• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Huoltopukki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mursu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mistä päin porukka on hommaillut huoltopukkeja kyykkypyörään (=Busaan...vai onko se matkalehmä
confused_orig.gif
) ?. Olisi tollainen hankinnassa ja noitahan löytyy Polo:lta/Louis:lta alkaen 15€...

Onkohan noi ns. universal-mallit, jotka nostaa takahaarukan alta hiukan huterahkot eli onko haarukka/rullasysteemi parempi ?.

Kokemuksia+vinkkejä ostopaikoista ?.

Joo Louisilta saa iha OK vehkeitä.

Osta mieluummin se "rulla/V-malli" tsydeemi niin on
pyörä tukevammin pukilla ja helpompi myös pistää pukille.

Juups.Rulla / v malli on ehdottomasti parempi. Tosin sellaisen tekeminen itsekkään ei oo järin vaikeaa jos omistaa migin/tigin.
Huonekaluputki ei montaa euroo maksa ja pyöriä saa huokeella.Renkulat ny ei oo ees ihan pakolliset.
Aikakin saa mieleisensä kun tekee itse
062802jumpie_prv.gif

Joskus löytyi internetin syövereistä oheiset mallikuvat, jos itse alkaa tekemään. En ole hankkinut/tehnyt, kun ei ole ollut tarvista itsellä.

Kuva 1

Kuva 2

ite oon tehny muutamat pukit ~20mm vesijohtoputkesta, pillillä lämmittelee ja taivuttaa sopivat pyöreet mutkat niin ei tartte mitään pyöriä... pari jäykkärit vielä sivuttain ja pystyyn niin kyllä o tukeva, voi rauhassa ottaa kylmätyyppejä talvella
sport05.gif
062802moto_prv.gif

Kun noi on tonkin hintaisia, eikä kannattaisi ostaa nostin, jolla saa koko pyörän ilmaan yksintein?? Näin ainakin itse ajattelin tehdä ja talvehtikoot samantien tuon nostimen päällä, kun kerran sellaisen hankkii.

Mulla on sellainen takahaarukkaan tuleva L-tuellinen pukki. En ole kuitenkaan oppinut oikein luotettavasti nostamaan mopoa sen päälle yksikseni? Onko jollakin vihjeitä oikeasta tekniikasta.

Itse olen pistäny kakkosnelosen palan jalan alle. Sen jälkeen olen toiselta puolelta pyörää painanut ständiä vasemmalla jalalla. Huteraa on homma ja odotankin vain päivää kun kaadan koko hökötyksen päälleni
crazy.gif

edit: Työnkuvaus selvemmäksi.

Mulla on sellainen takahaarukkaan tuleva L-tuellinen pukki. En ole kuitenkaan oppinut oikein luotettavasti nostamaan mopoa sen päälle yksikseni? Onko jollakin vihjeitä oikeasta tekniikasta.

Itse olen pistäny kakkosnelosen palan jalan alle. Sen jälkeen olen toiselta puolelta pyörää painanut ständiä vasemmalla jalalla. Huteraa on homma ja odotankin vain päivää kun kaadan koko hökötyksen päälleni
crazy.gif

edit: Työnkuvaus selvemmäksi.
1. Laita pyörä jalalle
2. Aseta pukki valmiiksi toiselta puolelta paikalleen
3. Siirry itse pitämään pyörää pystyssä repsikan satulan kohdalle
4. Nosta pyörä suoraan ja paina oikealla jalalla pukista pyörä ylös

Näin ainakin olen itse tottunut sen tekemään kun yksin tulee usein tehtyä.... ollu aina L-tuellinen pukki kun tulee milloin mitäkin pyörää nosteltua "pukille"
tounge.gif

Tulipa ostettua pukki ja huomattua, että sehän on L-tukien kanssa aivan liian hoikka. Elippä vinkiksi niille, jotka aikovat Bikeliftin tuotteilla lehmiään nostella, niin mitta mukaan ostoksille. Prkle.

Voin maksaa 50 € tollasesta takapukista, joka menee pyörän omiin pidikkeisiin (v-malli?). Aivan sama onko itse tehty tai kaupasta ostettu, kunhan työn jälki on hyvällä tasolla. Privapostilla tavoittaa...

Tosi hyvä näyttää olevan myös Abba käytännössäkin - varsin riskistön tapa nostaa busa pukille yksin. Eikä tarvitse liikoja ponnistella. Ja etupää nousee myöskin alta katteiden välissä olevasta "raosta" tuolla pienemmällä "formulatyylisellä" nostimella. Voin suositella.

6dd56002e8704b11a4e1a9ff64ed7068.jpg

94359a655c4e4d7cafd326a5891f56db.jpg

Tilasin louisilta tollasen takapään pukin, joka nostaa haarukan alta. Onko siihen mahdollista saada erikseen ostettua vielä tuollaisia v-mallin tappeja?
nixweiss.gif

Ajattelin vain, mahtaako nuo tapit olla universaaleja paksuudelta / pituudelta?

hyvää ja halpaa ei ole,prkl. itellä petti pukin(L)toinen tappi ja pyörä veti lepiä lattialla. ainakaan pidempää ei kannata seisottaa ellei ole varmistusta(vaik liinalla kattoon).suosittelen lankarulla pukkia ja laadukasta semmosta.

Back