin tuota ilmaan - kun pyörää nostaessa pitää olla siellä takana eli mitään ei voi jos lähtisi kaatumaan.

Tuommonen superbike tuki vaikutti aika hienolta, tommonenhan se pitäs olla perskele
omg.gif

Powerplustools laitto mulle ihan ajallaan. Viime viikon tiistaina tilasin ja perjantaina noudin matkahuollosta.
Tuli takapään- ja etupään huoltopukki. Molemmat hintaansa nähden mainioita.
Tällä kertaa ei tarvinnu Saksasta asti lähteä tilailemaan, että saa oikealla hinta/laatusuhteella.

Itselle tuli hommattua http://www.ebay.de kautta tämä -> <a href="http://cgi.ebay.de/AIO-Montagestaender-Motorradstaender-Motorradheber-RACING_W0QQitemZ150259954589QQihZ005QQc

ategoryZ101887QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem" target="_blank">Klik</a>

Ihan toimiva nostin tuokin,eikä pahan hintainen, toimituskin ihan ajallaan.

Ylivieskan kärkkäisillä näytti olevan suunnilleen tuommoisia pukkeja 29e hintaan. Kuva
Nuo kuvassa olevat mustat kumiset/muoviset ?tuet? oli metallia ja erimuotoiset, eli varmaankin V-mallin tuet.

Powerplustools laitto mulle ihan ajallaan. Viime viikon tiistaina tilasin ja perjantaina noudin matkahuollosta.
Tuli takapään- ja etupään huoltopukki. Molemmat hintaansa nähden mainioita.
Tällä kertaa ei tarvinnu Saksasta asti lähteä tilailemaan, että saa oikealla hinta/laatusuhteella.
062802jumpie_prv.gif
Kuvissa näyttää pukit tukevilta, aikaisemman pukin turasin itse (ja säästin)...
biggrin.gif
Etupukkia ei tuohon hintaan kannata edes yrittää tehdä!

E:nyt on tilaus powerplussalle tehty...
smile_org.gif

Mä bongasin Biltemasta huoltopukin hintaan 22.90 vai oliko 23.90. Kestosta ei vielä ole kokemuksia. Mukana tosin tuli ainoastaan kumipäällysteiset L-palat, joten lankarullia varten pitää hommata vielä V-palat.

Viikonloppuna bongasin Biltemasta takapään huoltopukin. Hinta oli 21,90e. Nettikuvastosta tuota ei kylläkään vielä löydy. Jätin kuitenkin pukin ostamatta vielä tässä vaiheessa.

Kertokaas viisaammat, onnistuuko eturenkaan irroitus etupukilla, joka ei nosta yläkolmiosta? Vai onko pakko ostaa tuollainen vähintään 60e pukki eteen. Esim. powerplustoolssin etupukki?

Edit: Olin myöhässä Biltema -uutiseni kanssa
smile_org.gif

Viikonloppuna bongasin Biltemasta takapään huoltopukin. Hinta oli 21,90e. Nettikuvastosta tuota ei kylläkään vielä löydy. Jätin kuitenkin pukin ostamatta vielä tässä vaiheessa.

Kertokaas viisaammat, onnistuuko eturenkaan irroitus etupukilla, joka ei nosta yläkolmiosta? Vai onko pakko ostaa tuollainen vähintään 60e pukki eteen. Esim. powerplustoolssin etupukki?

smile_org.gif
No siinä pukissa minkä itse tein, on tapit kummankin puolen joista sai nostettua etuhaarukan alapäästä. Tällöin on kuitenkin tuettava pyörä niin tanakasti ettei kohta keräillä kamppeita tallin lattialta... Tuo yläkolmiosta nostettava lienee kuitenkin tukevampi?

tätä samaa asiaa oon nyt viimeaikoina yrittäny tiedustella mopoilevilta työkavereiltani ja sain ihan käyttökelposen vinkin mitä en oo ite koittanu mutta kuulemma toimii ja on varma...

eli kaikki pyörät missä on ontot akselit (esim oma Gixseri) niin ei muuta ku joku pitkä pultti/kierretangon pätkä siitä akselista läpi ja se niistä nostopukin reijistä mihin normaalistii kiinnität V/L-palat ja on tukeva eikä petä kuhan kierretappi on vähä isompi ku M3
tounge.gif

tossahan on tietenki se että rengasta et sitte saa irti eli renkaan vaihto puuhat jää muille mutta eipä tarvii niitä "lankarulliakaan" laittaa mopottimeen kiinni ja ketjujen rasvaus on helppo
062802jumpie_prv.gif

alkukesästä tuli käytyä muuten Mynssenin Louisilla paikanpäällä ja siellä oli sellanen "lankarullallinenkin" versio huoltopukista tarjouksessa jotain ~25e eivät ne niitä kyllä missään kuvastoissaan mainostaneet mutta jos sellasen tarvii ni sieltä varmaan kannattais katella ku näytti ihan asialliselta
smile_org.gif

smile_org.gif
Juurikin viime torstaina, kun vaihdettiin mopooni etu- ja takarengas niin nostettiin etupää ylös iskareiden alta ottavalla pukilla. Takapää oli samaan aikaan takapukin päällä, että tulee vähän tukevammaksi. Etukolmiosta nostava on luultavasti tukevampi ja myös vaadittava väline iskareita irrotaessa.

Ja takapukin hinta Blaintemassa taisikin olla tuo 21.90 vai mitä se nyt oli..

Lankarullista tän verran, käyttäessäni pyörää huollossa pistettiin noihin rullien kohtiin pelkät ruuvit, nostettiin pyörä ja ruuvit pois taas kun laskettiin. Eli sen verran pitkät ruuvit että riitti ja käsipelillä vaan pyöritettiin paikoilleen. Syynä tähän oli huoltomiehen kommentti, että on sen verran tullu noita haarukoita vaihdeltua kun pyörä on kipattu ja rulla on murtanut oman kiinnikkeensä.

Eli ei niitä rullia tarvitse, pelkät irtopultit riittää ja ne kesti hienosti vaikka koko pyörä nostettiin ylös myös edestä.

Itse ostin tuon etupää nostimen, kun tuo taka pukki jo löytyy powerplus toolista Lappeenrannasta. Asillisen halvat hinnat, suomalainen pulju ja hyvä palvelu. Paketti tuli perille matkahuollon kautta parissa päivässä.
062802jumpie_prv.gif

http://www.powerplustools.fi/

Tuossa etupään pukissa, joka maksaa tuon 65€ on muuten mukana myös takapään pukki, eli minun mielestä ihan asia hinta.
thumbs-up.gif

P.S. kun jossain vaiheessa saan isomman tallin niin ajattelin tuon nostotason tuolta tilata

Tulipa tossa mökille mennessä käytyä Tampereen Biltsussa se takapään pukki haettua, nostaa swingistä, ei siis lankarulla malli. Piti Suitsassa kikkailla, rulla kiinnikkeiden takaa nostaessa renkaan pultti tiellä ja edestä nostaessa piti pujotella koko härveli takalokkarin ja renkaan väliin jotta onnistuu. Mutta kyllä sillä nostaa ihan kelvollisesti, eikä tuo hinta ole paha. Euron/pari halvemmalla saa etupään pukin joka nostaa vissiin haarukan alta, mutta monipuolisempi olisi se kolmion alta nostava jos vaikka etupäälle meinaa jotain tehdä. Lisäksi siellä näkyi olevan kympin pintaan se säädettävä "sivutanko", jolla saa takapään ilmaan sivujalan avustuksella.

Back